Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

7 minutter siden, QUEST skrev:

Hehe..tenkte du ville sette pris på en nærmere titt på samboerene dine :whistle: Neida, som du  ser av teksten så kan du ha fått dyrene med i f.eks pappemballasje til møbler/hvitevarer også. Eller fra brukte møbler vil jeg jo også tro. Eneste trøsten er jo at de ikke er skadelige som sådan men jeg forstår jo at det ikke er så gøy å finne dem overalt :/ 

 

3 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Hva sier husverten?

Har ikke tatt inn brukte møbler, men har jo fått inn en del flatpakker. Har som oftest vært veldig rask med å få papp og plast ut, det er ikke så mye plass her inne, men de kan jo ha vært kjappe. Husverten vil nok gjerne at det skal være noe som kommer utenfra, og snakket bl.a. om komfyren som sto her som de hentet fra et litt slitent dødsbo. Jeg er nok ganske sikker på at de var her før meg, sikker på jeg så en på kjøkkengulvet en av de første kveldene mine her før jeg fikk inn noe særlig møbler. Et par møbler hadde jeg jo med meg fra forrige leilighet, men jeg så aldri noen sånne der... De har jo pusset opp og endret ting her oppe før jeg flyttet inn, så jeg har en følelse av at de rett og slett har gitt dyrene lettere tilgang... at de har åpnet opp ett eller annet sted så krypene kommer lettere frem.

Forøvrig litt underholdende å høre dem dra frem møbler og støvsuge overalt i etasjen under! Høres ut som de har vært inni skap og kott også, det er skap under trappa mi og jeg hører dem veldig godt når de åpner døra til det skapet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra start på uka med 11,5 km skitur og deretter 30 min med "youtube-økt" her hjemme. Nå slapper vi av alle mann og jeg vrir hjernen etter navn til den kommende valpen. At det skal være så vanskelig? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg har så mye å gjøre, at jeg bare ikke gjør noen ting :P Så typisk meg. Alle tre ungene sovnet fort og greit (Fordelen med at de slites ut på turn og skirenn rett før leggetid :D ) samboer er reist på jobb. Med kyrna trenger jeg bare å gå ned med nye mineralbøtter så er jobben for idag unnagjort, men inne er det mye mer. Skal rydde kontoret og hunderomme, og sette opp nye lasterskriveren.. Skikkelig skeptisk til laserskriver men samboer og venninnen vår i euronics mente den var faaaantastisk.. Så skal jeg sette opp valpepakkene. En runde i badekaret for valpisen som skal reise imorgen :D Neijo sette igang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
8 minutter siden, Kaisen skrev:

I varmt vann med litt zalo. Jeg vet ikke om jeg burde bruke zalo egentlig, men jeg føler ikke den blir skikkelig ren i bare varmt vann

 

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Jeg HATER å vaske for hånd, så det er kun stekepanna som får den behandlingen.:P Jeg ødela samboers kjempe dyre keramikkniver etter en runde i maskinen:icon_redface:

Men det er jo litt teit?! Det ER varmt på stekeplata liksom:lol: vi må guffe opp på det høyeste for å få den i gang, og så skru ned etterhvert..hvis ikke må vi vente i 100 år. så da er det vel derfor den er blitt ødelagt..

Det gjør de fleste, og de dreper de fleste pannene ganske fort. Kjøp rimelige fra Ikea og bytt når de blir slitt ut. Min har taklet heftig misbruk i flere år ;) Min tidligere kjære var ond mot alt av kjøkkenutstyr, men Ikea-panna har overlevd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Jeg HATER å vaske for hånd, så det er kun stekepanna som får den behandlingen.:P Jeg ødela samboers kjempe dyre keramikkniver etter en runde i maskinen:icon_redface:

Men det er jo litt teit?! Det ER varmt på stekeplata liksom:lol: vi må guffe opp på det høyeste for å få den i gang, og så skru ned etterhvert..hvis ikke må vi vente i 100 år. så da er det vel derfor den er blitt ødelagt..

Er nok det som har tatt den ja, teflon er ikke laget for ekstremt høy varem somregel. Sikkert bedre med dyrere panner. Har ødelagt min andel teflonpanner jeg og :lol:  Men jernpanne er bedre om dere liker høy varme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble feil med siteringen. Skulle sitere @Kaisen

Er det jernpanne? Isåfall kan du smøre den med olivenolje, helle olje i den og la det stå på svak varme en stund. Gjorde det med vår le creuset panne som er ganske dyr og som bare etter kort tid ble helt håpløs å bruke. Nå bruker vi bare en fra ikea til 300,- mens den dyre panna står og tar opp plass i skapet.. 

