Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, 2ne skrev:

:lol: Det er det jeg har gjort og, bare latt som at jeg ikke hører dem. Jeg er litt usikker på hvor jeg skal sette opp disse fellene da, de er inni veggen min. Jeg har en hund som er liten nok til å stikke nesa si i sånne feller. Hun er også liten nok til å komme under der jeg evt hadde plassert fellene :lol: 

Gratulerer med 11 åringen :ahappy: 

:lol: Som skrevet over, jeg har en hund som er såvidt det er større enn mus :P Jeg er litt usikker på hvor feller og sånt skal plasseres så hun ikke får tak i det. Da må det være på svalgangen på taket i så fall, der er hun aldri :P 

Ja skjønner bekymringen der, var bekymra nok med en stk Bris i hus som har lang tynn nese som kommer seg innunder overalt om det kanskje er en matsmule å finne. :lol: Men vi har jo loft og kjeller så fikk plassert de ganske trygt. Hadde et nestenuhell da jeg ikke visste at TJ hadde satt opp feller i kjelleren, og hundene blei med ned da jeg skulle fikse med klesvasken. 

Takk. :ahappy: 

 

Er det mulig å være så trøtt da gitt? Enda jeg la meg ganske tidlig i går til og med ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

1 time siden, Siri skrev:

Jeg tror da Kari Traa også har skikkelig ullundertøy - mener jeg har en slik (men den ble så liten etter vask at jeg knapt får den på meg...). Det hjelper dog ikke så mye å ha ull og ull på overkroppen om du ikke også har gode, varme underbenklær og gode ullsokker altså :) Og for trange sko er jo døden om det er kaldt :) 

Har stilongs, fleecebukse og vindtett bukse på også altså. Og ullsokker. Men turskoene mine er skikkelig kalde..må få kjøpt noen nye vintersko...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, Betty said:

Ja skjønner bekymringen der, var bekymra nok med en stk Bris i hus som har lang tynn nese som kommer seg innunder overalt om det kanskje er en matsmule å finne. :lol: Men vi har jo loft og kjeller så fikk plassert de ganske trygt. Hadde et nestenuhell da jeg ikke visste at TJ hadde satt opp feller i kjelleren, og hundene blei med ned da jeg skulle fikse med klesvasken. 

Takk. :ahappy: 

Ja, ikke sant? Og jeg ser jo for meg at sånt som mus syns er godt, er sånt som hundene her syns er godt også - basert blant annet på at de som ble tatt i skapet i høst, hadde slikket reint alt som hadde V&H på seg :teehe: 

Men jeg har snakka med huseier-pappa nå, så vi tenker feller på kryploftet. Jeg antar det er der de holder seg når de ikke kravler i veggene mine, siden jeg ikke ser noe mus eller avføring fra mus ellers i huset. Blir jo morsomt det og, å sitte i stua og høre fellene klappe sammen over huet på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Og nå har jeg fått mail om at jobben er min, og jeg kan til og med vikariere på flyplassen halvannen uke når hun nye som er der skal reise bort :D 

Jeg burde jo hatt noe å feire med i dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kaisen skrev:

Har stilongs, fleecebukse og vindtett bukse på også altså. Og ullsokker. Men turskoene mine er skikkelig kalde..må få kjøpt noen nye vintersko...

Gode og romslige vintersko er et must for å holde varmen ja :) 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Men jeg har snakka med huseier-pappa nå, så vi tenker feller på kryploftet. Jeg antar det er der de holder seg når de ikke kravler i veggene mine, siden jeg ikke ser noe mus eller avføring fra mus ellers i huset. Blir jo morsomt det og, å sitte i stua og høre fellene klappe sammen over huet på oss.

