Jump to content
Hundesonen.no

Peneste hunderase

Recommended Posts

Jeg synes egentlig ikke så mange raser/ hunder utover egen rase er pene 😁 Men en sortskimlet korthåret vosteh kan gå an og en affe med lite pels

For meg er det veldig individuelt fra hund til hund om jeg synes de er pene eller ikke. Og en hund som er i god fysisk form synes jeg også er penere enn hunder som er normale eller overvektige. 

• Like 1

En standar eller standar/hybrid amerikansk bulldog som er godt pigmentert og i god form kommer alltid til å være høyt på lista mi. Håper Amerikansk bulldog etterhvert blir godkjent i FCI :) 

• Like 1

Kooikerhund er den peneste hunderasen i mine øyne, men ellers syntes jeg siberian husky, collie, chodsky pes, saluki, afghansk mynde og Samojed er meget vakre hunder

Saluki, greyhound (duh - min egen rase) og afghansk mynde får hjertet mitt til å hoppe ekstra... ellers synes jeg en sortskimlet korthåret vorsteh (henger meg på i klubben her) er uimotståelig! 

Jeg finner mange forskjellige raser estetisk tiltalende. Stort sett kan man si at det for min del er en klar sammenheng mellom hvor sunn hunden er rent fysisk og graden av ‘tiltrekning’. Raser med usunn konstruksjon og/eller ekstreme trekk som megapelser f.eks, tiltrekker meg ikke.

fullstendig overfladisk: Tsjekkoslovakisk ulvehund og Picard er kanskje de peneste jeg vet om. Men ingen av dem passer meg, og førstnevnte er jo ulovlig her til lands. Så jeg følger heller en del kenneler på insta og ser flotte hunder i feeden der :)

Og så er siberian såklart en av de vakreste, men de har jeg ikke pga utseende, men fordi jeg liker rasen og bruksområdet (hundekjøring).