Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai


Gjest
 Share

Recommended Posts

For en nydelig dag vi har hatt i Trøndelag! Sara og jeg koste oss på Ladekaia, etterpå har jeg turet hunder og så har jeg sittet på verandaen og lest mens hundene har ruslet rundt i hagen (i langlinene sine). Det var så varmt i sola at jeg hentet fram parasollen!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, jeg vant budrunden  jeg er huseier  oi, shiit, jeg kan ikke tro det! Det er perfekt!!!

Jeg har vært en "svipptur" i Oslo i dag og hentet vårt nye familiemedlem Hils på Miriel, (Hotfuzz Against All Odds) Har bare kjent henne i underkant av 12 timer, men guri for en kul frøken, som t

Thea har kommet hjem! 3 uker holder i massevis, og jeg håper hun aldri tar turen ut igjen

Posted Images

Guest Klematis
6 timer siden, SFX skrev:

Noen ganger funker det med enkel rapsolje fra dagligvaren for å få mer fett i kosten, og dermed bedre hud og pels.

Topp,da tester vi ut det. Takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

Hører jeg har vært heldig med vipps, siden jeg alltid har fått det inn på konto innen 2 min, uavhengig av avsenderbank og tidspunkt :ahappy:

 

Fordi du har DnB... Vipps eies av DnB :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Fordi du har DnB... Vipps eies av DnB :D

Jeg har Sparebanken 1 Hedmark og jeg får også penger direkte og overfører penger direkte med Vipps, aldri skjedd at det har tatt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Jeg har Sparebanken 1 Hedmark og jeg får også penger direkte og overfører penger direkte med Vipps, aldri skjedd at det har tatt tid...

Den var litt verre å forklare :lol:

Jeg har Nordea, og jeg får det alltid dagen etter, tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt besøk av @Mirai , vi var spreke og jogget i det fine været! 

Fikk hjem Aïda med svidd pels på skulderen, hun hadde visst vært litt nærgående på grillmaten i helgen :teehe: Det er bare litt svidd pels altså, hun ble ikke brent!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Hatt besøk av @Mirai , vi var spreke og jogget i det fine været! 

Fikk hjem Aïda med svidd pels på skulderen, hun hadde visst vært litt nærgående på grillmaten i helgen :teehe: Det er bare litt svidd pels altså, hun ble ikke brent!

Brent barn prøver en annen vinkel for å nå grillmaten nesten gang? 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatekjøkken pizza fortært, kveldstur gått, nå er det klart for is og sofa! Vært ute siden kvart over 7 idag, det bærer nepa og skuldrene mine preg av :sleep:

Red: møtte på en nabo på tur som skal rive låven så vi måtte bare forsyne oss med ved :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 timer i skogen i nyyydelig vær! Nå har jeg spist middag og har en date med sofaen og Netflix.

Og jeg vurderer seriøst å begynne å løpe litt, det skal ikke være lov å være SÅ støl etter noen runder i utstillingsringen :o

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd et eller annet i gata mi mens jeg var ute med Uno :hmm:

Det bor en del barnefamilier her så som regel er det en del lyd, unger som leker ute. Da jeg kom hjem nå var det helt stille... utenfor det første huset sto det en liten gruppe folk og prata, alle så kjempealvorlige ut. Tenkte først det kanskje hadde skjedd noe på russearra i går, ene sto med russebukse, men da jeg kom litt lenger opp i gata så jeg to politibiler utenfor ene nabohuset her. Det bor en god del asylsøkere der og det har hendt før at politi har kommet for å hente folk som skal ut av landet, men noe var annerledes... En nabo sto og snakket med politifolka, og det var helt stille. Der bruker det alltid være unger ute, musikk inne, folk som prater. Det var noe med roen til politifolka, de bare tok seg god tid og sto og sammenlignet notater... To sånne store politibiler, ikke de vanlige stasjonsvognene. Har ikke kommet noe på nyhetene ennå, men jeg har en skikkelig dårlig magefølelse :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. april 2017 at 9:16 PM, SFX skrev:

Det er nok også individ-avhengig. Jeg vet om korthårshunder som ser ut som om de har skabb når de er nedrøytet, og som ikke kan stilles da. Jeg har vært ringsekretær i... 15 år? Og skrev i flere år før det. Og det er ikke bare nuffer og golden retrievere som har fått på kritikken at de ikke stiller i optimal pelskondisjon, for å si det sånn. Det har korthårede hunder fått også, inkludert jaktraser.

Haha, ja det tror jeg på :P Aron har omtrent samme pelsen sommer som vinter, skulle gjerne hatt litt bedre pels vinterstid altså! 

Sitat

X'en, når hun var nybadet og i full pels, fikk et par ganger på kritikken "for dagen ikke i beste pelskondisjon", og "enda ikke kommet opp i full pels etter røyting". Og jeg visste jo at jupp, dette er det du får, mer blir det ikke. Mens Glam - hittil, han er jo ung enda og kan få andre røytesykluser - har så mye pels at da han ble stilt helt naken på D4A så fikk han i kritikken (av en rasespesialist, til og med) "voldsom pels" eller noe i den stilen. Han har plenty - så plenty med pels at en dommer som ikke så noen grunn til å ta på de hundene h*n hadde i den ringen den dagen kjeftet på meg for å komme med en sykelig overvektig hund, og ga meg streng beskjed om å slanke ham øyeblikkelig før han fikk permanente skader.

