Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

39 minutes ago, Tricolor said:

Så snålt, jeg tok visst bilde av deg under en lysstolpe der nede i østervåg ?? 

Tilfeldighetens dag det der tydeligvis! :D Hyggelig å hilse på da, selvom jeg ikke viste at du var en fellow sonen skriver. :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det var jeg som har vært snill i år Fikk tilbakebetalt for ungufør for alle årene jeg har vært på aap. Julaften kom tidlig i år, for dette var ikke forventet overhodet! Jeg er i sjokk for å si de

Nå syns jeg mannfolka trenger litt positiv omtale her! Min ødelegger aldri noe i sinne, nekter meg aldri å låne noe han betaler for av streamingtjenester - (WTF??) er verdens snilleste med både meg, b

Jeg smelter. Valpelyder  twiggy er naturtalent.  Da gikk ihvertfall tiden  

Posted Images

Skulle egentlig ikke kommentere #metoo, men synes denne artikkelen i aftenposten/meninger var fin:

 

#metoo kan bety alt fra klein situasjon til voldtektsforsøk. Men ubehag skal ikke i samme boks som overgrep | Anki Gerhardsen

ANKI GERHARDSEN
OPPDATERT: 26.OKT.2017 15:47
 PUBLISERT: 26.OKT.2017 16:00
 
  
  • 2690c1b3-dc94-449f-b806-ee589a356be8?fit=crop&h=810&q=80&w=1440
    Om og om igjen er samfunnet blitt beskyldt for å bagatellisere og trivialisere kvinners vonde erfaringer. Men #metoo-kampanjen kan kritiseres for det samme, skriver Anki Gerhardsen (bildet).FOTO: Nadia Norskott

Ting som mister mening.

 
Trakassering. Ta på det ordet. Det er hardt. Stikkende. Iskaldt. Brennende. Farlig.

Det handler om å true et annet menneskets frihet og trygghet. Det handler om å knekke selvtillit, selvrespekt, få angstpulsen til å stige hos den andre.

 

Trakassering er et blytungt begrep som er ment å fange opp det som kommer rett før et annet stort alvor: Overgrep.

Ufokusert demonstrasjon

#metoo-kampanjen kunne kanskje fortalt en historie om dette alvoret. I stedet har det blitt en ufokusert demonstrasjon der grove overtramp blandes med små hendelser, og alle er velkomne til å dele hva som helst.

Norske skuespillere forteller om et betent arbeidsmiljø der sexkrav fra overordnede er en del av hverdagen. En ung journalist forteller om en nesten-voldtekt.

Så kommer bloggeren June Holm til NRK og sier at et klaps på rumpa kan rippe opp i gamle minner, mens kulturredaktør Sarah Sørheim i Aftenposten skriver om et kysseforsøk i en bar.

Alle relaterer seg til samme kampanje, og ingen diskuterer grensen mellom maktmennesker og medmennesker, ubehag og sjikane.

Eller som VGs sjefredaktør Gard Steiro uttrykker det: Det er den som er utsatt som avgjør om handlingene kan aksepteres.

Etterlyst: Begrepsavklaring

#metoo begynte som en underskriftskampanje for alle dem som er blitt fanget i et nett av uttalte og uuttalte trusler fra folk de står i et sterkt avhengighetsforhold til.

Sjefer som ikke gir deg jobb om du ikke blir med på rommet, ledere som kobler interessante muligheter og seksuelle tjenester i mer eller mindre subtile invitasjoner. Maktmisbruk som det er helt nødvendig å rette søkelyset mot.

Men det er én ting vi er helt avhengige av for å få tatt tyren ved hornene: Begrepsavklaring.

For når Sørheim, en sterk dame med mye makt og stor påvirkningskraft, forteller sine lesere at et forsøk på et kyss er seksuell trakassering, er det som om hele trakasseringsordet tappes for mening.

Her er det nemlig ikke snakk om at Sørheim er presset opp i et hjørne.

Mannen som bøyer seg frem, jobber ikke i samme bedrift og har, ifølge Sørheims egen beskrivelse, ingen reell makt over henne. Han gir seg tydeligvis også i samme øyeblikk som han blir avvist, men allikevel plasserer Sørheim hendelsen i #metoo.

Mindre slagkraft

Slik er Sørheim med på å redusere slagkraften i en viktig diskusjon. For det finnes ingen nedre grense. Mener du deg trakassert, er du trakassert, og ingen har rett til å diskutere begrepets innhold.

Underskriften #metoo kan altså bety alt fra klein situasjon til voldtektsforsøk.

Denne begrepsforvirringen er det flere som bekymrer seg for. Deriblant seksualforsker Mons Bendixen ved NTNU som i onsdagens utgave av Dagsavisen advarer mot å overdrive egne erfaringer.

