Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

14 minutes ago, QUEST said:

Av det du nevner over så er det informasjonstrømmen ( på både godt og vondt) og kravet ( følt eller reellt) om å være tilgjengelig som jeg tror 'skader' mest. Hvis man ikke fullstendig unngår alle slags media og da særdeles TV og nett, så blitr man fullstendig bombardert med inntrykk og hendelser som man mer eller mindre frivillig må og skal ta stilling til. Jeg tror ikke det alltid er så heldig..

Tilgjengeligheten ja..tidligere når folk hadde bare fasttelefon, så var det enkelt, ringte noen og du ikke hørte det eller lot være og ta telefonen, så kunne ikke oppringeren vite om det var det først eller sistnevnte som var årsaken og kunne følgelig heller ikke forlange  eller forvente at du skulle ringe tilbake. Med mobil ser du når noen har ringt eller har sendt deg en melding. Man får  liksom aldri fred noen gang, det forventes at du skal respondere og den som ringer /sender sms, vet at du høyst sannsynlig har sett henvendelsen og forventer således svar. 

Nesten ingenting som gjør meg mer gretten enn når folk blir sur fordi jeg ikke har mobilen med meg 24/7. :gaah:  

Jeg husker ikke livet før videospiller, men en tvkanal husker jeg godt. Men vi snakka på telefonen sosialt også så lenge det var nærtakts. :lol: 

 

Strålende sol her i dag, nydelig! Har får hjemmebesøk av vet. for å sjekke øra til Milopusen, aner ikke om det er noe men syns han klør så mye. Rekker litt mer kaffe og en tur med gutta før det .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nesten ingenting som gjør meg mer gretten enn når folk blir sur fordi jeg ikke har mobilen med meg

Så enig! Men det er skremmende mange som nærmest har telefonen limt fast i håndflaten og som det er omtrent komplett umilig å føre en samtale med, uten at vedkommende bare  se på mobilen og svare/se på alt mulig, uavbrutt.. Selv på jobb..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg husker de "gode gamle dagene" som en uendelighet av kjedsommelighet.. ingenting på TV, hadde lest alt de hadde av gode bøker på biblioteket, å ikke kunne si ifra om man ble forsinket til noe,  eller få beskjed om noe ble avlyst, å reke gatelangs med venninner uten mål og mening etc For ikke å snakke om sommerferiene, djeeze de var kjedelige (vi reiste aldri bort). Bare de samme trøtte folka å omgåes, å bli kjent med andre måtte man gjøre face-to-face og kun i nærmiljøet. Istedenfor nå hvor man kan bli "gradvis" kjent over nettet, hvor man kan få input fra hele verden, hvor man kan finne ut av alt man måtte lure på, finne likesinnede osv. Jeg er klar over det er mange ulemper, men ikke søren om jeg vil tilbake til gamle dager altså!!!

Nå skal vi straks avgårde og klippe klørne til stakkars Strider..

  • Like 9
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Strålende sol her i dag, nydelig!

:o Her snør det som bare juling!!! 

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Og jeg husker de "gode gamle dagene" som en uendelighet av kjedsommelighet.. ingenting på TV, hadde lest alt de hadde av gode bøker på biblioteket, å ikke kunne si ifra om man ble forsinket til noe,  eller få beskjed om noe ble avlyst, å reke gatelangs med venninner uten mål og mening etc For ikke å snakke om sommerferiene, djeeze de var kjedelige (vi reiste aldri bort). Bare de samme trøtte folka å omgåes, å bli kjent med andre måtte man gjøre face-to-face og kun i nærmiljøet. Istedenfor nå hvor man kan bli "gradvis" kjent over nettet, hvor man kan få input fra hele verden, hvor man kan finne ut av alt man måtte lure på, finne likesinnede osv. Jeg er klar over det er mange ulemper, men ikke søren om jeg vil tilbake til gamle dager altså!!!

Det er uhyre praktisk med at all informasjon er så lett tilgjengelig ja, og livet er atskillig enklere :) Men jeg kjeda meg ikke før internettets tid, heller... eller - joda, det hendte, men det var jo bare greit liksom :D Da var det jo morsommere når det skjedde noe (og det gjorde det jo relativt ofte egentlig). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, QUEST said:

Så enig! Men det er skremmende mange som nærmest har telefonen limt fast i håndflaten og som det er omtrent komplett umilig å føre en samtale med, uten at vedkommende bare  se på mobilen og svare/se på alt mulig, uavbrutt.. Selv på jobb..

