Gå til innhold
Hundesonen.no

Å velge en bruksrase - når man ikke vil trene aktivt? Tankespinn om rasevalg.


Aya
 Share

Recommended Posts

DSC_0060copy.jpg

Jeg skal gi beskjed hvis denne wannabemynden får valper. Veldig enkelt å aktivisere henne. Bare hun får løpe bånn gass så er hun lykkelig.

DSC_0042.jpg

Og hvis du vil ha et sånn uimotståelig uskyldig rampete blikk så kan jeg hoste opp et sånn også :spell:

Endret av Tricolor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, da slenger jeg en diger, dypfryst torsk i hodet på Aya og sier at hun skal slutte å være så jÆv_la hundepolitisk korrekt og gå for den rasen du EGENTLIG vil ha! En hund i aktivitet er er glad hund

Altså, Bc har du da prøvd ut nok, og aussien er bare en kraftig og treg bc med flashy farger * dukke fort og dypt*

Jeg gjentar: belger... De fleste belgere selges som rene turhunder og trives utmerket med det. Jeg hadde overhodet ikke dårlig samvittighet i de lange periodene Loke ikke fikk mental trening, tror h

Guest Snusmumrikk

DSC_0060copy.jpg

Jeg skal gi beskjed hvis denne wannabemynden får valper. Veldig enkelt å aktivisere henne. Bare hun får løpe bånn gass så er hun lykkelig.

Det er vel helsa som er Ayas største motforestilling mot BC :( Men hun var faktisk knallfin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Eller, det er faktisk litt det at jeg har lyst til å prøve noe nytt denne gangen - har tross alt hatt tre bc'er + et fosterbcbarn. Den siste borderen min er den mest fantastiske hunden jeg noen gang har kjent, og alle nye ville blitt sammenlignet med henne. Derfor vil jeg prøve en annen rase nå, så kan jeg komme tilbake til mine kjære små ulljagere senere en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin for en gjeng dere er *ler høyt* Nå har jeg lyst på både BC, terv OG aussie. Noe sier meg at den kombinasjonen kanskje er litt intens - altså å ha alle tre samtidig :P Men jeg synes jeg har god smak i hunderaser altså!

(Gråtass: Jeg synes de bildene der var et slag under beltestedet for en som prøver å legge vekk BC'en :lol: Alva :heart: )

Og da får man...

Taaaaaada

57915_10150269033165072_834435071_14829882_8222322_n.jpg

47107_10150261288000072_834435071_14658258_7927967_n.jpg

46938_10150261287075072_834435071_14658224_1997227_n.jpg

:lol: Sorry, bare måtte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si, at jeg vanligvis ikke anbefaler belger til folk som bare vil ha turkamerat. Det finnes nok av hunder som trives med bare tur, og jeg syntes belgeren fortjener mer. Men i ditt tilfelle, sier jeg bare:

grim340300033-1.jpg

:whistle:

Edit: Bravo er så siiiiinnsykt fin! Blå valp var yndlingen min fra første stund. :ahappy:

Endret av Grim
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Bc har du da prøvd ut nok, og aussien er bare en kraftig og treg bc med flashy farger :P * dukke fort og dypt*

Enig i det første, ikke det andre. Jeg har faktisk likt aussien like lenge som bc'en fortenk!

*fnis* No pressure liksom...

:lol: Men glad for at folk er engasjerte på mine vegne jeg!

Neinei - sonen driver aldri med press og valpepushing - never! :lol:

Men selvsagt har du bestemt deg, Aya - du skal ha belger du, sånn er det bare :whistle:

:lol:

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei - sonen driver aldri med press og valpepushing - never! :lol:

Men selvsagt har du bestemt deg, Aya - du skal ha belger du, sånn er det bare :whistle:

:lol:

:lol: Men glad for at folk er engasjerte på mine vegne jeg!

:lol: :lol: :lol:

Bra det da. :lol: Burde si riesen, men regner med det er for mye pelsgreier med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er for mye pels, og ikke helt den hunden jeg er ute etter. Men man skal aldri si aldri. I helgen skal jeg på hyttetur med et vennepar som har en herlig 18 mnd gammel tispe - blanding av rottis og tre mastiffraser - som de har prøvd å prakke på meg lenge. Dere skal se at på mandag poster jeg bilder av min nye "lille" kompis ... :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er for mye pels, og ikke helt den hunden jeg er ute etter. Men man skal aldri si aldri. I helgen skal jeg på hyttetur med et vennepar som har en herlig 18 mnd gammel tispe - blanding av rottis og tre mastiffraser - som de har prøvd å prakke på meg lenge. Dere skal se at på mandag poster jeg bilder av min nye "lille" kompis ... :teehe:

Så resten av livet med den frøkna kommer til å gå greit for Zim, bare ikke helga...? :whistle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å pushe min egen rase så mye, men i dette tilfellet syntes jeg det er verd å nevne collie - og ja, langhårscollie - den har pels, men med riktig pels behøver den ikke særlig stell. Jeg børster i røytinga og før utstilling (og stiller lite).

Finnes hos collie som en del andre raser ymse å få tak i, men jeg er utrolig fornøyd med tispa mi og linjene hun kommer fra. Bånnsolid, handler mye av egeninteresse (ingen borrelåshund), klovn, men med mye kapasitet for samarbeid. Min plan har jo alltid vært å trene organisert, men har ikke fått det til, først og fremst pga arbeidssituasjon, så hun har vært "hushund" med litt skogsturer og hun er med i stallen og aktiviserer seg selv. Funker som ei kule.

Og alltid glad og bekymringsløs!

Og aldri gretten!

402631_10150704065641111_580646110_11820534_1045479048_n.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette er og blir den peneste aussien i verden!

Så hyggelig. Han er en søtnos, den godeste Arn :)

Altså, Bc har du da prøvd ut nok, og aussien er bare en kraftig og treg bc med flashy farger :P * dukke fort og dypt*

Neimen har du hørt! ;) Men desverre tror jeg du har rett, flesteparten av Norges aussier tror jeg er trege og flashye. Heldigvis finnes det fortsatt noen som ser ut og er som aussier skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun burde jo heller få seg en retriever :P

Retrievere er fine hunder det, har vært mitt alternativ de gangene jeg har vurdert ikke-belger :P

Nei, hahaha, spesielt ikke belger :D

Jeg hadde tenkt å si noe om helse på belger kontra BC, men så tenkte jeg at jeg skulle være hyggelig, siden det var fredag og alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...