Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember

mokken
 Share

Recommended Posts

26 minutes ago, Line said:

Bra, håper dog at jeg kan få sitte på noe behagelig :) 

De pleier å gjøre så godt de kan for at MR'en skal gå så greit som mulig, så jeg antar de gjør sitt beste for at rompa di skal få den pleien den trenger den tiden de trenger hånda di :) 

16 minutes ago, Pixie said:

Akkurat i denne situasjonen ville jeg bare gått videre til neste butikk, uten å bli sur, men ja: jeg ville ikke blitt sur over å gå en dag uten margarin på brødskiva. Det hadde kanskje vært noe annet om det var sånt som bleier eller barnemat jeg skulle handle, men jeg tror likevel jeg ville vært mest irritert over min egen dårlige planlegging.

Jeg har jobbet i butikk i 8 år, jeg kan love deg at kunder som blir irritert på seg selv og sin egne dårlige planlegging er i mindretall :) Vi har fått kjeft for å stenge tidligere i påska og jula og vi, for det er helt uhørt at butikkmedarbeidere vil feire høytider og ha ferie med familiene sine, liksom. Vi fikk også kjeft for at de ikke klarte å levere lottoen sin før kl. 18 på lørdag, selv om det er Norsk Tipping som stenger linjene og noe vi ikke kunne kontrollere, selv om det er åpent for innlevering av Lotto hele uka ellers, selv om vi hadde åpent 10 timer hver dag. Det er en grunn til at noen må jobbe selv om de andre er på julebord, og det er ikke fordi at resten av de som jobber i butikken er rasshøl, det er fordi det forventes at butikker er åpne fra 7 om morran til 23 på kvelden, så å si hele uka :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Jeg fikk telefon klokka 5 på natta, natt til søndag, med spørsmål om vi solgte toalett på jobb, hvor mye de kostet og om han kunne komme for å hente med en gang... Han snøftet noe om kundebehandling når jeg sa at han fikk komme når butikken åpner igjen på mandag klokka 10.00 :D

(Jeg var så trøtt da det ringte at jeg ikke tenkte over at det var ukjent nummer, så jeg tok den før jeg rakk å tenke meg om)

Edit; Bare for å presisere... Min telefon ble brukt som butikktelefon, fordi det i 99% av tilfellene det var meg de måtte snakke med uansett :P

Edit2; Samme fyren ringte tilbake 2 minutter etter å ha lagt på. Da var jeg jo allerede våken, og det ble litt dumt å ikke svare når han ringte tilbake igjen så fort. Han kom på at han lurte på om vi solgte gressklippere også :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ville sannsynligvis heller ha jobba enn sittet på julebord og tvangssmåpratet. :aww:

Symrapels børstet og stusset, ører og klør stelt. Den ene "tommelfingerkloa" (den langt oppå leggen, som vistnok ikke er det samme som ulveklo) hadde blitt utrolig lang! Hvordan har den klart det? Jeg sverger på at jeg klippet den for et par uker siden!

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og strikker i stillheten med fyr i peisen. Midas ligger regnvåt og varmer seg foran den. Så kommer mannen inn og spør «sitter du her, uten noe lyd liksom?!».

Godt å bare sitte og høre på knitringen i ovnen uten annen lyd når man har en treåring som har sunget «let it go» sikkert trehundre ganger i dag... I mikrofon :blink:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og jeg ville sannsynligvis heller ha jobba enn sittet på julebord og tvangssmåpratet. :aww:

Metoo... :aww: 

Forresten, nå kom jeg på at jeg ble litt.. ehhhhh... småhissig da jeg var på dyrebutikken og feiret denne bursdagen. For det kom inn noen med en liten hund med litt langbølgetkrøllete pels... og etter en stund begynte de å snakke om at joooda, dette var ren rase, det var sånn cobberdog, vet dere, og de blir snart godkjent som rase bla bla bla bla... Da var vi minst et par kjerringer som ikke greide å holde kjeft :aww: 

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Teserere skrev:

Jeg blir stadig forundret over rare potensielle valpekjøpere, det er så mange som sender en melding, og når jeg ber dem ringe for en hyggelig prat og avtale møte hører jeg ikke noe mer. Og 3 som egentlig hadde reservert som avbestiller.

Idag skulle det komme en på besøk, vi hadde avtalt og alt, og så bare trekker hun interessen sånn helt uten noe forklaring...

Så jeg har fortsatt ledig en nydelig liten prinsesse. :heart:

Therese F-w sitt bilde.

