Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Er såå klar for å reise hjem til jul nå! Reiser så fort gubben er ferdig på jobb imorgen :D

Spent på hvordan kattene takler turen nedover denne gangen. Kåre blir med oss på hytten. Ikke optimalt, da han blir satt bort på rommet en del. Men han er en nervøs pus som ikke tør å være i nærheten av hundene, og vi kan ikke slippe han ut på fremmed plass. Så han får komme inn når hundene er ute, og ellers får vi aktivisere han litt på rommet. Satser på han takler det greit.

Fluffy setter vi av hjemme hos foreldrene mine. Han er godt kjent der, og vil nok trives bedre der enn på hytten, hvor han hater å være. Det er ingen hjemme da, så han og foreldrene mine sine katter blir alene. Likevel tror jeg det er det beste for han :) Naboen mater de og har nøkkel til å slippe de inn og ut et par ganger iløpet av dagen og koser litt med de. Tror det blir bra. Litt dårlig samvittighet for å gå fra han alene på julafta, men vi har kommet frem til at det er best for han. Tror nok det blir bra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Snart er det vår for nå har sola snudd :D Sant dere ser dett er lysere allerede? :lol: 

 

Inne fra tur med de to søte små :) Finne på noe til middag da kanskje?

OMG Lyxfällan! Selge en bil for 4000 og så kjøpe den tilbake for 8000 litt senere. Hvordan er det mulig å være så komplett blåst? :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, SFX said:

Du, det har vært så jævelig for deg at det er lov til å klage selv om det kunne vært verre, jeg synes du er helt fantastisk i måten du håndterer dette på! Jeg håper det ordner seg så du kan spise litt mer av det du vil etter hvert. I morgen skal jeg bake en ny julebakst jeg fant oppskriften på, som ikke har nøtter, håper du kan spise det når jeg har restelag!

Takk :ahappy: Du er søt da, og jeg satser på at det er igjen av kakene uten nøtter :hug: 

5 hours ago, Siri said:

I dag er det bare så helt aldeles fantastisk ute her. - 6 grader, snø og rim på trærne, sol og bare... åååå!!!! 
I morges fikk jeg det forresten for meg at jeg skulle flette Yasmine, så nå har hun 6 fletter på hodet sitt... hun ser litt.. ehhhh... rar ut :lol: 

Du må jo ta bilder av sånt! :D 

57 minutes ago, Line said:

Snart er det vår for nå har sola snudd :D Sant dere ser dett er lysere allerede? :lol: 

Teknisk sett er vel det neste døgnet det mørkeste døgnet i året, så nei? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vag mistanke om at Idde får flere gaver enn meg... (alle vennene mine gir gaver til ham istedet for meg :P

Ellers er jeg ganske fornøyd med at jeg bestilte en gave til meg selv fra mamma som ble sendt på tirsdag og kom idag og passet kjempefint :D Raskt levert av firmaet synes jeg.

Også hadde jeg siste dagen på jobb idag og det skal bli deilig med litt ferie. Imorgen skal jeg sove til jeg våkner - eller blir vekket av happy hund istedet for vekkerklokka :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Line skrev:

Puh! Fant igjen høreapparatet. Kanskje jeg skal ordne med forsikring da :P 

 

 

Det er nok lurt altså. Jeg har mange innom som spør om det er noe vits for det går da vel ikke an å miste høreapparater?! og enda flere som faktisk har mistet dem:Laugh:

Liten pause fra pakking og siste innspurt før juleferie. Vi hentet oss "ny" bil i dag så nå har vi god plass den dagen det blir tre hunder i hus :ahappy:.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg skal lage ostekake med pepperkakebunn og gløgglokk til julaften. Men hvilken gløgg skal jeg velge til sånt? Jeg har ikke smakt gløgg siden jeg var barn tror jeg, har ingen anelse hvilke som smaker bra... Noen tips?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pixie skrev:

Tenker jeg skal lage ostekake med pepperkakebunn og gløgglokk til julaften. Men hvilken gløgg skal jeg velge til sånt? Jeg har ikke smakt gløgg siden jeg var barn tror jeg, har ingen anelse hvilke som smaker bra... Noen tips?

