Cre-tive Skrevet 1. September 2022 Forfatter Rapporter Skrevet 1. September 2022 På 8/29/2022 at 10:52 AM, Box Fresh skrev: Haha, så godt å høre at det er likt hos dere. Hvor lang tid tok det før du kunne øke noe særlig? Og når var hun alene hjemme over en lengre periode for første gang? Det har vært litt progresjon her siden jeg skrev innlegget. Vi har fokusert mye på å gjøre resten av familien populære. Så hver gang jeg går gir de ham noe ekstra godt. Det har funket bra, og det er ikke alltid like krise lenger at jeg går. Jeg kan også gå på toalettet og sånt nå mens han venter utenfor når vi er alene. Vi øver mye hver dag i det daglige på at jeg går inn i andre rom og lukker døra etter meg, for eksempel om jeg skal legge på plass noe eller hente noe. Og så har vi begynt å øve på ytterdøra nå i det siste. Det går også fint. I går fikk jeg til og med gå ned i søppelkassa, men i dag gikk det ikke. Så det er litt opp og ned, og vi må prøve oss litt frem, merker jeg. Så lenge det er progresjon, så får vi vel være fornøyd, men håper at det kommer til å gå greiere etterhvert. Vi har brukt laaaaang tid på de små fraværene, før vi så økte litt og litt. Når vi først var kommet opp i to timer, så økte vi med en halvtime og så en time. Hun var 7 mnd før hun var alene en kort arbeidsdag ? 1 Siter
Cre-tive Skrevet 1. September 2022 Forfatter Rapporter Skrevet 1. September 2022 Nå er gullet mitt snart 8 måneder ?? Tiden har gått utrolig fort! Hun er helt fantstisk, vi kunne ikke vært mer heldig❤️ Rolig og treningsvillig, utrolig godt kroppsspråk sammen med andre hunder og så fin med barn. Hun har nå sin første løpetid og er litt ekstra kjærlig, men like treningsvillig som før. Det har tatt litt tid å få henne stueren da vi har små barn som har tatt fokuset i de feile øyeblikkene. Vi var akkurat i mål, så kom løpetiden og nå tisser hun inne flere ganger for dagen. Spesielt da når hun er alene (har alltid holdt seg før, eller hvertfall sjelden hun hadde uhell). Flere som har opplevd mer uhell når løpetiden kom? Bilde av verdens vakreste ? (helt subjektivt ?) 4 Siter
Box Fresh Skrevet 1. September 2022 Rapporter Skrevet 1. September 2022 1 time siden, Cre-tive skrev: Nå er gullet mitt snart 8 måneder ?? Tiden har gått utrolig fort! Hun er helt fantstisk, vi kunne ikke vært mer heldig❤️ Rolig og treningsvillig, utrolig godt kroppsspråk sammen med andre hunder og så fin med barn. Hun har nå sin første løpetid og er litt ekstra kjærlig, men like treningsvillig som før. Det har tatt litt tid å få henne stueren da vi har små barn som har tatt fokuset i de feile øyeblikkene. Vi var akkurat i mål, så kom løpetiden og nå tisser hun inne flere ganger for dagen. Spesielt da når hun er alene (har alltid holdt seg før, eller hvertfall sjelden hun hadde uhell). Flere som har opplevd mer uhell når løpetiden kom? Bilde av verdens vakreste ? (helt subjektivt ?) Så skjønn og fin! Veldig gøy å se bilder av henne siden våre er så like. Og godt å høre at det har gått så fint for dere med hjemme-alene-treningen. Føler det bare går bedre og bedre med de små fraværene her hjemme også. 1 Siter
Pingeling Skrevet 1. September 2022 Rapporter Skrevet 1. September 2022 1 hour ago, Cre-tive said: Hun har nå sin første løpetid og er litt ekstra kjærlig, men like treningsvillig som før. Det har tatt litt tid å få henne stueren da vi har små barn som har tatt fokuset i de feile øyeblikkene. Vi var akkurat i mål, så kom løpetiden og nå tisser hun inne flere ganger for dagen. Spesielt da når hun er alene (har alltid holdt seg før, eller hvertfall sjelden hun hadde uhell). Flere som har opplevd mer uhell når løpetiden kom? Jeg tror aldri jeg har hatt en valp som nettopp hadde blitt stueren ved første løpetid. Enten har de vært stuerene i et par måneder før, eller så har de fremdeles tisset inne da løpetiden kom. Men det er ikke overraskende at frøkna di har flere uhell når hormonene tuller med kroppen hennes! De har jo et markeringsbehov ute på tur, og dersom hun ikke har helt kontroll på hvor det er greit å tisse, så går det galt. Det er nok lurt å gå tilbake i treninga så lenge løpetiden varer. Helt uten sammenheng, men jeg hadde en tispe som markerte i kurven sin ved starten av løpetia hele livet sitt. Hun var 100% stueren altså, bortsett fra første løpetidsuka. Hormoner, altså! ? 1 Siter
Busann Skrevet 7. September 2022 Rapporter Skrevet 7. September 2022 Da var plutselig her jeg også. Valpen er 1 uke gammel og om alt går etter planen så kommer det en liten japansk spisshund hann hit rundt 26.10. Blir spennende med liten hvit fluff igjen. 7 Siter
