Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Jeg har vært på kino og sett The Greatest Showman, ordentlig herlig pompøs feelgood-musical med humor og sjarme. Akkurat det jeg trengte nå. Jeg tror det er to år siden jeg var på kino, men denne filmen trengte en kinosal. Jeg hadde ønsket litt sterkere vokalprestasjoner nå og da, ikke at det var teknisk dårlig, men det kunne vært mer omph noen ganger. Men herregud, den var veldig bra.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg kjempeglad for at jeg kom meg hjem fra Gardermoen i dag! Flyet mitt ble kansellert og jeg ble ombooka til et seinere fly, men jeg var så tidlig på flyplassen ga kurset var ferdig i rett tid, og fikk stand by billett til et tidligere fly i stedet, med håp om at noen ikke dukka opp. Og takk og lov for det, for hvis jeg har forstått det rett så måtte det flyet jeg egentlig skulle ta ikveld returnere til Gardermoen pga vindforholdene på Værnes!

Og forholdene var ille. Jeg ble nesten religiøs under landingen. Det rista og humpa noe helt forferdelig, det er fryktelig mange år siden jeg var direkte redd på fly altså. Jeg er jo litt herda mtp turbulens etter å ha frest rundt nordpå i små propellfly, i litt ymse værforhold liksom. Men nå var det skikkelig skikkelig ubehagelig altså. Veldig glad vi i det hele tatt fikk lande og kom oss frem. Ei natt på Gardermoen hadde jeg jaggu meg sett mørkt på så sliten som jeg er etter helga. Blir godt å sove i egen seng i stedet. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Det blåser så mye ut at vinduene står og dirrer, og det høres ut som at taket skal fly av :o

 

å når jeg leste dette så kom jeg på at jeg savnet stormene der jeg bodde før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Kattene har vistnok søkt tilflukt nede hos svigermor, regner med det er fordi det blåser for mye :P

 

Ja godt å søke tilflukt da. 

Syntes det var noe eget når det blåste på vinteren selv om alt som sto ute måtte inn i huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Det er noe eget ja :ahappy: her er mesteparten ryddet bort, men må nok plukke opp litt i morgen likevel

Ja sant som en glemte eller om noen dager da dørmatta kom hjem igjen eller ting naboen glemte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Ja sant som en glemte eller om noen dager da dørmatta kom hjem igjen eller ting naboen glemte

Har allerede oppdaget noen ting som er på avveie, men det kommer ikke til å fly av tomten så da venter jeg med å rydde til i morgen :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Har allerede oppdaget noen ting som er på avveie, men det kommer ikke til å fly av tomten så da venter jeg med å rydde til i morgen :P

 

 

Hehe så aldri etter det før dagen etter og var såpass intressant at etter ene stormen så flyttet vognskjulet til ene naboen seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roa seg litt med vinden her nå, men er vel bare stille før stormen tiltar igjen med full styrke.  :aww:  Og lokalavisene varsler om sibirkulde fremover; typ 40-50 minus på Røros. :o Blir spennende å se om det slår til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Roa seg litt med vinden her nå, men er vel bare stille før stormen tiltar igjen med full styrke.  :aww:  Og lokalavisene varsler om sibirkulde fremover; typ 40-50 minus på Røros. :o Blir spennende å se om det slår til. 

40-50 minus :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pringlen said:

40-50 minus :|

Det er litt for kaldt for min smak altså. Men blir ikke SÅ kaldt her da, vi bor høyere oppe. Kaldeste jeg har vært med på på tolga var 32 kalde. Det var kaldt nok altså :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Hehe så aldri etter det før dagen etter og var såpass intressant at etter ene stormen så flyttet vognskjulet til ene naboen seg 

Hjelpes :o

 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Roa seg litt med vinden her nå, men er vel bare stille før stormen tiltar igjen med full styrke.  :aww:  Og lokalavisene varsler om sibirkulde fremover; typ 40-50 minus på Røros. :o Blir spennende å se om det slår til. 

Huttre!

Regner med min far holder seg hjemme fremover, de har ikke strøm på hytten på Røros enda:brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre.. er lei av å plukke bæsj. Prøver ut acana med lam for tiden, og hun har bæsja sånn 6 ganger daglig. Men så kom jeg på at hun har et margbein som hun har spist på i noen dager, så satser på at det er den som er synderen..for det var ikke så mye utvalg i for med lam, som ikke innholdt noen andre animalske kilder. Fant nå mange for med lam, men mange av de inneholder både det ene og det andre av kylling feks, som hun ikke tåler...

Så angrer jeg på at jeg avtalte tur i morgen. 20 m/s i vind og 16 mm nedbør i det tidsrommet vi skal gå i...tror verken jeg eller bikkja er så lystne på det:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme etter jobb. Godt ikke alle dagene er like, har vært rimelig hektisk med mye uro. Skulle vært blekksprut innimellom, av og til er 2 armer for lite. Er få folk i helgene, og når attpåtil en blir akutt dårlig, så korker det seg. 