Ikea sin, om du har det i nærheten. Jeg liker vanligvis ikke gløgg, men den er rågod. :) Nesten så jeg vurderer en tur til ikea bare for å kjøpe gløgg selv :lol: 

I dag er jeg kjip hundeeier som ikke går tur pga ufyselig vær. Han tissa og løp rett inn igjen da jeg slapp han ut istad, så han har nok ikke veldig mye mot en rolig kveld. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Ikea sin, om du har det i nærheten. Jeg liker vanligvis ikke gløgg, men den er rågod. :) Nesten så jeg vurderer en tur til ikea bare for å kjøpe gløgg selv :lol: 

I dag er jeg kjip hundeeier som ikke går tur pga ufyselig vær. Han tissa og løp rett inn igjen da jeg slapp han ut istad, så han har nok ikke veldig mye mot en rolig kveld. 

 

Var på Ikea i dag typisk nok, drar ikke tilbake for en flaske gløgg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

I dag er jeg kjip hundeeier som ikke går tur pga ufyselig vær. Han tissa og løp rett inn igjen da jeg slapp han ut istad, så han har nok ikke veldig mye mot en rolig kveld. 

Symra mener at vi skal ut og gå tur nå. Det kommer hun til å mene helt til jeg åpner ytterdøra og hun får vind og regn og sludd rett i fleisen. Jaja, hun får få en bitteliten tisserunde på holka.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, MarieR said:

I dag er jeg kjip hundeeier som ikke går tur pga ufyselig vær. Han tissa og løp rett inn igjen da jeg slapp han ut istad, så han har nok ikke veldig mye mot en rolig kveld. 

 

16 minutes ago, Symra&Pippin said:

Symra mener at vi skal ut og gå tur nå. Det kommer hun til å mene helt til jeg åpner ytterdøra og hun får vind og regn og sludd rett i fleisen. Jaja, hun får få en bitteliten tisserunde på holka.

Jeg er himla glad for at turen var unnagjort før skitværet kom for fullt. Vi fikk en liten time i stort sett vindstille og oppholds vi!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en lang tur, og jeg er helt imponert over Melvin! Ble sittende litt på armen, men jaggu har han ikke gått masse også!

Da vi skulle ha en hund til så ville vi ha en liten hund som er robust og lett kan holde følge med whippet og border collie på tur. Og jeg kan allerede si at det har jeg fått i den litt tassen min! Skal bli veldig gøy når vi ikke lengre trenger å ta hensyn til han på tur :)

Casper fikk en litt uheldig start på turen :lol: Han er en hund som har veldig god kropskontroll, og gjøre skjeldent feil når han går og løper. Men i dag rett etter at han ble sluppet løs, snublet han i en stein. Og gikk rett på tryne i en søledam :lol: hele ansiktet hans var svart, og han ble så fortumlet. Mamma endte med å ta ene hansken sin å vasket av han det Værste :P var heldigvis bare stoltheten som ble såret, og resten av turen så storkoste han seg. Ble heldigvis ingen flere tryningser på han :lol:

Julegaven til Arwen og Alfred kom i dag :D stort klorestativ, og det falt i smak! Arwen lekte på det mens det ble skrudd sammen :lol: og har styrt på i nesten en time etter at det var ferdig skrudd sammen, men nå tror jeg hun gikk å a seg :P

 

 

 

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Du må jo ta bilder av sånt! :D 

Bilder av sol og snø - eller Yasmine med fletter? :lol: 

Vi har vært på en bitteliten spasertur langs Mjøsa i dag - det ble litt mørkt, det var liksom litt mer tåke og skyer der enn hjemme. 

Siri Guldseth sitt bilde.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

Noen som har et boktips til meg? Eller rettere sagt til pappa. Tenkte å kjøpe ham en bok til jul, men usikker på hvilken. Han likte godt Michelets siste serie, så gjerne noe i den retningen.