Altså hun kan godt komme til Bergen å bli kompis med en krøllert og et pinnedyr :wub: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon av sjefens sjef på fredag...om jeg ville snakke med en mann som vi har vært på kurs hos for å lære hvordan vi skal legge noen i bakken og selvforsvar. Joda svarte jeg. Kan godt det. Så sa hun; jeg vet at du er sykemeldt men kan du komme inn å ta en vakt, så skal han her mannen fotfølge deg og veilede deg.

NEI for pokker. Jeg kan ikke det, tenk. Den vakta får vente til jeg ikke lenger er sykemeldt:getlost: så blir jeg litt oppgitt når de spør hva som skal til for at jeg skal føle meg trygg. Det er jo ikke vits i å svare. Jeg har sagt 100 ganger hva som skal til, men de vil ikke høre.

Inn på nav å se på ledige jobber. Jeg savner sykehjem og hjemmesykepleien, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, SFX said:

Jeg koser meg med Modern Family. Jeg hadde tenkt til å strikke, men finner ikke igjen strikketøyet! Hvor kan det ha gått?

Sånn btw siden du liker Harry Shum Jr og tenkte å se Shadowhunters pga han. 
Sarah Hyland i Modern Family har en gjesterolle i Shadowhunters. Og Dominic Sherwood fra Shadowhunters har en gjesterolle i Modern Family!
Sånn, hvis du lurte :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt ekstremt syke mareritt i det siste, så prøver meg på "Good witch", satser på at den er blottet for mord, død, verdens undergang, skrurker og banditter og i det heletatt :aww::lol:  Westworld var litt for heftig for min overraktive fantasi, og jeg har enda ikke funnet ut om jeg faktisk liker serien. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
13 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Tydeligvis er det mange på mannens jobb som er helt enig. Han jobber i anleggsbransjen, og når han var på jobb i nord var det julebord. Utover pensjonister og kontoransatte her lokalt var det kun 7 personer som var ansatte i "felten". Jeg er lettet over at han for det første ikke gadd i år, og for det andre ikke var hjemme :P

11 timer siden, Line skrev:

Da har du ingen å åpne på søndag...

Det er jo søndag når klokkå er blitt 00:00 :P

Sjef og jeg tok en times tur i dag. Det var regn og litt vind så han gikk som ei ku. Det hjelper ikke for å si det sånn :P

Og så har jeg kjøpt Hund og Fritid. Endelig vet jeg hvor det er å få tak i :D Selvfølgelig må det kjøpes når det er beauceron der, og de til og med blir lagt merke til på en positiv måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Wachita skrev:

Sånn btw siden du liker Harry Shum Jr og tenkte å se Shadowhunters pga han. 
Sarah Hyland i Modern Family har en gjesterolle i Shadowhunters. Og Dominic Sherwood fra Shadowhunters har en gjesterolle i Modern Family!
Sånn, hvis du lurte :teehe:

Kult! Jeg har ikke rukket å se Shadowhunters, men jeg må holde et øye etter Sherwood. Jeg begynte på sesong 1 i dag, så det er kanskje ikke helt enda :-P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Jeg har ikke rukket å se Shadowhunters, men jeg må holde et øye etter Sherwood. Jeg begynte på sesong 1 i dag, så det er kanskje ikke helt enda :-P 

Det må du gjøre! Jeg liker serien veldig godt hvertfall! ^^ Harry er amazing!
Det er nok noen sesonger til ja [emoji85] han er vel med i sesongen som kom ut i år eller i fjor. Ikke sett modern family selv enda [emoji50]

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er spent på morgendagen! Jeg har nemlig laget fargerik bursdagspavlova til gubben :aww: 
Eller, halvparten! Kremen og det kommer på i morgen. Måtte jo selvfølgelig teste konditorfargene jeg fikk her om dagen, så da blir det knæsj-pavlova! (Kremen skal bli knall orange... :shifty: )

24474583_10155752964451427_1662004529_o.thumb.jpg.4d46b86b5987498f4537a0af0cf597f0.jpg

Lagvis farget, nederst er det turkis, så lilla, så hvit og så orange! Klæsja sammen på toppen! Jeg gleder meg! :D 

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, og long time no see, sonen! 

Jeg er bare kjapt innpå fordi jeg ikke utsetter eksamenslesing, hehehehehehehhehehehehheheheh. 