Ikke fordi du skal tåle såpass, men fordi ubehag ikke skal plasseres i samme boks som overgrep.

Om og om igjen er samfunnet blitt beskyldt for å bagatellisere og trivialisere kvinners vonde erfaringer. Men #metoo-kampanjen kan kritiseres for det samme.

Når blytunge begrep vannes ut og tynnes ut, løser alvoret seg opp.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Siri said:

Det er så sjeldent at det ikke burde vært nevnt i denne sammenhengen engang. 

Og sånn ellers har jeg vært på sykkeltur med muppetene (men angret på at jeg ikke tok sjansen på en tur på Budor for en skitur i stedet - det var visst strålende der i dag), og jeg har mekket noen championatannonser som vi skal ha i briardbladet. Men siden jeg er dronningen av beslutningsvegring så kan jeg jo spørre Sonen: Hvilke av disse to annonsene er best? 

Alt 1:
2017-10-04-Yasmine02-liten.thumb.jpg.4f3d12438d38641d52be5f6f057195f0.jpg

Alt. 2:
2017-10-04-Yasmine03-litenb.thumb.jpg.c1f3830335ca96718d0801d8b5ce7f8a.jpg

Henger litt etter jeg da, men jeg synes ogsaa #1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er betryggende å lese at det finnes jenter som ikke har bitt tafset på og sånt jeg. Selv husker jeg første gangen var på barneskolen, kanskje 3- 4.klasse - av en gjevngammel medelev. Husker det klart som dagen, som EKSTREMT ubehagelig. Hadde sånn klatrestativ der man skulle bruke armene for å svinge seg over fra håndtak til håndtak fra en side til en annen. Jeg var på vei over der, og da kommer en medelev og begynnerå tafse meg i skrittet! urgh! Det var så neverdigene, flaut og ubehagelig at jeg fikk meg ikke til å si det til lærer engang, men jeg sparket han jo vekk. Hadde heldigvis bukser på meg...  Ettertid har det vel vært noen klaps og klyp, og bemerkninger. Noen "trusler" osv. Meste kan løses opp med å le det bort og "være en av gutta"....  Men jeg er ikke den som frekventerer mest på fester og barer, og jeg er aldri full. Så regner med jeg har sluppet billig unna mye på det. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg stopper med dette om metoo temaet. For meg spiller det ingen rolle hvorfor, det skjedde. 

Å det med barn kan vi la ligge. Jeg får ikke noe godt ut av det og synes ikke det er greit å ta opp om det vekker andres vonde minner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser en tråd på KG om ketsjup, og jeg er visstnok helt ute å kjøre siden jeg bruker det på potetball... Jeg bruker sjeldent ketsjup, men herregud så godt det er på ball, både kokte og stekte :drool: Nå fikk jeg lyst på ball med bacon,pølse,rabbe og ketsjup! :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag håper jeg det kommer til å regne hele tiden, så jeg slipper enda en dag med lemping og bæring av høyballer. Bittelitt vond i kroppen etter de to forrige dagene kan man si :P Enda godt vi allerede har nok høy på låven til at vi kan vente på oppholdsvær før vi henter mer ... 

Nå skal jeg drikke opp kakaoen min, legge ut et godbitsøk til Twist på stua og komme meg avgårde. Kjenner det skal bli veldig godt med helg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fælt å dra fra Blazern helt alene hjemme :hmm:. Heldigvis er samboer hjemme tidlig så det blir ikke så mange timene alene. Jeg har planer om en tur med de etter jobb, lufta de sammen i går kveld og det gikk fint, verre innendørs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tricolor skrev:

Nr. 2 var tydeligere m.h.t. tekst. 

Red.: dessuten er det mer detaljer i pelsen på hunden under hovedteksten. På bilde nr. 1 er pelsen mer sort all over.

Dere er skikkelig greie altså :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Nr 2, fordi der syns tittelrekka og navnet bedre :aww::P 

Hrmpf... :lol: Men jeg har justert litt på bakgrunnsbildet i nr 1 nå, sånn at teksten kommer fram litt bedre :D 

Lurer jeg på hvorfor jeg har vondt i ymse ledd... albuene og en langfinger (men det er muligens den fingeren jeg hadde en brist i en gang i ungdommen - er vel sånt det setter seg gikt i, det :aww:). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rocket skrev:

Tilfeldighetens dag det der tydeligvis! :D Hyggelig å hilse på da, selvom jeg ikke viste at du var en fellow sonen skriver. :D 

Ja det var et hyggelig sammentreff. Jeg pleier ofte å tenke "hvilket sonenick er du" når jeg ser folk med hund. Men det falt meg ikke inn å tenke det om personer med kamera og uten hund :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som faktisk ikke har noe å bidra med i denne kampanjen.. opplevd en ubehagelig ting, eller "ubehagelig" fordi det var i en litt klein setting og ikke nødvendigvis pga hva han prøvde å gjøre. 

