Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Åårh jeg skal aldri mer bestille noe på mål jeg..fikk batmanhalsbåndet mitt tilbake. Eller et nytt som er 31 cm. Det forrige var 28. Det skal være 31 cm på det strammeste. Det er fortsatt for lite.. selvom hurtta halvstrupen som er 30 cm på det strammeste passer. Skjønner ikke bæret. Nei, best å kjøpe ting på butikk så man kan prøve det på. Kanskje jeg bare er elendig på å måle:aww: det må jo være det siden alle andre som har bestilt halsbånd er fornøyde..kanskje jeg kjenner noen som kan få det til jul da..

Hvor måler du?
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Prima har kommet hjem, sliten og pjusk. Og det var 2500,- rett utav vinduet. For dyrlegen( som ikke var samme som jeg var hos for tre uker siden, og virkelig anbefalte at vi trakk tanna) mente at tanna trengte ikke trekkes. Men at det alt i alt var en av de peneste munnhulene han hatt sett på en hund( og ja jeg ble pittelitt stolt)Dessuten hadde hun sjarmert alle på klinikken med sitt blide vesen, og hurramegrundt lykken sin:)( da ble jeg enda mer stolt) Og det var to stk som jobbet der, som gjerne ville vite om jeg skulle ha valper på henne:)

Så siden jeg skulle på fest med en viktig jubilant, så fikk hun være hos bestevennene sine... og der hadde vi planlagt at hun skulle ligge i bur å sove av seg rusen( for hun var skikkelig pjusk etter neddopingen), men hvem var pittelittegranne kald og søt- så hun endte opp i sofan, under teppe. Og husets hund får aldri lov til å opp i møblene:P

Så Prima er trøtt og lykkelig, og nå skal jeg også tusle til sengs, for jeg er skikkelig sliten

PS: Siri ikke nok at med du ikke ble forgiftet... du likte det jo..:x

Natta sonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonjek skrev:


Hvor måler du?

Rundt halsen:P neida. Har målt der hvor de andre halsbåndene sitter + målte selve halsbåndene siste gangen. Hun er 28 cm rundt halsen. Men da ble halsbåndet for lite. I tillegg har hun jo tydeligvis stort ballonghode, så fikk det ikke på henne. Hun sydde da nytt som var 31 cm. Hun sa at det var 28 og 31 cm på det strammeste. Altså uten selve halvstrupen. Halvstrupdelen er 5 cm lang. Så da skal halsbåndet være 36 cm løst og gi god plass over hodet. Men nope.

Hurtta halvstrupen er 40 cm, og 30 cm på strammeste. Det går fint over hodet hennes og vel så det, og det struper ikke når det er på det strammeste... så det er jo veldig merkelig at det jeg bestilte, som er 1 cm større er litt for stramt da:icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kokospaniel skrev:

@Snoffe har ikke puddelklubben ei klippeliste? 

Har ikke funnet noe til nå..

 

---

Melvin spiste så mye V&H i dag at han fikk ordentlig vond i magen. Han lå på sofaen i en time å klynker før det ble bedre. Etter det har han herjet i et sett:pinch:  det er rundt 5 timer:pinch: selvsagt har han dradd med seg Casper, Alfred og Arwen. Har vært fullstendig kaos for å si det sånn. Og puddler som er hyper er ikke stille :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt halsen[emoji14] neida. Har målt der hvor de andre halsbåndene sitter + målte selve halsbåndene siste gangen. Hun er 28 cm rundt halsen. Men da ble halsbåndet for lite. I tillegg har hun jo tydeligvis stort ballonghode, så fikk det ikke på henne. Hun sydde da nytt som var 31 cm. Hun sa at det var 28 og 31 cm på det strammeste. Altså uten selve halvstrupen. Halvstrupdelen er 5 cm lang. Så da skal halsbåndet være 36 cm løst og gi god plass over hodet. Men nope.
Hurtta halvstrupen er 40 cm, og 30 cm på strammeste. Det går fint over hodet hennes og vel så det, og det struper ikke når det er på det strammeste... så det er jo veldig merkelig at det jeg bestilte, som er 1 cm større er litt for stramt da:icon_confused:

Jeg ber alltid om mål rundt skallen også, for å unngå nettopp det der [emoji28]

En eller annen har målt galt her, ihvertfall. Halsbånd med forskjellig utforming, ringer og fóring kan passe annerledes. Ringer kan også utgjøre en cm eller to, hvis man ikke er obs på å måle den reelle lengden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sur, ordentlig muggen faktisk. Bestilte leke til lillemor (Fingerlings monkey) fordi hun ønsker seg det. Og bestiller i norsk nettbutikk, siden heter "original wowwee fingerlings monkey". Bildene er av orginale... Og jeg får tilsendt en fake!? Fytti så sur jeg er! Har sendt butikken en skikkelig SUR og sint mail, og ber dem rydde opp, gi meg penga tilbake og helst en kompensasjon for at 4åringen nå ikke får det hun ønsket seg, siden jeg bestilte i god tro, ikke pokker om jeg gir en uorgnal sånn sak til henne. Ikke fungerer den korrekt engang. For alt jeg vet kan den begynne å brenne eller eksplodere når hun leker med den, eller være inneholde giftige kjemikalier. 

Nevnte jeg at jeg er sur? :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonjek skrev:


Jeg ber alltid om mål rundt skallen også, for å unngå nettopp det der emoji28.png

En eller annen har målt galt her, ihvertfall. Halsbånd med forskjellig utforming, ringer og fóring kan passe annerledes. Ringer kan også utgjøre en cm eller to, hvis man ikke er obs på å måle den reelle lengden.

Ja, det var jo ikke helt tatt i beregningen at hun hadde så stort hode:teehe: når jeg holder begge halvstrupene mot hverandre når de er stramme, kan det se ut som at hurtta sitt er noen cm større. Men det er forskjellig for i dem ja. Fleece på det jeg har fått sydd, og noe softshell greier på hurtta. Det er brukbart liksom. Det var bare beregnet som et innehalsbånd, men siden det er så styr å få det av henne igjen, så kommer det nok ikke til å bli mye brukt likevel...veldig synd siden det er kjempekult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo ikke helt tatt i beregningen at hun hadde så stort hode:teehe: når jeg holder begge halvstrupene mot hverandre når de er stramme, kan det se ut som at hurtta sitt er noen cm større. Men det er forskjellig for i dem ja. Fleece på det jeg har fått sydd, og noe softshell greier på hurtta. Det er brukbart liksom. Det var bare beregnet som et innehalsbånd, men siden det er så styr å få det av henne igjen, så kommer det nok ikke til å bli mye brukt likevel...veldig synd siden det er kjempekult!

Hurtta har vel ganske store ringer, hvis jeg ikke husker feil, som legger på litt lengde som man kanskje ikke nødvendigvis tenker å måle med. Også opplevd at masseproduserte halsbånd ikke alltid har "riktig" str i forhold til størrelsen oppgitt. Men hender jo også at de som syr halsbånd på mål bommer, jeg har gjort det selv [emoji38] Men jeg kontrollmåler alltid alt jeg syr før jeg sender det avgårde [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tonjek skrev:


Hurtta har vel ganske store ringer, hvis jeg ikke husker feil, som legger på litt lengde som man kanskje ikke nødvendigvis tenker å måle med. Også opplevd at masseproduserte halsbånd ikke alltid har "riktig" str i forhold til størrelsen oppgitt. Men hender jo også at de som syr halsbånd på mål bommer, jeg har gjort det selv emoji38.png Men jeg kontrollmåler alltid alt jeg syr før jeg sender det avgårde emoji4.png

Ja, det er fort gjort å bomme, uansett hvem av oss det er. Nei her blir det bare butikkhalsbånd her etter. Sånn er det med liten bikkje med ballonghode:lol: hele hunden er bare RAR. Sånn i kroppen liksom. Ingenting er i proporsjoner. :aww: men det kan man kanskje ikke forvente av en blanding heller:innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er gavene til familien ferdig laget og ferdig innpakket, og deres julekort er ferdig skrevet. Jeg hadde en diskusjon ned meg selv om en nevø på åtte måneder skal ha julekort, men kom fram til at jeg ikke forskjellsbehandler tantebarna. Også lurte jeg en stund på om en gir ett eller to julekort til par i sekstiårene som ikke bor sammen. Jeg landet på to, men håper ingen blir fornærmet over at det ene er mye finere enn det andre.

