Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp på vinteren når det ikke finnes ferie


soelvd
 Share

Recommended Posts

Sitter her og ser om det i det hele tatt er mulig å kunne få valp nå i vinter. Tenker gjennom forskjellige muligheter. Studerer jo, tre dager i uken, så et par uker fri skal jeg klare å fikse meg. Dvs, studere hjemme. Ellers så kan jo samboern ta tre dager uken etter det, sånn at vi får tre uker hjemme. Men å da skulle ha en valp på 11 uker hjemme 3-4 timer alene av gangen (siden sambo kan ta en halvtime hjemme med den midt på dagen) synes jeg er litt tidlig og litt mye. Tenker jo tanken på å kunne kjøre til skolen en stund og ha den med i bilen - da får jeg jo hilst på den en gang i timen, men da må den jo til gjengjeld sitte i bur i stede for å gå løst hjemme. Og hva gjør man med kulden?

Hva med å ha den sammen med naboens hund, er det noe alternativ eller vil ikke det gjøre noen forskjell?

Nå vil jeg bare påpeke at vi haster oss ikke inn i noe som helst og vi MÅ ikke ha valp i vinter, men kullet vi foreløpig har på "førsteplass" kommer i januar. Derfor må vi undersøke nøye om det i det hele tatt er gjennomførbart.

Hva gjorde dere som fikk valp på vinteren?

Edit: aner ikke hva jeg tenkte på når jeg laget overskriften, den ble ikke spesielt dekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

*kremt* Jeg har alltid satt av 3 uker til hjemme-alene trening jeg, og så kjører jeg vanlig arbeidsdag. Jeg har aldri hatt seperasjonsangst hos noen av mine, men det kan like gjerne være tilfeldighe

3 veker heilt fri, for så å berre ha 3 - 4 timar åleine heime om dagane, må då vere heilt supert. Her i huset hadde vi to veker fri (hadde planlagt 3, men sånn kan det gå), så var det full jobb og 9 t

Det var snilt sagt og det hadde vi nok hatt veldig, veldig godt av ;-) Var på agilitytrening i går, der er det ei urolig fin tispe. Jeg satt og passet på henne mens de bygget bane, utrolig kosete og s

Ville ikke hatt den hos naboens hund, stakkars bikkje :lol: Det er slitsomt å være voksen hund rundt valper, og vanskelig å komme unna dem når man er steng inne i en leilighet e.l. Kan ende med dårlige erfaringer for både den voksne hunden og valpen.

Mulig jeg får valp midt i semesteret, og jeg har ingen planer om å la den være hjemme alene med vår da voksne hund - selv hvor glad han er i valper. Ikke før de begge er enige om at man sover på dagen, og at herjing inne er dust. Det blir bare kaos og slitsomt for begge to. Nå har jeg plutselig funnet ut at jeg kan ta med meg valpen på tegnesalen, men egentlig hadde jeg planlagt å la valpen være i bilen med vann, leker, tepper o.l tilgjengelig, så får den ordne seg sjøl - og så lufter jeg etter behov, sikkert en gang i timen i starten. Kommer nok uansett til å gjøre det sånn i blant, for jeg syns det er utrolig praktisk at en valp lærer seg å være alene i bil, uten at dét nødvendigvis betyr at det skal skje noe helt utrolig fantastisk supermoro! (har brent meg litt der, ja... :P). Er det innmari kaldt og valpen har dårlig pels, hadde jeg vurdert en varmeflaske e.l. som valpen kan velge å ligge inntil eller ikke, men jeg tror ikke det er nødvendig i de fleste tilfeller :)

Når det er sagt, har jeg noen venner som nettopp fikk seg en liten retrieverkropp. Fra han var ca 11 uker gammel måtte han være hjemme alene ca 4 timer hver dag, i 4 uker, før han måtte være hjemme alene hel arbeidsdag (men blir fortsatt lufta midt på dagen). Det har ikke vært noe problem. Han er en trygg, liten fyr, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Jeg har alltid satt av 3 uker til hjemme-alene trening jeg, og så kjører jeg vanlig arbeidsdag.