For på et julebord, så prøvde en tidligere kollega av gubben å ta rundt meg med den ene hånda og skulle kysse meg. På bussen under en forflytning etter middagen, foran alle andre som var på julebordet, inkl min samboer og hans dame. Vi hadde faktisk ikke snakket sammen engang tidligere før han dumpet ved siden av meg i bussetet..

vel, man tråkker ikke alt for mye innenfor grensene mine, så da hånda kom, ble den fint tatt imot, vridd bak og opp på ryggen hans med en klar beskjed at han burde absolutt ikke prøve seg på noe når han ikke viste hva reaksjonen kunne bli.. 

Og man vel kan vel si at jeg ble raskere ferdig med situasjonen jeg enn dama hans ble :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Teserere skrev:

Skulle egentlig ikke kommentere #metoo, men synes denne artikkelen i aftenposten/meninger var fin:

 

#metoo kan bety alt fra klein situasjon til voldtektsforsøk. Men ubehag skal ikke i samme boks som overgrep | Anki Gerhardsen

ANKI GERHARDSEN
OPPDATERT: 26.OKT.2017 15:47
 PUBLISERT: 26.OKT.2017 16:00
 
  
  • 2690c1b3-dc94-449f-b806-ee589a356be8?fit=crop&h=810&q=80&w=1440
    Om og om igjen er samfunnet blitt beskyldt for å bagatellisere og trivialisere kvinners vonde erfaringer. Men #metoo-kampanjen kan kritiseres for det samme, skriver Anki Gerhardsen (bildet).FOTO: Nadia Norskott

Ting som mister mening.

 
Trakassering. Ta på det ordet. Det er hardt. Stikkende. Iskaldt. Brennende. Farlig.

Det handler om å true et annet menneskets frihet og trygghet. Det handler om å knekke selvtillit, selvrespekt, få angstpulsen til å stige hos den andre.

 

Trakassering er et blytungt begrep som er ment å fange opp det som kommer rett før et annet stort alvor: Overgrep.

Ufokusert demonstrasjon

#metoo-kampanjen kunne kanskje fortalt en historie om dette alvoret. I stedet har det blitt en ufokusert demonstrasjon der grove overtramp blandes med små hendelser, og alle er velkomne til å dele hva som helst.

Norske skuespillere forteller om et betent arbeidsmiljø der sexkrav fra overordnede er en del av hverdagen. En ung journalist forteller om en nesten-voldtekt.

Så kommer bloggeren June Holm til NRK og sier at et klaps på rumpa kan rippe opp i gamle minner, mens kulturredaktør Sarah Sørheim i Aftenposten skriver om et kysseforsøk i en bar.

Alle relaterer seg til samme kampanje, og ingen diskuterer grensen mellom maktmennesker og medmennesker, ubehag og sjikane.

Eller som VGs sjefredaktør Gard Steiro uttrykker det: Det er den som er utsatt som avgjør om handlingene kan aksepteres.

Etterlyst: Begrepsavklaring

#metoo begynte som en underskriftskampanje for alle dem som er blitt fanget i et nett av uttalte og uuttalte trusler fra folk de står i et sterkt avhengighetsforhold til.

Sjefer som ikke gir deg jobb om du ikke blir med på rommet, ledere som kobler interessante muligheter og seksuelle tjenester i mer eller mindre subtile invitasjoner. Maktmisbruk som det er helt nødvendig å rette søkelyset mot.

Men det er én ting vi er helt avhengige av for å få tatt tyren ved hornene: Begrepsavklaring.

For når Sørheim, en sterk dame med mye makt og stor påvirkningskraft, forteller sine lesere at et forsøk på et kyss er seksuell trakassering, er det som om hele trakasseringsordet tappes for mening.

Her er det nemlig ikke snakk om at Sørheim er presset opp i et hjørne.

Mannen som bøyer seg frem, jobber ikke i samme bedrift og har, ifølge Sørheims egen beskrivelse, ingen reell makt over henne. Han gir seg tydeligvis også i samme øyeblikk som han blir avvist, men allikevel plasserer Sørheim hendelsen i #metoo.

Mindre slagkraft

Slik er Sørheim med på å redusere slagkraften i en viktig diskusjon. For det finnes ingen nedre grense. Mener du deg trakassert, er du trakassert, og ingen har rett til å diskutere begrepets innhold.

Underskriften #metoo kan altså bety alt fra klein situasjon til voldtektsforsøk.

Denne begrepsforvirringen er det flere som bekymrer seg for. Deriblant seksualforsker Mons Bendixen ved NTNU som i onsdagens utgave av Dagsavisen advarer mot å overdrive egne erfaringer.

Ikke fordi du skal tåle såpass, men fordi ubehag ikke skal plasseres i samme boks som overgrep.

