Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, september 2018


maysofie
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, trill skrev:

Det blir fort svinedyrt, ja! 

Høres deilig ut å flytte ut av byen, tenker litt på det selv for tiden. Pluss og minus med begge deler selvsagt, men hage og bedre plass frister så absolutt :ahappy:

Det blir deilig å være ute i hagen uten 60 pensjonister skuler fra vinduene sine i naboblokka :P Vi får mindre hage enn den vi har nå da, til gjengjeld får vi terrasse, trær og lite innsyn :p. Trives vi der vil vi etterhvert kjøpe hus i samme område, i første omgang skal vi leie. Langt unna byen er det jo ikke 10 min med bil, om Horten kan kalles by da hehe... Hundeklubben blir nærmere da, den som hadde hatt tida til å være der da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 318
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skryt : Jeg har en nordisk Lure coursing champion  Tredjeplass bak to av de beste tispene i europa ,cert , svensk championat og dermed også nordisk Lure coursing champion. Juhu , det var gøy og ikke m

Helt på tampen av sesongen ble det en aldri så liten Sverige-tur, og jammen klinka frøkna til på blodsporprøve i dag og dro i land en 1.premie og ble dermed Svensk Viltsporchampion  Hun kan hvis hun v

Teoriprøve bestått!  

Posted Images

Leverte bilen på verksted i går kveld for å reparere skaden etter påkjørselen, nøklene levert i nøkkelinnkastet. Den hadde time kl 0730 i dag, når vi nå skulle hente bilen er det ikke gjort noe på den overhodet. «Nei, vi fant ingen nøkler».

I alle dager gjør man nå da, om nøklene er rota bort hos forhandler/verksted eller enda værre stjelt, nøkkelinnkastet var relativt fult når jeg leverte mine...

Åh, guri. Sløst bort en hel dag fordi man ikke hadde bil. Jaja, NKK har under minste registrert at de har mottatt HD/AD-bildene til Floss, så får vi håpe dem blir lest av snarest, så nervøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maysofie skrev:

Leverte bilen på verksted i går kveld for å reparere skaden etter påkjørselen, nøklene levert i nøkkelinnkastet. Den hadde time kl 0730 i dag, når vi nå skulle hente bilen er det ikke gjort noe på den overhodet. «Nei, vi fant ingen nøkler».

I alle dager gjør man nå da, om nøklene er rota bort hos forhandler/verksted eller enda værre stjelt, nøkkelinnkastet var relativt fult når jeg leverte mine...

Åh, guri. Sløst bort en hel dag fordi man ikke hadde bil. Jaja, NKK har under minste registrert at de har mottatt HD/AD-bildene til Floss, så får vi håpe dem blir lest av snarest, så nervøs!

Burde vel ringt når de ikke fant nøkler? Har tenkt tanken selv faktisk, når jeg har kasta nøklene i safen på verkstedet. Tenk om de blir borte!

 

Har lurt på hvorfor valpen er så lite sulten.. Tok henne akkurat på fersken inne i kaninburet, ikke rart hun ikke eter kuler når hun får kaninmøkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vår som stoppa på vei hjem fra hytta i helga må flyttes fra verkstedet den ble satt på da de ikke finner feilen og mener de heller ikke kan reparere den. Greit nok, forsikringa dekker Falck-regninga for å flytte den hit, men vet dere hva verkstedet skulle ha for å kjøre en feilsøking på bilen? 2400,- takk! Fy f...Føler meg lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Bilen vår som stoppa på vei hjem fra hytta i helga må flyttes fra verkstedet den ble satt på da de ikke finner feilen og mener de heller ikke kan reparere den. Greit nok, forsikringa dekker Falck-regninga for å flytte den hit, men vet dere hva verkstedet skulle ha for å kjøre en feilsøking på bilen? 2400,- takk! Fy f...Føler meg lurt. 

Det var omtrent den summen samboer skulle betale, når den forrige bilen hans streika. Når vi var på ferie i Bergen. Men tror den faktisk ble sendt til forhandleren hvor bilen ble kjøpt. For han har ikke fått noe faktura på det.

Men det er nok helt normalt å ta betalt for feilsøkingen. De gjør jo en jobb på bilen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

Det var omtrent den summen samboer skulle betale, når den forrige bilen hans streika. Når vi var på ferie i Bergen. Men tror den faktisk ble sendt til forhandleren hvor bilen ble kjøpt. For han har ikke fått noe faktura på det.