Jeg har doktorgrad i å komplisere ting for meg selv.

Også har jeg lurt meg selv. Jeg har vært så fornøyd med at jeg lett får 23-24 grader i stua uten å fyre hardt på veden. Samtidig som jeg har lurt på hvorfor jeg likevel er så kald, og har tenkt at jeg bare får suck it up, ingen har 30 grader inne. Men så ramlet gradestokken ned, og da viste den fort mye lavere temperatur. Den hang på veggen en meter over adventslysene, og det var nok til å gi høy temperatur. Idiot, fra nå av skal jeg stole mer på egen gåsehud og fryseskjelvinger enn gradestokken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Nå er jeg sur, ordentlig muggen faktisk. Bestilte leke til lillemor (Fingerlings monkey) fordi hun ønsker seg det. Og bestiller i norsk nettbutikk, siden heter "original wowwee fingerlings monkey". Bildene er av orginale... Og jeg får tilsendt en fake!? Fytti så sur jeg er! Har sendt butikken en skikkelig SUR og sint mail, og ber dem rydde opp, gi meg penga tilbake og helst en kompensasjon for at 4åringen nå ikke får det hun ønsket seg, siden jeg bestilte i god tro, ikke pokker om jeg gir en uorgnal sånn sak til henne. Ikke fungerer den korrekt engang. For alt jeg vet kan den begynne å brenne eller eksplodere når hun leker med den, eller være inneholde giftige kjemikalier. 

Nevnte jeg at jeg er sur? :sint_01:

Skjønner godt du er sur!

Er du sikker på at nettbutikken var norsk? Eller bare så den norsk ut? Altså, inneholdt den informasjon om firmaet, inkludert norsk organisasjonsnummer? (Pålagt ved lov). Om siden sluttet på .no så skal den være norsk, .com eller noe annet kan være mye rart. Norsk språk er i alle fall ikke nok for å si den er norsk. Mange som spekulerer i det der...

For hvis den var norsk så ville jeg ikke nølt med å anmelde dem!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MonicaT skrev:

Røyter noen av deres hunder nå? Lio røyter mye og gjort noen uker nå. Byttet for en drøy måned siden så lurer på om det kan påvirke. 

To av mine er nesten ferdig med røyting nå. Så Ja, mine røyter på denne tiden av året og har egentlig alltid gjort det i november/desember. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, tillien said:

Skjønner godt du er sur!

Er du sikker på at nettbutikken var norsk? Eller bare så den norsk ut? Altså, inneholdt den informasjon om firmaet, inkludert norsk organisasjonsnummer? (Pålagt ved lov). Om siden sluttet på .no så skal den være norsk, .com eller noe annet kan være mye rart. Norsk språk er i alle fall ikke nok for å si den er norsk. Mange som spekulerer i det der...

For hvis den var norsk så ville jeg ikke nølt med å anmelde dem!

elboards.no adresse i oslo. Hvordan går jeg frem for å anmelde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Snoffe said:

Har ikke funnet noe til nå..

Det skal være en liste på Livet med puddel-forumet :) 

7 hours ago, Snoffe said:

Melvin spiste så mye V&H i dag at han fikk ordentlig vond i magen. Han lå på sofaen i en time å klynker før det ble bedre. Etter det har han herjet i et sett:pinch:  det er rundt 5 timer:pinch: selvsagt har han dradd med seg Casper, Alfred og Arwen. Har vært fullstendig kaos for å si det sånn. Og puddler som er hyper er ikke stille :aww:

Det er merkbart mer batteri på vesla her også, før så herja hun rundt i en time, så måtte hun sove noen timer før hun kunne herje litt igjen. Det er ikke helt sånn lenger. I tillegg så syns de to voksne at hun er et utmerket leketøy, så de inviterer jo mer enn gjerne til lek, gjerne hver sin gang, så her er det fart stadig vekk :P 

