Gå til innhold
Hundesonen.no

Maris heklekrok!


Mari
 Share

Recommended Posts

Hekling trenger ikke være tantete og frumpy altså. Det finnes utrolig mye fint man kan hekle, og jeg har forsøkt å lage noe av det.

Dette er litt kombinert skrytetråd og potensiell selgetråd. De tingene jeg poster er ikke til salgs med mindre jeg skriver det, så jeg legger den ikke under kjøp og salg. Men tilbakemeldinger er stas! :D

Hals til Synnøve :)

7041703207_a9657c0358.jpg

Stjernespekket skjerf i petroleums-blå.

6895606352_b3fe5c9b32.jpg

Uglelue :D

6802870349_2ffe7a5b55.jpg

Loke kan evt poste et bilde av Ask i vesten sin om hun vil, men her er den iallfall før den fikk en mage å varme. :D

6896313934_a7ce2ecef1.jpg

Pledd og puff/pute.

6840539027_23aae8efba.jpg

Og et landskap jeg heklet til H.

6536468503_80844dc3f6.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 221
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hekling trenger ikke være tantete og frumpy altså. Det finnes utrolig mye fint man kan hekle, og jeg har forsøkt å lage noe av det. Dette er litt kombinert skrytetråd og potensiell selgetråd. De ti

Superfin på en liten rødtopp!

I dag går det flere ting i posten til diverse soniser. Lill skal få halsen sin, og av restegarnet etter halsen så har jeg gjort mitt første forsøk på å hekle leke. Håper Soph liker den. Li

Posted Images

Mari, her har du laget mye fint! Jeg er sikker på at det er interesse for koselige plagg og ting som er heklet. Jeg fikk et heklet lappeteppe av mormoren min til jul en gang, og det er noe av det fineste jeg har fått!

Hadde jeg hatt en liten en, ville jeg glatt ha bestilt noe fra deg så lille mini kunne hatt en sånn fin en som Ask fikk :)

Du har hekletalent altså, stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så stilig altså! Og det heklebildet - det minte meg så om noe mamma kunne laget da jeg var lita! Hun var fantastisk kreativ på slikt :). Jeg er imponert over dine hekleskills kjenner jeg - det er helt uoppnåelig her i gården (jeg arva liksom ikke mammas gener der) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malnick, du får si ifra til høsten igjen. Tipper mageboeren hadde kledd ei ugle. :)

:heart: Ask!

Takk, Marvin! :)

Mim, Mono er jo bare helt rå da! Snakk om talent. Hun strikker skikkelig nydelige og intrikate ting.

Soppetopp, lilla hva da? Alt? :D

Takk, Siri! Jeg har litt lyst til å lage et korallrev landskap også. Marimannen hadde blitt såå stolt. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tar du for lua? Vet om ei lita prinsesse som har luedilla og fyller 3 år til høsten. Moren hadde også elsket lua...

Den måtte hatt litt jente - farger da :P

Spørs litt på hvor mye ulla koster. Men det trenger ikke bli allverdens altså. 200-250 eller noe i den duren? Lua H har på seg er lilla. Er det jentete nok? Hvis ikke skal jeg lete litt og se hva jeg finner av jenterosa ull. Heklet denne til en niese en gang forresten, den ble veldig søt og tøff samtidig. :) Til ei jente som er endel eldre enn H da, så den ble ikke like posete.

7042666527_89a425ec33.jpg

You råkk, Mari! Kanskje jeg må ha en ny lue en dag til vinter'n, jeg finner nemlig ikke igjen katteluen fra mono i alpakkaull. Den var god, den!

Takk, snuppa! Alpakka er deilig. Det er mange som ikke tåler saueull som tåler alpakka. Bare skrik ut når du begynner å bli kald på øra, Bandana. :) Jeg fikser noe til deg.

Mari er best, og snart har jeg et Mariprodukt :D

Du burde ha sånne: http://www.sabo.no/p...r--8-mm-52.aspx med Hand made by Mari:ahappy:

Sånn: preview.634690817827350000.jpg

Haha, dritkult! Sånne lapper hadde vært rått! Men med I :heart: Bacon i samme font som på avataren min. :lol:

Jeg holder på med duskene på ditt skjerf nå. :) Bomullen er veldig deilig. Jeg er litt redd for at det ble for kort. Det er ca like langt som det i petroleumsull, men blir nok penest å ha på slik som på det bildet og ikke to ganger rundt halsen. Får se når det er ferdig dusket. Var sikker på at jeg heklet det lenger enn det andre, men jeg vet ikke helt hva som skjedde der altså. Håper du blir fornøyd uansett! Hvis ikke så blir vi enige om noe annet jeg kan hekle til deg.

Lilla aaaaalt! :D Kan du hekle noe som er lækkert og som man kan bruke på kvelden på sommeren, for eksempel?

Jeg syns halsen til Synnøve var kjempefin! Men tror du at du klarer noe sånn som det her-ish? :

Ja, det klarer jeg uten problem. :) Halsen til Synnøve er heklet i bomull, den er lett og luftig og sommerlig. De du postet bilde av egner seg nok bedre i saueull og på vinteren. De er ganske tykke ser det ut som. Lilla fikser jeg også, det er helt utrolig hva de har i nettbutikker altså! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det blir bra jeg Mari :ahappy:

Jeg håper det. :)

Om du tar i mot bestillinger så ønsker jeg meg også veldig en hals i lilla! Lekkert altså! :)

Det kan vi finne ut av. :) Hva slags garn er du ute etter, og hva slags type hals?

Så herlig Mari! :)

En av mine svigermødre ( :icon_redface: ) hadde lapper som det sto "Strikket av mamma" på. De solgte de lappene på strikkebutikker for noen år siden. Litt koselig da!

Takk! :) Haha av "en av svigermødrene" forresten :D Vi får se hvor fornøyde folk blir etterhvert. Lapper hadde vært kult, men da er man liksom business da, og uæææ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi finne ut av. :) Hva slags garn er du ute etter, og hva slags type hals?

Nå ble jeg glad! Noe lignende den til Synnøve (i bomull) kanskje? Jeg tåler ikke ull, så tenker mest på noe som kan brukes på kvelden om sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad! Noe lignende den til Synnøve (i bomull) kanskje? Jeg tåler ikke ull, så tenker mest på noe som kan brukes på kvelden om sommeren. :)

Pm sendt. Men jeg så ikke det om ulla før nå, så overse den biten. :D

Hm.. Kanskje jeg kan betille noe til tantebarnet mitt, bare hun blir pittelitt større først :D

Bare å si ifra. :)

Åååå, men skulle hatt noe Made by Mari altså :D.

Skulle ønske jeg kledde lue...

Nå har jeg ikke møtt deg så mye, men jeg har jo sett bilder. Kan se for meg at en "slouchy" lue hadde vært fin på deg. Sånn som er litt posete om du skjønner. Evt et skjerf eller sjal? Jeg hekler gjerne noe til deg iallfall, om du finner noe du vil ha. :)

Så utrolig flink du er! Hvordan har du lært alt sammen?

Takk! Jeg er selvlært. Hadde aldri tatt i ei heklenål før november i fjor. Google er virkelig min venn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om dere sender PM til Mari ang. om hun kan ta bestillinger, sånn at vi ikke trenger å flytte denne fine tråden til kjøp og salg :)

Still gjerne spørsmål og sånt men rene salgsposter må vi prøve å holde litt unna.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...