1 time siden, QUEST skrev:

Takk :blink: Det begynte plutselig å klø overalt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Krutsi said:

:lol: Neida, ingenting sånt. Jeg har vært hos fastlegen og i ren desperasjon prøver jeg nye ting ??

Nå ble jeg nysgjerrig på hva fastlegen sa kjenner jeg :lol: 

 

Inne fra tur. Den snøen som kom i natt har ikke akkurat festet seg for å si det sånn :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Er nok det som har tatt den ja, teflon er ikke laget for ekstremt høy varem somregel. Sikkert bedre med dyrere panner. Har ødelagt min andel teflonpanner jeg og :lol:  Men jernpanne er bedre om dere liker høy varme. 

 

Men jernpannene er jo så himla tunge.. jeg husker fortsatt når jeg lagde pannekaker på jernpannen når jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Måtte bruke begge hendene for å løfte den:lol: 

@Midas det er teflon :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

 

Men jernpannene er jo så himla tunge.. jeg husker fortsatt når jeg lagde pannekaker på jernpannen når jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Måtte bruke begge hendene for å løfte den:lol: 

@Midas det er teflon :)

Okei, da funker det ikke :P Jernpanner er helt sykt tunge! Jeg og må brune begge hendene for å løfte vår. Det er litt upraktisk. Synes ikea sine holder overraskende lenge til å være så billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en av fordelene med induksjon, ikke noe problem å gi stekepanna et minutt eller så på 4-5 før vi skrur opp til 7-8 som er steketemperatur, det går så fort atte. Nå har jeg rydda og kasta masse, bl.a. pappeskene til høyttalerne og nettverksspilleren. De hadde jeg tenkt å ta vare på i tilfelle de må på service eller skal selges, men når ekle dyr liker å spise papp så går ikke det. 

Og ja, jeg også klør over alt og syns jeg ser bevegelse i alle kroker. Selv om de er helt ufarlige. Finner jeg en i senga kommer jeg til å dø på meg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Perfect Image skrev:

Å jeg har så mye å gjøre, at jeg bare ikke gjør noen ting :P Så typisk meg. Alle tre ungene sovnet fort og greit (Fordelen med at de slites ut på turn og skirenn rett før leggetid :D ) samboer er reist på jobb. Med kyrna trenger jeg bare å gå ned med nye mineralbøtter så er jobben for idag unnagjort, men inne er det mye mer. Skal rydde kontoret og hunderomme, og sette opp nye lasterskriveren.. Skikkelig skeptisk til laserskriver men samboer og venninnen vår i euronics mente den var faaaantastisk.. Så skal jeg sette opp valpepakkene. En runde i badekaret for valpisen som skal reise imorgen :D Neijo sette igang da.

Laserskriver er gull ?

2 timer siden, Line skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig på hva fastlegen sa kjenner jeg :lol: 

 

Inne fra tur. Den snøen som kom i natt har ikke akkurat festet seg for å si det sånn :getlost: 

For å si det sånn; jeg hakke helt bestemt meg om jeg likern eller ikke.. om han faktisk kjenner igjen lusa på gangen eller om han bare er dum :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

:lol: Neida, ingenting sånt. Jeg har vært hos fastlegen og i ren desperasjon prøver jeg nye ting ??

Hva i allverden sa fastlegen? :o:lol: 

 

2 timer siden, Tonje skrev:

Bra start på uka med 11,5 km skitur og deretter 30 min med "youtube-økt" her hjemme. Nå slapper vi av alle mann og jeg vrir hjernen etter navn til den kommende valpen. At det skal være så vanskelig? 

Navn er dritvanskelig. Løpetiden er ikke kommet enda og jeg har slitt med navn lenge :aww::lol: 

2 timer siden, Perfect Image skrev:

Å jeg har så mye å gjøre, at jeg bare ikke gjør noen ting :P Så typisk meg. Alle tre ungene sovnet fort og greit (Fordelen med at de slites ut på turn og skirenn rett før leggetid :D ) samboer er reist på jobb. Med kyrna trenger jeg bare å gå ned med nye mineralbøtter så er jobben for idag unnagjort, men inne er det mye mer. Skal rydde kontoret og hunderomme, og sette opp nye lasterskriveren.. Skikkelig skeptisk til laserskriver men samboer og venninnen vår i euronics mente den var faaaantastisk.. Så skal jeg sette opp valpepakkene. En runde i badekaret for valpisen som skal reise imorgen :D Neijo sette igang da.

