Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!

Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Just now, Pringlen said:

Fyda... Altså, dette feks. er whisky. Man putter ikke tonic oppi whisky :lol:

images-4.jpeg.207fd10651643c4f58c33bc42ecaa413.jpeg

Neineinei, ikke i en Laphroaig! Men jeg har en Dalwhinnie som jeg ikke synes smaker helt topp alene, men ganske godt sammen med tonic :lol: Jeg liker ikke fullt så sterk røkt-smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

Just now, Pringlen said:

Fyda... Altså, dette feks. er whisky. Man putter ikke tonic oppi whisky :lol:

I gamledager gjorde man det, har pappa fortalt (jeg reagerte på lik måte første gang jeg hørte om det). Jeg ville personlig aldri gjort det. Gin for the win.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kangerlussuaq said:

I gamledager gjorde man det, har pappa fortalt (jeg reagerte på lik måte første gang jeg hørte om det). Jeg ville personlig aldri gjort det. Gin for the win.

Som sagt, GT er bedre :aww: Men i nøden spiser fanden fluer! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg trøtt og har mest lyst til å bli værende i sofaen hele dagen, men hundene bør få seg en liten tur ut først. Sånn for samvittigheten min sin skyld. 

Vært en hel dag på stevne uten å stille hund sjøl. Litt merkelig følelse. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Neineinei, ikke i en Laphroaig! Men jeg har en Dalwhinnie som jeg ikke synes smaker helt topp alene, men ganske godt sammen med tonic :lol: Jeg liker ikke fullt så sterk røkt-smak. 

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Det er sikkert sånt triks for å greie å drikke dårlig blended :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, tilogmed jeg hadde klart å reagere litt kjappere enn folka i bølgen! Ser på film jeg da, og får vel synes det er greit at vi ikke blir bønder på sunnmøre, da hadde bølgen slukt den gården og :lol:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på sykkeltur i kveld, så nå har jeg brukt opp belgeren :P Han har plutselig blitt skikkelig grei å sykle med da, tidligere ville han bare løpe fortfortfort fra start, og ble dermed kjempesliten bare etter et par km. Nå holdt han friskt trav uten at jeg trengte å bremse som en gal, og dermed holdt han ut hele turen også. Skal bli flinkere til å sykle med han, har jo til og med grusveier i området her. 

AN ser jeg program om en hundetrener på viasat nature som er nesten like kørka som CM...       

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten i bena. Opp-og- hopp kl 06 i dag (hundefolk!), for å jobbe som figurant på MH. Hjemme igjen kl 20. Det tar på å være hare, skrammel, spøkelse og skytter :D . Ny dag med MH i morra også. Fine hunder som ble testa i dag. Falt veldig for siste -en kelpietispe - tøff som f, med masse jakt, nyskjerrighet og mot. Og skuddfast- noe alle var i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en kjip uke, med litt hjertesmerte, konflikter på jobb og plagsom svimmelhet ble det ett kjempelyspunkt i kveld :D En veldig spesiell person for meg som jeg savner veldig tok kontakt. Bare skravlet litt, men gjorde godt i sjelen :D Lydbokspilleren som boffen drepte blir erstattet også, er tre stykker på vei til meg i posten. :) 

Ellers er det en rolig kveld, pakker til å være på kurs en uke. Skal bli godt å være på kurs en uke, borte fra det meste. Tror det eneste jeg vil savne er bikkja ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, puddellover said:

Lørdag kveld: Risbrød og Pepsi Max på venstre side, Alba på fanget, hårbørste og strikker på høyre side. Flokete pels skiller ikke på ukedager:P

Gleden ved å ha en puddel i livet sitt :P:teehe: 

Jeg skulle egentlig stelt pudler i dag jeg også, men jeg fikk flatt batteri sånn midt ut på ettermiddagen i dag, så da ble ikke det noe av. Vi skal få en dag i morra osv :P 

Det er snart 14 dager siden Nora ble borte, og det er så mange småting som er forandra som jeg ikke tenkte noe større over da hun var her. Jeg vaska f.eks gulvet forrige helg, og det er fortsatt ingen hybelkaniner her. Litt rusk som pudlene har dratt inn, men ingen hybelkaniner. Jeg var ikke klar over at hun røyta så mye engang jeg. Første gang siden jeg fikk hund at jeg ikke har hund som røyter, det er bare rart. 

