Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå - oktober

Recommended Posts

Hester er byttedyr, og trygghet er viktig. Jeg tipper fargeavvik kan gjøre at flokken blir lettere oppdaget og offer for rovdyr.

• Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lille gutt er et år i dag ❤ hvor ble av tiden i dag blir det kake, gave og det Albert vet best. Nemlig spor

Jeg har glemt hvor stas og samtidig mye greier det er med valp i hus (ut å lufte, spise, ut, ikke bit på den, ut, nå må vi trene på dette, ut, ikke hopp på det der, ut, spise, ut). Men hun er en kul l

Kunne ønske folk som selv eide hunder kunne sette seg inn i helt grunnleggende adferdskunnskaper om hund, den dag i dag hører jeg alt for ofte om eiere som tror hunden sin som utagerer (tydelig engste

Posted Images

Ble nettopp utestengt fra Facebook i tre dager pga et rent tekstinnlegg som argumenterer helt saklig for at Koranen er like i overkant av 60% hatprat mot hinduer, jøder, paganere, ikke-troende, kvinner og homofile, og derfor bør rammes av straffelovens §185 og forbys eller utstyres med advarselstekst om innholdet og få en aldersgrense, slik voldelige filmer har. Utestengelsen skyldes antakelig organisert masserapportering fra jihadisstalkere som er livredde for at folk faktisk skal gidde lese den «hellige» boken og få med seg hva som står i den. Jeg har aktivt kritisert islam, Koranen og Muhammed på internett siden 2005, så har tirret på meg en del av de som blir «såret» av kritikk mot en 1400 år gammel bok og den manipulative psykopaten som dikterte den. 

Spent på om Facebook tar min klage på avgjørelsen til følge. Det er et demokratisk problem at det er mulig med automatisk utestengelse fra den største plattformen på bakgrunn av organisert masserapportering av innlegg som inneholder visse nøkkelord de i algoritmene har flagget som «hatprat-vokabular», uten hensyn til hvordan de er brukt og hva de formidler. 

Har tidligere blitt automatisk utestengt for å ha postet et bilde av en militær nazisamling, uten noe hensyn til konteksten whatsoever. Teksten til bildet var «Never underestimate the power of stupid people in large groups». Den skjønte ikke AI’en. Den hadde bare lært å gjenkjenne hakekors som utestengelsesgrunn, så det ble også rett ut i tre dager uten mulighet for å klage. 

Jeg følger en på Instagram fordi hun har samme hunderase som meg. Men hun legger ut de merkeligste hunde-bilder:

Hunden er søt den, men fotografen står ALT for langt unna. Hun står gjerne over hunden og tar bilde (istedenfor å komme ned på hundens høyde), og bildene er alltid skeive. (Horisonten er aldri vannrett 😄)

Først ble jeg helt stresset, og liksom "hvorfor går hun ikke nærmere hunden?", "hvorfor retter hun ikke opp bildene?"

Men nå finner jeg stor glede med bildene. De er så lite perfekte at de er helt herlige. Sånn i motsetning til de endeløse perfekte bildene av like perfekte hunder på insta. 

Forandring fryder! 😅 👍

• Like 2

Har nettopp lært at Koranen bryter med Facebooks community standard. Kjekt å vite. I fall noen lurer på å bli muslim, så er det altså ikke lov å dele koranvers på Facebook, selv med henvisning til kilden, som er «The Noble Quran» i dette tilfellet. Regner med det samme gjelder Bibelen. Skal man drive med religionskritikk får man ikke dele innholdet i skriftene, men nøye seg med å henvise til versene ved nummer. Herved advart :)

61F152A1-32DF-4C70-BB0A-DCC2815D779E.png

01D4C81B-008F-4CF8-955A-253DE07BD151.jpeg

Edited by Maskot