Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå november

Tonje
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pappa sponser med det samme han sponsa eksen sin billett med, nå har vi kjøpt flunka ny flybillett til @Teserere og livet er straks litt lysere  . Da blir det Thailand i jula med bestevenn! Er så glad

Mobilen min ringte mens jeg satt med en pasient (hørte vibreringa så vidt) og da jeg kjente igjen nummeret hoppet hjertet over flere slag, det var fra drømmejobben! De vil ha meg på intervju! Jeg var

Hei sonen! Visste dere at...     ...at jeg har verdens søteste lille vofs?    

Posted Images

10 timer siden, QUEST skrev:

Nei , jeg brukte bare sitatet som utgangspunkt for spørsmålet :)

@Tricolor: Vet du hvordan det forholder seg? :)

Om vi har plikt? Det vet jeg ikke. Men vi fikk private til å hente ved der vi fikk hogd. 

Men så tenker jeg at om de skal inn med enda flere maskiner for å fylle igjen, så blir det flere sår og mer jordtrykk. Vi ønsker ikke å presse jorda mer enn nødvendig. (Vi har ikke mer skog å hogge). 

Men kommunene har en skogbrukssjef (noen kommuner ihvertfall) Og i vårt tilfelle var det han som anbefalte å ta skogen. Jeg tror han organiserte skogsmaskin og transport også. Og for å si det sånn, vi ble ikke rike på den operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 timer siden, 2ne skrev:

Det var egentlig ironisk ment, men kanskje det er dobbelt-ironi her, så hun faktisk er et monster? :lol: 

God bedring, håper du får en god natts søvn og er ferdig med hangover til i morgen :) 

Du skal se på det at hun viser flere og flere monstruøse sider av seg selv :P 

Takk for det :)  Jeg sovnet ganske fort i går, og har sovet gjennom hele natten. Men likevel er jeg trøtt, selv om det er mye bedre enn i går. Dette kommer seg nok fort :) 

7 timer siden, Kaisen skrev:

Ingen å snakke med nei...det er ganske nyoppstartet og det er bare han som jobber der. Det er veldig slitsomt. Han kommer ofte innom bare for å sjekke på meg, virker det som. Og har en veldig nedlatende måte å snakke på. Akkurat det tror jeg ikke han gjør med vilje. Han er bare sånn. Og jeg kommer overhodet ikke overens med han, kjenner jeg.. han var veldig hyggelig i starten når jeg var på opplæring, men i det siste har jeg sett at han ikke er så grei mot hundene heller...nakkeristing og sånn takler jeg ikke å se på. Til og med valpene som er der får gjennomgå :(

Heldigvis jobber jeg stort sett alene, og har bestemt meg for å holde ut til våren i hvertfall. Trenger virkelig pengene..men det er vanskelig å jobbe for noen som har et så annet syn på hunder enn meg selv!

Da er det ikke så greit nei :(  
Men siden det er helt i oppstartsfasen så har du nok prøvetid og bare 2 ukers oppsigelse. Så du bør ikke være låst for lenge om du ikke ønsker å være der. 
Nå vet jo ikke jeg hvor avhengig du er av denne ekstra jobben, men det høres ut som at det er like greit å lete videre etter noe annet slik at du får byttet snarest mulig. Det kan jo være at han selv er litt usikker fordi det er helt nytt for ham også. Men det hadde føltes veldig rart for meg også. 

God morgen Sonen! 
Nå er det endelig snart helg :D Arbeidsdagen blir en time kortere i dag pga timen hos vet til røntgen. Akkurat i dag kjenner jeg at det er like greit :aww: 
Det er en slik morgen hvor hvert fiber i kroppen skriker etter å slippe å komme i gang. Jeg har tydeligvis tatt meg vann over hodet og hatt for stor tro på at jeg skulle klare ekstra mye jobb siden det bare var i en periode. Men nei, jeg er åpenbart ikke skrudd sammen på den måten. Etter neste helg blir det ikke mer av den slags. Heldigvis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, *Kat84* said:

:lol: Kanskje det :teehe: 

41 minutes ago, *Kat84* said:

Takk for det :)  Jeg sovnet ganske fort i går, og har sovet gjennom hele natten. Men likevel er jeg trøtt, selv om det er mye bedre enn i går. Dette kommer seg nok fort :) 

Så bra :ahappy: 

23031575_950781661739260_100293258928591

Jeg lo av denne :aww: 

Og jeg sang det.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 2ne skrev:

haha.. Nei, hadde mine fått velge det, ville Ali vært den eneste av de som ble børsta. Leah hadde hatt både barter og dreads på potene i tillegg, hun vil jo ikke barberes heller. 

