Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Pringlen skrev:

Vi skal hente vom og svinekjøtt (kvernet) fra dyrefôr.no til uka. 11kr/kg for vom og 9,5 for svin, billigere om man kjøper stort, men det har vi ikke fryser til. Hadde det vært noe for deg også, kanskje?

Kverna svin ser jeg ikke er fullfôr, men er vomvarianten deres det? Jeg ser jeg må tilsette lakseolje for å få den biten til pels og poter, men det er jo ikke noe problem. 

3 timer siden, Siri skrev:

Er det Hamar Hund og Katt (eller hva de heter)? hvor mye tar de for ei blokk på 20 kg? Jeg har jo bestilt via dem før også, men husker jo ikke nå hva jeg betalte da :) 

Anitas Hund og Katt, de sa de tok 265 kroner for en tyvekilosblokk - mens i Trøgstad tok de 300 kroner om jeg hentet minst 200 kilo, ellers var det 350 per blokk. 

3 timer siden, Siri skrev:

Det er ikke sikkert det er så lurt å sove selv om man er trøtt... det kan hende det er fordi du sover for mye at du er trøtt også :) også fucker det opp døgnrytmen... 

Jeg tror heller det er fordi jeg ikke har fått sovet lenge nok ellers i uka, men mulig jeg skulle stått han av. Uansett for sent nå, og jeg følte meg sånn "orker ikke å gjøre noen ting og det er vondt i øya"-trøtt, ikke bare litt gjespete. Kubba med en gang jeg la meg i sofaen, og føler meg mye mer uthvilt nå - hundene har fått sitt, og nå skal jeg i gang med pelsstell.

3 timer siden, laikamor skrev:

Hjemmeeksamen levert, over ett døgn før fristen! Nå skal jeg ta meg en kjøretur med scooteren, har ikke vært utenfor døra siden mandag :P

Gratulerer med innlevert!

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg synes det er både og det der. 
Enda flere som bare vil ha noe tøft kommer til å skaffe seg nå, og det er jo ikke bra. Men igjen; Det er det jo mange som gjør med hund også, men det er jo ikke et argument for å forby flere raser som ser tøffe ut og som kan påføre skade om de er ute av kontroll. Reptiler er jo i det minste ikke ute blant folk på samme måten. Tviler på at noen tar pytonslangen sin med ut i bånd for å si det sånn :P 

Tja, jeg var på utstilling i Finland med noen andre folk, og vi skulle bare lufte hundene i en park nær fergekaia før vi kjørte ombord. Vi hadde god tid og vandret litt rundt, det var mer enn bare "tiss nå"-lufting. Midt i parken i sola satt en ungomsgjeng på et piknikpledd og skravlet, og jeg så fort at den ene hadde en feit og lang gulgrønn slange rundt nakken og drapert bortover halve parken.

Jeg, med min slangefobi, fikk et hysterisk panikkanfall av så store dimensjoner at de jeg reiste med fremdeles snakker om det. Dette var i 2005. 

18 minutter siden, Line skrev:

Hver gang du skriver Mirrmirr så tenker jeg du har mormor på besøk :aww: 

Navnet hennes ligger ikke så godt i munnen min, også har det bare blitt Mirrmirr. Mormor orker ikke å sitte i bil lenger enn ut til byen, så jeg tviler på at hun dukker opp med det første :P Hun kom ikke i min søsters bryllup eller min nevøs konfirmasjon, så jeg tviler på at hun dukker opp på spontant kaffebesøk :D 

18 minutter siden, Line skrev:

Sove godt!

Tusen takk, det gjorde jeg.

18 minutter siden, Line skrev:

Hjemme. Tung dag i dag, med minnestund som både var vakker og vond. Puste litt, så tur med jentene, før jeg hiver meg over oppgaven igjen senere

:console: 

Snøen forsvant mens jeg sov og gradestokken steg, så da skal jeg kle på meg litt mer og bråbade M og F utendørs, så har jeg ikke noe bad å vaske etterpå :D Det er bare en av dem som stiller i helga, men begge trenger litt såpe og vann. Glam skal få slippe, han er ren og pen enda fra utstillingen for to uker siden. Jeg skal bare finklippe litt poter og ører, og gre gjennom hele mammutpelsen hans. 

