Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar

mokken
 Share

Recommended Posts

Tannlegen igjen i dag. Må borre tre hull, men ingen av de er i nærheten av der jeg har tannverk. Fikk en tannkrem jeg skal prøve da, så kanskje jeg får mindre vondt fremover. Håper det!

Fare for snøvær i dag, men jeg krysser fingrene for at det hvertfall kan vente til jeg er kommet hjem. Gubben har salte/brøytevakt, men jeg er avhengig av å bli hentet for å komme meg hjem i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Guest *Kat84*

Omsider hjemme, og Sjef har fått seg en liten tissetur. 
Nå skal jeg begynne å gjøre klar for rapportene. Bare det å overføre bilder til PC tar jo en liten evighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 2:36 PM, Lola Pagola skrev:

Uff ja, gruer meg til det altså. Hvordan var det etter operasjonen, er det stort sår? Mye slikking?

Expand  

Han hadde som sagt veldig vondt i 3 dager, og da fikk han Tramadol,  metacam og antibiotika. Etter det så ble han bedre og  bedre, men 2-3 uker etter oprasjonen så fikk han en urinveisinfeksjon. Den fikk vi heldigvis tatt kjapt. Jeg syntes såret var større enn forventet, men det grodde heldigvis veldig raskt og fint, og ingen betennelse.

Nei, var heldigvis ikke mye slikking. Vi fikk en body, og den brukte jeg i en uke. Etter det så gikk det helt fint å stoppe han når han vurdert å slikke. Om nettene så lå han i sengen med oss, så da bar det ikke et problem.

Har tegnet en strek der såret gikk. Og under ser du litt hvordan det ser ut nå, er bare en liten hudflapp igjen av pungen. Pungen er forøvrig den svarte flekken :P

received_10159989094200597.thumb.jpeg.10c680e7f2a8f02799dd57254548d7a5.jpeg

IMG_20180206_155345515.thumb.jpg.8e6be63275c6deb1aeb073b12e4c6b16.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 3:24 PM, Snoffe skrev:
Han hadde som sagt veldig vondt i 3 dager, og da fikk han Tramadol,  metacam og antibiotika. Etter det så ble han bedre og  bedre, men 2-3 uker etter oprasjonen så fikk han en urinveisinfeksjon. Den fikk vi heldigvis tatt kjapt. Jeg syntes såret var større enn forventet, men det grodde heldigvis veldig raskt og fint, og ingen betennelse.
Nei, var heldigvis ikke mye slikking. Vi fikk en body, og den brukte jeg i en uke. Etter det så gikk det helt fint å stoppe han når han vurdert å slikke. Om nettene så lå han i sengen med oss, så da bar det ikke et problem.
Har tegnet en strek der såret gikk. Og under ser du litt hvordan det ser ut nå, er bare en liten hudflapp igjen av pungen. Pungen er forøvrig den svarte flekken [emoji14]
received_10159989094200597.thumb.jpeg.10c680e7f2a8f02799dd57254548d7a5.jpeg
IMG_20180206_155345515.thumb.jpg.8e6be63275c6deb1aeb073b12e4c6b16.jpg

Såpass stort ja, hadde egentlig sett for meg et pittelite sår. Men body er bra... Casper kan ikke gå med krage pga nakken. Men da kan han kanskje ikke være alene hjemme dagen etter da, får fikse pass. Det er jo lurt uansett, hadde ikke tenkt så langt.
Hadde UV noe med kastreringen å gjøre? Siden det er i samme område?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer hjem, setter på vifteovnen og går opp for å rydde litt og sånt. Kommer ut av badet og det stinker skikkelig vondt?! Ekkelt liksom. Viser seg at valpen har pissa på vifteovnen. FML. Skjønner hvorfor hannhunder blir omplassert i 9-18 måneders alder. 

Nå er det enda kaldere enn i sted fordi jeg må lufte og det lukter så vondt at jeg sitter på kjøkkenet. Fint jeg får besøk etterpå da! 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 4:15 PM, mushi skrev:

Kommer hjem, setter på vifteovnen og går opp for å rydde litt og sånt. Kommer ut av badet og det stinker skikkelig vondt?! Ekkelt liksom. Viser seg at valpen har pissa på vifteovnen. FML. Skjønner hvorfor hannhunder blir omplassert i 9-18 måneders alder. 