Bare lurte på en ting.. Hva er snapchaten til sonen? Sikkert noe så enkelt som "Hundesonen", men jeg fant det ikke umiddelbart ut fra de to trådene jeg så. Jeg vil bare ha litt daglig hund, siden jeg er hundeløs selv nå (ikke noe dramatisk, jeg bare har så mye med jobb og studier at jeg ikke hadde samvittighet til å ha hunder som er aleine mesteparten av dagene. Jeg har en litt over middels bortskjemt hamster da, så nå har jeg blitt en av dem som faktisk har begynt med hamster istedet). :puppeh: (Det er en hamster, ser dere vel)

Åja, det var det med å pugge til eksamen, ja. Heh. Premie til den som sender MEG snap med hva Hundesonensnappen er. :innocent:

Ja, ellers da? Har alle det bra? Er det noen som kjenner noen italienske mynder (entall går også bra) i Vestfold som kan få de til å komme på besøk til meg? Jeg har såååå lyst på litt iggiskos! Mest iggis, men egentlig hva som helst, så lenge det er en hund og den kan kose. Jeg bor sånn ca i Tønsberg sentrum! Jeg vil ha pelsterapi, eksamensstresset spiser meg opp fra innsiden! 

Ja, nei, jeg skal gå. Hadesålenge! 

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoppenCamilla skrev:

God morgen, og long time no see, sonen! 

Jeg er bare kjapt innpå fordi jeg ikke utsetter eksamenslesing, hehehehehehehhehehehehheheheh. 

Bare lurte på en ting.. Hva er snapchaten til sonen? Sikkert noe så enkelt som "Hundesonen", men jeg fant det ikke umiddelbart ut fra de to trådene jeg så. Jeg vil bare ha litt daglig hund, siden jeg er hundeløs selv nå (ikke noe dramatisk, jeg bare har så mye med jobb og studier at jeg ikke hadde samvittighet til å ha hunder som er aleine mesteparten av dagene. Jeg har en litt over middels bortskjemt hamster da, så nå har jeg blitt en av dem som faktisk har begynt med hamster istedet). :puppeh: (Det er en hamster, ser dere vel)

Åja, det var det med å pugge til eksamen, ja. Heh. Premie til den som sender MEG snap med hva Hundesonensnappen er. :innocent:

Ja, ellers da? Har alle det bra? Er det noen som kjenner noen italienske mynder (entall går også bra) i Vestfold som kan få de til å komme på besøk til meg? Jeg har såååå lyst på litt iggiskos! Mest iggis, men egentlig hva som helst, så lenge det er en hund og den kan kose. Jeg bor sånn ca i Tønsberg sentrum! Jeg vil ha pelsterapi, eksamensstresset spiser meg opp fra innsiden! 

Ja, nei, jeg skal gå. Hadesålenge! 

Hei :)

Snappen til sonen er som du tenkte Hundesonen :)

Trist å høre om hundene, er det en permanent løsning? Eller bare inntil videre? Du trenger forøvrig ikke svare hvis du ikke vil altså :P

Jeg er passe trøtt for å si det mildt. Ble kastet opp på i natt også jeg :aww: heldigvis så var det bare meg som ble truffet, tror jeg hadde grenet noen tårer hvis jeg hadde måtte bytte på sengen igjen så fort :aww:

Huset er julepyntet, men adventstaken var ikke i den esken som de andre tingene vi skulle ha i dag var. Så får ta en tur på loftet igjen litt senere i dag. 

Jeg skulle betale alle julegavene i går, også sto det ikke at alle gikk igjennom. Så nå er jeg superstresset :aww: Så får sjekke i morgen om alt er gått, hvis ikke så må jeg vel bare inn igjen. Er helt overbevist om at jeg betalte alle, men det kan ha skjedd en glipp. Heldigvis ikke krise enda, har fremdeles litt til før det må være betalt.

Det er litt deilig å stå opp så tidlig, hadde det ikke vært for at kroppen min ikke klarer å våkne før i 11-12 tiden. Så får ikke gjort så mye uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Kaisen said:

Fikk telefon av sjefens sjef på fredag...om jeg ville snakke med en mann som vi har vært på kurs hos for å lære hvordan vi skal legge noen i bakken og selvforsvar. Joda svarte jeg. Kan godt det. Så sa hun; jeg vet at du er sykemeldt men kan du komme inn å ta en vakt, så skal han her mannen fotfølge deg og veilede deg.