Det er bare å glede seg... spesielt til å høre dødskampen og krampene etterpå :aww: 

Akkurat nå, Artemis skrev:

Nå skal jeg straks smøre ski, og så skal Fetter og jeg på skitur. Det skal bli bra! :ahappy: 

God tur! Er bare bittelitt misunnelig :P 

Ellers har det dukket opp opptil flere reklamer for Aclima i dag :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Det er bare å glede seg... spesielt til å høre dødskampen og krampene etterpå :aww: 

Det har ikke vært så mye av det på fella i kjøkkenskapet, så jeg kan jo satse på at den er like effektiv på loftet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det har ikke vært så mye av det på fella i kjøkkenskapet, så jeg kan jo satse på at den er like effektiv på loftet :P 

Staaaakkars musene da.. :icon_cry: Nei, jeg syns du bør være litt mer dyrevennlig altså...:sleep:Kjøp levendefeller, bær ut de stakkars små musene og legg gjerne ved noe godt og energirikt for som de kan spise ute...:thumbsup:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra dyreklinikken om at de ville ha inn Casper for en kontroll etter oprasjonen. Og siden Melvin har en øyebetennelse som ikke gir seg så ville jeg ha det sjekket også, og siden jeg er lei av dyrleger så ville jeg få satt vaksine på Casper så vi slipper å komme tilbake om en måned. Og siden jeg ikke har plass til Melvin så tenkte jeg at da kan jeg ta det å i samme slengen. 

Etter dette vil jeg ikke ha mer å gjøre med dyrleger på lang tid. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 minutter siden, QUEST skrev:

Grattis! :) 

Takk! :) 

Nå skal jeg ut å gå en seiersrunde med det noe forvirrede dyret som ikke skjønner hvorfor jeg har tømt både mitt og gubbens klesskap samtidig som jeg har snakket i telefonen. :aww:  Det er ikke greit å være liten Sjef med en så variert matmor som han har :P 
Jeg skal visst vikariere på flyplassen også, og da må jeg jo ha alt det gamle utstyret!  :o  
Jeg har kun sagt til gubben at jeg har rotet. Jeg har ikke avslørt hva jeg har rotet med, eller hvem sitt, på let etter tskjorta jeg brukte på flyplassen.  :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Staaaakkars musene da.. :icon_cry: Nei, jeg syns du bør være litt mer dyrevennlig altså...:sleep:Kjøp levendefeller, bær ut de stakkars små musene og legg gjerne ved noe godt og energirikt for som de kan spise ute...:thumbsup:

De kan skylde seg sjøl som flytta inn i huset mitt fremfor å holde seg i materialhaugen utafor husveggen her, som tidligere :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, ikke sant? Og jeg ser jo for meg at sånt som mus syns er godt, er sånt som hundene her syns er godt også - basert blant annet på at de som ble tatt i skapet i høst, hadde slikket reint alt som hadde V&H på seg :teehe: 

Men jeg har snakka med huseier-pappa nå, så vi tenker feller på kryploftet. Jeg antar det er der de holder seg når de ikke kravler i veggene mine, siden jeg ikke ser noe mus eller avføring fra mus ellers i huset. Blir jo morsomt det og, å sitte i stua og høre fellene klappe sammen over huet på oss.

Hund og mus liker mye det samme ja. Her hadde musa forsynt seg grovt av en frolicpose som stod på en bod i kjelleren. :lol: 

Æsj, håper du slipper å høre det da. Får ha veldig høyt volum på tvn fremover. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

De kan skylde seg sjøl som flytta inn i huset mitt fremfor å holde seg i materialhaugen utafor husveggen her, som tidligere :aww: 

Pffft..du forstår vel at de har flyttet inn fordi du ikke har lagt forholdene til rette for dem utendørs? Lag små isolerte reirkasser som du plasserer i materialhaugen og så forer du rikelig med godt for ute. Makan altså, du er jo så lite resultatorientert assa..:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Betty said:

Hund og mus liker mye det samme ja. Her hadde musa forsynt seg grovt av en frolicpose som stod på en bod i kjelleren. :lol: 

Ja, ikke sant? Da jeg hørte de kravla i veggen i går, var jeg sikker på at en av de kom til å dukke opp ved posen med hundegodt jeg har stående på hylla ved siden av veggen :lol: Men de holdt seg heldigvis for meg inni veggen, og de kan godt fortsette med det, syns jeg. 