Høres SÅ kjent ut, så jeg sitter her og spiser potetgull med guacamole til :aww:  Jeg endte med å rydde og vaske kjøkkenet hos svigers i kveld, så da har jeg gjort noe fornuftig. :aww: Men barnet mitt nekter å sove da, så får ikke kommet meg ut. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

 

Jeg kjøpte meg nye brodder i dag. Disse har fått god kritikk, er det noen som har erfating med dem?

61180033.jpg?imageId=61180033&x=0&y=0&cropw=100&croph=99.9&width=512&height=458

Jeg har noen som ligner, husker ikke hvilket merke. Er veldig fornøyd med mine! Henger som bare det på is svuller når jeg går på fjellet :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn din drømmehund, sier VG+. Nr 1 som familiehund: staff. Hengiven, snill og lojal familiehund, med stabilt gemytt. En god familie- og selskapshund. Hudsykdommer kan forekomme, er aktiv og livlig og ofte barnslig til sinns livet ut. Tidlig sosialisering sammen med andre dyr og hunder er svært viktig, da rasen, lik mange andre terriere, ikke vil kunne motstå provokasjon fra andre hunder. 

Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Hva i allverden sa fastlegen? :o:lol: 

Navn er dritvanskelig. Løpetiden er ikke kommet enda og jeg har slitt med navn lenge :aww::lol: 

Høres SÅ kjent ut, så jeg sitter her og spiser potetgull med guacamole til :aww:  Jeg endte med å rydde og vaske kjøkkenet hos svigers i kveld, så da har jeg gjort noe fornuftig. :aww: Men barnet mitt nekter å sove da, så får ikke kommet meg ut. 

 

 

Bare tips for hva som kan hjelpe for leddene :) 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Krutsi said:

Bare tips for hva som kan hjelpe for leddene :)

Ah! Sikkert smart, om du ikke overdriver :)  Håper det hjelper!  Får ikke lov til noe sånt jeg :(  Kun gå rolige turer og ri som er "lov" her. Og sikkert svømming da, men blir liksom aldri til at vi drar i svømmehallen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ah! Sikkert smart, om du ikke overdriver :)  Håper det hjelper!  Får ikke lov til noe sånt jeg :(  Kun gå rolige turer og ri som er "lov" her. Og sikkert svømming da, men blir liksom aldri til at vi drar i svømmehallen.

 

Jeg får kun lov til å trene styrke.. ikke en eneste mobilitetsøvelse og minst mulig tøying, i alle fall i starten.. 

og derfor jeg starter på studio, for å få et tilpasset program osv.. noe supertrent blir jeg vel aldri :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Krutsi said:

Jeg får kun lov til å trene styrke.. ikke en eneste mobilitetsøvelse og minst mulig tøying, i alle fall i starten.. 

og derfor jeg starter på studio, for å få et tilpasset program osv.. noe supertrent blir jeg vel aldri :lol: 

Høres ut som en god plan da, om du får det til i ditt meget ryddige ordnede a4 liv *fnis* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

:heart:
Jeg er bare generelt skeptisk til nytt jeg ikke kan, men får ta orda deres på det og sette opp greia så jeg får skrevet ut valpehefte og blitt ferdig :D

 

Man kan virkelig ikke være skeptisk til laserskriver :fish: 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Høres ut som en god plan da, om du får det til i ditt meget ryddige ordnede a4 liv *fnis* 

 

Hahah gubben har begynt å bli sendt hjem, så han er hjemme 2-3 dager i uka nå, og da utenom helgene.. så nå er det håp i et par mnd eller noe :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv og et halvt år siden jeg hadde valp i hus sist. Som var min. :o  Jeg hadde jo valper og unghunder konstant før det. Men nå har jeg endelig kommet dit at jeg er alvorlig valpesyk og gleder meg helt absurd til det blir vår tur. Leeenge til sommern! 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Syv og et halvt år siden jeg hadde valp i hus sist. Som var min. :o  Jeg hadde jo valper og unghunder konstant før det. Men nå har jeg endelig kommet dit at jeg er alvorlig valpesyk og gleder meg helt absurd til det blir vår tur. Leeenge til sommern! 

 

Så spennende med valp :) 
Faktisk like lenge siden jeg hadde valp og, men jeg gruer meg nesten litt til å begynne helt på nytt med en ny valp jeg :icon_redface: Elsker valper egentlig, men det er slitsomt óg. Husker med skrekk hvordan Midas var når han var liten :teehe: Håper den nye valpen når den en gang kommer i hus blir av et litt roligere kaliber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...