NEI for pokker. Jeg kan ikke det, tenk. Den vakta får vente til jeg ikke lenger er sykemeldt:getlost: så blir jeg litt oppgitt når de spør hva som skal til for at jeg skal føle meg trygg. Det er jo ikke vits i å svare. Jeg har sagt 100 ganger hva som skal til, men de vil ikke høre.

Inn på nav å se på ledige jobber. Jeg savner sykehjem og hjemmesykepleien, jeg.

Sånne arbeidssteder er noe dritt. Jeg har selv jobbet et sted hvor de spør om du kan jobbe under sykemelding, og det var bare ett av flere symptomer kan du si... 
Håper du finner deg noe nytt :) 

Jeg har stort sett aldri vært noe "julebordfan" jeg heller, mer eller mindre møtt opp av plikt en og annen gang tidligere. Men i år skal/har jeg vært på2stk. 1 med praksisplassen og 1 med ekstrajobben.  Det er litt annerledes med julebord med folk som ikke har et stort alkoholkonsum og som er trivelige hver eneste dag. I forhold til de som er av typen "fullest mulig", og med litt kjipere folk.  Blir spennende med julebord 2, men folka er i alle fall trivelige så det er jo et greit utgangspunkt. 

Ellers har valpene blitt noen krokodiller og småmonstre av typen som gjør biter og gjør masse ugang. Akkurat som valper på 6 uker skal være med andre ord :)
De har blitt veldig flinke til å ikke bæsje i kassa på natta da, det er litt kjekt. Til mer bæsj som havner ute til bedre er det :D 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siri skrev:

Metoo... :aww: 

Forresten, nå kom jeg på at jeg ble litt.. ehhhhh... småhissig da jeg var på dyrebutikken og feiret denne bursdagen. For det kom inn noen med en liten hund med litt langbølgetkrøllete pels... og etter en stund begynte de å snakke om at joooda, dette var ren rase, det var sånn cobberdog, vet dere, og de blir snart godkjent som rase bla bla bla bla... Da var vi minst et par kjerringer som ikke greide å holde kjeft :aww: 

..and me..

Fryktelig så lang tid den godkjenninga tar altså..jeg mener å huske at det er en del år siden  jeg første gang så at den skulle godkjennes..:P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva jeg leser fra den teksten alene, uten noen annen informasjon, er at valpen er understimulert og finner på ting fordi hun ikke vet hva hun skal gjøre. Min tolkning og mitt svar er selvsagt farget av mine egne erfaringer, og må ikke tas som noe annet enn et subjektivt innspill til vurdering.  Jeg tror hun trenger sterkere lederskap, aka mer veiledning. Valper ikke bare trenger, de ønsker veiledning. "Do this instead," er en fin huskeregel, men det er også å henge litt bakpå. Ideelt sett ligger du frempå med bare "do this" ved å gi henne arbeidsoppgaver(*) før hun finner på noe av seg selv.  *) Lydighetsøvelser samtidig med husarbeid er en fin måte å skvise inn nødvendig kvalitetstid mellom hund og fører i en travel hverdag, mener jeg, og jeg synes ikke en skal vente med å påbegynne lydighetstrening fordi: "Valper skal bare leke mens de er så små." De valpene jeg har hatt, de har tatt treningen som interessant lek og absorbert læring som små svamper.  Jeg ser altså ikke noen grunn til å ikke påbegynne bakpartskontroll og fri ved foten første uka. Gradvis, gjennom å bryte ferdig øvelse ned i å gripe, slippe, bære, lære å apportere ting for levering til deg eller bære noe fra kjøkkenet til vaskerommet for deg, sitt/dekk/stå, innkalling, fremsending til objekt, sitt/dekk/stå med fører ut av syne. Bare begynn. Canis.no hadde vel en masse fine gratis videoer om klikkertrening og gode bøker om både hverdagslydighet og konkurranselydighet. Det er også lettere å "gå tur" om det er helt konkrete oppgaver å fokusere på mens en går.  .. synes jeg
    • Tja, en mellomting hadde vært å foretrekke. Men vi jobbet mye med det på trening, så han vet at mange hundemennesker har godbiter på seg 😆 Har begynt å ha de andre på trening på banen som forstyrelse når vi trener, greit om han ikke trenger å hilse på dommer, banemannskap og publikum hver gang vi er på stevne. Ja han får ofte kommentar om at han er stevnes gladeste hund, lykkelig er han i allefall. 
    • Herlig fine bilder av glad og superfin hund i farta 
    • Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...