Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

8 minutter siden, Raksha skrev:

Syv og et halvt år siden jeg hadde valp i hus sist. Som var min. :o  Jeg hadde jo valper og unghunder konstant før det. Men nå har jeg endelig kommet dit at jeg er alvorlig valpesyk og gleder meg helt absurd til det blir vår tur. Leeenge til sommern! 

 

Skal vi stoppe og sette av en på Tolga, når vi henter strihår på Hell, om noen uker? Så kan du øve deg fram til sommeren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Just now, Midas said:

Så spennende med valp :) 
Faktisk like lenge siden jeg hadde valp og, men jeg gruer meg nesten litt til å begynne helt på nytt med en ny valp jeg :icon_redface: Elsker valper egentlig, men det er slitsomt óg. Husker med skrekk hvordan Midas var når han var liten :teehe: Håper den nye valpen når den en gang kommer i hus blir av et litt roligere kaliber. 

Tror det blir fint med valp dennegangen, for nå har jeg to voksne gubber, og har liksom "tid" til å vente på at valpen skal få være valp og bebis. Syns valper er litt kjedelige og dumme somregel for de kan jo INGENTING, men akkurat det passer meg fint  nå. Og så får jeg den på sommern, så vi kan være masse ute og legge perfekt grunnlag videre :wub:  Jeg har jo verdens snilleste hester, digre fugler og stor plass og og og. Og masse barneleker som kan tygges istykker, så kanskje jeg får lært barnet å rydde etter seg :lol:  

Nevnte jeg at jeg er valpesyk? Ser for meg kjøretur med Lusa, med barnet og valpen i vogna og gutta løpende vedsidenav (i bånd) så drar vi til et vann og kooooser oss der. :ahappy: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pringlen said:

Skal vi stoppe og sette av en på Tolga, når vi henter strihår på Hell, om noen uker? Så kan du øve deg fram til sommeren :lol:

JA! Jeg er så valpesjuk at jeg tror jeg blir tullerusk...  Kan jeg få låne en strihår? Eller hygen? Eller? :lol: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Panta flasker og hevet gevinsten på flaxkalenderen min - og vipps så ble det ny stekepanne fra ikea:lol: sukk, gøy med dårlig råd altså. Måtte tiden gå fort til neste lønning, da kommer alle tillegg fra julen:D

Penger er noe dritt... venter på at han som skulle ha bilen skal komme.. Tror det ikke før jeg ser det. Men har den ikke reist ved midnatt på onsdag så legger jeg bilen ut for salg igjen. :aww: 

Trenger pengene, desperat. :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--

1 time siden, Raksha skrev:

Syv og et halvt år siden jeg hadde valp i hus sist. Som var min. :o  Jeg hadde jo valper og unghunder konstant før det. Men nå har jeg endelig kommet dit at jeg er alvorlig valpesyk og gleder meg helt absurd til det blir vår tur. Leeenge til sommern! 

 

Bare 3 år siden her og jeg dør av valpesyke allerede - men jeg har enda minst to år igjen før neste. Det er lenge til det!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mackenzie said:

 

Bare 3 år siden her og jeg dør av valpesyke allerede - men jeg har enda minst to år igjen før neste. Det er lenge til det!!

Håh når gutta mine var 3 så var jeg så møkklei valper at jeg knapt syntes dem var søte engang :lol:  Og de to siste valpene mine var enkle og greie.  Men NÅ er jeg klar :D Skal spamme deg og sonen med bilder av mi, så kan du bli enda mer valpesyk *fnis* 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Penger er noe dritt... venter på at han som skulle ha bilen skal komme.. Tror det ikke før jeg ser det. Men har den ikke reist ved midnatt på onsdag så legger jeg bilen ut for salg igjen. :aww: 

Trenger pengene, desperat. :( 

 

Det er det:sleep: heldigvis har jeg vanligvis ikke SÅ dårlig råd som jeg har denne mnd, og det er helt selvforskyldt at jeg har det sånn denne mnd. Og sånne uforutsette utgifter har en tendens til å komme da, i tillegg... men den der bilen, skulle ikke den bli henta for noen dager siden egentlig? Det er så sykt dritt når man selger til sånne folk. Jeg har akkurat ventet ei uke på ei som skulle hente vitrineskapet. Hun kom i dag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Perfect Image said:

Jeg elsker modern family :heart: 

Herregud så fort tiden går :| Klokken fløy idag.

