Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Just now, Kaisen said:

Okey, jeg skal faktisk gjøre det:lol: men ingen må sitere, for jeg sletter det igjen om en liten stund.  Her er altså frøken ballonghode;

Hvorfor slette hundebilder fra et hundeforum?

 

Elevene ser Forrest Gump, og jeg tenkte å gjøre noe fornuftig. Vi får se på det... :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Okey, jeg skal faktisk gjøre det:lol: men ingen må sitere, for jeg sletter det igjen om en liten stund.  Her er altså frøken ballonghode;

Hun har da et helt normalt hode, hun der? Ikke noe galt med det? :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen soniser:bananas:

Jeg er litt sånn, sikkert fordi nå kan jeg senke skuldrene og bare slappe av. Prima derimot sover dypt oppe på soverommet, og virker veldig sliten.

Hun var pjusk når hun kom hjem i går, og i natt lå hun med dekken på-fordi hun tydelig frøs. Hun har ikke pepet eller sutret,men virker fremdeles pjusk...Vanlig?? Tror det blir full avslappning i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, QUEST skrev:

Det var min tanke også :) 

:) 

27 minutter siden, QUEST skrev:

Hvordan var det å spise snegler? Jeg har gjort det en gang og la meg si det slik; det var absolutt en engangsopplevelse..:P

Nå har jeg spist det noen ganger før, så jeg visste jo hva jeg gikk til :P De er jo bare salte, så det er jo tilbehøret som smaker :D Denne gangen ble det snegler bakt inn i filodeig (tror jeg det var), med en slags zuccini-aktig greie og hvitløks- og persillesmør inni. Veldig godt :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Siri said:

Høres litt rart ut ja, men det kan hende det er lurt med en sjekk. 

Ja. Jeg burde nok ikke vært takknemlig for å ha bare friske hunder og at jeg ikke var raka fant til jul her om dagen, positiv tankegang straffer seg :P 

1 hour ago, Snoffe said:

Var ingen i Bergensområdet på den siden :)

Det er jo rart, det er jo pudler i Bergen også, liksom :P Har du hørt om oppdretteren din veit om noen? Eller spurt på forumet der om det er noen? 

1 hour ago, Snoffe said:

Energinivået har definitivt økt, og nå når Casper syntes Melvin er grei og Arwen syntes Melvin er grei. Så blir det ekstra mye lek :aww:

Er jo fint da, at de går i lag og sånn men han kunne bare holdt til mer kjeft :P

Pudler er vokale under lek, var det ingen som fortalte deg det? :teehe: 

1 hour ago, Snoffe said:

Det der er sånn typisk som skjer når man ikke ber om en kommando, men så gjør hundene det man sier likevel :lol: Elsker det! 

Det var streng tatt ingen kommando, det var en forklaring :P 

1 hour ago, Snoffe said:

Våknet en time tidligere enn nødvendig fordi Arwen lekte på soverommet, og det måtte Melvin kjefte på :aww:så da gikk vi ut på do, men ute er det guffent vær! Håper regnjakke til Melvin fremdeles passer, kjenner jeg ikke var helt i humør til å sy ny i dag.

Så skal jeg til dyrlegen med Arwen om noen timer. Håper hun er kvitt lungebetennelsen. Og at vi kan operere ut tannen som står feil rett over nyttår. Den plager henne veldig. 

Også håper jeg kattestativet kommer snart i posten. Hadde vært fint for kattene å ha når de må være så mye inne nå. Arwen går ikke ut før tannen er borte, for jeg tar ikke sjansen på at hun får en ny runde med lungebetennelse.

God bedring til Arwen! :)

--

AN kom sykepleieren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Teserere skrev:

Jeg har enten blitt matforgiftet eller fått omgangssyke, dårlig er jeg okke som :x Ikke sovet særlig mye i natt... Æsj assa, det er så ekkelt. Da blir det ikke mer jobbing før jul ihvertfall.

Det er mye slik som går for tiden. God bedring! Det positive er at du mest sannsynlig er frisk til jul! :)

 

Jeg har ikke fått lønn inn på konto enda. Og det irriterer meg... så nå tenker jeg på søgretne mailer fra i morgen ettermiddag, arbeidstilsynet, osv osv. 