Busann Skrevet 27. Oktober 2022 Rapporter Skrevet 27. Oktober 2022 Da var lille Yoshi hjemme. 5 Siter
CrissyS Skrevet 8. November 2022 Rapporter Skrevet 8. November 2022 På 10/28/2022 at 1:27 AM, Busann skrev: Da var lille Yoshi hjemme. Så nydelig? Siter
CrissyS Skrevet 8. November 2022 Rapporter Skrevet 8. November 2022 Hope er nå blitt 7 måneder(tiden flyr)! Vi sliter dessverre med at hun hele tiden skal bite(blir nesten sprø). Hun biter i alt hun kommer over og i oss hele tiden. Har prøvd å ignorere og avlede, men til ingen nytte. Vet ikke hva vi skal gjøre. Tar gjerne i mot tips og råd. Hun driver også å bjeffer mye inne, av alle plasser, men sluttet heldigvis med å bjeffe ute. Hun får mye turer(enten mange små, eller noen små og to lange turer). Hun er ikke interessert i lekene sine, forutenom snusematte, slikkematte og sånn leke man gjemmer godbiter i, så vet ikke hva jeg kan finne på for å aktivisere henne inne. Har prøvd kong, men hun har ikke vært interessert i den. Vi har også måttet begynne å bruke halsbånd på henne når vi går tur med henne her vi bor(har på sele når vi drar til f.eks.hundepark, byen, veterinær o.l.), da hun trekker noe voldsomt, det hjelper med halsbånd, men vi vil jo gjerne bruke sele, så om noen vet om en sele som er god å bruke på hunder som trekker så vil vi gjerne ha tips. Beklager for et langt innlegg. Siter
Midmid Skrevet 9. November 2022 Rapporter Skrevet 9. November 2022 For meg kan det høres ut som en litt overtrøtt tenåring ? Trener dere mye ro inne? Når det kommer til trekking ville jeg heller ha siktet på å trene bort draingen. Slik jeg har forstått det er ikke trekking uansett sele noe bra for en kropp i vekst ? Nydelig tenåring!! Siter
Cre-tive Skrevet 10. November 2022 Forfatter Rapporter Skrevet 10. November 2022 På 10/28/2022 at 1:27 AM, Busann skrev: Da var lille Yoshi hjemme. Herlighet så skjønn? Siter
CrissyS Skrevet 10. November 2022 Rapporter Skrevet 10. November 2022 På 11/9/2022 at 9:36 AM, Midmid skrev: For meg kan det høres ut som en litt overtrøtt tenåring ? Trener dere mye ro inne? Når det kommer til trekking ville jeg heller ha siktet på å trene bort draingen. Slik jeg har forstått det er ikke trekking uansett sele noe bra for en kropp i vekst ? Nydelig tenåring!! Tusen takk? Hun finner ofte roen når det yngste på 7 har lagt seg, men når begge ungene er våken, så blir det ofte mye bråk og hun bjeffer da mye. Hun bjeffer også mye om en er nede og hun er oppe med resten av oss. Er litt usikker på hva jeg kan gjøre for å få henne til å roe ned. Vi øver nå på at hun ikke skal dra, så vi håper det blir slutt på. Om hun drar, så stopper vi opp, venter til hun er rolig, så går vi videre. Siter
Ozzy Skrevet 11. November 2022 Rapporter Skrevet 11. November 2022 På 11/8/2022 at 11:51 PM, CrissyS skrev: Hope er nå blitt 7 måneder(tiden flyr)! Vi sliter dessverre med at hun hele tiden skal bite(blir nesten sprø). Hun biter i alt hun kommer over og i oss hele tiden. Har prøvd å ignorere og avlede, men til ingen nytte. Vet ikke hva vi skal gjøre. Tar gjerne i mot tips og råd. Hun driver også å bjeffer mye inne, av alle plasser, men sluttet heldigvis med å bjeffe ute. Hun får mye turer(enten mange små, eller noen små og to lange turer). Hun er ikke interessert i lekene sine, forutenom snusematte, slikkematte og sånn leke man gjemmer godbiter i, så vet ikke hva jeg kan finne på for å aktivisere henne inne. Har prøvd kong, men hun har ikke vært interessert i den. Vi har også måttet begynne å bruke halsbånd på henne når vi går tur med henne her vi bor(har på sele når vi drar til f.eks.hundepark, byen, veterinær o.l.), da hun trekker noe voldsomt, det hjelper med halsbånd, men vi vil jo gjerne bruke sele, så om noen vet om en sele som er god å bruke på hunder som trekker så vil vi gjerne ha tips. Beklager for et langt innlegg. Ville meldt meg på kurs! Og gitt mer hjernetrim, Collier har vel en tendens til å bli stresset når de er understimulerte. I tillegg er det nok litt hormoner i omløp. Lære nye øvelser (masse på YouTube, både nyttige og unyttige triks) gjemm og søk etter godbiter og gjenstander ute og inne. Kong blir fort interessant når innholdet er godt nok, jeg bruker våtfòr med mye kjøtt f.eks og hiver den i fryseren. Collie har i utgangspunktet en del lyd, men høres ut som om hun også har en del stress? Siter
Busann Skrevet 12. November 2022 Rapporter Skrevet 12. November 2022 Mini pirajaen er blitt 10 1/2 uke og vokser fort. De store gutta var litt skeptiske til denne lodotten i starten, men har tint opp nå. Max kan til og med dra igang litt lek. 3 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.