Gå til innhold
Hundesonen.no

Et Whippetkull blir til... :)


Alzenas
 Share

Recommended Posts

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måtte bare dele dette bildet med dere, her er Amira på 16 mnd fra fjorårets kull, og lille Missy, Blonde Ambition (halvsøster) på 10 uker fra dette kullet

Tusen hjertelig takk Vi har nå 5 tisper og 2 hanner. Det er iallefall en igjen før vi kan si vi er ferdig. Men akkurat nå ligger Pearl å dier og vasker alle valpene å har all verdens med tid

Tusen takk alle sammen Jeg kan virkelig sitte å se på valpene hele dagen.. De er rett å slett nydelige

Posted Images

Dag 50.

Dagen idag har gått til å begynne sånn smått med valpekassa, mens Pearl sto å gnudde seg inntil bein og armer i forsøket på å snike til seg litt oppmerksomheta igjen. Må fortsatt lage bunnen, ordne veggene inni og ikke minst drøsse på med noe som "valpesikrer" gulvet og drøssevis med pledd og dyner på topp - Ja, jeg tror dronninga kommer til å like den :D

I går kveld kjente vi de første bevegelsene, masse småtasser som kravler deg i hånda :wub: Har også en angelsound jeg fant ut jeg måtte prøve, og visst funka den! Hjerteslag, etter hjerteslag etter hjerteslag. :)

IMG_5616_zps2534e885.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg må få samboeren min til å se på denne tråden her gitt! :innocent:

Ja, det syns jeg du bør gjøre :lol:

Bare vent til smånurka kommer, da blir det virkelig bildespam :)

Ser forøvrig at jeg har glemt å legge med hjemmesiden vår, den finnes her: http://whippets.dinstudio.no/

Pearl i dag, på dag 51:

51Dag_zpsc34a1404.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli virkelig farlig når de kommer ja!

Jeg kikka litt på hjemmesiden deres, et lite googlesøk så fant jeg det(: Whippet har virkelig vokst mer og mer på meg ser jeg!

Jeg har ikke alltid likt utseendet på Whippeten (Eller noen av myndene, sånn sett) Var nok en av de som ropte høyest om hvor stygge de var :lol: Men når jeg fikk møtt min første Whippet var jeg aldri i tvil, da så de ikke så tynne, skjøre og ekle ut. De var jo egentlig riktig så fin!

De fleste vi møter er bare overraska over hvor fine de er kontra på bilder. Så du er nok ikke den eneste de vokser på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo enda til gode å møte en whippet. Men alt jeg har lest om whippeten til nå, passer liksom perfekt til oss!

Viste bildet til samboeren min i går av en whippet, da så han bare stygt på meg! :lol: Men en dag, da faller han for de han og. Han er svakere enn meg når det kommer til dyr, så tror ikke det skal være så vanskelig.

Fant dette her på hjemmesiden din "Whippeten er en tilpassningsdyktig og harmonisk familiehund. Den elsker komfort, alt som er mykt og varmt inne. Vil gjerne ha kos og ligger gjerne på fanget når du sitter og slapper av" og det høres akkuratt ut som katta hans/vår, som han elsker over alt i hele verden :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo enda til gode å møte en whippet. Men alt jeg har lest om whippeten til nå, passer liksom perfekt til oss!

Viste bildet til samboeren min i går av en whippet, da så han bare stygt på meg! :lol: Men en dag, da faller han for de han og. Han er svakere enn meg når det kommer til dyr, så tror ikke det skal være så vanskelig.

Fant dette her på hjemmesiden din "Whippeten er en tilpassningsdyktig og harmonisk familiehund. Den elsker komfort, alt som er mykt og varmt inne. Vil gjerne ha kos og ligger gjerne på fanget når du sitter og slapper av" og det høres akkuratt ut som katta hans/vår, som han elsker over alt i hele verden :ahappy:

Hehe, møt en oppdretter eller dra på utstilling for å hilse på en - Da tør jeg vedde på at sambo også forelsker seg litt :)

Vi har hatt litt forskjellig i hus, blandt annet SBT, men jeg har til gode å finne en rase som passer oss så perfekt som det Whippeten gjør. Nå ligger de i en haug forann varmeovnen på ei dyne. Da er livet bare lekkert på regnfulle dager :)

Hellige banan! At hun ikke slår sprekker! :lol:

Hahaha! Og det er TO UKER igjen!

Oppdretteren til både Pearl og Lykke (Søstre) er i området her fra 19-21. Juli, og jeg håååper hun er her når fødselen kommer i gang. Vi fikk ikke lov å gå fra Pearl i to sekunder forrige fødsel, og hun skulle på død å liv ligge på fanget mitt under pressriene... Husker jeg var fryktelig tørst, men hadde ikke lyst å gå fra henne. Sambo sov i valpekassa den natta sammen med henne mens jeg lå på sofaen like ved siden av. Da jeg våkna i 6 tida lå sambo aleine i valpekassa mens Pearl hadde lagt seg i sofaen :lol::lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, møt en oppdretter eller dra på utstilling for å hilse på en - Da tør jeg vedde på at sambo også forelsker seg litt :)

Vi har hatt litt forskjellig i hus, blandt annet SBT, men jeg har til gode å finne en rase som passer oss så perfekt som det Whippeten gjør. Nå ligger de i en haug forann varmeovnen på ei dyne. Da er livet bare lekkert på regnfulle dager :)

ja, vi må nok det. Er veldig få av dem i bergen har jeg fått inntrykk av. Fant en, men fikk litt avsmak når jeg så nettsiden hennes. Vet ikke om det bare er meg som er veldig kresen. Hun har dog også oppdrett på irsk ulvehund og holdt på med dette i mange år, og fikk et kull av whippet i fjor vinter. Ellers så skal vi jo til østlandet siste helg denne mnd'en, så mulig jeg får dratt han med meg å besøkt noen :D

Det høres deilig ut! De vet å kose seg :D Den ene katta vår ligger sammenkrølla i sofaen, ser veldig fredfull ut og snorker akkuratt nå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg lurer virkelig på hvor mange valper som beveger seg inni den magen der! Jeg er hel fascinert jeg og kjempespendt!