Vi snakka om det, guttebarnet og jeg, at selv om jeg syns at mus og rotter i bur er koselige husdyr, så er ikke mus og rotter i vegger og skap like hyggelig :lol: 

Just now, Betty said:

Æsj, håper du slipper å høre det da. Får ha veldig høyt volum på tvn fremover. :lol: 

Ja, må nok det. Satse på at pudlene ikke hører det da, jeg ser allerede for meg lille frk vaktpuddel ta helt av fordi det smeller på loftet :lol: 

Just now, QUEST said:

Pffft..du forstår vel at de har flyttet inn fordi du ikke har lagt forholdene til rette for dem utendørs? Lag små isolerte reirkasser som du plasserer i materialhaugen og så forer du rikelig med godt for ute. Makan altså, du er jo så lite resultatorientert assa..:sleep:

Joda, jeg er bare ikke en sann dyrevenn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

:lol: Det er det jeg har gjort og, bare latt som at jeg ikke hører dem. Jeg er litt usikker på hvor jeg skal sette opp disse fellene da, de er inni veggen min. Jeg har en hund som er liten nok til å stikke nesa si i sånne feller. Hun er også liten nok til å komme under der jeg evt hadde plassert fellene :lol: 

:lol: Som skrevet over, jeg har en hund som er såvidt det er større enn mus :P Jeg er litt usikker på hvor feller og sånt skal plasseres så hun ikke får tak i det. Da må det være på svalgangen på taket i så fall, der er hun aldri :P 

Selv en dvergpuddelvalp klarer vel ikke å komme seg inn gjennom milimeter tjukke åpninger?? De er små, men ikke så små... 

Jeg har i hybeltilværelsen våkna at det ramla en mus i hodet på meg. Den kom ut av luftventilen på veggen. De hadde fest i taket mitt/gulvet til husverten støtt og stadig, men akkurat den musa hadde vist misforstått litt. Kattene var selvsagt ikke å finne når en hadde bruk for de, så måtte på jakt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, mushi said:

Jeg har ikke TV-kanaler. Hvordan får jeg sett det? :icon_confused:

Skal visst sendes på eurosport/TV Norge(!) Det har ikke jeg heller, men skal visst være gratis med prøveabonnement på eurosport player.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
12 timer siden, Kaisen skrev:

Kanskje det er devold jeg må kjøpe neste gang...nå har jeg bare fra kari traa. Egentlig mest pga kult design da:lol: men det er jo ræva kvalitet og kommer fort hull.. så fikk jeg et sett med superundertøy av søsteren min. Hva er forskjellen på det og ull? Er superundertøy også varmt?

Superundertøy er greit under fysisk trening, men må skiftes med en gang og slutter å fungere når det er skittent

5 timer siden, JeanetteH skrev:

Personlig syns jeg ikke superundertøy gir noen varme, eneste funksjonen den har er under ren trening over kortere tid. Da dunker det bra. 

Jeg har siste uken drevet "kle seg i kulda" opplæring av samboer. Han har tydeligvis ikke lært det etter alle årene med hest :rolleyes: Selv sverger jeg til Aclima. Jeg kjører ullbh (fordel med små pupper :P ) så Aclima lightwool over og underdel. Så fortsetter jeg med warmwool/ullfrotte. Er det riktig så kaldt så kjører jeg woolnett innerst. Så på med tykk ullgenser/arbeids varmejakke. Og yttertøy. Så kommer det enten vindstopper eller bobledress utenpå, alt etter hva jeg skal.  Dette er forresten beste ullsokkene jeg har hatt noen gang. Jeg har prøvd mye dritt etter flere år i forsvaret, drevet med hest, hund og friluftsliv og jeg har endt på at aclima er best selv om det ikke er fancy. Kari Traa er fint det, men virker jo bare ved rundt 0 eller i høy fysisk aktivitet der hva som helst holder deg varm så lenge du har skall på deg :P 

Har også noen Lanulla klær, og de slår heller ikke Aclima i funksjonalitet. Selv om det er mye penere, så her er det "hverdagsklær" og penull :P 

Å jeg elsket min bh og bokser i ull det må jeg virkelig skaffe meg igjen. Selv da jeg var varm så var det et elsk plagg på tur

3 timer siden, 2ne skrev:

Hun er merkelig lik mammaen sin :heart: 

--

Jeg tror jeg har fått nye samboere, det krafser stadig i vegger og tak. Om vi ser bort fra et par mellompudler som plutselig har blitt vakthunder og må si fra om at noen kommer :rolleyes: plager det ikke meg så lenge jeg ikke ser dem. Jeg antar dog at det er noe vi burde gjøre noe med, de spiser jo på ting de ikke burde spise på, og som kan være kjekt å ha. Jeg har ikke noe lyst til å legge ut gift, både fordi de dør en lang og grusom død av det, og fordi det er en risiko for at pudlene får det i seg, så hva er egentlig alternativet? Det er ingen som går i fella, de passer seg for den :P Liksom. 