Tomatsuppe til middag, kanskje? Fra pose, selvfølgelig, jeg kan jo ikke lage mat. Det var litt stakkarslig i fryser og kjøleskap nå. Jeg har litt kjøttdeig, et egg, melk, vårløk, en potet, og en del basisvarer. Hva morsomt kan jeg lage av det? Kyllingen jeg hadde igjen fra middagen i går ble nemlig på mystisk vis frokosten min i dag, den lå i kjøleskapet og lokket på meg. Så det er ikke synd på meg om jeg ikke får ordentlig middag, jeg har egentlig byttet på måltidsrekkefølgen i dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

8 minutter siden, SFX skrev:

Tomatsuppe til middag, kanskje? Fra pose, selvfølgelig, jeg kan jo ikke lage mat. Det var litt stakkarslig i fryser og kjøleskap nå. Jeg har litt kjøttdeig, et egg, melk, vårløk, en potet, og en del basisvarer. Hva morsomt kan jeg lage av det? Kyllingen jeg hadde igjen fra middagen i går ble nemlig på mystisk vis frokosten min i dag, den lå i kjøleskapet og lokket på meg. Så det er ikke synd på meg om jeg ikke får ordentlig middag, jeg har egentlig byttet på måltidsrekkefølgen i dag.

Har du ris eller pasta? Kok det, stek kjøttdeigen, bland det inn i pasta/risen, knekk egget over og rør sammen - hakket vårløk på toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SFX skrev:

Anitas Hund og Katt, de sa de tok 265 kroner for en tyvekilosblokk - mens i Trøgstad tok de 300 kroner om jeg hentet minst 200 kilo, ellers var det 350 per blokk. 

Ahhhhh... jeg gidder jo aldri å handle der for det ligger alt for krøkkete til med bil :) 

9 minutter siden, SFX skrev:

Jeg tror heller det er fordi jeg ikke har fått sovet lenge nok ellers i uka, men mulig jeg skulle stått han av. Uansett for sent nå, og jeg følte meg sånn "orker ikke å gjøre noen ting og det er vondt i øya"-trøtt, ikke bare litt gjespete. Kubba med en gang jeg la meg i sofaen, og føler meg mye mer uthvilt nå - hundene har fått sitt, og nå skal jeg i gang med pelsstell.

Slike søvneksperter sier jo at man aldri skal "ta igjen" tapt søvn om man vil ha en normal døgnrytme, men gjort er gjort :P 

9 minutter siden, SFX skrev:

Tomatsuppe til middag, kanskje? Fra pose, selvfølgelig, jeg kan jo ikke lage mat. Det var litt stakkarslig i fryser og kjøleskap nå. Jeg har litt kjøttdeig, et egg, melk, vårløk, en potet, og en del basisvarer. Hva morsomt kan jeg lage av det? Kyllingen jeg hadde igjen fra middagen i går ble nemlig på mystisk vis frokosten min i dag, den lå i kjøleskapet og lokket på meg. Så det er ikke synd på meg om jeg ikke får ordentlig middag, jeg har egentlig byttet på måltidsrekkefølgen i dag.

Her ble det "Siri spiser ut av fryseren"-middag... dvs en porsjon marinerte reker, en bit ribbe og ris - samt litt rå grønnsaker :lol: Kanskje ikke noe jeg ville servert et besøk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX : ingen av variantene deres er fullfôr, som i at det er ferdig vitaminisert. Vomen er ren, kvernet vom (blir vel som provit, bare i blokk) svinet vet jeg lite om, annet enn at det er kvernet. Min plan er å bruke mest vom, og noe svin. Tilsette litt tørrfôr og litt lakseolje. Har gjort det slik med baltofôr (ren kylling) siden v&h ble teite, og det har fungert utmerket så langt. Og vom er jo i hvertfall ikke noe dårligere fôr enn kylling. Ser på hjemmesidene til dyrefor at de også har lakseolje til en hyggelig pris + forskjellig annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg ser ikke problemet med det. Er det ikke bare bra at selv de fra andre land ønsker å feire da? 
Lurer på om de samme nordmennene som blånekter på utenaldske flagg ville avstått feiring av den svenske nasjonaldagen om de flyttet til Sverige. Eller 4. juli om de flyttet til USA? 
Og nordmenn er jo relativt flinke til å ta med det norske flagget og veive med det i utlandet også, så jeg synes det blir litt hyklersk å nekte andre å gjøre det samme her. 

