Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Er på utkikk etter et nytt løpebelte, og har sett litt på non-stop canix. Liker at det festes med spenne (har non-stop ferd fra før, og synes festeanordningen er litt knotete), at det ser ut til å sitte mer over hoftene, og at karabinkroken som kobbelet er festet i kan beveges sideveis hvis hunden ikke løper rett foran deg. Noen som har erfaring med beltet? Evt forslag til andre belter som er egnet til jogging?

Skrevet

Jeg riktignok ikke, men har brukt et nokså lignende belte med bevegelighet foran de siste 10 årene. Det fra Sundpro, brukt til alt fra ski og sykkel til turgåing og rattkjelke. Jeg elsker det, og panikkroken! 

568A8BB3-D6EA-4D83-9682-EB66337266A1.jpeg.56e53a875a7ccf5f0cea1f4e0e746315.jpeg

  • Thanks 1
Skrevet
8 timer siden, maysofie skrev:

Jeg riktignok ikke, men har brukt et nokså lignende belte med bevegelighet foran de siste 10 årene. Det fra Sundpro, brukt til alt fra ski og sykkel til turgåing og rattkjelke. Jeg elsker det, og panikkroken! 

568A8BB3-D6EA-4D83-9682-EB66337266A1.jpeg.56e53a875a7ccf5f0cea1f4e0e746315.jpeg

Takk for svar, det skal absolutt sjekkes ut! Hadde baggen før, og en av tingene jeg likte med det var at det hadde hurtigutløser. 

Skrevet

Jeg har caniX beltet til non-stop, har ikke brukte det veldig mye men liker det! Sitter godt og er smidigere på en sånne brede belter, på min kropp. 

  • Thanks 1
Skrevet
Akkurat nå, LØJ skrev:

Jeg har caniX beltet til non-stop, har ikke brukte det veldig mye men liker det! Sitter godt og er smidigere på en sånne brede belter, på min kropp. 

Ja, det er det jeg har sett på - det ser liksom litt mer føyelig ut enn de brede beltene, slik at man har bedre bevegelsesfrihet. 

  • Like 1
Skrevet
9 timer siden, maysofie skrev:

Jeg riktignok ikke, men har brukt et nokså lignende belte med bevegelighet foran de siste 10 årene. Det fra Sundpro, brukt til alt fra ski og sykkel til turgåing og rattkjelke. Jeg elsker det, og panikkroken! 

568A8BB3-D6EA-4D83-9682-EB66337266A1.jpeg.56e53a875a7ccf5f0cea1f4e0e746315.jpeg

Hvilket belte er dette? Har du en link?

Skrevet
Akkurat nå, Grønn skrev:

Hvilket belte er dette? Har du en link?

Hvis du søker opp Sundpro Tolkbälte får du opp noen flere nettbutikker med det. Jeg har kjøpt direkte fra produsent hjemme hos dem i Åre. De er ikke av de rimeligste, men mitt ser knapt brukt ut nå 10 år senere, så vell verdt det :)

https://www.sundpro.se/shop/product/tolkbalte-med-panikkrok?tm=webbshop

Skrevet
11 timer siden, Dufus skrev:

Takk for tips! Heller dette enn canix, tror du?

Kommer vel litt an på hva som er viktig . Jeg vil gjerne ha lite materiale og krok på hvert kobbel så jeg kan løsne båndkrøll uten å måtte stoppe feks. 

  • Like 1
Skrevet
15 timer siden, Debbie skrev:

Noen som har vært borti magebelte fra Hurrta/hurtta og har noen erfaringer??

Om du tenker på det Outdoor Action-beltet, så har jeg sett det men ikke brukt det. Ser ikke like solid ut som non-stop sitt, ville ikke festet mange kg hund i det. Har heller ingen beinstropper.

Skrevet
11 timer siden, LØJ skrev:

Om du tenker på det Outdoor Action-beltet, så har jeg sett det men ikke brukt det. Ser ikke like solid ut som non-stop sitt, ville ikke festet mange kg hund i det. Har heller ingen beinstropper.

Trodde det beltet var mer sånn rumpetaske-belte, jeg, og ikke belte for å ha hund i? Altså for å få med seg ting og tang..?

Skrevet
12 timer siden, Dufus skrev:

Trodde det beltet var mer sånn rumpetaske-belte, jeg, og ikke belte for å ha hund i? Altså for å få med seg ting og tang..?

Ja, det ser mer ut som det. Så du tenker nok rett?

Skrevet

Jeg har canixbeltet og er superfornøyd. Kjøpte det til løping men bruker det på ski også. Merker nesten ikke at jeg har det på. Anbefales!

  • Thanks 1
Skrevet

Personlig bare som trekkbelte- jeg jogger ikke. Så sverger jeg til BAGGEN sitt. Synes ikke Nonstop sitt når opp. og jeg synes låsingen av beltet er tungvinn.  Det nye Hurrta jeg så på, slik som dette:

https://www.divinedog.se/hundutrustning/hurtta-outdoors-hiker-belt

 

Ser ikke så verst ut synes jeg.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...