Er modern family deler av grunnen til at tiden fløy kanskje? Kan kjenne meg igjen i den, isåfall :lol:

--

Putter litt tanker i en spoiler fordi jeg ser selv hvor unødvendig teit og sippete det egentlig er men trenger litt utløp likevel;

Spoiler

Jeg har et virrvarr av tanker surrende i hodet for tiden, og jeg aner egentlig ikke helt hva jeg holder på med.
Jeg går jo første året av en bachelor her i London, altså har jeg to år igjen. Opprinnelig gikk jeg jo samme studie ved UiA, og av diverse grunner endte det med at jeg følte jeg sto igjen med to alternativer: bytte skole, eller droppe alt av studier. Det føltes rett og slett ikke gjennomførbart å fortsette der, det gikk utover min mentale helse, jeg kom meg ikke på forelesninger og selv om jeg hele livet har vært veldig skoleflink gikk alt i dass. Jeg fikk et panikkanfall før en av eksamenene mine og klarte ikke engang å møte opp. Jeg måtte droppe et fag, og de andre fagene gikk det dårlig i.

Nå derimot, går skole veldig bra. Jeg har bare fått A'er så langt, og føler jeg har ting under kontroll sånn sett. Men jeg har plutselig så hjemlengsel, og det er så sykt uvandt. Selv da jeg bodde på sørlandet besøkte jeg vel familien maks to ganger i året, mens nå er alt jeg tenker på at jeg vil hjem, og det til tross for at jeg egentlig føler jeg trives her. Jeg liker jo å bo i storby, men får samtidig litt klaustrofobiske tendenser av å ikke ha mulighet til å unnslippe det også. Jeg har heldigvis en park rett i nærheten, men også der kryr det jo selvfølgelig av mennesker. Jeg tror det som gjør det verst er at jeg bor i studentbolig på campus og har helt forferdelige naboer; han som bor rett ovenfor meg (dørene våre er under 1m fra hverandre og det er superlytt) har venner over konstant og spiller dødshøy musikk med bass. Han som bor i etasjen under spiller også musikk hele tiden, mens han som bor i etasjen over skriker høylytt på mobilen med dama han konstant krangler med. Jeg er absolutt introvert og trenger litt tid for meg selv for å lade opp batteriene, men når det alltid er konstant bråk rundt meg, selv når jeg liksom er alene, føler jeg aldri jeg faktisk får gjort det. 

I tillegg sliter jeg ekstremt med søvn, det gjorde jeg allerede før jeg flyttet hit men det har absolutt ikke blitt noe bedre. Rommet er altfor varmt til å ikke ha vinduet åpent, men i tillegg til å bo i "gaten" på campus med masse trafikk av fulle, skrikende studenter, er også en av hovedveiene rett utenfor, og pga sykehus som nabo går det i ett med sirener osv. Det sier seg selv at jeg blir vekket minst et par ganger hver natt. Og her er tingen; jeg har slitt med hypnagoge og hypnopome hallusinasjoner. Dvs at et lite øyeblikk idet jeg sovner, eller akkurat i det jeg våkner, så kan jeg se eller høre ting som ikke er der. Det ligger ikke noe mer bak, det er visstnok "normalt" selv om det ikke er så vanlig å slite med. Men det gjør at jeg er redd for å legge meg (frykter altså at jeg skal få en av de ekle hallusinasjonene), så i tillegg til "normalt" stress i forbindelse med skole, blir det forsterket av frykten for hallusinasjoner. Det blir en selvforsterkende greie, siden stress trigger nettopp det. Får jeg en sånn "episode" kan jeg bare glemme å sove. Nå sover jeg med lysa på, pingle som jeg er, men opplever også å våkne av at det er for lyst. Og slik fortsetter den evige, onde sirkelen. 

Får kanskje 5 timer søvn i snitt, men da blir den altså avbrutt minst 2-3 ganger hver natt så i realiteten ligger det nok langt under det. I tillegg til dette så savner jeg så enormt det å ha Kenzie med meg, og jeg føler at over 2 år til er så ekstremt lenge. Jeg har på en måte måttet gitt opp halve identiteten min med å bo her føler jeg, fordi hund, jakt og friluft også er noen av de tingene jeg interesserer meg aller mest for, men ikke får drevet med her. Jeg har vurdert å søke BI hjemme i Norge, de har et studie hvor det ser ut til at jeg kan få det meste godkjent slik at jeg ikke må begynne på nytt igjen. Men samtidig føler jeg det er så teit å gi opp, når jeg samtidig aldri har trives mer med selve skoledelen enn det jeg gjør nå, og att på til gjør det veldig bra. I tillegg er det jo det med at det ser så mye, mye bedre ut med utdanning herfra enn på BI i Norge. Også er jeg redd jeg ender opp med å angre om jeg skulle ha flyttet hjem igjen også, for på mange måter elsker jeg alle mulighetene det gir meg å bo i storby, nå mens jeg enda kan. Er det mulig, hvorfor blir jeg aldri fornøyd??? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Raksha skrev:

Syv og et halvt år siden jeg hadde valp i hus sist. Som var min. :o  Jeg hadde jo valper og unghunder konstant før det. Men nå har jeg endelig kommet dit at jeg er alvorlig valpesyk og gleder meg helt absurd til det blir vår tur. Leeenge til sommern! 

 

Da Inya kom i hus var det 10 år siden sist jeg hadde valp:shocked: Og den valpen var Ganzie, og hun var ikke akkurat enkel, for å si det mildt.  Så jeg grudde meg faktisk noe helt sinnsykt til å få valp for jeg husket hvor intenst det var forrige gang:lol:
Men Inya var jo rene plankekjøringa etter Ganzie, og Miriel var enda enklere. Og nå er jeg på valp nr to siden mai:lol:   

Krysser alt jeg har for at det blir valpesommer på deg:D:D:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...lo jeg litt for meg selv, da jeg kom på et klistremerke jeg så på en bil utenfor utstillingshallen i helga. Klistremerket var litt slitt, så det manglet noen bokstaver, og sto derfor bare "EAT DANES". Staaaakkaaaars danskene :D 

Og med den humoren på plass kjenner jeg at det er på tide å finne senga. Natta!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, SFX skrev:

...lo jeg litt for meg selv, da jeg kom på et klistremerke jeg så på en bil utenfor utstillingshallen i helga. Klistremerket var litt slitt, så det manglet noen bokstaver, og sto derfor bare "EAT DANES". Staaaakkaaaars danskene :D 

Og med den humoren på plass kjenner jeg at det er på tide å finne senga. Natta!

:lol: 

Jeg lo høyt, så da er det vel på tide at jeg også kommer meg til sengs :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet. 

Ber om at dere unngår å diskutere konkrete saker fra andre tråder og ikke minst dropper usakligheter. Skal helse diskuteres, opprett en egen tråd hvor dette diskuteres generelt. 

Moderator Alvira 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SFX skrev:

Men hvis en nå på død og liv vil dra samme diskusjon for ørtende gang på fire uker fordi en selv har en fanesak en brenner for og ønsker å nå ut til folket med - er det ikke da bedre å ta den diskusjonen i en del av forumet som når flest mulig brukere, og ikke i en tråd hvor de mest interne gjengangerne diskuterer hvor kjipt det er å ha mensen, størrelse på hjulvisp, teite livspartnere, og hva som går på TV?

Og middager, og hålke.

10 timer siden, SFX skrev:

...lo jeg litt for meg selv, da jeg kom på et klistremerke jeg så på en bil utenfor utstillingshallen i helga. Klistremerket var litt slitt, så det manglet noen bokstaver, og sto derfor bare "EAT DANES". Staaaakkaaaars danskene :D 

Og med den humoren på plass kjenner jeg at det er på tide å finne senga. Natta!

Natta!

Hjemme fra månedens kommunestyremøre. Ikke så veldig langt møte, men dønn dårlig samvittighet for snuppelille likevel. Hun trenger en kompis å være sammen med når mor er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst på popcorn i dag. Bare fordi datterbarnet lager i microen, og jeg ikke kan spise. Jeg var ikke overdrevent glad i popcorn i utgangspunktet, men nå er det plutselig en big deal fordi jeg ikke kan spise det :hmm:

Samtidig leste jeg kommentarfelt på facebook under en artikkel om Stordalen-paret og fikk helt noia av en som påsto at sklerodermi kan heales. Kjøss meg i den dysfunksjonelle kroppsdelen min (valgfri hvilken :P ), det er pr i dag ingen kur som helbreder skledromi, den kan gjøres bedre, det gjøres forsøk med stamcellebehandling, men det er en grunn til at Gunhild føler hun har dårlig tid, og det er respektløst å komme med mombosvadapreik om healing powers til alvorlige sjuke folk, ass! 