Men det er nok helt normalt å ta betalt for feilsøkingen. De gjør jo en jobb på bilen... :)

Ja, så klart de skal ha betalt, men synes det er mye uansett. De brukte ikke lang tid på den der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 at 2:13 PM, Red Merle skrev:

Det blir deilig å være ute i hagen uten 60 pensjonister skuler fra vinduene sine i naboblokka :P Vi får mindre hage enn den vi har nå da, til gjengjeld får vi terrasse, trær og lite innsyn :p. Trives vi der vil vi etterhvert kjøpe hus i samme område, i første omgang skal vi leie. Langt unna byen er det jo ikke 10 min med bil, om Horten kan kalles by da hehe... Hundeklubben blir nærmere da, den som hadde hatt tida til å være der da :P

Høres helt herlig ut :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Kan noen svare meg en gang for alle på  hvor ofte hunder skal ha vaksine? Nobivac DHPPI. Hun har fått ved 12 uker i 2016 og ved 1 år i 2017. Skal hun ha den igjen nå da, siden det er 1 år siden sist? Noen sier hver år, andre sier hver 3år..?? *forvirret*

Shiri fikk ved to runder som valp, og nå i år. De to neste årene skal hun ha kennelhostevaksine, og så er det fullvaksine igjen på år tre. 
Dette er vel det som er anbefalt. Har opplevd at noen har satt på toårsintervall, men mener bestemt det er tre år som er anbefalt.

Legge til:
https://www.anicura.no/tjenester/vaksinering/
"Grunnvaksinene som anbefales for valper er derfor:

  • 1. vaksine: 8 uker (DHP)
  • 2. vaksine: 12 uker (DHP + Pi/BbPi)
  • 3. vaksine: 16 uker (DHP) Dette er for å forsikre oss om at alle valper vil ha fått minst én dosering der mors antistoffer ikke blokkerer valpens respons.
  • Valper som ikke har fått Pi/BbPi på 12 uker må få på 16 uker.
  • 1. revaksinasjon (booster) ved 12 måneder 
  • Dersom valpen kommer fra et miljø med høyt smittepress, eller det er tvil om mors beskyttelse: 1. vaksine ved 6 uker (men aldri modifiserte levende før 4 uker)

Hunder bør vaksineres årlig mot kennelhoste og hvert tredje år mot valpesyke, smittsom leverbetennelse og parvovirus. Samtidig bør de ha helsekontroll hvert år."

Endret av Shokata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Shokata skrev:

Shiri fikk ved to runder som valp, og nå i år. De to neste årene skal hun ha kennelhostevaksine, og så er det fullvaksine igjen på år tre. 
Dette er vel det som er anbefalt. Har opplevd at noen har satt på toårsintervall, men mener bestemt det er tre år som er anbefalt.

Legge til:
https://www.anicura.no/tjenester/vaksinering/
"Grunnvaksinene som anbefales for valper er derfor:

  • 1. vaksine: 8 uker (DHP)
  • 2. vaksine: 12 uker (DHP + Pi/BbPi)
  • 3. vaksine: 16 uker (DHP) Dette er for å forsikre oss om at alle valper vil ha fått minst én dosering der mors antistoffer ikke blokkerer valpens respons.
  • Valper som ikke har fått Pi/BbPi på 12 uker må få på 16 uker.
  • 1. revaksinasjon (booster) ved 12 måneder 
  • Dersom valpen kommer fra et miljø med høyt smittepress, eller det er tvil om mors beskyttelse: 1. vaksine ved 6 uker (men aldri modifiserte levende før 4 uker)

Hunder bør vaksineres årlig mot kennelhoste og hvert tredje år mot valpesyke, smittsom leverbetennelse og parvovirus. Samtidig bør de ha helsekontroll hvert år."

Takk for svar. Så hvis jeg forstår det rett nå så skal hun fullvaksineres igjen i 2020? Kennelhoste vaksine har hun aldri fått tror jeg... veterinæren har aldri nevnt noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kaisen skrev:

Takk for svar. Så hvis jeg forstår det rett nå så skal hun fullvaksineres igjen i 2020? Kennelhoste vaksine har hun aldri fått tror jeg... veterinæren har aldri nevnt noe om det?

DHPPI vaksinerer mot både parvovirus, kennelhoste smittsom leverbetennelse og valpesyken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på sofaen med smågodt og ser på romantisk komedie og hadde egentlig lagt meg om jeg bare gadd å reise meg. Mio har vært rastløs og masete alene hjemme, så vi har lagt inn en ordentlig tur før jobb. Har så langt fungert fint og er absolutt verdt det, men jeg kjenner at jeg har stått opp halvannen time tidligere hele uka :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine absolutte favorittjeans døde ettertrykkelig i dag, kjipt å oppdage at de har en massiv revne bak når jeg brukte dem i går. Lurer jo på om jeg gikk rundt og viste trusa:P Nå starter jakten etter nye jeans som sitter godt, ikke er klistra til leggene og kommer i størrelser som er større i vidde enn i lengde:P

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pixie skrev:

Mine absolutte favorittjeans døde ettertrykkelig i dag, kjipt å oppdage at de har en massiv revne bak når jeg brukte dem i går. Lurer jo på om jeg gikk rundt og viste trusa:P Nå starter jakten etter nye jeans som sitter godt, ikke er klistra til leggene og kommer i størrelser som er større i vidde enn i lengde:P

Om du finner - Kjøp flere av den buksa! Gjør ting litt lettere om det samme skulle skje senere :P

Endret av Annik
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Annik skrev:

Om du finner - Kjøp flere av den buksa! Gjør ting litt lettere om det samme skulle skje senere :P

Sist jeg fant favorittbuksa kjøpte jeg 5 stk i 3 forskjellige farger :P Veldig glad for det nå, for jeg finner den ikke lenger...

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...