:lol: 

Åh, barbering.. Det blir sikkert morsomt med den der som freste og spytta av børsten :teehe: Godt hun er en liten fjert :P 

Jeg synes du skal filme første seanse med Monsterbarbering :D 

Ja, du er jo det :lol: 

8 timer siden, Kaisen skrev:

Det var det jeg prøvde på, men jeg var for svak til å få kniven gjennom:aww: kan skylde på at kniven er sløv, selvom jeg vet at den egentlig ikke er det:icon_redface:

Det ER vanskelig å få kniven gjennom det første "skjæret" liksom... det er jo så seigt også - jeg tror ikke det spiller så stor rolle om kniven er skarp heller :aww: 

8 timer siden, Tricolor skrev:

Men så tenker jeg at om de skal inn med enda flere maskiner for å fylle igjen, så blir det flere sår og mer jordtrykk. Vi ønsker ikke å presse jorda mer enn nødvendig. (Vi har ikke mer skog å hogge). 

Ja, jeg har også lurt på hvordan de reparerer igjen - for det skjer neppe med håndkraft og spade :lol: Og jeg ville også vært bekymra for jordtrykket. Og nå, bare fordi vi diskuterte dette, kom jeg på at jeg skal gå meg en tur i det området som ble hogd for 4 år siden (og som igjen gjorde det vanskelig for meg å gå der jeg pleide å gå - men det var ikke sti eller noe da, bare sånn type vase rundt i skogen - men det fikk jeg jo ikke gjort der lenger....). Og jeg kom plutselig på at jeg har jo allmenningsrett - så jeg eier jo egentlig litt av denne skogen, jeg også :ahappy: Jeg har jo til og med fått utbetalt "brenselstilskudd" et par år :o 

Dårlig start på dagen i dag... Jeg våkna og skulle sjekke klokka - men der var displayet svart :o Så jeg måtte opp da, og se på klokka, og den var kvart på sju, den. Det er tre kvarter seinere enn jeg normalt står opp når jeg skal på jobb. Godt da at jeg bare skulle ha hjemmekontor i dag da :D Og synderen var en av hundene som på ett eller annet vis hadde greid å dra ut kontakten til klokka... Jeg har gjort tiltak slik at det ikke gjentar seg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Denne mørketida blir hard ass, jeg er så trøtt! :yawn: I morgen skal jeg nyte lyset ute i skogen og prøve å få litt mer energi, det blir så godt! :) 

Jeg må som regel UT av skogen for å få det lyset jeg trenger for sjelen i disse tider :D Da ender jeg alltid opp på Hamar og Domkrikeodden og omegn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Da er det ikke så greit nei :(  
Men siden det er helt i oppstartsfasen så har du nok prøvetid og bare 2 ukers oppsigelse. Så du bør ikke være låst for lenge om du ikke ønsker å være der. 
Nå vet jo ikke jeg hvor avhengig du er av denne ekstra jobben, men det høres ut som at det er like greit å lete videre etter noe annet slik at du får byttet snarest mulig. Det kan jo være at han selv er litt usikker fordi det er helt nytt for ham også. Men det hadde føltes veldig rart for meg også. 

Jeg er bare ekstrahjelp. Står i kontrakten at jeg ikke har oppsigelse. Så kan slutte på dagen:D

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov meg ettertrykkelig idag - pleier å stå opp 06.30 og våknet nå 07.45. Panikk og slengte meg rundt, gikk tur med hunden og klarte å komme meg på jobb akkurat til 08.35... puh... men kan ikke si at jeg egentlig er våken enda. Ikke rakk jeg å dusje og ikke rakk jeg å bruke litt tid på å våkne opp, så nå er jeg i koma på jobb...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Siri skrev:

Jeg må som regel UT av skogen for å få det lyset jeg trenger for sjelen i disse tider :D Da ender jeg alltid opp på Hamar og Domkrikeodden og omegn :lol: 