Så med det tar jeg med den nybada hunden min og tusler til sengs. Det er hyggeligere enn internett er i dag :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en valp på 4,5 måned og jeg er faktisk valpesyk:huh: hadde det ikke vært for at gubben ( og mamma og søster) hadde kverket meg hvis jeg hadde kommet hjem med en valp i løpet av våren, så hadde jeg muligens gjort det:icon_redface: har et kull jeg har lyst på valp fra, som jeg hadde fått valp fra også.. det gjør ikke saken lettere :aww:

 

@Mackenzie det høres ikke ut som en god situasjon for deg. Du har ikke muligheten til å reise hjem en tur nå snart da? :hug:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kaisen said:

Det er det:sleep: heldigvis har jeg vanligvis ikke SÅ dårlig råd som jeg har denne mnd, og det er helt selvforskyldt at jeg har det sånn denne mnd. Og sånne uforutsette utgifter har en tendens til å komme da, i tillegg... men den der bilen, skulle ikke den bli henta for noen dager siden egentlig? Det er så sykt dritt når man selger til sånne folk. Jeg har akkurat ventet ei uke på ei som skulle hente vitrineskapet. Hun kom i dag da...

Vi har alltid dårlig råd :/ Men noen ganger er det selvsagt tøffere enn andre, januar er en typisk sånn mnd.  Og joda, bilen skulle hentes senest torsdag sist uke. Men da var vedkommende forsvunnet fra jordens overflate, dvs hvertfall umulig å få tak i. Fikk melding på fredagen om at han hadde mista telefonen og ikke fått den igjen før kl 2 om natta, så alt hadde gått i vasken. Så han får en sjanse til med å hente den senest onsdag (langt unna, og bilen skal hentes med henger). Så jeg tror det ikke før jeg ser det. 

1 hour ago, Pringlen said:

Strihår. Ja? :D

Jaa! Kan hende Bonden blir muggen da... Men så lenge vi bare låner den så? :lol:  Må være tispe da, for gutta liker ikke gutter... :lol: 

 

52 minutes ago, Aslan said:

Var lenge sida jeg har hengt i AN og tenkte jeg skulle sjekke stemningen. Vel *luske ut igjen* :ermm:

@Raksha planlagt valp??

Velkommen tilbake!

Yes! Dersomhvisatteosv, så blir det valp her til sommern :D

 

26 minutes ago, Ganzie said:

Da Inya kom i hus var det 10 år siden sist jeg hadde valp:shocked: Og den valpen var Ganzie, og hun var ikke akkurat enkel, for å si det mildt.  Så jeg grudde meg faktisk noe helt sinnsykt til å få valp for jeg husket hvor intenst det var forrige gang:lol:
Men Inya var jo rene plankekjøringa etter Ganzie, og Miriel var enda enklere. Og nå er jeg på valp nr to siden mai:lol:   

Krysser alt jeg har for at det blir valpesommer på deg:D:D:D

Jeg lever i håpet om at jeg ikke får en som er like gæern som Kahlo var. :lol: Men med to enkle valper siden det, så får jeg vel det :lol: 

Takk! :D

Det hostes og hostes og hostes oppe. Jeg er egentlig ute og forer dyr, men måtte inn til gråtende barn. Så tar meg en pause her før jeg går ut igjen, må se om hostinga roer seg, ellers må jeg kjapt inn igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Vi har alltid dårlig råd :/ Men noen ganger er det selvsagt tøffere enn andre, januar er en typisk sånn mnd.  Og joda, bilen skulle hentes senest torsdag sist uke. Men da var vedkommende forsvunnet fra jordens overflate, dvs hvertfall umulig å få tak i. Fikk melding på fredagen om at han hadde mista telefonen og ikke fått den igjen før kl 2 om natta, så alt hadde gått i vasken. Så han får en sjanse til med å hente den senest onsdag (langt unna, og bilen skal hentes med henger). Så jeg tror det ikke før jeg ser det. 

Jaa! Kan hende Bonden blir muggen da... Men så lenge vi bare låner den så? :lol:  Må være tispe da, for gutta liker ikke gutter... :lol: 

 

Velkommen tilbake!

Yes! Dersomhvisatteosv, så blir det valp her til sommern :D

 

Jeg lever i håpet om at jeg ikke får en som er like gæern som Kahlo var. :lol: Men med to enkle valper siden det, så får jeg vel det :lol: 

Takk! :D

Det hostes og hostes og hostes oppe. Jeg er egentlig ute og forer dyr, men måtte inn til gråtende barn. Så tar meg en pause her før jeg går ut igjen, må se om hostinga roer seg, ellers må jeg kjapt inn igjen. 

 

Er tispe, ja. Og det blir bare på lån :lol: Da satser vi på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...