Gå til innhold
Hundesonen.no

Blanding av hunderaser


alisha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dachs/Weimaraner Jeg vil ha!! :wub:

Må jo vise av min blanding også da. Søteste rare lille Chingu. Hun er blanding av border collie og norsk buhund. Jeg digger de overdimensjonerte ørene hennes hehe.

Alle hundene her er også verdens vakreste og herligste, men aldri i livet om noen av dem noen gang skal ha valper. Bruk hodet, hva skal vi med flere blandingskull?

Posted Images

Jeg mistenker at det lyves godt og ofte på blandinger. Det er ofte jeg ser på blandingsannonsene på finn.no, og blir helt flau over hvordan det lyves. Når mor er Malteser og far Bichon Frise blir det ikke brunbrindlede strihåra valper ut av det. Dessverre. Når mor er BC og far renraset Golden tror jeg heller ikke at det kommer 10 black and tan valper til verden. Jeg har også en stygg mistanke om at mange oodler ikke engang har en oodle til far. :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den papillon/boston terrier blandingen er bare helt fanastisk :D

Det var heeelt forferdelig synes jeg. En uheldig blanding av begge rasene, der ting ikke er blendet sammen, men satt ører på feil kropp f.eks.. Den ble bare supermerkelig :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heeelt forferdelig synes jeg. En uheldig blanding av begge rasene, der ting ikke er blendet sammen, men satt ører på feil kropp f.eks.. Den ble bare supermerkelig :P

Synes den var utrolig kul jeg, og de frynsene på ørene gjorde jo liksom hunden :w00t:

PapshundPapillonDachshundHybridDogsSunny9Years1.jpg

Sunny the papshund (papillon/dachs)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodhund/ GD:

Chino_Bloodhound_Great_Dane_Mix_01.jpg_w450.jpg

Basset hound/GD:

KS202.13390216-2-pn.jpg

Den øverste betviler jeg har GD i foreldrene, muligens i besteforeldre, for snuten er altfor smal, og det er ingen rynker/store lepper. Rart at hodehuden skal være så stram, når begge rasene har overflod av det ;)

Den nederste har tildels GDlikt hode, men igjen mangler det lepper/løs hud, så det er mer sannsynlig en labdradormix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye rart der ute altså!

I dag så jeg en staffe, trudde jeg. Når jeg kom nærmere så jeg at den var litt mindre, men med store flaggermusører. Den var blanding av staff og fransk bulldog. Nydelig liten (og desverre alt for tykk) sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

! :blink:

Hvordan i h... er det overhodet teknisk og praktisk mulig å få til?? Det er liksom "en meter i mellom" og allting....!

Etter denne tråden skjønner jeg plutselig at man aldri skal undervurdere to hunder som VIL pare seg, uansett raseforskjeller!

Vet du, det tenkte jeg på før i dag. Så en blanding av dalmantiner og dachs i dag. Og klarte ikke la vær å tenke på hvordan det teknisk er mulig. Hukern seg ned da, eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det tenkte jeg på før i dag. Så en blanding av dalmantiner og dachs i dag. Og klarte ikke la vær å tenke på hvordan det teknisk er mulig. Hukern seg ned da, eller? :lol:

Snakket med en bekjent i går,han hadde møtt på en Rottweiler/Dachshund-mix. Historien var så enkel at,rottweiler-mor sovnet på gulvet,og dachsfar så sin mulighet for å slå til :lol: Rottisen hadde ikke merka det en gang!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en bekjent i går,han hadde møtt på en Rottweiler/Dachshund-mix. Historien var så enkel at,rottweiler-mor sovnet på gulvet,og dachsfar så sin mulighet for å slå til :lol: Rottisen hadde ikke merka det en gang!

Haha, faktisk :lol:

Helt utrolig at noen av disse i det hele tatt er mulig :blink: Men ja, jeg tror også det er mye usannheter ute å går mellom blandingene, det er så vanskelig å bevise hvilke raser det virkelig er i noen blandinger så man kan fikse litt på det og få en mer "fancy" mix.

Den Chow chow og Border Collie mixen var peeen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonasogpusi.jpg

Jonas, min første hund som jeg fikk da jeg var 15 år.

En beint fram fantastisk hund!

Mor golden, far grønnlandshund.

Laget ved et "uhell" på hundepansjonatet jeg jobba på i ny og ne.

Senere hadde eier et nytt uhell med helsøstra til Jonas og en pointer.

Ikke fullt så heldig resultat, skal se om jeg finner bilder av en av de som søstra mi endte opp med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er ikke alltid lett å se hvilke raser som er med i mixen. Vi hadde en hund da jeg var liten (på 80-tallet), mor var renraset papillon og far en svart blandingshund med lang kropp, stående ører og stri pels.

Hunden vår var tan med hvite tegninger på hode, ben, mage og haletipp, en mini welch corgi cardigan, med lettere bygning... Lignet iallefall mye mer på det enn noen av foreldrene. Skal prøve å få scannet et bilde. Hun var utrolig søt!

De to andre valpene i kullet ble bittesmå, spedlemmede og korthårede. De hadde ikke den lange kroppen som vår hadde. For meg så de ut som bittesmå Papillons uten pelsen. De var tan med hvite tegninger på hode og ben, og hadde hvit haletipp. Det var ingen her som hadde sett en Chihuahua i virkeligheten, så det var mange som trodde de var renraset Chihuahua.

Naturen er snodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første hunden jeg vokste opp med, var en blanding av Engelsksetter, Irsksetter, BC og Golden... :b

igrunn en trist historie da hele kullet ble funnet dumpet i en container bare 6 uker gamle. Han var en fantastisk hund, men hadde mye vondt i kroppen og døde som 9 åring, og de siste årene ble han så lei av unger, og sa tydelig ifra til nabojenta.. :( Tror det er det som er skummelt med å blande for mange raser; at de får alle de forskjellige sykdommene rasene bærer med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en nydelig blanding på tur her om dagen, (1. mai, og jeg glemte å be om å få ta bilde av henne til EFIT!) av pinscher og dalmatiner. Begge er jo glatthårede stallhunder, så de har jo en del til felles. Men det morsomme var at hun så akkurat ut som en forvokst gårdshund, altså en gårdshund i pinscherstørrelse. Hun hadde hvit kropp med litt prikker på og typisk gårdshundtegnet sort hode. Hadde visst veldig bra gemytt og hadde fått det beste fra begge rasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...