Ja jo, men der jeg går kan jeg stikke ut på noen mer åpne områder her og der. Jeg må nyte skogen mens det er lys, båndturer i øppna landskåp får jeg ta de dagene jeg ikke orker skog i regn og mørke :P. Det er fint i områdene ved Domkirkeodden da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Line said:

@2ne Det kalles jinx :lol: 

Så, Sofie Elise ville vært et bedre valg :lol: Hvordan går det med Smula forresten? Er hun mindre enn hun skal? :P 

52 minutes ago, Siri said:

Jeg synes du skal filme første seanse med Monsterbarbering :D 

Nei, jeg tror ikke jeg skal det :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Japan er det i dag ført vekk 16 delfiner, viltlevende delfiner som har blitt fanget inn i en bukt og deretter blir de løfta vekk på bårer for at vi mennesker skal sitte på en tribune og betale for at deflinene skal holdes konstant sulten og "eager to please" (for food). 

22894297_1699629803403859_71832094603349

23031375_1696872913679548_10938096958868

Når skal dette stoppe :cry: 

Totalt er det nå fanget inn 40 tumlere, grindehvaler og "diverse" delfinarter som selges til akvariums rundt om i verden, siden september 2017. ca 100 er drept så langt. Og sesongen varer til April 2018... :cry:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tonje skrev:

Ja jo, men der jeg går kan jeg stikke ut på noen mer åpne områder her og der. Jeg må nyte skogen mens det er lys, båndturer i øppna landskåp får jeg ta de dagene jeg ikke orker skog i regn og mørke :P. Det er fint i områdene ved Domkirkeodden da :) 

Jeg ser poenget ja :D Jeg skal utnytte lyset i dag til å gå måfåtur i skogen med hundene, jeg også. Det ER veldig deilig. Jeg må bare ha litt Domkirkeoddenpåfyll av og til - på de fineste dagene :D 

4 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, jeg tror ikke jeg skal det :teehe: 

Klart du skal :D Jeg synes nesten du er forpliktet til det, faktisk :aww: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var rimelig tungt å stå opp 07:30 når fyren i naborommet (i studentleilighet) snakka høylytt på telefonen helt til 02:30 i natt ja :yawn: Er så tynne vegger her at jeg hørte jo hele samtalen, til og med hva fyren på andre siden av linjen sa. Ikke nok med det men så er fyren amerikaner og samtalen gikk omtrent sånn "sup bro, nah bro, f*** that bro". Hvordan de fikk samtalen til å vare i 3 timer aner jeg ikke, men jeg hadde IKKE dårlig samvittighet for at jeg bråkte litt på kjøkkenet tidligere for å si det sånn. 

Nå er det straka veien til Starbucks for å kjøpe kaffe så jeg kanskje har sjangs til å holde meg våken i forelesningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

23031575_950781661739260_100293258928591

Jeg lo av denne :aww: 

Og jeg sang det.. :P 

40 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

I Japan er det i dag ført vekk 16 delfiner, viltlevende delfiner som har blitt fanget inn i en bukt og deretter blir de løfta vekk på bårer for at vi mennesker skal sitte på en tribune og betale for at deflinene skal holdes konstant sulten og "eager to please" (for food). 

Totalt er det nå fanget inn 40 tumlere, grindehvaler og "diverse" delfinarter som selges til akvariums rundt om i verden, siden september 2017. ca 100 er drept så langt. Og sesongen varer til April 2018... :cry:  

Blir så sint og lei meg av sånt... :cry: Vi mennesker er så sinnsykt dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig sovemorgen her, som jeg trengte, og deretter rolig morgenstell hvor jeg tok meg god tid med frokosten til en forandring. Mens hundene har fordøyd frokostene sine, har vi tatt litt pelsstell. To av Foenix' poter er klippet, men jeg orket ikke de to siste fordi saksen er så vond. Jeg burde hatt en ny, som ikke er vond å holde i og som ikke har sløve blader. Glam fikk en omgang med puddelkammen, og jeg dro ut mengder med underull. Han der er et evighetsprosjekt groomingwise. 

Men nå skal jeg vrenge av meg pysjen, finne noe mer egnet i klesveien, og nyte dagslys i skogen! 