Det er nordmenn som feirer 4. juli i Norge :P Men ellers så er jeg enig :)  

1 time siden, Line skrev:

Folk må gjerne vifte med det flagget de vil for min del, men jeg synes likevel det er snodig å velge et annet flagg på Norges nasjonaldag. Men det viktigste er at unger og alle andre koser seg :) 

Det er kanskje snodig for oss som ikke har dobbel nasjonalitet, men for de som har det, så er det antageligvis helt naturlig :) 

--

AN har jeg fått beskjed om at det er godt ikke flere er som meg på facebook fordi jeg ikke applauderte en video der en varebilsjåfør presser en syklist (som rett nok lå midt i veien) ut i renna. Ja, det er jammen meg flaks at det ikke er flere som syns det er helt naturlig å ikke prøve å lemleste eller drepe alle som irriterer en, liksom :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag: Resten av den ferdige pizzadeigen med resten av den hjemmelagete tomatsausen, garnert med ost. 

Jeg har så inni hamp og staur lite lyst til å gå løst på stabelen av norskprøver som ligger og venter på meg og rødpenna mi! :icon_cry:Vurderer faktisk å vente med å gi dem tilbake til mandag, da kan jeg ta en halv bunke hver dag i helga i stedet for å bruke hele kvelden nå. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klematis skrev:

Jeg troppet opp på politistasjonen for å anmelde hundeeieren av den aggressive, løse hunden i dag. Politiet hadde ringt henne etter at jeg ringte dem da hunden angrep mandag, og hun hadde nektet for det som hadde skjedd, og sagt at hunden hadde vært i bånd. Det er som vanlig blank løgn. Jeg kunne godt anmelde det, og fikk nummeret til krimvakta for å avtale tid,men siden jeg ikke kan dokumentere skader hverken på meg selv eller min hund, vil det hvis hundeeier blir innkalt til samtale med politiet og nekter for det som har skjedd over flere år så mange ganger, bli ord mot ord. Han sa at hvis saken blir henlagt, så kan det hende hun tenker at hun vant og bare kan fortsette. Så han anbefalte meg å fortsette å gå der og filme eller ta bilde neste gang.

Når bikkja kommer løpende som regel bakfra, er ikke det å ta opp mobilen og ta bilder eller filme det som står i hodet mitt, det er å stoppe angrepet og skjerme hunden min fra å bli bitt. Og meg selv da, for den har i følge andre naboer bitt mennesker også.

Så så langt kom jeg med det.

Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal foreta meg videre. Jeg har ikke lyst til at Bizi skal risikere å bli angrepet flere ganger, sinnataggen har vært bundet når den har vært ute i to år siden politiet sist ringte, men nå blåser hun i det igjen, tydeligvis. Og å prate med henne er jo helt nytteløst.

Det er utrolig irriterende at man ikke skal få gå tur i sitt eget nabolag på offentlig vei uten å risikere at en rasende, løs hund kommer for å ta bikkja mi. Og det er utrolig irriterende at hundeeiere skal få fortsette å holde på slik uten at det får konsekvenser.

Så dumt at politiet ikke ville ta saken, nevnte de konfliktrådet som et alternativ? Om det er slik at du vil forfølge saken videre kan du selv melde den inn til konfliktrådet. Det er en gratis og frivillig ordning, dvs det koster deg ingenting. Siden ordningen er frivillig er du riktignok avhengig av at motparten vil møte, men det kan godt hende at de synes situasjonen er trasig de også. Konfliktrådet mekler en del hundesaker i løpet av et år så de har mest sannsynlig god kompetanse til å hjelpe. Det kan være verdt et forsøk? http://www.konfliktraadet.no/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tydeligvis ikke vært innom tråden siden det ble ny måned, jeg. Rekker ikke henge med. Snart klart for siste nattskift i denne turnusen. Hvert år når det nærmer seg 17. mai, blir jeg sittende og irritere meg over at jeg ikke fikk bunad til konfirmasjonen (kusina mi fikk, nemlig, av samme person som jeg "kun" fikk festdrakt av, fordi bunad var så dyrt, men jeg var selvsagt ikke yngste barnebarn). Så da sitter jeg på finn og diverse sider og sikler på bunad... Ønsker meg så inderlig, og jeg er fast bestemt på at innen guttungen er konfirmant om tre år, så skal jeg bare ha en bunad. Det må jo være safe å kjøpe det når jeg har hatt samme sizen (litt mindre nå, egentlig), siden jeg sto til konfirmasjon for 17 (!) år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Finn innkalling til tannsjekk på dyret i dag. Sist vi gjorde det gikk jeg ut med en regning på 13.000,- så jeg kjenner lommeboka vrir seg i redsel nå..