Jeg har aldri hatt seperasjonsangst hos noen av mine, men det kan like gjerne være tilfeldigheter, hva vet jeg. Jeg begynner hjemme-alene treningen dagen etter de kommer i hus og gjør ingen big deal ut av noe. Bare går ut og kommer tilbake igjen mange ganger, går så i butikken, så borte et par timer etc.. Gått bra hittil som sagt, og håper det går bra på neste valp også. 3 uker er alt jeg har...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Jeg har alltid satt av 3 uker til hjemme-alene trening jeg, og så kjører jeg vanlig arbeidsdag.

Jeg har aldri hatt seperasjonsangst hos noen av mine, men det kan like gjerne være tilfeldigheter, hva vet jeg. Jeg begynner hjemme-alene treningen dagen etter de kommer i hus og gjør ingen big deal ut av noe. Bare går ut og kommer tilbake igjen mange ganger, går så i butikken, så borte et par timer etc.. Gått bra hittil som sagt, og håper det går bra på neste valp også. 3 uker er alt jeg har...

Ja, jeg skjønner ikke helt hvordan vanlige folk skal klare å få til mer enn 3 uker, jeg.. Folk har da skole og jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner ikke helt hvordan vanlige folk skal klare å få til mer enn 3 uker, jeg.. Folk har da skole og jobb.

Nettopp..Tror de fleste bruker bare 3 uker faktisk.

Men jeg er veldig nøye på at valpen skal være mentalt og fysisk sliten før jeg går. Jeg står gjerne opp en time tidligere slik at den får et lite spor, får gått lang tur og rast fra seg osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp..Tror de fleste bruker bare 3 uker faktisk.

Men jeg er veldig nøye på at valpen skal være mentalt og fysisk sliten før jeg går. Jeg står gjerne opp en time tidligere slik at den får et lite spor, får gått lang tur og rast fra seg osv...

I dag er jeg veldig glad i deg, du gir meg håp om valp i januar, hehe.. Eneste jeg kvier meg for ellers er jo at det er ekstra stas å ha sommervalp.. Lettere å sosialisere, etc.

Og helt enig i at de skal være slitne. Men sånn prøver vi jo å få til her uansett. I alle fall til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg veldig glad i deg, du gir meg håp om valp i januar, hehe.. Eneste jeg kvier meg for ellers er jo at det er ekstra stas å ha sommervalp.. Lettere å sosialisere, etc.

Litt OT, men likevel: Jeg har aldri hatt noe annet enn høst/vintervalper, og er overhodet ikke enig med deg i at det er vanskeligere å sosialisere eller ha valp mens det er mørkt og kaldt. For det første er det ikke båndtvang, sånn at valpen faktisk kan være løs. For det andre myldrer det ikke av hundeiere med hund utendørs, sånn at du kan skape et forhold til de hundene dere faktisk treffer på. Det er sosialisering bare å se på at verden foregår, og snute til snute med all slags hunder valpen aldri kommer til å se igjen anser jegf or å være fullstendig verdiløst.

Aiko og jeg traff tilfeldigvis på en blanding av rottis og samojed en av de første turene våre, og han er fortsatt hennes store helt og evige kjærlighet. Det samme med X'en til Emma og Ella til Ella&Maria, og ikke minst bulldogen Viggo. Udde raser sammen, men duverden så stas, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men likevel: Jeg har aldri hatt noe annet enn høst/vintervalper, og er overhodet ikke enig med deg i at det er vanskeligere å sosialisere eller ha valp mens det er mørkt og kaldt. For det første er det ikke båndtvang, sånn at valpen faktisk kan være løs. For det andre myldrer det ikke av hundeiere med hund utendørs, sånn at du kan skape et forhold til de hundene dere faktisk treffer på. Det er sosialisering bare å se på at verden foregår, og snute til snute med all slags hunder valpen aldri kommer til å se igjen anser jegf or å være fullstendig verdiløst.