Flaks at mine elsker å bli kosemost da :D

Ja, det kan være store individforskjeller! 

Jeg vil kosemose stelt bærnerpels :D 

9 timer siden, SFX skrev:

God morgen!

Vi kom hjem fra utstilling i Danmark til betimelig tid i går, men likevel ramlet jeg omkull og sov på sofaen til inntil nylig... Jaja, godt å sove.

Jeg er midt i ørerensen av Foenix, så skal de få frokost, og jeg skal finne noe å lage mat av. Så får vi se hvor mye annet vi finner på. Korsbenbruddet plaget meg en god del i går, og jeg er øm i kroppen i dag - med øm mener jeg egentlig "grisevondt". Legen sa det tok 6-8 uker å gå, og det har gått over 10, så jeg synes det kunne gi seg nå. Det ironiske er at jeg ikke har kjent smerter på lenge, bare "nummenhet" og "dovna bort" i det siste, men løping i helga ble visst for mye. Takkskaldufaenmegha, jeg trodde jeg kunne stille litt igjen og få kose meg med hobbien min.

På den annen side så er hendene røde og irriterte i dag, klør som besatt, og forteller meg at sola og soleksemen er tilbake. Så kanskje jeg bare skal vente med utstilling til det er innendørssesong igjen. **** våren. Og sommeren også.

Men Glam fikk veldig fine kritikker i helga, i går slo han til med en andreplass i åpen med CK - ikke verst for en fjomp på to år og to uker, og ni deltagere i klassen. Han ble slått av en norsk hannhund på fire, og han har endret seg veldig på to år, så jeg bare smiler over at Glam kan gjøre det så bra nå, og ser fram til 2019 :D 

Kanskje det også er overskyet i 2019 - jeg er solbrent i trynet etter helga, og det til tross for at det regnet store deler av lørdagen. 

Liker ikke at bruddet plager deg :( 

men grattis med gode resultater på Glam :D 

 

-----

jeg og Skills var på blodsporkurs forrige helg. Han har gått et par menneskerorset før, men aldri vært borti blod. Han er visst født til å gå spor, herrejesus for en framgang! Siste sporet vi gikk var ca 300m, 3 vinkler, sårleie, blodopphold på 5-10 meter og blodopphold på 15 meter. Herlig tempo og stor interesse for spor :D 

nå i helga var jeg på den årlige utstillinga til Norsk harehundklub. Kjempefin kritikk, selv om bikkja (edit: Aron) tydeligvis har vokst 1,5 cm :lol: alltid blitt målt til 35, men på lørdag var han blitt 36,5 cm gitt! Endte alikevel opp med excellent, CK, 1BKK, 1BHK, BIR og BIS6 :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kom til Trondheim, her har jeg aldri sett hoggorm.

Bare fordi artsobservasjoner er gøy - her er rapporterte observasjoner av hoggorm i sør-trøndelag de siste 17 årene: 

http://artsobservasjoner.no/ViewSighting/ViewSightingAsTable?storedSearchCriterias=886703 

Tryggest på "vår" side av nidelva, altså :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Bare fordi artsobservasjoner er gøy - her er rapporterte observasjoner av hoggorm i sør-trøndelag de siste 17 årene: 

http://artsobservasjoner.no/ViewSighting/ViewSightingAsTable?storedSearchCriterias=886703 

Tryggest på "vår" side av nidelva, altså :P 

Ja, det er det jeg alltid har hørt også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skar meg på stekespaden. Når begynte stekespader å være knivskarpe? 

Og så lurer jeg på: Er det noen som har erfaring med Voltarol? Hver gang jeg ser reklame for det så tenker jeg at det kan jeg jo bare klæsje på knær og føtter, så kan jeg gå milelange fjellturer hver dag! For reklamer lyver vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke blitt like godt mottatt av alle i familien at jeg skal få ny hund :aww: (som vanlig). Mormor syns salukien er KJEMPEstor og lurer på hvordan i all verden jeg skal få plass til den hjemme hos meg. Den kan IKKE ligge i sofaen, for da har ikke ungene noe sted å være! :teehe: For ikke å snakke om i bilen! (Vi hadde da vitterlig alltid to schäfere i vanlig stasjonsvogn da jeg vokste opp). Dette blir et kjempeproblem, jeg kan feks aldri dra på stranda med guttene når jeg har to hunder! (huh...). Jeg kan heller ikke bli med når ungene skal ut og leke (igjen, huh...), og den kan jo fader ikke være hjemme alene! Gnål, gnål, gnål. Det går sikkert bra! To dager igjen :D

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, MarieR skrev:

Bare fordi artsobservasjoner er gøy - her er rapporterte observasjoner av hoggorm i sør-trøndelag de siste 17 årene: 

http://artsobservasjoner.no/ViewSighting/ViewSightingAsTable?storedSearchCriterias=886703 

Tryggest på "vår" side av nidelva, altså :P 

Det er jo ikke uten grunn at man sier dette er rett side av elva :icon_confused: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skar meg på stekespaden. Når begynte stekespader å være knivskarpe? 

Og så lurer jeg på: Er det noen som har erfaring med Voltarol? Hver gang jeg ser reklame for det så tenker jeg at det kan jeg jo bare klæsje på knær og føtter, så kan jeg gå milelange fjellturer hver dag! For reklamer lyver vel ikke?

1 . Når den blir besatt?

2. De reklamene irriterer meg vettlaus... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...