Ih! Hva fikk du gjort til den prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ih! Hva fikk du gjort til den prisen?

Omfattende tannrens, tannrøntgen og trekk av 3 tenner (bl.a. en knekt rovtann). Fikk litt på forsikringa ettersom det var snakk om skadet tann, men dyrt ble det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg sier lell :P 

Ja, vet jeg ikke er alene om det, men tenkte hun bodde på Østlandet og det kanskje ikke var så utbredt der. Jeg er bare nysgjerrig jeg :P 

19 timer siden, Christine skrev:

Når en trønder sier "ja, men læll da!" så har man ingenting å stille opp med, og diskusjonen blir herved tapt :aww: 

 

Sant :lol: 

8 timer siden, SFX skrev:

Det er jo et ord du finner i flere dialekter, men neppe i min originale. Jeg er Østlending, men jeg har noen låneord med meg - for eksempel bodde jeg to år i Trondheim og halvannet år i Tromsø, så da hadde jeg med meg noen nye ord i bagasjen på vei hjem. Mamma er fra Ålesund, så jeg har alltid hatt noen av hennes ord og tonefall i ordforrådet mitt også. Jeg snakker som regel rimelig normert østlandsk - men det er flere som etter hvert avslører at jeg er fra Østfold fordi jeg har tjukke L'er. Jeg har ikke utpreget breial Øssfåll-dialekt, men har ikke rendyrket østlending heller fordi jeg har vært nomade og har sunnmørsgener.

Bare det at bergensere synes det er så rart, og da synes jeg det er rart de synes det, for det faller meg så naturlig å si :P Jeg bruker mye dialekt-ord -snekjeklarlåkfole for eksempel-  jeg hadde forstått de hadde reagert på, men samtlige har sagt at lell er det særeste de har hørt :lol:

---

Ellers tommel opp både for flagg i alle farger samt et lite utvalg krypdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tutle skrev:

Ja, vet jeg ikke er alene om det, men tenkte hun bodde på Østlandet og det kanskje ikke var så utbredt der. Jeg er bare nysgjerrig jeg :P 

Sant :lol: 

Bare det at bergensere synes det er så rart, og da synes jeg det er rart de synes det, for det faller meg så naturlig å si :P Jeg bruker mye dialekt-ord -snekjeklarlåkfole for eksempel-  jeg hadde forstått de hadde reagert på, men samtlige har sagt at lell er det særeste de har hørt :lol:

 

For å være litt frekk mot mine egne :aww:

Bergensere forstår stort sett ikke så mye annet en bergensk, og alle som snakker noe annet snakker rart :aww:

Hilsen hun som ble kalt svenske fordi jeg snakket (snakker ) trøndersk :aww: 

Men sånn gjevnt over så opplever jeg bergensere som litt mer "vanskelig" når det kommer til å forstå andre sine dialekter. Men det er bare min erfaring som trøndersnakkende "bergenser" boende i byen i 17 år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Omfattende tannrens, tannrøntgen og trekk av 3 tenner (bl.a. en knekt rovtann). Fikk litt på forsikringa ettersom det var snakk om skadet tann, men dyrt ble det i alle fall.

Utgifter til tennene til hundene er min store skrekk, det er så uberegnelig. Når man har flere hunder burde man jo ha en buffer på flere titalls tusen bare til tenner! :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
2 timer siden, Enits skrev:


Du har ikke et go pro kamera eller sånt noe du kan ha på når du går der da? Da vil det jo filme og du kan avverge situasjonen samtidig?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, har ikke det. Men, skal nok pønske ut noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snoffe skrev:

For å være litt frekk mot mine egne :aww:

Bergensere forstår stort sett ikke så mye annet en bergensk, og alle som snakker noe annet snakker rart :aww:

Ja, nettopp :lol: Hørt den om at bergensk er ordentlig norsk, og videre noe om at østlendinger ikke greier å uttale navnet på hovedstaden sin riktig engang (Oshlo).