Legen har bedt meg stresse mindre, jeg er ganske flink til å følge den ordren...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvor finner du info om dette? Jeg kunne trengt en link og noen bilder for å minne flere på fb om hva de er med på å støtte når de drar på delfinshow i sydenland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvorfor vil du bytte hvis hunden fungerer på Vom? Hvis hunden fortsatt har løs avføring etter en uke ville jeg nok droppet det fôret ja.
    • Hei hundesonen! Jeg har en valp på 3-4 mnd som jeg holder på å bytte for på. Jeg bytter gradvis, startet med 4 dager hvor jeg ga 3/4 gammelt for (V&H), 1/4 nytt for, deretter 4 dager med 50/50, og så 3/4 nytt for en dag eller to, før jeg gikk tilbake til 50/50 fordi; Valpen har litt løs avføring. Typisk at det først kommer litt i normal konsistens, og så etterhvert blir det bløtere og bløtere. På ingen måte flytende/diare, men slik at det blir rester igjen i gresset der jeg plukker opp. Noen ganger går valpen to ganger på rad, først en med bra konsistens og så løsere i en tynnere strimle rett etterpå. Ofte er det og små halvfordøyde pinnebiter, små biter av stoff, grus og annet hun har fått i seg i dette løse. (Dette er små biter, prøver så godt jeg kan å forhindre dette men valpen spiser mye rart). Syns det begynner å lukte metallisk fra analen nå, mulig kjertlene ikke får tømt seg når det er litt bløt avføring? Høres dette normalt ut i en overgang til nytt for for en valp, eller bør jeg gi opp det nye foret og finne noe annet?
    • Haff, jeg sliter med de luksusproblemene vi har med casual turgåing. Altså, de er luksusproblemer ifht hvordan den gjennomsnittlige hunden i gata oppfører seg på casual tur - men ikke i gata vår. Våre nærmeste naboer er Midt-Norsk kompetansesenter for hund, så vi har en litt annen standard å måle oss etter, hence min følelse av å slite med hva folk flest synes er luksusproblemer, gitt den gjennomsnittlige hunden i andre sine gater. Med unntak av ved veldig spennende lukter så trekker ikke Ede i det hele tatt. Aldri vært hans greie. Han stopper og snur seg og venter på meg om båndet blir stramt. Foretrekker selv å ha det slakt. Han hører på meg når jeg ber han om noe og er ivrig på vakt etter oppgaver. Går omtrent halvparten av tiden pent ved min side som frivillig adferd. Har noen byks etter løv i vinden og drar LITT etter interessante lukter innimellom, og mister fokus og blir vimsete og tenderer mot raptus mot slutten om vi går for langt, men som energisk 6 mnd gammel (i dag, gratulerer med dagen, Edeward 🐾) er jeg ikke veldig bekymret for at sånt vil vedvare som problem i voksen alder. Han er stort sett flink gutt, MEN han er langt fra så veloppdragen som jeg helst vil ha ham. Han ploger og han går foran meg, han vimser til siden og han krysser foran meg. Det er irritasjonsmomenter. Vil gjerne ha en sånn robothund som bare går pent ved min side og følger med på hver minste bevegelse jeg foretar meg, altså.  Har på råd fra de langt mer kompetente naboene begynt å fase ut godbiter for å få bedre kontakt og kontroll. Belønner nå med lek og godsnakk og tempovekslinger istedenfor godis. Bygge relasjon. Han skal fokusere på meg, ikke på hva jeg har i hendene og lommene. Det er en omstillingsprosess. Gamle damer kan lære nye triks, men det tar tid. Fant ut det å belønne en fin turfot med hurtig gange og jogging fungerer som bare det. Ingen problemer å veksle tempo heller. Ede synes det var spennende med vekslinger mellom jogge, løpe og gå fort eller sakte. Spennende i seg selv, så lenge det er nytt, antakelig. Han er typen som liker variasjon og alt nytt er mer gøy enn det vi har gjort før. Med unntak av å sitte, ligge eller stå for å få kastet en apportleke, så surner han og protesterer om jeg ber om for mange repetisjoner av det samme. Temmelig nøyaktig fire rep av noe synes han er nok og nekter gjerne på den femte fordi han heller vil gjøre noe annet. Ikke Border Collie, m.a.o. Trenger mer variasjon i trening på øvelser.  