Hvis nå mine restless legs vil gi fred, så kan det kanskje nytte å gå og legge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Å herre.. er lei av å plukke bæsj. Prøver ut acana med lam for tiden, og hun har bæsja sånn 6 ganger daglig. Men så kom jeg på at hun har et margbein som hun har spist på i noen dager, så satser på at det er den som er synderen..for det var ikke så mye utvalg i for med lam, som ikke innholdt noen andre animalske kilder. Fant nå mange for med lam, men mange av de inneholder både det ene og det andre av kylling feks, som hun ikke tåler...

Så angrer jeg på at jeg avtalte tur i morgen. 20 m/s i vind og 16 mm nedbør i det tidsrommet vi skal gå i...tror verken jeg eller bikkja er så lystne på det:aww:

Har du vurdert å prøve fish4dogs? Hvis hun tåler fisk, så er det i hvertfall et fôr som gir lite møkk til å være tørrfôr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ut med Melvin (og Casper) før jeg gikk å la meg. Så tok på jakke, sko og lykt... Tok Melvin under armen og gikk ut. Der blåste det så mye at jeg ble oppriktig redd :o turte ihvertfall ikke sette fra meg Melvin, han hadde garantert blitt tatt av vinden :o så vi gikk inn igjen :aww: håper det roer seg litt ute hvis hundene skulle måtte på do i løpet av natten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å lese teorien for å ta lappen, så nå sitter jeg og ser meg rundt på finn for å finne ut hvilken bil vi skal satse på :aww:

Plass til hundebur og søskenvogn i bagasjerommet gjør liksom at vi må ha litt størrelse :aww: vi er rimelig enige om SUV over stasjonsvogn iallfall :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en sånn helg hvor man virkelig føler på hvorfor man foretrekker tisper. Herrefred så kørke lei hormonfrosken av en hannhund som ene stevnet bryr seg fullstendig filla om høyløpske tisper og andre stevner blir helt suppegjøk og graut i skolten :lol: 

Vært en slik suppegjøk-helg - ikke vil han ha leke, ikke vil han ha godis, nesa klint i gulvet hvorpå det er fysisk umulig å få 24kg hund opp av marka og løper flere ganger ut av ringen fordi han forelsket seg fullstendig i en høyløpsk tispe (som selvfølgelig hadde startnummer rett før eller etter oss ved samtlige løp). Tror bikkjekreket har hatt kontakt med meg i tilsammen 7 sekunder i løpet av hele helga, selv med iherdig jobbing og fiskekake bokstavelig talt kastet rundt han eller trøkt i snuta :P 

Så kan folk få rope så høyt de vil om å fortelle hvor skapet skal stå og trene mer på det - kunne svingt han over hodet etter ballene, hadde fortsatt ikke brydd seg om annet enn godluktene og ingen sjans for kontakt. La meg få sutre litt, for det er neimen ikke ‘bare å trene’ :sleep:

I en times irritasjon har jeg nå nilest regelverk, surfet informasjon og priser for balleshrinking og -fjerning. Han skal være glad jeg elsker’n, hvis ikke hadde’n endt på FINN for en 10kr uten ballene sine på flekken. Joda, neida, jeg er ikke noe fan av de mye agilityreglene som gjør at vi har løpetid startnummeret før og etter oss :lol: 

Og nei, ingen grunn til å ta dette innlegget seriøst, bare en smule oppgitt over en faaaaaaaaaantastisk stevnehelg :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Annik skrev:

Begynt å lese teorien for å ta lappen, så nå sitter jeg og ser meg rundt på finn for å finne ut hvilken bil vi skal satse på :aww:

Plass til hundebur og søskenvogn i bagasjerommet gjør liksom at vi må ha litt størrelse :aww: vi er rimelig enige om SUV over stasjonsvogn iallfall :P

Volvo CX90! Eller Tesla X?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fint å være så avhengig av strøm! Våknet opp til et hus uten strøm, all varmen er via strøm, doen går på strøm, og kjøkkenet (inkludert vasken) går på strøm :lol:  Gubben er sånn teknisk dust, så det er jo supert når ting ikke fungerer :lol:

Heldigvis finnes det en jukseknapp på doen så jeg fikk trukket ned, og blandebatteriet på badet går på batteri og ikke strøm så jeg og Iraia fikk oss vann. :P Strømmen er tilbake nå, men nå er Internettboksen død, så jeg føler meg enda mer handikappet som ikke får sett farmen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om et sted som har feks en agilit-helg for barn og hund? Jeg vet Oslo hundeskole har hatt, men ser ikke ut til at de har det mer. Poden er litt liten til å gå på voksenkurs føler jeg, og så er alle kurs sånn 1 gang i uka. Det blir vanskelig... må ha en helg eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...