Nå må du huske på at det er forskjell på hvor man bor hen også :-)

Hvordan har du gjort det i forhold til fri?

Forøvrig, hvis kullet blir født i januar er de leveringsklare i mars. Hvis du greier å få tre uker med valpen før dere går i jobb/studier, så er det vel knapt en uke eller noe sånt til påske, som er ganske mye tidligere neste år.

De er leveringsklare i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dette er et kull som er helt spesielt, så ville jeg ventet. Jeg liker å ha god tid til hjemme-alene trening. Det går sikkert bra med 3 uker, men jeg har hatt hund med seperasjonsangst, så jeg er veldig forsiktig der. Kuma hadde ikke hatt noen problemer med å kun ha 3 uker vet jeg. Jeg bor et sted der man ser få hunder om vinteren. På vår/sommer/høst liker jeg også å være mer ute. Om vinteren går jeg bare langturer på ski ute (noe som ikke er gunstig for en valp). I tillegg så har jeg hatt en frossen valp om vinteren før, og det å ha en hund som ikke liker å være ute er noe dritt, for da velger den heller å gå på do inne.

MEN; Jeg ville ofret meg om dette var et spesielt kull. Så hvis dette er et kull du virkelig har troa på, så blekner alle ulempene i forhold. For det viktigste er at den har bra gener med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, de fleste studier pleier jo også å ha vinterferie i februar, sånn uansett?

Vi kan vel ta oss ferie, ja.. ;) Men den er vel sjeldent tidlig i februar. Blir det ikke januarvalp når de er paret i går?

Med mindre dette er et kull som er helt spesielt, så ville jeg ventet. Jeg liker å ha god tid til hjemme-alene trening. Det går sikkert bra med 3 uker, men jeg har hatt hund med seperasjonsangst, så jeg er veldig forsiktig der. Kuma hadde ikke hatt noen problemer med å kun ha 3 uker vet jeg. Jeg bor et sted der man ser få hunder om vinteren. På vår/sommer/høst liker jeg også å være mer ute. Om vinteren går jeg bare langturer på ski ute (noe som ikke er gunstig for en valp). I tillegg så har jeg hatt en frossen valp om vinteren før, og det å ha en hund som ikke liker å være ute er noe dritt, for da velger den heller å gå på do inne.

MEN; Jeg ville ofret meg om dette var et spesielt kull. Så hvis dette er et kull du virkelig har troa på, så blekner alle ulempene i forhold. For det viktigste er at den har bra gener med seg.

Vel, nå er vi ikke ferdige med å undersøke. Men synes de ser utrolig lovende ut. De kullene som kommer til sommeren er jo også spennende, men holder en sterk knapp på dette. I tillegg føler jeg at dette er oppdretteren vi har fått klart best kontakt med. Og det er veldig viktig for oss etter den hunden vi har hatt som det ikke har gått spesielt bra med. Men det er jo nettopp derfor jeg er usikker, fordi jeg ikke vet om det er verdt det eller ikke. Magefølelsen sier ja, hodet mitt spør meg om jeg egentlig kan nok om dette tilå kunne si at dette kullet er så mye bedre enn de til sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske på at det er forskjell på hvor man bor hen også :-)

Hvordan har du gjort det i forhold til fri?

Ja, nå veit ikke jeg hvor dere bor, men jeg bor midt i Oslo sentrum, med slottsparken som hage. Det var ikke åpenbart om du her mente at dere bodde øde til eller MÅTTE forholde dere til horder av andre hunder, slik som oss.