Nå er det enda kaldere enn i sted fordi jeg må lufte og det lukter så vondt at jeg sitter på kjøkkenet. Fint jeg får besøk etterpå da! 

Expand  

Ovner er fine å tisse på ja. Man blir vant til lukta av stekt tiss etter hvert når man har hannvalp. :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 4:25 PM, Symra&Pippin skrev:
Ovner er fine å tisse på ja. Man blir vant til lukta av stekt tiss etter hvert når man har hannvalp. :aww:

Går det over? Han tisser bare når jeg ikke er hjemme eller sover så det er umulig å ta han for det...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 4:28 PM, mushi skrev:

Går det over? Han tisser bare når jeg ikke er hjemme eller sover så det er umulig å ta han for det...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Expand  

Veldig individuelt. De aller fleste hannhundene slutter vel å tisse inne. Pippin ble aldri 100& husren. Da han ble gammel ble han verre igjen, han gikk med magebelte når jeg ikke var hjemme de siste par årene han levde, og jeg måtte ha grind i trappa så han ikke smatt opp og tisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 4:32 PM, Symra&Pippin skrev:

Veldig individuelt. De aller fleste hannhundene slutter vel å tisse inne. Pippin ble aldri 100& husren. Da han ble gammel ble han verre igjen, han gikk med magebelte når jeg ikke var hjemme de siste par årene han levde, og jeg måtte ha grind i trappa så han ikke smatt opp og tisset.

Expand  

Han har vært helt husrein siden i høst, men startet å tisse inne som beskrevet + i senga mi for et par uker siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasko kan fremdeles finne på å tisse inne om han blir stressa... aldri mer hanhunder. :aww:  Aldri! Han gjør det selvsagt heller aldri så jeg ser det så nytter ikke ta han på det, for det har jeg gjort. Og bellyband ol vipper han bare snoppen utav. :aww: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 4:42 PM, Raksha skrev:

Kasko kan fremdeles finne på å tisse inne om han blir stressa... aldri mer hanhunder. :aww:  Aldri! Han gjør det selvsagt heller aldri så jeg ser det så nytter ikke ta han på det, for det har jeg gjort. Og bellyband ol vipper han bare snoppen utav. :aww: 

Expand  

Samme her, aldri mer hannhund. Magebåndet funket veldig bra da. Jeg la en bleie nedi. Har fortsatt en stabel av de bleiene liggende, lurer på hva jeg skal bruke dem til.

På 2/6/2018 at 4:44 PM, Line skrev:

Hjemme. Var innom legen i dag og fått bekreftet mistanken om at nakken var betent. Da blir det å trille litt piller fremover da, og håper det går fort over! 

Expand  

Æsj da! God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
  På 2/6/2018 at 1:35 PM, Paranomia skrev:
  Vis skjult innhold

Bare litt rant om lillesøsteren min og skolegangen hennes. 

Expand  

Absolutt ikke greit! Og lovbrudd fra skolens side. Sier som enna under her, send klager. Alle har rett på tilpasset opplæring, og rett på et læringsmiljø som er trygt og inkluderende. I siste instans ta kontakt med NFU, de er gode på slike saker (Norsk forbund for utviklingshemmede).

På 2/6/2018 at 1:58 PM, enna skrev:
Expand  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 4:49 PM, Symra&Pippin skrev:

Samme her, aldri mer hannhund. Magebåndet funket veldig bra da. Jeg la en bleie nedi. Har fortsatt en stabel av de bleiene liggende, lurer på hva jeg skal bruke dem til.

Expand  

Lurt! Jeg har konkludert med at feilen er hos meg da, ikke hanhundene egentlig. For Bonden og familien har hatt fire hanhunder, og ingen av dem har løfta på foten inne. Bare jeg som ikke får til guttaboys. Skal sies at collien min ikke løfta på foten inne, dvs han gjorde det en gang da vi var på besøk. Dritflaut! Men aldri ellers da.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/5/2018 at 8:59 PM, Betty skrev:

Mine må ha kort bånd i siviliserte strøk gitt. :lol: 

Tabasco eller Kuling? :) Tror de er noen sjarmtroll hele bunten her. Zoe sjarmerer i alle fall de fleste på sin vei, for hun er så innmari sosial. Feieren sjekka jo nesten ikke vedovnen og pipa da han var her for han var så opptatt av valpen. :lol: 