Men det er alltid gøy å fortelle de at de har den største grammatiske feilen ever (som de ofte ikke er klar over engang). Jenten. :aww: 

11 minutter siden, Snoffe skrev:

Hilsen hun som ble kalt svenske fordi jeg snakket (snakker ) trøndersk :aww: 

Riktig :lol: 

11 minutter siden, Snoffe skrev:

Men sånn gjevnt over så opplever jeg bergensere som litt mer "vanskelig" når det kommer til å forstå andre sine dialekter. Men det er bare min erfaring som trøndersnakkende "bergenser" boende i byen i 17 år.

Etter en stund blir man litt lei alle "hæ-ene" så snakker man litt penere og tydeligere. Sambo synes det alltid er litt gøy når jeg har vært en tur hjemmom :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
1 time siden, Lemen skrev:

Så dumt at politiet ikke ville ta saken, nevnte de konfliktrådet som et alternativ? Om det er slik at du vil forfølge saken videre kan du selv melde den inn til konfliktrådet. Det er en gratis og frivillig ordning, dvs det koster deg ingenting. Siden ordningen er frivillig er du riktignok avhengig av at motparten vil møte, men det kan godt hende at de synes situasjonen er trasig de også. Konfliktrådet mekler en del hundesaker i løpet av et år så de har mest sannsynlig god kompetanse til å hjelpe. Det kan være verdt et forsøk? http://www.konfliktraadet.no/

Det kan sikkert ha noe for seg i noen konflikter, men dama lyver til politiet og sier hunden var i bånd. Det var den på ingen måte. Hun løy til meg de første gangene og sier at hunden stakk visst av. Ja, første gang hadde den valper, så det var derfor den fòr over plenen og kastet seg i strupen på hunden min som ante fred og ingen fare der vi passerte på tur...Det stemmer ikke, de lar den gå løs selv om den angriper når man passerer med hund. Jeg fikk en gang beskjed om at jeg kunne la være å gå forbi der med hund.  Og de er fullstendig klar over at det er veldig ubehagelig både for meg, min hund og andre som er redde for å gå forbi der. Det bryr de seg ingenting om. 

Så å bevise at den er løs, er nok eneste måten å få gjort noe med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Klematis skrev:

Ja, jeg ser politiet sin side av saken. Politimannen var forståelsesfull han, jeg har vært i kontakt med dem flere ganger, så saken er registrert og de tar det på alvor, men det blir altså lite de får gjort med saken før det er bevist at hunden er løs. For da kan hun bøtelegges for brudd på båndtvang, og så kan de lettere ta saken videre. 

Det er kjipt ja, og enda verre er det fordi jeg vet at den har bitt en annen nabo som måtte på legevakta og at den har angrepet flere andre hunder og at flere er redde for å gå forbi der. Det går barn forbi der hver dag, men ingen tør å stå fram fordi det er ei lita bygd og folk er livredde for dårlig stemning. 

Jepp, jeg skulle absolutt fått tatt bilde eller filmet det. Jeg får se når det har gått en stund om jeg tar sjansen på å gå forbi der og tar med meg noen som kan filme på en varm godværsdag hvor bikkja ofte er ute. Greiere om man er to, så kan jeg beskytte Bizi mens andre tar seg av dokumentasjonen. Håper jeg kan få til det en gang.

 

Dersom det tar lang tid før alt klaffer i dét tilfellet, ville jeg gått med mobil på tur om dere skal nærme dere/forbi området de bor. Ta den fram litt før, start opptak, gå med bånd og mobil i samme hånd. Da kan du ha en hånd ledig i det minste. Dersom et angrep skjer så trenger du jo ikke få det hele med på film, ser man hunden kommer løpende uten tegn til å stoppe + urolig filming med lyd (om den knurrer, gneldrer) så er det jo dokumentasjon det også. Om man ikke unngår området da.. Utrolig kjedelig situasjon, håper det løser seg kjapt! :console: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående legaliseringen av reptiler i dag så er jeg ikke helt sikker på det argumentet om at de får bedre veterinærbehandling. Per dags dato lærer vi ikke noe om reptiler på studiet i det hele tatt, og jeg ser vel ikke helt at det kommer til å endre seg med det første (se bare på kaniner, vi har vel kanskje 2-3 timer om kanin i løpet av studiet, selv om det alltid har vært lov). Så de veterinærene man må oppsøke blir jo da de som har tatt etterutdanning, og de har man jo kunnet oppsøke i dag også (de er såpass velkjente at de er ikke så vanskelig å finne med litt minimal innsats). Det er neppe sånn at man får et rush med folk som kommer til å spesialisere seg på det, bare fordi det nå er lovlig. Ikke tror jeg heller at det har vært noe stort problem med veterinærer som angir kundene sine for å ha reptiler heller, har i hvert fall aldri hørt om det. 