Det straffer seg å snyte meg for penger jeg har jobbet hardere for enn flere andre der :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Hvorfor slette hundebilder fra et hundeforum?

 

Elevene ser Forrest Gump, og jeg tenkte å gjøre noe fornuftig. Vi får se på det... :P 

Fordi jeg er teit og er redd for at noen jeg kjenner er her.. don't ask:lol:

2 timer siden, Siri skrev:

Hun har da et helt normalt hode, hun der? Ikke noe galt med det? :) 

Jo det ser jo egentlig sånn ut. Men noe må det være når jeg sliter med å få samtlige halsbånd og seler over hodet hennes:teehe:kanskje det bare er formen på det? Aner ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Raksha skrev:

Nå er jeg sur, ordentlig muggen faktisk. Bestilte leke til lillemor (Fingerlings monkey) fordi hun ønsker seg det. Og bestiller i norsk nettbutikk, siden heter "original wowwee fingerlings monkey". Bildene er av orginale... Og jeg får tilsendt en fake!? Fytti så sur jeg er! Har sendt butikken en skikkelig SUR og sint mail, og ber dem rydde opp, gi meg penga tilbake og helst en kompensasjon for at 4åringen nå ikke får det hun ønsket seg, siden jeg bestilte i god tro, ikke pokker om jeg gir en uorgnal sånn sak til henne. Ikke fungerer den korrekt engang. For alt jeg vet kan den begynne å brenne eller eksplodere når hun leker med den, eller være inneholde giftige kjemikalier. 

Nevnte jeg at jeg er sur? :sint_01:

Sånt burde man jo politianmelde når det er snakk om en norsk nettbutikk. Det er jo ulovlig av mange ulike grunner å selge sånt. Har ikke noe problem med å forstå sinnet ditt! :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Nei, det er jo bare teit faktisk :P 

:yes: 

Og bare for å ha sagt det også, jeg kan virkelig IKKE fordra disse ***** kjedebrevene med juleønsker som ramler inn på messenger hver dag fremover . "Send til alle dine nærmeste venner, får du 5 tilbake er du freaking special og 2018 vil bli er år fullt av regnbuer med gryter av gull i enden og enhjørninger og alt annet magisk". Særlig :gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista tre tenner i går, vesle tanntråden min! Innser også at jeg har fått enda en valp som snorker :lol: 

Er det vanlig at de ‘vokser’ av seg snorking? Keo sluttet nesten helt når han bikket halvannet år, nå bare ligger han med dyp pust og snorketryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser på ulike hjemmesider til oppdrettere, og lurer på om jeg må la skrive- og ordfeil bli en del av inntrykket av en oppdretter  :P
"Rasen er veldig jovial mot sin eier" :innocent: 

Skal til en venninne og spise lunsj. Gledgruer meg litt for hunden hennes var MIdas sin aller beste venn her i verden, og alt med henne minner meg om han :icon_cry: Herregud som jeg savner den hårete rødnesa mi... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Sånt burde man jo politianmelde når det er snakk om en norsk nettbutikk. Det er jo ulovlig av mange ulike grunner å selge sånt. Har ikke noe problem med å forstå sinnet ditt! :mad:

Ja, men jeg aner ikke hvordan jeg gjør det :icon_redface: 

Og så vil jeg ha tilbake pengene, kan ikke bare gå og kjøpe en ny heller, vi har relativt anstrengt økonomi og det er ikke barebare å bruke dobbelt opp på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb og følger med på informasjon om en større vannlekkasje i kjelleren hjemme. Forsikringsselskap og rørlegger er kontakta, og i følge guttungen så er det vått i hele gangen nede og internett er borte. Da er det ekstra festlig at jeg ikke ble ferdig med klesvasken i går, vaskemaskinen er full med guttungen sine klær som burde vært skylt opp igjen og tørket, vi skal nemlig dra på juleferie i morgen kveld....  Jeg kjenner på stresset og irritasjonen!:frantics:  :vegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, Malinka said:

Sitter på jobb og følger med på informasjon om en større vannlekkasje i kjelleren hjemme. Forsikringsselskap og rørlegger er kontakta, og i følge guttungen så er det vått i hele gangen nede og internett er borte. Da er det ekstra festlig at jeg ikke ble ferdig med klesvasken i går, vaskemaskinen er full med guttungen sine klær som burde vært skylt opp igjen og tørket, vi skal nemlig dra på juleferie i morgen kveld...  Jeg kjenner på stresset og irritasjonen!:frantics:  :vegg:

....og hvorfor er du ikke hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

 

Det er jo rart, det er jo pudler i Bergen også, liksom :P Har du hørt om oppdretteren din veit om noen? Eller spurt på forumet der om det er noen? 