Med den første var jeg student og skulle ikke gjøre annet enn å skrive på masteroppgaven min, i tillegg til å jobbe på studiestedet. Så jeg tok henne med meg etter et par uker hjemme for å bli godt kjent. Det var da snakk om 1-2 dager i uka med jobb. Med nummer to var jeg hjemme med henne i en uke, før jeg tok henne med meg på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå veit ikke jeg hvor dere bor, men jeg bor midt i Oslo sentrum, med slottsparken som hage. Det var ikke åpenbart om du her mente at dere bodde øde til eller MÅTTE forholde dere til horder av andre hunder, slik som oss.

Med den første var jeg student og skulle ikke gjøre annet enn å skrive på masteroppgaven min, i tillegg til å jobbe på studiestedet. Så jeg tok henne med meg etter et par uker hjemme for å bli godt kjent. Det var da snakk om 1-2 dager i uka med jobb. Med nummer to var jeg hjemme med henne i en uke, før jeg tok henne med meg på kontoret.

Neida, det var ikke selvsagt. Vi bor i en mindre by, så det er vanskeligere å møte folk på vinteren. Men vi er jo godt inne i hundemiljøet her, selv om alt dabber litt av på vinteren. Og mye vanskeligere enn i slottsparken.. :D

Vi vil jo kunne være hjemme i alle fall fire dager i uken til sammen, men så får vi jo også tre dager i uken der vi har fulle dager begge to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 veker heilt fri, for så å berre ha 3 - 4 timar åleine heime om dagane, må då vere heilt supert. Her i huset hadde vi to veker fri (hadde planlagt 3, men sånn kan det gå), så var det full jobb og 9 timar åleine. Det er då vel ikkje normalt med noko særleg meir enn det?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 veker heilt fri, for så å berre ha 3 - 4 timar åleine heime om dagane, må då vere heilt supert. Her i huset hadde vi to veker fri (hadde planlagt 3, men sånn kan det gå), så var det full jobb og 9 timar åleine. Det er då vel ikkje normalt med noko særleg meir enn det?

Jeg vet ikke? Mange forskjellige meninger om nettopp det.. Dessuten er det 3-4 timer + 3-4 timer. Altså at samboer kommer innom i pausen sin en halvtimes tid. Vi fikk jo vår forrige på sommeren og hadde goood tid. Og det vil vi få om vi venter til sommeren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste har mulighet til å ta seg stort mer fri enn det, og det går jo også bra for de fleste :) Være flink helt fra start, så går nok det veldig bra. Jeg ville slått til om dette er et kull du har tro på, selvom det ikke er leveringsklart til begynnelse av sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 vintervalper. Fikk en i januar og en i februar, og jeg syns det er et herk! Kaldt, surt, korte dager og lite plasser å gå. Kan ikke akkurat ferdes så mye i marka.. jeg har hatt korthårete valper og de fryser veldig om vinteren. Må pakke dem inn, og de koser seg ikke utendørs. Begrenset med hva man kan gjøre, iforhold til sommeren, så man må jobbe mer for å finne og oppsøke flere steder, og bruke de mulighetene man har.

Så jeg syns ihvertfall det er tungvindt om vinteren, men jeg kan ikke styre nårtdid valpene blir født, og jeg går IKKE etter sesong kull! Kanskje det blir en ny vintervalp på meg neste gang også, vel det får bare gå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 vintervalper. Fikk en i januar og en i februar, og jeg syns det er et herk! Kaldt, surt, korte dager og lite plasser å gå. Kan ikke akkurat ferdes så mye i marka.. jeg har hatt korthårete valper og de fryser veldig om vinteren. Må pakke dem inn, og de koser seg ikke utendørs. Begrenset med hva man kan gjøre, iforhold til sommeren, så man må jobbe mer for å finne og oppsøke flere steder, og bruke de mulighetene man har.

Så jeg syns ihvertfall det er tungvindt om vinteren, men jeg kan ikke styre nårtdid valpene blir født, og jeg går IKKE etter sesong kull! Kanskje det blir en ny vintervalp på meg neste gang også, vel det får bare gå det.