Når det er sagt så har jeg ikke sånn veldig sterke følelser for legaliseringen, hverken den ene eller den andre veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Snoffe skrev:

Men sånn gjevnt over så opplever jeg bergensere som litt mer "vanskelig" når det kommer til å forstå andre sine dialekter. Men det er bare min erfaring som trøndersnakkende "bergenser" boende i byen i 17 år.

La ikke merke til det engang jeg, hvis du fortsatt snakker trøndersk :lol:

Har vært borti at de ikke gidder skjønne jeg også. Men har væet minst like mye borti det fra østlendinger, særlig oslofolk:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, tutle skrev:

Dersom det tar lang tid før alt klaffer i dét tilfellet, ville jeg gått med mobil på tur om dere skal nærme dere/forbi området de bor. Ta den fram litt før, start opptak, gå med bånd og mobil i samme hånd. Da kan du ha en hånd ledig i det minste. Dersom et angrep skjer så trenger du jo ikke få det hele med på film, ser man hunden kommer løpende uten tegn til å stoppe + urolig filming med lyd (om den knurrer, gneldrer) så er det jo dokumentasjon det også. Om man ikke unngår området da.. Utrolig kjedelig situasjon, håper det løser seg kjapt! :console: 

Ja, jeg får prøve det. Skal prøve å gå en annen vei enn jeg pleier, hvor jeg kommer på veien foran huset istedenfor bak. Da har jeg litt bedre tid på meg til å se om bikkja er ute, og til å få jaget den vekk, istedenfor at den skal klikke i vinkel i det vi runder hushjørnet og ikke er forberedt.

Ja, det mangler ikke på lyd...den skriker og hyler og er helt gal. Står den i bånd så holder den på i mange minutter etter at man har passert. Og er den inne så står den og skriker i stua.

Jeg kan unngå å gå rett forbi huset også ved å gå i skogkanten, i hvert fall på sommeren,  en god runde rundt huset istedenfor å gå på veien, men mannen i heimen hissa seg opp over det og mente jeg ikke hadde rett til å gå der heller. Jeg har jo det.... Så det skal ikke være lett...:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tommy skrev:

Helt noob på det med huskjøp og sånt, men det er slik at 15% egenkapital er et ufravikelig krav? 

Ja de har blitt ganske strenge på det, mye mindre bruk av skjønn nå enn for bare fem år siden. Selv uten noen betalingsanmerkninger og 3 års budsjett :sleep:

 

13 timer siden, Malinka skrev:


De kan få realkausjon på egenkapitaldekning i stedet for, dvs sikkerhet i annen eiendom. Og så er det greit å være obs på at når man blir eldre, over 34 år, så øker kravet til egenkapital til 25%.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hæ, det har jeg aldri hørt om? Tror ikke det er noe som er spikret nasjonalt på samme måte som 15%-regelen. Har du link til dette?

 

5 timer siden, Lola Pagola skrev:

Det er endel diskusjon på facebook om dette nå, om hvorvidt det er greit å gå med flagg fra andre land i 17.mai toget. Hva tenker dere om det? Min spontane reaksjon er at det må da være greit, og jeg er veldig for at alle skal få feire på sin måte. Det skal jo være en gledens dag, som feirer samhold og frihet. Samtidig så er det jo Norge sin nasjonaldag, så på en måte er det kanskje litt rart å flagge med andre flagg enn det Norske i toget? For min del, som er 50% norsk, ville jeg ikke følt det helt naturlig å gå med flagget fra mitt andre land i toget, men reagerer ikke på om andre gjør det egentlig. Så egentlig vet jeg ikke helt hva jeg synes om det, jeg har sånn sett ingen mening som er sterkt for eller imot, stiller meg vel ganske nøytral til det egentlig... men er nysgjerrig på synspunktene til folk (orker ikke å lese igjennom hissige kommentarfelt på fb, føler ikke det sier så mye om hva folk flest tenker om det, er mest hissigproppene som tar plass der).