Akkurat nå holder freden på å senke seg i heimen. Jentene har fått to x treningsøkter hver på låven, og de har fått kveldsmat hele gjengen. Bursdagsbarnet fikk fjasetrene litt på kjøkkenet bare for samvittigheten min sin del etter at jentene var ferdigtrente. Han hadde vært fornøyd om han bare hadde fått pannekakebitene gratis. :P 

Straks på tide å finne senga igjen, februar går virkelig vesentlig kjappere enn januar. Januar føltes som 310 dager i stedet for 31. :aww: 

Expand  

Tabasco :wub: 

og gratulerer med overstått til Decoy! :D

På 2/6/2018 at 4:25 PM, Symra&Pippin skrev:

Expand  

Jeg har hatt to hannvalper, men aldri opplevd det der :P  

Edit: hva har skjed med profilen til 2ne? Alle hennes innlegg står under "Guest 2ne" :huh:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 12:29 PM, Kokospaniel skrev:

Jeg drømmer om Solstrand, ev bortskjemming i varmere strøk.

Kos degemoji4.png

Expand  

Tusen takk, det var fantastisk! :ahappy:Massasje, med og uten varme steiner, av beina, rygg, skuldre, nakke og armer. Sov nesten når jeg sjanglet ut etter halvannen time :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/6/2018 at 5:22 PM, Line skrev:

Ikke sånn veldig, men jeg vil nok være det når jeg kommer inn - og det tar jo fort en halvtime med kokkeleringen også :P 

Expand  

Siden jeg er et vanedyr er det stort sett samme prosedyre hver dag her: Dorunde når jeg kommer hjem, den tar rundt 10 minutter. Inn og lage middag, spise, se litt news på tv, og så kveldstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
    • Er en del med god helse og super mentalitet også? Vår golden var på ingen måte taus, han bjeffet forholdsvis mye. Cavalieren vår var helt ekstremt gneldrete med vakt som sin selvpålagte hovedoppgave. Mest savage villdyr jakt-, vakt- og trekkhund jeg har hatt. Understimulert.  Ingen lyd på finsk lapphund og chihuahua, som begge fikk over gjennomsnittet med oppmerksomhet og stimuli. Begge rasene kjent som gneldrebikkjer, begge individene så og si tause, i motsetning til de to kjent for å være verdens enkleste og greieste, som i bunn og grunn var veldig hundete hund på mange måter, bl.a. ressursforsvar. Såfremt en skal trene og aktivisere hunden er oppdragelse og aktivisering vel så viktig som rase og genetikk, tror jeg. En golden som kjeder seg er ingen plysjhund, den vil bjeffe og ødelegge ting. En spisshund som får tilfredsstilt behov og blir trent trenger verken lage lyd eller ugagn. Kan lyd handle vel så mye om hvordan ulike raser blir valgt av ulike typer hundeeiere til ulike typer hundehold? Hvilke raser vil ikke bli gneldrebikkjer om en ofte og lenge av gangen plasserer dem i en kjedelig hundegård alene, hvor de kan se/høre/lukte forbipasserende? En gjenganger med små, såkalte gneldrebikkjer av selskapsraser er at eierne verken forstår dem eller trener dem, og så retter det seg når de får hjelp til å tolke hunden og interaktere bedre med den.  Jeg har forøvrig hatt store problemer med LYD på riesenvalpen jeg har nå (ikke en rase for trådstarter). Ikke noe jeg forventet, og er pga generelt konsensus om bjefferaser usikker på om det er genetisk lyd eller om det i hovedsak er miljøpåvirkning fra den individuelle mammaen. Fra mitt eget anekdotiske erfaringsgrunnlag tror jeg egentlig det siste. Det har tatt to mnd å bli kvitt problemet hjemme, ved å forstå mer av hva han vil når det kommer lyd, og hvordan respondere på det. Ikke super lystbetont oppgave å jobbe med, for jeg forventet ikke det problemet.  Den personlige efaringen min er altså at rase is like a box of individuals i litt større grad enn mange andre mener.
    • En del lyd og dårlig helse og mentalitet på dem.
    • Hva med vanlig cocker? Eller amerikansk cocker? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...