Nå bor vi et sted det sjeldent er snø, heldigvis, så vi kan ferdes ute hele tiden. Har jo også typisk hund med mye pels (Selv om Fanta fryser veldig på vinteren). Og vi har en terrassedør som leder rett ut i hagen, det gjør jo også ting lettere. I fjor bodde vi i 2. etasje med valp - det var også skrekkelig mye jobb. Men jeg ser definitivt minusene med vintervalp, ja. Du bekrefter jo de tankene jeg har hatt.

De færreste har mulighet til å ta seg stort mer fri enn det, og det går jo også bra for de fleste :) Være flink helt fra start, så går nok det veldig bra. Jeg ville slått til om dette er et kull du har tro på, selvom det ikke er leveringsklart til begynnelse av sommerferie.

Takk for svar :-) Det er vel nettopp det at jeg tror nok dette er det jeg har mest troen på, men med tanke på hvor dårlig det gikk med forrige hunden så er vel ikke selvtillitten helt på topp når det gjelder å velge nytt kull. Men magefølelsen skriker ja. Men det kan jo også ha noe å gjøre med at vi da er uten hund et halvt år mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke? Mange forskjellige meninger om nettopp det.. Dessuten er det 3-4 timer + 3-4 timer. Altså at samboer kommer innom i pausen sin en halvtimes tid. Vi fikk jo vår forrige på sommeren og hadde goood tid. Og det vil vi få om vi venter til sommeren igjen.

Som sagt, Laffen var åleine 9 timar etter 15 dagar i sin nye heim. Det er ikkje noko problem.

Vi fekk òg Laffen i februar, ser ikkje heilt at det var noko problem i høve til at det var vinter, mørkt og snø. Einaste minuset var vel at vi omtrent måtte ta dotrening to gongar, då han hadde blitt van med å tisse i snøen, og plutseleg forsvann denne :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg må innrømme at jeg nok er sær oppdretter i så måte - jeg aksepterer ikke at valpen skal være alene hjemme i mange timer hver dag fra den er 10-12 uker gammel, så med mindre de har en løsning på "problemet". Dvs. at de får ha med seg valpen på jobb, eventuelt ikke jobber/jobber hjemme - så får de faktisk ikke kjøpt valp av meg. Jeg råder de jo til å begynne hjemme alene treningen relativt raskt, og ved 3-4 måneders alder så er det greit med en time eller to - men ikke en hel arbeidsdag nei.

Mulig jeg er sær...

Mine hunder har alltid vært med meg, de første var med på jobb hver dag - deretter fikk man annen adekvat løsning noen år før jeg igjen ble alene med hundene og da var de med i bilen så jeg kunne lufte de ved behov og gi de en lenger tur i lunchen. Ja, de lå i bur - men store varikasser og lekestund annenhver time fungerte fint.

Nå er hundene hjemme på dagtid - løs i gangen, og det går fint en hel arbeidsdag men da er vi på 40 minutters tur før jeg drar om morgenen og så får de en kort tur etter jobb deretter en time halvannen senere på kvelden. Jeg har allikevel dårlig samvittighet for å la de være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de er jo like alene i en bil som de er hjemme, hvor de i tillegg har mye mindre plass enn de ville hatt hjemme (for de av oss som ikke bruker bur da). :icon_confused:

Min hund ligger bare å sover når jeg er vekke, på en og samme plass, hele dagen. Kanskje hun drikker litt vann, men det hadde ikke vært stor forskjell for henne å ligge i et bur. Jeg har hatt henne med på 6 timers dager med jobben, hvor jeg har luftet henne i lunsjen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var ikke å dra inn bur i dette da, annet enn å påpeke plassen hunden har til rådighet hjemme vs i bilen.

Poenget mitt var heller ikke å dra inn buret, men å vise at for min hund er det ihvertfall ikke store forskjellen om hun ligger i et bur i bilen eller ligger hjemme og sover. Hun tar like liten plass, og krever ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...