Jeg la ut gift i bokser og med hund og nabokatter så ble den eneste boksen som sto ute gjemt under ei tung krukke så dem ikke fikk åpnet boksen. Ellers så gjelder det å finne ut av hvor de kommer inn som under kledningen. Der kan en bruke stålull uten såpe hvis det er få hull eller en tråd som en setter opp så musen ikke kommer under

2 timer siden, Ganzie skrev:

Hund uten forbein på Fem nå, (Hundehviskeren) Jeg nekter å tro at disse hundene er smertefri og har et godt liv:no:
Det er mye god dyrevelferd i avliving sa en veterinær til meg for mange år siden, og jeg er i grunn enig:hmm:

En kar jeg kjenner litt med amputert arm sa noe kjekt. Ved amputasjon av armen fikk han mye fantomsmerter og har en hund bare halvparten av de fantomsmertene så er det ikke verdt å kupere 

 

Hå jeg prøvde å trene på fredag har fortsatt vondt i nakken blæææææ

 

Men jeg sliter utrolig med det å kunne holde varmen på føttene

 

Lagt til litt som jeg hadde glemt å svare på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

En kar jeg kjenner litt med amputert arm sa noe kjekt. Ved amputasjon av armen fikk han mye fantomsmerter og har en hund bare halvparten av de fantomsmertene så er det ikke verdt å kupere 

Jeg var også inne på tanken..Jeg kjenner en person som ble  lam ved ulykke og hen fortalte  om mye smerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
17 timer siden, Turb skrev:

Hmm... lanullva hadde noen fine tykke ullbukser - kanskje jeg må se på en sånn en neste mnd hvis det skal fortsette å være så kaldt. Ev kan jeg tenke på det til neste vinter og holde ut med ulvang ullfrotebuksa som jeg har - den fikk jeg til jul mens jeg gikk på ungdomsskolen :P så eh... den er vel 20 år eller noe, holdbar den altså...

Jeg elsker buksa fra lanullva ❤️

4 timer siden, Lola Pagola skrev:

Nøstebarn emoji108.png?

Og de fra nøstebarn er enda bedre! 

Stillongs, ribbebukse fra nøstebarn og vindtett utenpå ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tips til gode tursko som er varme da?:D de jeg har er Merell og de duger ikke nå på vinteren nei...nå er jo vinteren snart over da, men må i hvertfall ha nye til neste vinter. 

Så var jeg innom en annen veterinær på vei hjem fra jobb å kjøpte RC allergifor. Til den nette sum av 100 kr per kg:shocked: ikke har de små sekker heller, så betalte 800 kr for 8 kg. Heldigvis med smaksgaranti, selvom vi ikke kommer så langt med det når jeg tenker meg om. Hun må jo spise det:lol: jammen godt hun er liten og ikke spiser så mye altså...

Nå er det straks videre til jobb nr 2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

Ringe skadedyrfirma og få skikkelig feller og gift som ikke pudler finner?? Sånne samboere er ikke trivelige. Jeg hadde slike på en av hyblene i studietida. 

Ypperlig løsning hvis man har mange tusenlapper til overs. Jeg bor i et hus der det alltid har vært mus om vintrene. (Det vil det fortsette å være selv om man får dem fjernet profesjonelt en gang, med gift som gir mye lidelse og råtnende muselik i tak og vegger). Man leter etter muselort, og på de stedene setter man musefeller med åte (peanøttsmør, leverpostei, bacon). Jeg liker best plastfeller der musene må åpne et lite lokk for å få tak i åtet, da har de nakken på riktig sted akkurat når det smeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...