Det er heller ingen som ligger under bordet når jeg spiser for å fange alt jeg måtte miste på gulvet. Ingen som slikker rein skjea jeg bruker til å fordele V&H med (pudlene pingle-sleiker, det er kjappere å skylle av den enn å la de "vaske" den), ingen som stikker nesa si i hånda mi når jeg er på vei til kjøkkenet, og ingen jeg må spørre om har tenkt å være med og legge seg når jeg går på soverommet. 

Det er tomt her. Det regnet jeg med at det ville bli, men det er måten det er tomt på. Jeg hadde ikke trodd at den eldste hunden skulle være den som dro i gang mesteparten av aktiviteten mellom hundene. Eller, om hun ikke dro det i gang, så har i hvert fall hun vært "kjernen" i det, eller hva jeg skal si. Leah har jo både lekt og stelt mye med Nora, de har hatt et veldig nært forhold fra da vi henta Leah. Noe av aktiviteten til Ali har også vært retta mot Nora, og begge to har nå funnet ut at vi, datterbarnet og jeg, bør få den oppmerksomheten Nora ikke kan få lenger. Merkelig nok så samfaller gjerne denne utdelingen av oppmerksomhet med de gangene jeg er opptatt med noe som ikke går overens med hundeleking :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo har visst fått seg et til gjeterhundoppdrag i morgen, så noe har vi gjort riktig sist :D 

Fortsatt litt skremmende å skulle avgårde alene med 'den ubrukelige', men vi får bare prøve og gjøre det beste ut av det, tenker jeg. Vi skal visst gå gjeterhundprøve om et par uker, så all erfaring er god erfaring, eller noe slik. Hjelp :lol: 

• Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke wifi her av en eller annen grunn, og husvert er i datters bryllup så vi får ikke gjort noe med det. 

Vi endte med å se på Bølgen på NRK3, og jeg ble faktisk positivt overrasket! Joner var mye flinkere i denne enn andre, men at det skal ta fyr i ting som er søkkvåte kjøper jeg ikke. Men til å være norsk er det den beste hittil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, enna skrev:

Sliten i bena. Opp-og- hopp kl 06 i dag (hundefolk!), for å jobbe som figurant på MH. Hjemme igjen kl 20. Det tar på å være hare, skrammel, spøkelse og skytter :D . Ny dag med MH i morra også. Fine hunder som ble testa i dag. Falt veldig for siste -en kelpietispe - tøff som f, med masse jakt, nyskjerrighet og mot. Og skuddfast- noe alle var i dag.

Åh, var du med på gjengen etter Bæra? Så gøy! Jeg hørte de skulle gå i dag.  Det har visst blitt et bra kull har jeg hørt og Bæra skal ha nytt kull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og lurer på hvordan denne fiskebåten har det, den ligger faktisk midt i stormens øye. De andre prikkene er faste installasjoner.

Heidi Steine sitt bilde.

Edit: Litt forstørring av bildet viste at den ligger i havn på Key west. :aww:

Hva skal jeg nerde om da tro?

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg sitter her og lurer på hvordan denne fiskebåten har det, den ligger faktisk midt i stormens øye. De andre prikkene er faste installasjoner.

Heidi Steine sitt bilde.

Edit: Litt forstørring av bildet viste at den ligger i havn på Key west. :aww:

Hva skal jeg nerde om da tro?

