Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, Siri said:

Jeg jeg håper vi får til en løsning... Jeg sitter litt langt unna, men prøver å bidra med mitt liksom... 

Den som ble postet om her i distriktet? 

 

Hjemme. Torsdager er så lange, men nå er det beina i sofaen. I alle fall litt, til vi må gå oss en tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

15 minutes ago, linjer said:

Er så mye stygge tweets og illustrasjoner ute å går. Også er det en tag som heter Ihave som folk skriver om overgrep eller trakassering de har gjort. Nå har jeg bare selv sett en av disse, men er faktisk folk som skriver slikt og får responser som "å du er så modig som står fram!"

Vel, det kommer selvsagt litt an på hva som blir fortalt, men jeg tror faktisk, ærlig og oppriktig, at ikke alle skjønner at oppførselen deres ikke er så ille? Et klaps på rompa f.eks, er jo helt "vanlig", og noen mener jo oppriktig at det er et kompliment (nei, jeg fatter ikke hvorfor, men allikevel). At de står frem betyr jo at de har skjønt budskapet og har reflektert over sin egen oppførsel, i det minste. Det bør de jo få en like for. 

Just now, QUEST said:

Her skulle hun bare ha 'snudd bordet' og sendt ham en 'fantasi' i retur som ga han skrumpetiss ei uke fremover.. :sleep:

Jeg ville jo gjort det, men det er ikke alle som er som meg :P 

Men dette er jo en gammel kampanje, den oppsto jo i 2007, før hæsjtægg var et tema. Det var en runde med JegHarOpplevd, og nå har vi en runde med MeToo. Jeg tror alle hunkjønn, både unge og gamle, har opplevd minst en episode der de har fått uønsket seksuell oppmerksomhet på en sånn måte at det føltes ubehagelig og noen ganger rett og slett truende. Det burde si menn noe, når så mange kvinner forteller om det. Hvorfor skulle så mange juge om det, liksom? 

Det er noe av det kjipeste med å være mamma til ei pen, blond jente med større pupper enn gjennomsnittet. Jeg veit hva slags drit hun kommer til å bli utsatt for. Jeg veit at hun kommer til å bli sett på som et objekt fremfor et menneske flere ganger enn jeg har lyst til å tenke på. Jeg veit at hun kommer til å havne i situasjoner der hun føler seg pressa til å godta noe fordi det forventes av henne å ta det som en spøk, eller for at hun ikke skal fremstå som hårsår og prippen, eller whatever det må være for slags unnskyldning for griseoppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, linjer skrev:

Er så mye stygge tweets og illustrasjoner ute å går. Også er det en tag som heter Ihave som folk skriver om overgrep eller trakassering de har gjort. Nå har jeg bare selv sett en av disse, men er faktisk folk som skriver slikt og får responser som "å du er så modig som står fram!"

Tenk å få skryt for å begynne å være et anstendig menneske. De fortjener ikke skryt for å la være å gjøre overgrep, det burde være minstekravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ekstremt schtøgg siden jeg aldri har opplevd kjønnsdiskriminering eller seksuell trakassering, selv om jeg har vært i svært mannsdominerte miljøer i mange, mange år. Vet ikke om jeg egentlig burde føle meg krenket og utelatt siden alle går ut i fra at alle har blitt det, og hva er galt med meg som IKKE har det da? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jepp. Til det har man en langskaftet klesbørste. Symra reiser seg og legger seg innerst i senga når jeg er klar for loppekassa, da vet hun nemlig at det skal kostes!

Smart :D 

1 time siden, 2ne skrev:

Fjomp er dagens ord, tydeligvis :P 

Utmerket ord... like bra som kørka... jeg  simpelthen  elsker det ordet. Dessverre blir det ikke så godt mottatt om man bruker det i diskusjoner :aww: 

44 minutter siden, Line skrev:

Den som ble postet om her i distriktet? 

Nei, men er det en oppe hos dere også? 

13 minutter siden, Pringlen skrev:

Det er sikkert en drever med bart og skinnvest...

Se under...

10 minutter siden, Pringlen skrev:

Huff da, var sikkert full i tillegg :lol:

... og under... 

8 minutter siden, Stine skrev:

Den hadde nok en liten kaffedoktor på innerlomma på vesten :sleep:

Som god trønder føler jeg meg nå både krenket og stigmatisert :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Line said:

For oppmerksomheten såklart :aww: 

Ja, klart.. :rolleyes: 

18 minutes ago, Siri said:

Utmerket ord... like bra som kørka... jeg  simpelthen  elsker det ordet. Dessverre blir det ikke så godt mottatt om man bruker det i diskusjoner :aww: 

Jeg ble akkurat kalt jentunge, tror jeg? Som at jeg skulle ta det som en fornærmelse? :lol: Jeg er for gammel, har vært gjennom for mye og har en kropp som ser for herja ut til å ta det som noe annet enn et kompliment. Jeg fortalte dog vedkommende at jeg syns det var skuffende at han ikke hadde bedre fantasi enn som så :P 

EDIT: Var ikke meg som var jentunge, jeg er fettnek og fjottkjerring :teehe: Godt vi fikk oppklart det ;) 

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Siri said:

Nei, men er det en oppe hos dere også? 

En 9 uker gammel valp man prøver å finne oppdretter til.

Quote

Se under...

... og under... 