Jeg lurer litt på hvor smarte disse pudlene (eller Leah, i dette tilfellet) er. For Leah var suuuuuulten ti på åtte i går, de pleier å få mat åtte, så jeg sier "vi må vente til valpen våkner igjen" da hun lå og glodde på meg med det blikket som tydelig ber om noe. Det tok ikke veldig lang tid med intens begloing før hun hoppa ned og begynte å grave på senga Monster ligger i.. Da våkna jo Monster, kan man si.. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TonjeM skrev:

Før i tiden var underkjølt regn så sjeldent at man husket hvilket årstall det inntraff, nå for tiden har man flere ganger med underkjølt regn i løpet av en uke enn man hadde på 10 år før i tiden.. Klimaendringer er noe dritt!

Det er vel bare å forberede seg på at dette skjer stadig oftere ja. Før var det så sjelden at jeg husker første gangen jeg kjørte bil på sånt føre. Jeg tror til og med det var rett før jeg fikk førerkort og var ute og øvelseskjørte i pappas Talbot Tagora :lol: Husket vi stoppet på Åsen for å skrape frontruta :ahappy:

8 timer siden, 2ne skrev:

:lol: 

:teehe:

8 timer siden, 2ne skrev:

Det er fordi de fleste grisegutta bor på rånestasjonene til Norsvin det :P 

:P 

8 timer siden, 2ne skrev:

Men det er ikke nødvendigvis etter at hun har ligget rolig. I går, da knurra hun til datterbarnet når hun løfta henne opp på fanget når vi kom inn igjen. Det er jo aldri noe som har skjedd før, datterbarnet er jo hennes favorittperson nr to, hun liker å sitte på fanget og har ikke hatt noen issues med å bli løfta opp. Så det ser ut som hun har vondt et sted, og det ser ut som hun forbinder det med gulvet, særlig. Hvilket er merkelig i seg selv, for hun aldri hatt noen issues med underlag før, hverken ute eller inne, og vi har bodd her i 2/3 av livet hennes. Hun har også bomma på ting når hun har hoppa opp er inne, men ute så hopper hun jo opp og ned som hun pleier, og det stemmer ikke helt overens med at hun har vondt heller? Men jeg finner ikke noe når jeg trykker og tøyer og bøyer og klemmer, og som sagt, ute er hun jo like idiot som hun pleier, så jeg skjønner ikke greia. 

Høres litt rart ut ja, men det kan hende det er lurt med en sjekk. 

7 timer siden, Debbie skrev:

PS: Siri ikke nok at med du ikke ble forgiftet... du likte det jo..:x

Jamen det er jo GODT :D 

7 timer siden, Kaisen skrev:

Ja, det er fort gjort å bomme, uansett hvem av oss det er. Nei her blir det bare butikkhalsbånd her etter. Sånn er det med liten bikkje med ballonghode:lol: hele hunden er bare RAR. Sånn i kroppen liksom. Ingenting er i proporsjoner. :aww: men det kan man kanskje ikke forvente av en blanding heller:innocent:

Jeg synes du skal legge ut bilde av henne :lol: 

7 timer siden, SFX skrev:

Da er gavene til familien ferdig laget og ferdig innpakket, og deres julekort er ferdig skrevet. Jeg hadde en diskusjon ned meg selv om en nevø på åtte måneder skal ha julekort, men kom fram til at jeg ikke forskjellsbehandler tantebarna. Også lurte jeg en stund på om en gir ett eller to julekort til par i sekstiårene som ikke bor sammen. Jeg landet på to, men håper ingen blir fornærmet over at det ene er mye finere enn det andre.

Jeg har doktorgrad i å komplisere ting for meg selv.

Du burde gått kurs i hvordan forenkle livet sitt og å drite i bagateller :D *lurer veldig på hvorfor en 8 mnd gammel unge skal ha julekort :P* Det handler ikke om å forskjellsbehandle, det handler om å være litt realistisk i hva som er nødvendig :D 

7 timer siden, SFX skrev:

Også har jeg lurt meg selv. Jeg har vært så fornøyd med at jeg lett får 23-24 grader i stua uten å fyre hardt på veden. Samtidig som jeg har lurt på hvorfor jeg likevel er så kald, og har tenkt at jeg bare får suck it up, ingen har 30 grader inne. Men så ramlet gradestokken ned, og da viste den fort mye lavere temperatur. Den hang på veggen en meter over adventslysene, og det var nok til å gi høy temperatur. Idiot, fra nå av skal jeg stole mer på egen gåsehud og fryseskjelvinger enn gradestokken. 