Tja, med den stormfloen og bølgehøyden som er eller blir der, så spørrs det om den overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det spikeren i kista for gårdsdrømmen vår, kødden som kjøpte det til langt over takst har fått konsesjon, men skal han bo der?? Neida!! Han oppfyller visstnok bo og driveplikten ved å bo i huset sitt i nærheten... Så da leier han vel inn de som har slått jorda  og får dem til å gjøre det,mens utmark og innmark gror igjen og hus/driftsbygning fortsetter og forfalle. Fy ****, jeg blir så sint!! Kun pga noen ***** lakserettigheter og hjortejakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvorfor vil du bytte hvis hunden fungerer på Vom? Hvis hunden fortsatt har løs avføring etter en uke ville jeg nok droppet det fôret ja.
    • Hei hundesonen! Jeg har en valp på 3-4 mnd som jeg holder på å bytte for på. Jeg bytter gradvis, startet med 4 dager hvor jeg ga 3/4 gammelt for (V&H), 1/4 nytt for, deretter 4 dager med 50/50, og så 3/4 nytt for en dag eller to, før jeg gikk tilbake til 50/50 fordi; Valpen har litt løs avføring. Typisk at det først kommer litt i normal konsistens, og så etterhvert blir det bløtere og bløtere. På ingen måte flytende/diare, men slik at det blir rester igjen i gresset der jeg plukker opp. Noen ganger går valpen to ganger på rad, først en med bra konsistens og så løsere i en tynnere strimle rett etterpå. Ofte er det og små halvfordøyde pinnebiter, små biter av stoff, grus og annet hun har fått i seg i dette løse. (Dette er små biter, prøver så godt jeg kan å forhindre dette men valpen spiser mye rart). Syns det begynner å lukte metallisk fra analen nå, mulig kjertlene ikke får tømt seg når det er litt bløt avføring? Høres dette normalt ut i en overgang til nytt for for en valp, eller bør jeg gi opp det nye foret og finne noe annet?
    • Haff, jeg sliter med de luksusproblemene vi har med casual turgåing. Altså, de er luksusproblemer ifht hvordan den gjennomsnittlige hunden i gata oppfører seg på casual tur - men ikke i gata vår. Våre nærmeste naboer er Midt-Norsk kompetansesenter for hund, så vi har en litt annen standard å måle oss etter, hence min følelse av å slite med hva folk flest synes er luksusproblemer, gitt den gjennomsnittlige hunden i andre sine gater. Med unntak av ved veldig spennende lukter så trekker ikke Ede i det hele tatt. Aldri vært hans greie. Han stopper og snur seg og venter på meg om båndet blir stramt. Foretrekker selv å ha det slakt. Han hører på meg når jeg ber han om noe og er ivrig på vakt etter oppgaver. Går omtrent halvparten av tiden pent ved min side som frivillig adferd. Har noen byks etter løv i vinden og drar LITT etter interessante lukter innimellom, og mister fokus og blir vimsete og tenderer mot raptus mot slutten om vi går for langt, men som energisk 6 mnd gammel (i dag, gratulerer med dagen, Edeward 🐾) er jeg ikke veldig bekymret for at sånt vil vedvare som problem i voksen alder. Han er stort sett flink gutt, MEN han er langt fra så veloppdragen som jeg helst vil ha ham. Han ploger og han går foran meg, han vimser til siden og han krysser foran meg. Det er irritasjonsmomenter. Vil gjerne ha en sånn robothund som bare går pent ved min side og følger med på hver minste bevegelse jeg foretar meg, altså.  Har på råd fra de langt mer kompetente naboene begynt å fase ut godbiter for å få bedre kontakt og kontroll. Belønner nå med lek og godsnakk og tempovekslinger istedenfor godis. Bygge relasjon. Han skal fokusere på meg, ikke på hva jeg har i hendene og lommene. Det er en omstillingsprosess. Gamle damer kan lære nye triks, men det tar tid. Fant ut det å belønne en fin turfot med hurtig gange og jogging fungerer som bare det. Ingen problemer å veksle tempo heller. Ede synes det var spennende med vekslinger mellom jogge, løpe og gå fort eller sakte. Spennende i seg selv, så lenge det er nytt, antakelig. Han er typen som liker variasjon og alt nytt er mer gøy enn det vi har gjort før. Med unntak av å sitte, ligge eller stå for å få kastet en apportleke, så surner han og protesterer om jeg ber om for mange repetisjoner av det samme. Temmelig nøyaktig fire rep av noe synes han er nok og nekter gjerne på den femte fordi han heller vil gjøre noe annet. Ikke Border Collie, m.a.o. Trenger mer variasjon i trening på øvelser.  