Om og om igjen er samfunnet blitt beskyldt for å bagatellisere og trivialisere kvinners vonde erfaringer. Men #metoo-kampanjen kan kritiseres for det samme.

Når blytunge begrep vannes ut og tynnes ut, løser alvoret seg opp.

Veldig enig her! Når man friskt blander litt småkleine opplevelser med reelle overgrep, da ender man fort opp med at ikke noe av det, er så veldig å ta på vei for .:hmm:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har sagt at man skal bake en kake, også plutselig kommer tvilen snikende og man tror ikke man klarer å lage en god nok kake.. får begynne tidlig så jeg kan lage en ny en hvis den første går skeis :aww:

 

Hater når man snakker med flere på en gang på Facebook også ender man opp med å sende meldingen til feil person, og alt blir veldig kleint og det er ikke mulig å endre på det. Heldigvis ikke noe veldig farlig, bare litt teit at jeg sendte feil :ustol:

Seriøst, hjernen min er ikke laget for å håndtere noen ting annet enn at alt går bra.. blir helt oppgitt over alt den skal stresse over :aww:

 

Sto opp for å slippe ut hønene. Casper nektet å stå opp for å gå på do, for det eneste han ville var å ta plassen min under dynen. Så da har jeg lagt meg på sofaen med en kopp te, klementin og en film :P så får grinungen bare kose seg i sengen under dynen :lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Ble vekka kl 8 av at bikkja måtte ut å tisse. Enda vi var ute kl 23 i går kveld. Da klarer jeg ikke å la være å bli sur altså. Jeg er så morgengretten

Nå er jo 9 timer ganske lenge da. Det er stort sett rundt der mine må holde seg i helgene da jeg sjelden sover mye lenger. De kan holde seg lenger, men om de faktisk sier i fra at de må ut etter 9 timer så synes jeg ikke jeg har mye rett til å bli grinete altså.

Akkurat nå er jeg skikkelig sulten og gleder meg til lunsj om 1 times tid. Må bare rydde litt, ta unna post og papirarbeid først. Skal til optiker for synstest etter jobb, tipper jeg trenger lesebriller. Jeg fikk et par for 9 år siden nemlig, men da var det bare sånn akkurat på grensa til at jeg trengte de så de ble ikke mye brukt.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siri said:

Dere er skikkelig greie altså :lol: 

Du må ikke be om vår mening om du ikke vil ha dem :P 

1 hour ago, Siri said:

Hrmpf... :lol: Men jeg har justert litt på bakgrunnsbildet i nr 1 nå, sånn at teksten kommer fram litt bedre :D 

Da blir det sikkert bedre :ahappy: 

1 hour ago, Siri said:

Lurer jeg på hvorfor jeg har vondt i ymse ledd... albuene og en langfinger (men det er muligens den fingeren jeg hadde en brist i en gang i ungdommen - er vel sånt det setter seg gikt i, det :aww:). 

Winter is coming :aww::P 

--

AN har jeg spist frokost, sykepleieren kom mens jeg lagde den så den måtte vente litt, og jeg har selvsagt ikke vært så sulten på morran siden jeg måtte faste før MR for noen uker siden :teehe: Var godt med mat, ferske rundstykker fra nærbutikken med kakao til. Life is good :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Nå er jo 9 timer ganske lenge da. Det er stort sett rundt der mine må holde seg i helgene da jeg sjelden sover mye lenger. De kan holde seg lenger, men om de faktisk sier i fra at de må ut etter 9 timer så synes jeg ikke jeg har mye rett til å bli grinete altså.

 

Det er ikke vanlig for henne :) hun sover lenge, og når vi står opp så vil hun ikke ut en gang, enda hun får tilbudet. Hvis hun går ut så tisser hun ikke. Hun holder seg ca 13 timer, og det har hun alltid gjort fra kveld til vi står opp. Så litt grinete tillater jeg meg å bli;) Men heldigvis tilhører det sjeldenhetene at hun vekker meg for å gå på do. Men jeg er en veldig morgengretten person så jeg klarer bare ikke å styre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Du må ikke be om vår mening om du ikke vil ha dem :P 

:P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Da blir det sikkert bedre :ahappy: 

Det ble det, for tenk... kanskje... 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Winter is coming :aww::P 

:P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

AN har jeg spist frokost, sykepleieren kom mens jeg lagde den så den måtte vente litt, og jeg har selvsagt ikke vært så sulten på morran siden jeg måtte faste før MR for noen uker siden :teehe: Var godt med mat, ferske rundstykker fra nærbutikken med kakao til. Life is good :ahappy: 

Jeg bruker å ha slike halvstekte baguetter fra FirstPrice i skapet. La dem få en dusj vann og så setter man dem i ovnen. Da er det akkurat som nystekte... skikkelig gode :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...