JA! Og den evinnelige plingingen i telefoner til folk. Har stort sett ikke lyd på, og roter bort telefonen minst fire ganger til dagen :lol: 

 

Just now, Siri said:

:o Her snør det som bare juling!!! 

Det er uhyre praktisk med at all informasjon er så lett tilgjengelig ja, og livet er atskillig enklere :) Men jeg kjeda meg ikke før internettets tid, heller... eller - joda, det hendte, men det var jo bare greit liksom :D Da var det jo morsommere når det skjedde noe (og det gjorde det jo relativt ofte egentlig). 

Bare sol her - men ganske kjølig da. Perfekt vintervær! 

 

Vet. kom litt før jeg hadde tenkt, men nååå har gutta vært ute og fått hvert sitt tyggebein som de driver frenetisk med.  Milopusen hadde grums og aua i ørene sine, men var ikke ille, hun sa at 70% av katteeiere ikke hadde merka det så tidlig :lol:  Hønemor? Hvem? Meg? Phøh! Nå har vi fått medisin og renseinstruksjoner. Perfekt med veterinærer som nabo. :D

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

JA! Og den evinnelige plingingen i telefoner til folk. Har stort sett ikke lyd på, og roter bort telefonen minst fire ganger til dagen :lol: 

Ja den også..Forsåvidt interessant at mange enten ikke bryr seg eller tror at snakker  de i telefonen, uansett hvor 'delikat' emnet er , så er det ingen andre enn samtalepartneren som hører noe..Selv på en fullpakket buss/tog..:blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg ringte legekontoret nettopp for å høre om det var kommet svar på blodprøvene. 
Joda, det var kommet, men jeg kunne ikke få svar. Hadde det vært noe spesielt så hadde legen ringt. 

Ja, men det er litt vanskelig å vite hva som legges i spesielt akkurat nå, i og med at det kan være som forventet, det kan være ingenting, eller det kan være at han avventer til bildene er tatt... 
Jeg skjønner ikke hvorfor kontakt med helsevesen skal være så vanskelig. For å få svar så må man faktisk bestille en ny legetime. I hvert fall her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Ja den også..Forsåvidt interessant at mange enten ikke bryr seg eller tror at snakker  de i telefonen, uansett hvor 'delikat' emnet er , så er det ingen andre enn samtalepartneren som hører noe..Selv på en fullpakket buss/tog..:blink: 

:lol: Ja, hørte endel interessant da jeg bodde i oslo. Er ikke så ille her faktisk. Og der kom jeg på at deler av strekket jeg pleier å kjøre buss ikke har dekning. :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg ringte legekontoret nettopp for å høre om det var kommet svar på blodprøvene. 
Joda, det var kommet, men jeg kunne ikke få svar. Hadde det vært noe spesielt så hadde legen ringt. 

Ja, men det er litt vanskelig å vite hva som legges i spesielt akkurat nå, i og med at det kan være som forventet, det kan være ingenting, eller det kan være at han avventer til bildene er tatt... 
Jeg skjønner ikke hvorfor kontakt med helsevesen skal være så vanskelig. For å få svar så må man faktisk bestille en ny legetime. I hvert fall her.

Rart det er så stor forskjell, jeg ringte legekontoret i samme ærend i går, og fikk svar der og da. Spørs om det gjøres litt forskjell på typer prøver også kanskje, i tillegg til at det er ulikt mellom legekontorene? 

 

Akkurat nå er jeg trøtt, og holder på å mote meg opp til å dra på kontoret. Kunne helst tenke meg hjemmekontor hele dagen, men ikke alt jeg får gjort her hjemmefra dessverre. Helst vil jeg ha fridag i dag, natta var ikke helt god, men sånn er det nå ikke i dag. :yawn: 

Endret av Betty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Betty skrev:

Rart det er så stor forskjell, jeg ringte legekontoret i samme ærend i går, og fikk svar der og da. Spørs om det gjøres litt forskjell på typer prøver også kanskje, i tillegg til at det er ulikt mellom legekontorene? 

