Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Har en labbetass av eldre årgang som trenger litt "ulltøy" til innebruk  da BOT nettingdekken ikke er et alternativ for han. Trenger noe som er komfortabelt, ligger stabilt og ikke glir til siden, samt dekker bakparten godt. Mulig beinsnører eller stropp bak er påkrevet.

Har også en yngre utgave av rasen som kryper samnen og ser ut som hun virkelig fryser når gradestokken kryper ned på minussiden, da hun er noe tynnpelset. Til henne er det aktuelt med et tykkere ulldekken. Helst et med minst mulig sømmer og spenner i front, slik at det kan brukes under sele.

Har vurdert Canelana og Out n out. Noen som vet om norske forhandlere av disse? Kunne vært greit å ta dem i nærmere øyesyn  før en handler. Har også sett på Lanulva. 

Bruker nå en hestedekken variant. Den er veldig god, men ligger ikke så bra på hunden.

Noen som har erfaringer å dele?

Skrevet

Oversikt over forhandlere av Canelana finner du her http://www.canelana.no/forhandlere/

Jeg har Canelana dekken til kelpietispen vår og er veldig fornøyd. Det sitter godt på kroppen, også når hun er i bevegelse. Det er ikke blandt de tykkeste dekkene, men gir veldig god varme. Også har det gode justeringsmuligheter :)

• Like 1
Skrevet

Til innebruk kan jeg si at jeg har bare gode erfaringer med ullgenseren til Lanullva. Min hund mislikte dekken og dresser, men elsket å få på seg ullgenseren. Jeg tok den ofte på etter tur eller når han var fuktig eller kald, han kom med en gang og puttet hodet inn i åpningen selv om jeg holdt den frem. Vi hadde også dekken fra Lanullva som han likte like godt, vi brukte det litt mindre fordi strikkene rundt bakbena ofte ga ham floker på innsiden av bena (pelshund i pelsskiftealder).

20170906_130814.jpg

• Like 2
Skrevet

Kanskje denne kan være et alternativ? Vi har solgt den til flere som har labrador og kun fått positive tilbakemeldinger. Bare mål skikkelig først, for får du en som er for stor så mister den litt av varmeeffekten. Målene står i det siste bildet.

https://houseofdogs.no/collections/gensere-og-undertoy/products/hachiko-jumper-exclusive

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

• Like 1
Skrevet
3 timer siden, Bjornal skrev:

Kanskje denne kan være et alternativ? Vi har solgt den til flere som har labrador og kun fått positive tilbakemeldinger. Bare mål skikkelig først, for får du en som er for stor så mister den litt av varmeeffekten. Målene står i det siste bildet.

https://houseofdogs.no/collections/gensere-og-undertoy/products/hachiko-jumper-exclusive

Problemet med den der er jo at den ikke dekker hverken hofter eller noe særlig på frembeina. Sikkert greit til veldig frosne hunder når det er litt småkjølig, men kan ikke sammenlignes med dekken fra Canelana og Out n out. 

• Like 1
Skrevet
Problemet med den der er jo at den ikke dekker hverken hofter eller noe særlig på frembeina. Sikkert greit til veldig frosne hunder når det er litt småkjølig, men kan ikke sammenlignes med dekken fra Canelana og Out n out. 
Da blir det evt Kevin. Den dekker dog nedover halen, så en labrador kan fort klare å løfte den opp, men normalt sett så detter den ned på plass igjen.

https://houseofdogs.no/products/kevin-jumper-exclusive

Alternativt Marty, den går nedover forbeina og varmer også rompa og hoftene.

https://houseofdogs.no/collections/gensere-og-undertoy/products/marty-jumper?variant=6191549677596

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Bjornal skrev:

Da blir det evt Kevin. Den dekker dog nedover halen, så en labrador kan fort klare å løfte den opp, men normalt sett så detter den ned på plass igjen.

https://houseofdogs.no/products/kevin-jumper-exclusive

Alternativt Marty, den går nedover forbeina og varmer også rompa og hoftene.

https://houseofdogs.no/collections/gensere-og-undertoy/products/marty-jumper?variant=6191549677596

Men er de i ull?

• Like 1
Skrevet
Men er de i ull?
Kevin og Hachiko exclusive er i 50% ull og 50% fleece for å bevare elastisitet. Marty er i fleece.

• Like 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Canelana, hvis vi ser bort ifra at det er altfor stort rundt brystet på borderen [emoji1] Men en labrador er nok grovere bygd, så tipper den passer bra [emoji4]

• Like 1
Skrevet

Om du ønsker et godt og varmt ulldekken, anbefaler jeg deg canelana sine. De har ulike tykkelser på ulldekken ( ambassadør ( tykkest), aurora ( tynnere), også har du thermodekkenet som er vann og vindavstøtende.

• Like 1
Skrevet

Forrige hunden min var blanding av labrador og gordon setter,hadde fasongen til labrador ❤️Jeg var veldig fornøyd med dekkenet til Lanullva ?Beste passformen av alle klærene hun hadde. Så er det jo veldig gode produkter bruker de selv også.

• Like 1
Skrevet

Takker så mye for alle innspill. Ser jo at mange har god erfaring med Canelana. 

Noen som har sett om de har inne Canelana dekken hos Holmestrand hund og kart? Er nærmeste forhandler for meg, selv om det jo er en dagstur.

Siden jeg skal ha ganske dyre dekken til to hunder, har jeg ikke lyst til å begå bomkjøp, så da får man helker dra og se først.