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bellare skrev:

Fikk du ikkje med sprøyte med superlang nål til å skylle holet med? :o 
Er 3 veker sidan eg trakk eine visdomstanna nede, 2 veker sidan "stoffbiten" med antibiotika greier vart fjerna, men eg må fortsatt skylle krateret minst en gang dagleg pga. dumme matrestar som havnar nedi der. Ser for meg at eg må fortsette med det ei stund enda. 

Masse god bedring, tannverk er noko herk!

Nei, fikk ikke med noe som helst jeg, bare beskjed om å ta det med ro og ikke spise på 3 timer. Takk for det :) 

I dag kan det hende det blir "ny" bil på oss, samboer skal se på en etter jobb. Valget står mellom to stykker og siden både jeg og han lider av beslutningsvegring så ender vi vel opp med å utsette hele greia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Jeg har en bekjent i Fyllingsdalen med dverg (og mellom?), om du ønsker så kan jeg høre med henne om hun kan være behjelpelig med klipping?  :)

 

Det hadde vært helt topp :D

1 time siden, 2ne skrev:

Det skal være en liste på Livet med puddel-forumet :) 

Det er merkbart mer batteri på vesla her også, før så herja hun rundt i en time, så måtte hun sove noen timer før hun kunne herje litt igjen. Det er ikke helt sånn lenger. I tillegg så syns de to voksne at hun er et utmerket leketøy, så de inviterer jo mer enn gjerne til lek, gjerne hver sin gang, så her er det fart stadig vekk :P 

Jeg lurer litt på hvor smarte disse pudlene (eller Leah, i dette tilfellet) er. For Leah var suuuuuulten ti på åtte i går, de pleier å få mat åtte, så jeg sier "vi må vente til valpen våkner igjen" da hun lå og glodde på meg med det blikket som tydelig ber om noe. Det tok ikke veldig lang tid med intens begloing før hun hoppa ned og begynte å grave på senga Monster ligger i.. Da våkna jo Monster, kan man si.. :lol: 

Var ingen i Bergensområdet på den siden :)

Energinivået har definitivt økt, og nå når Casper syntes Melvin er grei og Arwen syntes Melvin er grei. Så blir det ekstra mye lek :aww:

Er jo fint da, at de går i lag og sånn men han kunne bare holdt til mer kjeft :P

 

Det der er sånn typisk som skjer når man ikke ber om en kommando, men så gjør hundene det man sier likevel :lol: Elsker det! 

 

-------

Våknet en time tidligere enn nødvendig fordi Arwen lekte på soverommet, og det måtte Melvin kjefte på :aww:så da gikk vi ut på do, men ute er det guffent vær! Håper regnjakke til Melvin fremdeles passer, kjenner jeg ikke var helt i humør til å sy ny i dag.

Så skal jeg til dyrlegen med Arwen om noen timer. Håper hun er kvitt lungebetennelsen. Og at vi kan operere ut tannen som står feil rett over nyttår. Den plager henne veldig. 

Også håper jeg kattestativet kommer snart i posten. Hadde vært fint for kattene å ha når de må være så mye inne nå. Arwen går ikke ut før tannen er borte, for jeg tar ikke sjansen på at hun får en ny runde med lungebetennelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
    • jeɡ tror beɡɡe deler kan bli et problem. Det er mye avel på nevnt rase, så kommer sikkert et alternativ, men tidsmessig hadde dette vært optimalt
    • Det er jo ikke en veldig vanlig rase, og meg bekjent ingen på forumet som har hatt det noen gang. Jeg møtte én i mitt gamle nabolag. Jeg ville prøvd raseklubb (enten om det finnes i Norge, eller fra hjemlandet) eller rasegrupper på facebook.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...