 

Kan være at det er type undersøkelser som spiller inn. 
Kanskje blodprøver må tolkes sammen med bilder. Jeg aner ikke. Jeg fikk bare henvisning med beskjed om å sette meg i køen for blodprøvetaking. :P Det falt meg ikke inn en gang at det skulle være et problem å få svaret om jeg ringte, så det spurte jeg ikke om. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Kan være at det er type undersøkelser som spiller inn. 
Kanskje blodprøver må tolkes sammen med bilder. Jeg aner ikke. Jeg fikk bare henvisning med beskjed om å sette meg i køen for blodprøvetaking. :P Det falt meg ikke inn en gang at det skulle være et problem å få svaret om jeg ringte, så det spurte jeg ikke om. :P 

 

Det spørs ja! Mitt prøvesvar trengte ikke så mye tolking akkurat, og jeg var avhengig av å få vite det nå i løpet av uka (legen skulle ha sendt det ut tidligere, men han er tydeligvis litt sløv på det der ...) for med "feil" svar måtte jeg ha hatt sprøyte neste uke. Slipper heldigvis det. Ikke at sprøyter gjør meg så mye, men er jo stress da. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Synes statoil er et fint navn jeg...

Jeg skjønner godt at de bytter. Man må tenke fremover og olje er ikke akkurat fremtidsrettet... Men det nye navnet var nok ikke helt treff. Skulle tro de solgte hester. Tenker bare på den børsten, equigroomer. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, mushi skrev:

Jeg skjønner godt at de bytter. Man må tenke fremover og olje er ikke akkurat fremtidsrettet... Men det nye navnet var nok ikke helt treff. Skulle tro de solgte hester. Tenker bare på den børsten, equigroomer. 

Du er inne på noe ja :P

Sitat

Equinor har fram til i dag vært en veterinær og dyrekiropraktor, skriver Stavanger Aftenblad.

«Vi bytter snart navn til Equina og vil da bli å finne på Equina.no», opplyser Christine Siljedal, som står bak Equinor.no, på egne nettsider.

Det er ikke kjent hvor mye Statoil betalte Siljedal for domenet til nettsiden equinor.no. Siljedal har eid domenet siden 2010, skriver Aftenbladet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lillekrapyl said:

Du er inne på noe ja :P

Det er ikke kjent hvor mye Statoil betalte Siljedal for domenet til nettsiden equinor.no. Siljedal har eid domenet siden 2010, skriver Aftenbladet. 

Johoooo! Time to go into retirement :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, TonjeM said:

å reke gatelangs med venninner uten mål og mening etc

Det savner jeg faktisk, veldig mye :) Å vandre langs byens gater, oppdage hemmelige sidegater og føle seg fri, mens midnattsola stod på klokka 03.00 og vi forsøkte å ta stilige fotografier eller sitte i gågata som alltid vrimler med folk på dagtid. Det er en svunnen tid :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, mushi skrev:

Jeg skjønner godt at de bytter. Man må tenke fremover og olje er ikke akkurat fremtidsrettet... Men det nye navnet var nok ikke helt treff. Skulle tro de solgte hester. Tenker bare på den børsten, equigroomer. 

Det navnet må jo være skikkelig skivebom. Høres jo ut som noen som selger hesteutstyr, ja. Kan jo umulig være mange som ikke forbinder "equi" med hest...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Det savner jeg faktisk, veldig mye :) Å vandre langs byens gater, oppdage hemmelige sidegater og føle seg fri, mens midnattsola stod på klokka 03.00 og vi forsøkte å ta stilige fotografier eller sitte i gågata som alltid vrimler med folk på dagtid. Det er en svunnen tid :D 

Fredrikstad på 70-tallet var dårlig på både hemmelige sidegater, midnattssol og frihetsfølelse! Og før det bodde vi midt i tjukke Stockholm med svært begrenset bevegelsesfrihet..  men din beskrivelse er slik at jeg ville nok ha sett mer positivt på det, hadde jeg fått oppleve det samme!  Livet tok seg opp etter vi fikk hund, men før det levde jeg gjennom 14 år med massive doser kjedsommelighet. Jeg elsker internett, TV med mange kanaler og opptaksmuligheter, Netflix, Kindle&Amazon, sonen, Facebook, nettaviser, wikipedia etc  Jeg kan ha det kjedelig på jobb, og det er fryktelig kjedelig å gjøre rent - men ellers har jeg ikke kjedsommelighet i mitt liv overhode, og det setter jeg umåtelig pris på.