Pudler er vokale under lek, var det ingen som fortalte deg det? :teehe: 

Det var streng tatt ingen kommando, det var en forklaring :P 

God bedring til Arwen! :)

--

AN kom sykepleieren :) 

Har spurt på en av Facebook forumene for puddler, men eneste tilbudet jeg fikk var hjelp fra noen som ikke kunne klippe selv :lol:

Får høre med oppdretteren om hun vet om noen.

Tror jeg bare er blitt så vandt med Casper, som jeg forøvrig trodde var mye lyd i :aww: , at jeg ikke helt så for meg at noen kunne bli være enn han :lol:

 

Takk for god bedring til katten.

Jeg tror forøvrig ikke hun har lungebetennelse. Men noe er det. Så vi skal inn igjen om en uke, og da med en avføringsprøve. Syntes det er så rart hvis hun har lungebetennelse fordi hun er i så god form, viser ingen tegn på å være syk. Ikke har hun forhøyet med hvite blodlegemer heller, men nå kan ikke jeg sånt..  Og hun har alltid pustet veldig rart, vi var inne med henne flere ganger i fjor også. Og de fant ingen ting på henne da heller. Problemet hennes er egentlig den dumme tannen som presses inn i tannkjøttet hver gang hun spiser eller gjesper.. men dyrlegen vil selvsagt ikke gjøre noe med den så lenge han er redd for at hun ikke tåler å bli lagt i narkose.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

...og hvorfor er du ikke hjemme?

Fordi naboene som har fri håndterer saken og guttungen gir de tilgang inn hos meg også. Ingenting jeg kunne gjort der. Rørlegger kunne heller ikke gjøre noe, nå venter de på noen som jobber med avløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kaisen skrev:

Jo det ser jo egentlig sånn ut. Men noe må det være når jeg sliter med å få samtlige halsbånd og seler over hodet hennes:teehe:kanskje det bare er formen på det? Aner ikke

Når du ikke får et halsbånd over hodet på hunden, så er halsbåndet for lite. Enkel logikk :P Så lenge du faktisk får halsbåndet over hodet på henne, så er det jo stort nok. Det skal jo ikke være så stort at det faller av av seg selv heller liksom. Guttungen her er tjukk i hodet - og jeg må jobbe litt for å få av ham halsbåndet, men det er da greit det? :D 

18 minutter siden, 2ne skrev:

Og bare for å ha sagt det også, jeg kan virkelig IKKE fordra disse ***** kjedebrevene med juleønsker som ramler inn på messenger hver dag fremover . "Send til alle dine nærmeste venner, får du 5 tilbake er du freaking special og 2018 vil bli er år fullt av regnbuer med gryter av gull i enden og enhjørninger og alt annet magisk". Særlig :gaah: 

Joiner:gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Når du ikke får et halsbånd over hodet på hunden, så er halsbåndet for lite. Enkel logikk :P Så lenge du faktisk får halsbåndet over hodet på henne, så er det jo stort nok. Det skal jo ikke være så stort at det faller av av seg selv heller liksom. Guttungen her er tjukk i hodet - og jeg må jobbe litt for å få av ham halsbåndet, men det er da greit det? :D 

Synd det ikke er noe midt i mellom:lol: enten så går det greit over hodet, men da er det alt for stort rundt halsen, og hun kommer seg ut av, eller så passer det perfekt, men må holde drakamp for å få det av igjen. Eneste av halvstrup som har funka er hurtta, så får gå for den, eventuelt halsbånd med klips. Men jeg vil jo ha sånn fiiint, brodert halsbånd med fint mønster og pusestoff på innsiden jo:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...