Lykke til med fødselen, skulle ønske at jeg var en mulig kandidat til en av avkommet! Go Pearl! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende!!
Stakars.. det ser fryyyyktlig tungt ut å være Pearl nå for tiden :P

Mon tro hvor mange de blir..! Gjetter på 9 stk totalt: 4 tisper og 5 gutter

Skulle gjerne hatt en til allerede jeg, men tror ikke sambo er veldig enig. Han mener nok Kiba holder leeenge en stund til :lol: :lol:
Masse lykke til så lenge! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg min første whippet, nesten rett utenfor huset! Og ja! De er litt annerledes i virkeligheten (:

Tror eieren hans syntes jeg var rar, og min kjære ble flau over meg. Jeg reagerte med å si "see, sånn en!!"

Men han syntes de var annerledes han også, så det er håp :D

Hun er jo sprekkferdig nå! Gleder meg til å se de søte små :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg lurer virkelig på hvor mange valper som beveger seg inni den magen der! Jeg er hel fascinert jeg og kjempespendt!

Lykke til med fødselen, skulle ønske at jeg var en mulig kandidat til en av avkommet! Go Pearl! :)

Så bra! :) Ja det er spennende, alt fra hvor mange, kjønnsfordeling til farger. Men det viktigste er at alle klarer seg, og at de er friske og raske. Det kribler i magen bare jeg stiller meg selv alle de spørsmålene :D

Tusen hjertelig! Kommer oppdatering når vi er i gang, men går nok litt treigt. Det er så mange som vil ha melding når vi starter nå :)

Dette blir spennende!

Stakars.. det ser fryyyyktlig tungt ut å være Pearl nå for tiden :P

Mon tro hvor mange de blir..! Gjetter på 9 stk totalt: 4 tisper og 5 gutter

Skulle gjerne hatt en til allerede jeg, men tror ikke sambo er veldig enig. Han mener nok Kiba holder leeenge en stund til :lol: :lol:

Masse lykke til så lenge! :ahappy:

Jeg tror også 9 :ahappy: Haha, skjønner godt du vil ha en til, og Kiba er bare nydelig :wub:

Gigapearl! :P

Oh yes!! Ta deg en tur når Pearl har kommet seg til hektene igjen etter fødsel :D

I dag så jeg min første whippet, nesten rett utenfor huset! Og ja! De er litt annerledes i virkeligheten (:

Tror eieren hans syntes jeg var rar, og min kjære ble flau over meg. Jeg reagerte med å si "see, sånn en!"

Hun er jo sprekkferdig nå! Gleder meg til å se de søte små :D

Hah! "En sånn en" hører vi veldig ofte. På utstillinga nå nylig var det en guttunge på 6-7 år som ropte til faren sin "Pappa, see, see, du kan se RETT IGJENNOM føttene på dem! Se da!" Stakkars pappa`n ble vel veldig flau :D

Ja, nå er hun svær, og ikke lenge igjen! Jeg har begynt å bli redd for at hun kan finne på å få dem for tidlig, så nå har vi alliert oss med veterinær i tillfelle, og valpekassa er nå på plass. Om 6 dager er hun på dag 59, og da går det bra om de kommer - Men gjerne nærmere termin sin altså :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godtfolk - Jeg veit ikke lengre om jeg skal le eller grine. Pearl er så svær at hun blir neppe å gå til termin, og jeg anser oss nå heldige om valpene kommer på dag 59 (Altså neste onsdag, om 6 dager) eller etter.

Har nå fått litt godord fra andre oppdrettere, litt tips på veien og håper at dette går bra!

Dag 53:

IMG_5989_zpsc5e2a80c.jpg

53Dagjpg---jpgvvv_zpsc986d32a.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud :D Jeg trodde hun skulle sprekke på bildene på forrige side, men hun blir jo bare større! For noen morsomme bilder. Man ser virkelig forandring på hvert bilde. Egentlig ser det ut som at du har redigert henne så stor :P Du kan til og med se stripene i pelsen er blitt strukket!

Lykke til med dette megakullet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, sååå fin da :wub:

Tror hun føler seg veldig lite søt for tida :D Men ja, jeg er helt enig :wub:

Bolleee :wub: Men seriøst, hun sprekker jo snart! :shocked:

Bolle Whippet :lol: Hun lå inntil meg i natt, måtte til slutt legge henne i fotenden fordi valpene stadig sparka meg :D

Å herregud :D Jeg trodde hun skulle sprekke på bildene på forrige side, men hun blir jo bare større! For noen morsomme bilder. Man ser virkelig forandring på hvert bilde. Egentlig ser det ut som at du har redigert henne så stor :P Du kan til og med se stripene i pelsen er blitt strukket!

Lykke til med dette megakullet! :D

Jeg kunne aaaldri trodd hun skulle bli så svær, stakkars, stakkars lille pia til mor :blink:

Jeg var bare redd det ikke skulle bli vellykka parring, istedenfor sitter jeg og er redd for at det er for mange for henne :D

Takker og bukker! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...