Vi faser ikke fullstendig ut godisen enda. Mamsen er som en gammel hund med innarbeidede vaner og trenger tid på å finne tillit til at det skal gå an å få til. Har sluttet belønne fin turfot med godis, nå får han godprat, flere øvelser underveis og belønnes med lek for de istedenfor. Øvelsene blir da en sekundær forsterker. ..eller tertiær, for jeg tør ikke la være belønne gode 'slipp' med godis iblant. Han liker IKKE å slippe kampelekene sine  Akkurat på det punktet der har jeg svært lav tillit til fullstendig godisfrie metoder ennå. Vi får se.  Inntil videre lønnes også passeringer med godis. Dette fordi han har sterk byttedrift, spesielt på syklister som kommer bakfra og farer fra oss - de som kommer andre veien er han mer nonchalant om, da de innbyr ikke til jakt fordi de skal feil vei – helt motsatt av border collie, altså – og han har så sterke impulser til å hilse på forbipasserende mennesker, sladretrening med godis av høy verdi må vi bare fortsette med, fordi det fungerer.  I likhet med BC-blandingen jeg hadde, så trigger han her også frykt for å miste ham i en påkjørsel. Han har forstått at det sitter mennesker inni bilene, som han gjerne vil hilse på, og han har ikke NOEN konseptforståelse av mekanisk fysikk. Masse og fart i forbindelse med trafikk er ikke noe det går an å lære ham kløktig på den harde måten, så sladretrening på passerende biler er helt nødvendig med han her.  Strømgjerder derimot, det kan han lære på den vanskelige måten, så minner meg selv på å få det gjort. Trenger få narret ham borti gjerdet på en tom luftegård snarest, fordi en hest ville hilse på ham her om dagen. En vi har vært på nikk med ved passeringer en stund, han kom ivrig løpende til gjerdet for å si hei til oss, og Ede ble henrykt og ville borti for å hilse snute mot mule, som hesten innbød til. Ble en kjip opplevelse, fordi Ede har ingen anelse om hva strømgjerde er, og forstod ikke hvorfor jeg var så teit og holdt ham tilbake fra den nye kompisen sin. Han trenger finne ut hvorfor. Spørsmålet er hvordan narre han borti gjerdet på sitt eget initiativ når det ikke står en hest der. Vil jo ikke at han skal bæde på hester, for det kryr av dem her. Det er viktig å gi ham forståelsen av at det er gjerdet som er farlig og gjør vondt, ikke hestene. Fører opp på listen over to dos. 
    • Nå skal ikke jeg skryte på meg å kunne kjempemasse om hverken Malle eller hollender, men mitt inntrykk og det andre sier er at det er så store variasjoner innenfor begge rasene at du kan få begge type hunder (f.eks. mer skapt vs mer sosial, osv)  i begge rasene.   Men basert på de individene jeg kjenner av begge raser (som stort sett da er avlet for IGP ol) så vil jeg ikke si at hollender er noe mer krevende eller noe skarpere enn malle. Heller ikke mer energiske. Av de jeg har sett har hollendere litt lavere terskel for stress og lyd, men jeg er nok farget av hun jeg har selv 😂 og jeg har jo sett 10x fler maller enn hollendere.   Og hun jeg har er ikke spesielt selvstendig. Eller altså, hun kan fint være selvstendig og der det kreves, men hun henger jo etter meg som en skygge i typ alle situasjoner vi er i 😂 hun vil helst gjøre ting sammen med meg dagen lang 😂    Men den typen du beskriver høres ut som en typisk KNPV hund, hunder avlet mot bruk i politiet i Nederland osv. og de er nok sånn. Men min oppdretter av hollender blander KNPV linjer med sportslinjer, hvor hundene ikke er fult så skarpe, mer sosiale og ikke så selvstendige. De fleste i Norge er mer sportsavla.  Ble  langt svar ja 😄 I og med at det er så mange fler malle oppdrettere enn hollender tror jeg det er lettere å finne en bra malle. Jeg er heldig og kjenner flere som kan masse om både schæfer og malle til IGP bruk, så jeg må spørre og grave litt rundt 🧐😊  
    • Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...