Jeg syns det er merkelig, det er jo Norges nasjonaldag liksom? Vi feirer vår frigjøring. Hadde jeg bodd i et annet land hadde jeg deltatt på feiringen med flagget til det landet, hva har mitt flagg der å gjøre liksom??

 

5 timer siden, Turb skrev:

Er det virkelig en gladnyhet at man får lov til å holde reptiler i Norge nå fra august? Kjenner meg litt tvilende...

Det hun sa: 

5 timer siden, Grønn Frosk skrev:

Jeg tenker at det gjør det lettere for de som eier reptiler med tanke på å oppsøke veterinær.  Det er mange som har holdt de ulovlig,  og som da ikke har søkt hjelp og råd når dyrene faktisk har trengt det. Det kan hende at det også fører med seg at det blir mer åpne drøftinger og at kunnskapen om reptiler kan deles mer. 

På den negative siden, så blir det nok flere som skaffer seg reptiler hjemme kun fordi de ser kule ut, men uten at de egentlig burde.

Enig :) 

 

4 timer siden, laikamor skrev:

Åååå, nei! Klarte å krympe min kjære ulvang-genser :( Glemte å sette på ullprogram. Beste genseren jeg har, men samtidig glad for at det ikke var en selvstrikket genser. Veldig stressa for tiden, så jeg gjør mye rart. 

 

Den kan reddes! Fikset akkurat 4 ullgensere som broren min krympet massivt. Fyll vasken med lunkent vann, ha oppi en dæsj med balsam og bland godt. Legg genseren oppi og klem forsiktig til hele genseren er våt. Klem så vannet forsiktig ut. Begynn å utvide genseren, dra i både lengderetning og bredden til du har riktig størrelse :) Funker gull!

 

4 timer siden, Klematis skrev:

Den kommer som ei kule den, for bilveien jeg går på går gjennom tomta der hunden bor, og flyr rett på Bizi, så da er jeg mest opptatt av å stoppe angrepet. Den flyr rett i strupen på henne, så jeg føler ikke at jeg bare kan la den gyve løs på henne mens jeg står og filmer. Og jeg aner jo ikke noe om når den er løs eller ikke løs, det kan være to år til neste gang eller det kan skje når som helst. Trodde det var trygt der nå etter to år hvor den har vært bundet når den har vært ute, men tydeligvis ikke.

 

Hva med å få med deg en venn på tur en dag, så ber du vennen din filme slik at du kan løfte opp Bizi hvis den andre hunden kommer :)

 

1 time siden, Caroline skrev:

Har tydeligvis ikke vært innom tråden siden det ble ny måned, jeg. Rekker ikke henge med. Snart klart for siste nattskift i denne turnusen. Hvert år når det nærmer seg 17. mai, blir jeg sittende og irritere meg over at jeg ikke fikk bunad til konfirmasjonen (kusina mi fikk, nemlig, av samme person som jeg "kun" fikk festdrakt av, fordi bunad var så dyrt, men jeg var selvsagt ikke yngste barnebarn). Så da sitter jeg på finn og diverse sider og sikler på bunad... Ønsker meg så inderlig, og jeg er fast bestemt på at innen guttungen er konfirmant om tre år, så skal jeg bare ha en bunad. Det må jo være safe å kjøpe det når jeg har hatt samme sizen (litt mindre nå, egentlig), siden jeg sto til konfirmasjon for 17 (!) år siden. 

Lykke til med bunad! Jeg elsker min, konfirmasjonsgave som jeg fikk i en alder av 21 år :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det "Siri spiser ut av fryseren"-middag... dvs en porsjon marinerte reker, en bit ribbe og ris - samt litt rå grønnsaker [emoji38] Kanskje ikke noe jeg ville servert et besøk [emoji3] 

Fikk ikke med riktig quote, men du får parkert rett utenfor jo, bare du kjører ned riktig gate [emoji4] (men det vet du helt sikker og da, stemmer bare for at du støtter en slik butikk [emoji4]).

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...