Da har Strider fått trimmet klør, det smalt godt i dem og vetten våget ikke trimme så langt innpå hun heller. Men de er blitt litt kortere ihvertfall selv om jeg gjerne skulle hatt av enda mye mer.  Ellers veide jeg Strider og fikk sjokk. Det er ikke bare Idde-gutter ( @Turb) som har fått litt vinterisolasjon, små Strider-gutter er også definitivt på den lubne siden.  Jeg har jo kjent at det er blitt litt mer av Strider - men hele 1.5 kg mer hadde jeg ikke trodd! I høst var jeg dødsbekymret for han var så tynn og jeg greide ikke å gi han nok mat. Nå er matmengden blitt redusert samtidig som det er blitt mer og mer umulig å få trimmet biskene i all den dype snøen, men tydeligvis ikke nok - Strider heretter blir det bare persille til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

45 minutter siden, mushi skrev:

Jeg skjønner godt at de bytter. Man må tenke fremover og olje er ikke akkurat fremtidsrettet... Men det nye navnet var nok ikke helt treff. Skulle tro de solgte hester. Tenker bare på den børsten, equigroomer. 

Jeg fatter ikke at de skal bruke så mye ressurser på å bytte et navn... Det koster jo millioner - om ikke milliarder å bytte ut alt som har logoen og gammelt navn. Totalt sløsing med ressurser, men det er vel lukrativt å drive i bransjen... 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Det navnet må jo være skikkelig skivebom. Høres jo ut som noen som selger hesteutstyr, ja. Kan jo umulig være mange som ikke forbinder "equi" med hest...

Tja... de tenker kanskje på hestekrefter, biler og sånt? 

  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg lurer på hvor mange oppringninger fra fortvilte eiere av diverse kjæledyr de kan forvente seg å få før denne endringen er skikkelig implementert. Mennesker er jo vanedyr :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også husker "gamle dager" som ekstrem kjedsomhet og ikke minst ensomhet. Ingen venner, bare nrk på tv til i -98(og kun tv2 frem til ca 06?), ingen radio, ikke breibånd før i 06/07. Og bare bratt her så gikk ikke å verken sykle eller stå på ski. Ikke uten å risikere livet i alle fall..

Har knapt venner jeg treffer nå heller, men kan snakke med folk på Facebook i det minste. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet. besøket ble billig dag gitt, for hun fortalte at mannen hadde sykla til jobb på tolga i dag (bare nedoverbakker, men kaaaaldt da gitt) for de fikk ikke start på bilen. Så rett etter at hun dro så sa Bonden at jeg sku sende melding og be henne si fra om de ikke fikk start på bilen når hun skulle ned og hente han, så skulle han hjelpe. En time etter ringte telefonen " I need help..." (polakker). Så nå har vi henta gubben hennes, og fått start på bilen deres med startkabler, så han må bare ikke stoppe den før han skal på jobb og har noen andre med startkabler i nærheten  :lol:  Og jeg fikk hilse på verdens søteste lille kattunge, helt hvit med blågrønne øyne. :wub:   Så da sa hun at hun ville bare ha betalt for medisinen til Milo :)  

Endret av Raksha
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, WelshenNemi skrev:

Jeg også husker "gamle dager" som ekstrem kjedsomhet og ikke minst ensomhet. Ingen venner, bare nrk på tv til i -98(og kun tv2 frem til ca 06?), ingen radio, ikke breibånd før i 06/07. Og bare bratt her så gikk ikke å verken sykle eller stå på ski. Ikke uten å risikere livet i alle fall..

Har knapt venner jeg treffer nå heller, men kan snakke med folk på Facebook i det minste. 

Tv2 startet sendinger i 92 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pringlen skrev:

Tv2 startet sendinger i 92 :)

Det gjorde de nok, men vi fikk det ikke før i 98. :)Vi fikk tv2 rett før Hotell Cæsar startet. Hadde kun nrk1 før det, og hadde kun nrk1 og tv2 til Rikstv kom.

Endret av WelshenNemi
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at vi dro til naboen for å se barne-tv på lørdager, for de hadde tv! Og så husker jeg veldig godt den dagen vi fikk tv, og at broren min sa at "nå har vi kino hver dag, i vår egen stue!". Jeg måtte spørre om å få ringe til venninna mi, faren min svarte ofte at jeg kunne løpe bort og snakke med henne. Jeg husker ikke at vi kjedet oss, selv om vi sikkert gjorde det av og til. Vi var mye ute, var heldige og hadde en skog rett ved siden av huset, der var vi veldig mye.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...