Syntes kanskje  det kan virke som det blir i meste laget med tøy noen steder på Canelanadeknene. Og så er jeg nok litt skeptisk til plastklips når dekkenet skal brukes over lengre tid, eller sammen med annet utstyr.  Har en liten mistanke om at denne gamle Hodinien min kan komme seg ut av canelana-dekkenet i et uoppmerksomt øyeblikk. Mulig jeg burde strikket ullbody med knepping bak, noe liknende av disse sykedraktene.

Genserne ser jo veldig tiltalende ut, men litt mer risky med tanke på passform. Og selvagt litt avhengig av hva som skal dekkes. Fordelen er at de kan fungere under annet dekken.  Hachiko iser ut til å ivareta bevegeligheten, noe som er spesielt viktig for den yngste her.

Mulig Lanullva er tryggeste valg mht. passform.

Det forventes liksom at labradoren skal greie seg uten klær, så ikke mye som passer hund som er ganske rund (ikke tykk) framme, men nokså smal bak.

Hmmm. Fikk litt mer å tenke på, og blir ikke helt enig med meg selv. Flere erfaringer og synspunkter mottas med takk.

Noen som har kjennskap til out n out? 

Skrevet
Akkurat nå, Ruska skrev:

Takker så mye for alle innspill. Ser jo at mange har god erfaring med Canelana. 

Noen som har sett om de har inne Canelana dekken hos Holmestrand hund og kart? Er nærmeste forhandler for meg, selv om det jo er en dagstur.

Siden jeg skal ha ganske dyre dekken til to hunder, har jeg ikke lyst til å begå bomkjøp, så da får man helker dra og se først.

Syntes kanskje  det kan virke som det blir i meste laget med tøy noen steder på Canelanadeknene. Og så er jeg nok litt skeptisk til plastklips når dekkenet skal brukes over lengre tid, eller sammen med annet utstyr.  Har en liten mistanke om at denne gamle Hodinien min kan komme seg ut av canelana-dekkenet i et uoppmerksomt øyeblikk. Mulig jeg burde strikket ullbody med knepping bak, noe liknende av disse sykedraktene.

Genserne ser jo veldig tiltalende ut, men litt mer risky med tanke på passform. Og selvagt litt avhengig av hva som skal dekkes. Fordelen er at de kan fungere under annet dekken.  Hachiko iser ut til å ivareta bevegeligheten, noe som er spesielt viktig for den yngste her.

Mulig Lanullva er tryggeste valg mht. passform.

Det forventes liksom at labradoren skal greie seg uten klær, så ikke mye som passer hund som er ganske rund (ikke tykk) framme, men nokså smal bak.

Hmmm. Fikk litt mer å tenke på, og blir ikke helt enig med meg selv. Flere erfaringer og synspunkter mottas med takk.

Noen som har kjennskap til out n out? 

Du kan jo evt. ta kontakt med Holmestrand hund og katt og høre? Jeg har large til min jaktgolden på 26 kg og det passer veldig fint (bestilte først XL, det var digert). De er fleste med flere stropper og klips så jeg tror det skal litt til å bryte seg ut av de. :)

Vi tok inn Out n out i dyrebutikken jeg jobber i fjor, og fine dekken det også! Men det ble så dyrt å importere så vi har ikke fortsatt med det. Tror ikke de har noen forhandlere i Norge så da må man nok bestille fra Sverige selv og betale toll. :)

Skrevet

Min er utbryterkonge. Måtte ty til webmaster sele til slutt. Hun har aldri kommet seg ut av canelana dekkenet. Det er stropp rundt bryst/mage og en stropp ganske langt bak på buken i tillegg.

• 1 month later...
Skrevet

Takker igjen for alle innspill.

Ble ulldekken fra Out'n out til gamlefar. Takket være den god størrelsesguiden fant vi rett størrelse.

Dekkenet har passelig tykkelse og lite plastræl, noe som gjør det til et veldig godt rehabdekken. Fantastisk bra passform med god bevegelsesfrihet og komfort for langtidsbruk. Han trives veldig godt i den grønne "pysjamasen" sin.

Frossenpinnen har fått midlertidig løsning, og får Out'n out dekken til neste vinter om hun ikke anlegger vinterpels av betydelig bedre kvalitet. .

• Like 1
Skrevet
3 timer siden, Ruska skrev:

Takker igjen for alle innspill.

Ble ulldekken fra Out'n out til gamlefar. Takket være den god størrelsesguiden fant vi rett størrelse.

Dekkenet har passelig tykkelse og lite plastræl, noe som gjør det til et veldig godt rehabdekken. Fantastisk bra passform med god bevegelsesfrihet og komfort for langtidsbruk. Han trives veldig godt i den grønne "pysjamasen" sin.

Frossenpinnen har fått midlertidig løsning, og får Out'n out dekken til neste vinter om hun ikke anlegger vinterpels av betydelig bedre kvalitet. .

Bestilte du fra nettsiden? :)

Skrevet
6 minutter siden, Vilje skrev:

Bestilte du fra nettsiden? :)

Ja, bestilte fra nettsiden, og alt  gikk raskt og ryddig for seg.

Behovet skal være virkelig stort før jeg gidder bestille noe utenlands fra, men glad jeg gjorde det denne gangen. 

Jeg er veldig glad disse deknene finnes i så mange størrelsesvariasjoner da det endelig gjorde det mulig å finne noe som passer. Sitter som støpt og er definitivt verdt hver krone.