Som god trønder føler jeg meg nå både krenket og stigmatisert :aww: 

Hear, hear :aww: 

17 minutes ago, 2ne said:

EDIT: Var ikke meg som var jentunge, jeg er fettnek og fjottkjerring :teehe: Godt vi fikk oppklart det ;) 

:lol: Enkelte klarer så til de grader å understreke poenget med debatten :P 

 

Inne fra tur. Det så jo så greit ut når jeg gikk, men bare litt antydning til høy luftfuktighet. Skal jaggu si det ble høy luftfuktighet ja - sånn type solid. Nå har jeg skiftet alt unntatt truse og bh..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg må være ekstremt schtøgg siden jeg aldri har opplevd kjønnsdiskriminering eller seksuell trakassering, selv om jeg har vært i svært mannsdominerte miljøer i mange, mange år. Vet ikke om jeg egentlig burde føle meg krenket og utelatt siden alle går ut i fra at alle har blitt det, og hva er galt med meg som IKKE har det da? :icon_confused:

Samme her, enten så er jeg så kørka at jeg ikke skjønner det eller så er jeg schtøgg :lol: 

41 minutter siden, Siri skrev:

Smart :D 

Utmerket ord... like bra som kørka... jeg  simpelthen  elsker det ordet. Dessverre blir det ikke så godt mottatt om man bruker det i diskusjoner :aww: 

Nei, men er det en oppe hos dere også? 

Se under...

... og under... 

Som god trønder føler jeg meg nå både krenket og stigmatisert :aww: 

Jeg legger meg langflat og skal aldri krenke trøndere igjen! :teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sona skrev:

Tenk å få skryt for å begynne å være et anstendig menneske. De fortjener ikke skryt for å la være å gjøre overgrep, det burde være minstekravet.

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at middagen skal bli ferdig :)

Casper har fått seg en kveldstur, og han var mindre hyggelig å gå med i perioder :aww: 

Resten av kvelden skal jeg slappe av, som om jeg gjør så mye annet enn det :aww:

Skal tenne litt lys også, men venter litt.. kan ikke risikere å bruke opp alle pengene mine på telys :lol:

Også undres jeg over hvorfor hodet mitt lager så mye drama over ingen ting? Jeg fatter ikke at hjernen min er i stand til å konstruere ting på den måten. Er så redd for å ødelegge for andre at jeg får dårlig samvittighet bare jeg er i nærheten av å si noe:icon_confused: 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Stine skrev:

Samme her, enten så er jeg så kørka at jeg ikke skjønner det eller så er jeg schtøgg :lol: 

Har aldri opplevd det jeg heller. Kanskje jeg både er kørka og schtøgg. Aner ikke om noen flørter med meg heller, men begge deler kan jo spille inn der også. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd for mye. Jeg er ikke lenger objektiv :P jeg føler meg ikke sånn super fryktelig pen, men jeg ser ut som en veldig ung jente så er kanskje det. 

jeg er ung, men sånn ulovlig ung og sikkert uskyldig og naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kangerlussuaq said:

Jeg må være ekstremt schtøgg siden jeg aldri har opplevd kjønnsdiskriminering eller seksuell trakassering, selv om jeg har vært i svært mannsdominerte miljøer i mange, mange år. Vet ikke om jeg egentlig burde føle meg krenket og utelatt siden alle går ut i fra at alle har blitt det, og hva er galt med meg som IKKE har det da? :icon_confused:

 

22 minutes ago, Stine said:

Samme her, enten så er jeg så kørka at jeg ikke skjønner det eller så er jeg schtøgg :lol: 

Jeg legger meg langflat og skal aldri krenke trøndere igjen! :teehe:

 

Just now, Piglet said:

Har aldri opplevd det jeg heller. Kanskje jeg både er kørka og schtøgg. Aner ikke om noen flørter med meg heller, men begge deler kan jo spille inn der også. :lol:

Jeg melder meg inn i den klubben jeg også. Schtøgg, kørka eller begge deler :aww: 

 

@2ne fjomp er fint ord for dagen, finnes massevis av fjomper rundt omkring... 

 

Jeg har fått så lange kvelder! 
Bare synd at halsbetennelsen setter en stopper for å gjøre noe særlig ut av dem. Men den må vel gi seg snart nå? Holdt på en uke. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Joa har opplevd kjønnsdiskriminering i de miljøene som jeg har vanket med mange mannfolk men de aller aller fleste har vært utrolig trivlige karer. Flere av de som har vært duster i første forsøk har også endre seg til å bli trivlige karer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Piglet skrev:

Har aldri opplevd det jeg heller. Kanskje jeg både er kørka og schtøgg. Aner ikke om noen flørter med meg heller, men begge deler kan jo spille inn der også. :lol:

 

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

 

 

Jeg melder meg inn i den klubben jeg også. Schtøgg, kørka eller begge deler :aww: 

 

@2ne fjomp er fint ord for dagen, finnes massevis av fjomper rundt omkring... 

 

Jeg har fått så lange kvelder! 
Bare synd at halsbetennelsen setter en stopper for å gjøre noe særlig ut av dem. Men den må vel gi seg snart nå? Holdt på en uke. 

Jeg tror nok ingen av oss er kørka eller stygge, men kanskje vi bare har vært heldige? Eller kanskje noen overtolker/overdramatiserer? Nå skal jeg ikke prate bort overgrep og trakasering altså, for det skjer! Men kanskje ikke i så stor grad som det blir fremstilt til tider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...