Vi faser ikke fullstendig ut godisen enda. Mamsen er som en gammel hund med innarbeidede vaner og trenger tid på å finne tillit til at det skal gå an å få til. Har sluttet belønne fin turfot med godis, nå får han godprat, flere øvelser underveis og belønnes med lek for de istedenfor. Øvelsene blir da en sekundær forsterker. ..eller tertiær, for jeg tør ikke la være belønne gode 'slipp' med godis iblant. Han liker IKKE å slippe kampelekene sine  Akkurat på det punktet der har jeg svært lav tillit til fullstendig godisfrie metoder ennå. Vi får se.  Inntil videre lønnes også passeringer med godis. Dette fordi han har sterk byttedrift, spesielt på syklister som kommer bakfra og farer fra oss - de som kommer andre veien er han mer nonchalant om, da de innbyr ikke til jakt fordi de skal feil vei – helt motsatt av border collie, altså – og han har så sterke impulser til å hilse på forbipasserende mennesker, sladretrening med godis av høy verdi må vi bare fortsette med, fordi det fungerer.  I likhet med BC-blandingen jeg hadde, så trigger han her også frykt for å miste ham i en påkjørsel. Han har forstått at det sitter mennesker inni bilene, som han gjerne vil hilse på, og han har ikke NOEN konseptforståelse av mekanisk fysikk. Masse og fart i forbindelse med trafikk er ikke noe det går an å lære ham kløktig på den harde måten, så sladretrening på passerende biler er helt nødvendig med han her.  Strømgjerder derimot, det kan han lære på den vanskelige måten, så minner meg selv på å få det gjort. Trenger få narret ham borti gjerdet på en tom luftegård snarest, fordi en hest ville hilse på ham her om dagen. En vi har vært på nikk med ved passeringer en stund, han kom ivrig løpende til gjerdet for å si hei til oss, og Ede ble henrykt og ville borti for å hilse snute mot mule, som hesten innbød til. Ble en kjip opplevelse, fordi Ede har ingen anelse om hva strømgjerde er, og forstod ikke hvorfor jeg var så teit og holdt ham tilbake fra den nye kompisen sin. Han trenger finne ut hvorfor. Spørsmålet er hvordan narre han borti gjerdet på sitt eget initiativ når det ikke står en hest der. Vil jo ikke at han skal bæde på hester, for det kryr av dem her. Det er viktig å gi ham forståelsen av at det er gjerdet som er farlig og gjør vondt, ikke hestene. Fører opp på listen over to dos. 
    • Nå skal ikke jeg skryte på meg å kunne kjempemasse om hverken Malle eller hollender, men mitt inntrykk og det andre sier er at det er så store variasjoner innenfor begge rasene at du kan få begge type hunder (f.eks. mer skapt vs mer sosial, osv)  i begge rasene.   Men basert på de individene jeg kjenner av begge raser (som stort sett da er avlet for IGP ol) så vil jeg ikke si at hollender er noe mer krevende eller noe skarpere enn malle. Heller ikke mer energiske. Av de jeg har sett har hollendere litt lavere terskel for stress og lyd, men jeg er nok farget av hun jeg har selv 😂 og jeg har jo sett 10x fler maller enn hollendere.   Og hun jeg har er ikke spesielt selvstendig. Eller altså, hun kan fint være selvstendig og der det kreves, men hun henger jo etter meg som en skygge i typ alle situasjoner vi er i 😂 hun vil helst gjøre ting sammen med meg dagen lang 😂    Men den typen du beskriver høres ut som en typisk KNPV hund, hunder avlet mot bruk i politiet i Nederland osv. og de er nok sånn. Men min oppdretter av hollender blander KNPV linjer med sportslinjer, hvor hundene ikke er fult så skarpe, mer sosiale og ikke så selvstendige. De fleste i Norge er mer sportsavla.  Ble  langt svar ja 😄 I og med at det er så mange fler malle oppdrettere enn hollender tror jeg det er lettere å finne en bra malle. Jeg er heldig og kjenner flere som kan masse om både schæfer og malle til IGP bruk, så jeg må spørre og grave litt rundt 🧐😊  
    • Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...