Gå til innhold
Hundesonen.no

Turbukse


sham

Recommended Posts

Jeg er veldig fornøyd med buksene jeg har av merke Dovrefjell.

Har en tynn, vannavstøtende og en litt tykkere vanntett. De fungerer utmerket til hvert sitt bruk, og jeg har brukt de en god del. De er ikke spesielt dyre heller :)

Kjøpt på friluftsmagasinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den der fra Lundhags, og jeg er fornøyd med den! Jeg har ikke brukt den så innamri mye enda. Det jeg liker med den er at den er ganske lett og tåler mye. Samt at man kan feste buksa til skoene slik at buksa ikke sklir oppover leggen. Veldig kjekt! Synes du den er for dyr, og ser du etter noe liknende, bare billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med buksene jeg har av merke Dovrefjell.

Har en tynn, vannavstøtende og en litt tykkere vanntett. De fungerer utmerket til hvert sitt bruk, og jeg har brukt de en god del. De er ikke spesielt dyre heller :)

Kjøpt på friluftsmagasinet.

Ja de så jo greie ut :) Takk for svar.

Jeg har den der fra Lundhags, og jeg er fornøyd med den! Jeg har ikke brukt den så innamri mye enda. Det jeg liker med den er at den er ganske lett og tåler mye. Samt at man kan feste buksa til skoene slik at buksa ikke sklir oppover leggen. Veldig kjekt! Synes du den er for dyr, og ser du etter noe liknende, bare billigere?

Det var bare et eks, men hvis den er bra så er jo det bra :P Så jo ikke så værst ut heller de. Neida, den prisen er grei, men gidder ikke å bruke for mye penger på det ;)

Edit: Du blir ikke bløt av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min Bergans Breheimen II bukse, og de som kjenner meg godt vet at jeg omtrendt bor i den ;)

Bergans er også veldig flinke/trivelige når det kommer til eventuell reklamasjon og lapping. Jeg har i alle fall vært veldig fornøyd med det. Den buksa jeg har nå har jeg måtte lappe litt selv nederst, men så er den temmelig godt brukt både sommer og vinter i 4år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare et eks, men hvis den er bra så er jo det bra :P Så jo ikke så værst ut heller de. Neida, den prisen er grei, men gidder ikke å bruke for mye penger på det ;)

Edit: Du blir ikke bløt av den?

Har bare brukt den en gang, men da gikk vi i gjørmete terreng og myr, og kan faktisk ikke huske jeg ble bløt. Isåfall var det på grunn av skoene. Kjempefornøyd jeg ihvertfall. Den er jo vannavstøtende, så sålenge du ikke har tenkt å bade med den så tror jeg det går fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min Bergans Breheimen II bukse, og de som kjenner meg godt vet at jeg omtrendt bor i den ;)

Bergans er også veldig flinke/trivelige når det kommer til eventuell reklamasjon og lapping. Jeg har i alle fall vært veldig fornøyd med det. Den buksa jeg har nå har jeg måtte lappe litt selv nederst, men så er den temmelig godt brukt både sommer og vinter i 4år :)

Jeg har samme bukse, den er helt super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min Bergans Breheimen II bukse, og de som kjenner meg godt vet at jeg omtrendt bor i den ;)

Bergans er også veldig flinke/trivelige når det kommer til eventuell reklamasjon og lapping. Jeg har i alle fall vært veldig fornøyd med det. Den buksa jeg har nå har jeg måtte lappe litt selv nederst, men så er den temmelig godt brukt både sommer og vinter i 4år :)

Tror det er samme jeg har og jeg kan bekrefte at Mailin bor i den ;) Selv bor jeg i den og en annen Bergansbukse jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Bergans og Lundhags.

Bergans sin (Breheim) er vanntett, så den bruker jeg under dårlig vær/fare for regn. Den til Lundhags er jo stoff bukse og vannvittig deilig å gå i. Bruker den på dager uten fare for regn. Ser at det står at den skal være vannavstøtende og det har jeg aldri testet men tror nok at om det pøser ned blir man våt - okke som.

Buksa sitter bra på og veldig fint med strech på rompa og knær. Kan virkelig anbefale den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fan av den buksa, TS. Stretch på de riktige stedene, men kanskje litt kald. Selv har jeg bl.a. herreversjonen av denne: Patagonia Alpine Guide, og er temmelig fornøyd. Har også bukser fra Bergans og Lundhags.

Uansett, den Lundhags Traverse virker utrolig god. Jeg skal ha meg en slik når dagene blir varmere. Den koster for øvrig nesten 1400,- iberegnet frakt her. Så til under tusenlappen er den utvilsomt et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min Bergans Breheimen II bukse, og de som kjenner meg godt vet at jeg omtrendt bor i den ;)

Bergans er også veldig flinke/trivelige når det kommer til eventuell reklamasjon og lapping. Jeg har i alle fall vært veldig fornøyd med det. Den buksa jeg har nå har jeg måtte lappe litt selv nederst, men så er den temmelig godt brukt både sommer og vinter i 4år :)

Jeg har selv den buksa, og elsker den!

Ønsker meg en turbukse til som er litt lettere til sommerens varmeste dager, synes den TS la ut var fin :) Dere som har den: hvordan er størrelsene? Hvis jeg skal bestille på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) Tusen takk, men den buksen er sånn man kan bruke på sommeren også? Altså den ser litt "alpint" ut eller hva jeg skal si. Litt for varm på sommeren?

Jeg har brukt den året rundt, men på de aller varmeste sommerdagene blir den litt klam syns jeg. Men er det overskyet, eller man er på fjellet på sommeren, er den super :) Og om vinteren er det bare å ta på seg ull under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har selv den buksa, og elsker den!

Ønsker meg en turbukse til som er litt lettere til sommerens varmeste dager, synes den TS la ut var fin :)Dere som har den: hvordan er størrelsene? Hvis jeg skal bestille på internett.

Ingen som kan svare? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg nettopp en turbukse fra Sparkjøp, Varde er merket, den er fantastisk. Vantett eller vannavstøtende ihvertfall. :) Den er kjempe behagelig og ha på, men finner ikke noe bilde av den på nett desverre. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan svare? :icon_confused:

Jeg synes det er vanskelig å si hvordan størrelsene er på klær når jeg ikke kjenner deg.. Jeg har damemodellen i skogshorn (s) , som er temmelig lik Breheimen, men i sistnevnte har jeg herremodell str S fordi det var det de hadde når jeg kjøpte den. Da må jeg bruke belte for å holde den oppe, det må jeg ikke i S i dame/Skogshorn. I S herre har jeg god plass til feks dongeribukse under, i skogshorn-damemodell blir det litt trangt men jeg får plass til en god longs. Og hvordan de er i forhold til andre og i forhold til deg vet jeg ikke helt. Jeg er ca 170 høy og "normal slank"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...