Da vil jeg anbefale Ken Folletts trilogi; Kjempenes Fall er første bok. Er en trilogi som følger flere personer gjennom det 19.århundre. Jeg likte godt Michelets serie om krigsseilerne, denne er i samme klasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mira2.0 said:

Da vil jeg anbefale Ken Folletts trilogi; Kjempenes Fall er første bok. Er en trilogi som følger flere personer gjennom det 19.århundre. Jeg likte godt Michelets serie om krigsseilerne, denne er i samme klasse. 

Veldig fin serie, men den blir nok for massiv og for mange skifter for min far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Malinka skrev:

Jeg pakker alltid i siste liten og stort sett går det jo greit, men nå skal jeg ha med litt annet enn ting for en helg. Da må det liste til. Så får jeg føre på det jeg ellers alltid glemmer, som å ta ut bosset og slikt :D  litt hyggeligere å komme hjem da.

Jeg reiste på tre uker båtferie og glemte å hive filteret i kaffetrakteren. Der var det både loddent og grønt då vi kom hjem igjen :getlost:

6 timer siden, Line skrev:

Puh! Fant igjen høreapparatet. Kanskje jeg skal ordne med forsikring da :P 

 

 

Har du ikke sånn at du kan gå inn på mobilen for å finne dem?  De gubben har gir ganske nøyaktig posisjon, i tillegg til at det er et hav av muøgheter i forhold til brukerfunksjoner. Han fikk en ny «behandler» og hun introduserte han for apparater med muligheter som gir en ny verden for brukere av høreapparater. K@nskje noe å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnnikenK said:

Har du ikke sånn at du kan gå inn på mobilen for å finne dem?  De gubben har gir ganske nøyaktig posisjon, i tillegg til at det er et hav av muøgheter i forhold til brukerfunksjoner. Han fikk en ny «behandler» og hun introduserte han for apparater med muligheter som gir en ny verden for brukere av høreapparater. K@nskje noe å tenke på :)

Det skulle jeg definitivt hatt! @Tonje funker det på alle apparat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home sweet home. Jobb, hot date, kjøpe hundemat, kjøpe det siste jeg trenger av julemat, lang og god telefonsamtale med en kompis som hadde gode nyheter, kjøpe juletre, sende de siste julekortene og hente julegave på posten. Nå skal jeg sløve litt i sofaen før jeg angriper resten av to do-lista. Skålde mandler er første punkt, så jeg kan lage kransekakestenger i morgen. Glam sitter på fanget, små gutter trenger kosestund.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Line skrev:

Noen som har et boktips til meg? Eller rettere sagt til pappa. Tenkte å kjøpe ham en bok til jul, men usikker på hvilken. Han likte godt Michelets siste serie, så gjerne noe i den retningen.

Hva med det store århundre av Jan Guillou? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det skulle jeg definitivt hatt! @Tonje funker det på alle apparat?

Jeg har ikke greie på hvordan og hva som er bra, men de gubben bruker er det utrolig mye innstillinger og muligheter på. Alt styres med mobilen og det er med den han kan finne igjen apparatene også. Han mistet det ene apparatet da vi var på en tur i høst, og da var det bare å koble inn «search»-funksjonen, så fant vi det med en gang :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

@Siri, jeg er spent på hva kullnavnet blir. "Norwegian wood- kullet", "Winter wonderland-kullet" eller "Christmas-kullet"? 

:lol: Jeg tror hun sliter litt selv - men det skal være et O-kull (i Frankrike får de ikke velge bokstav selv, men må følge bosktaven for det året kullet blir født :D). Det er åpenbart en valp som må hete noe med Oslo, da... Og "O helga Natt" kanskje :lol: Eller Oh My God :D Problemet er vel at hun helst skal ha fransk svung over det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Jeg tror hun sliter litt selv - men det skal være et O-kull (i Frankrike får de ikke velge bokstav selv, men må følge bosktaven for det året kullet blir født :D). Det er åpenbart en valp som må hete noe med Oslo, da... Og "O helga Natt" kanskje :lol: Eller Oh My God :D Problemet er vel at hun helst skal ha fransk svung over det :lol: 

I tillegg til Oui Oui så må det jo bli en Oh La La. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...