Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
4 timer siden, Siri skrev:

Jeg skjønner det :P JEG derimot.... :whistle: 

Da er det bare å ta tak i det da :lol: 

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

At du en gang tok med en humle til veterinær fordi den hadde brukket et bein? At du har en fortid som burlesquedanser? At du liker blodpannekaker? Eller så kan du avsløre at du ble født som jente, skiftet kjønn til mann og så skiftet tilbake til jente igjen? Eller at du har skrevet en diktsamling som heter "Livet mitt, jeg lapper til deg snart!"?

Oh, jeg vil skrive en diktsamling som heter "Livet mitt, jeg lapper til deg snart!" :lol: 

2 timer siden, Pixie skrev:

AN lurer jeg på om jeg skal kjøpe spanielskål til terrieren min, blir lite delikat når dørene dyppes først i vannskåla og så i v&h :pinch:

Nei, man må ha spaniel for å kunne kjøpe spanielskål :aww::P Jeg har strikka hals til pudlene jeg, så jeg kan putte øra dems unna maten deres, for V&H i ører er ekkelt! Ali spiser forøvrig brød med ørene også, det er sånn passelig ekkelt med deig i ørene og :rolleyes: 

--

Jeg har sovet et par timer på sofaen nå, så da burde jeg vel gå og legge meg da :yawn: 

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Han bestod både praktisk og teoretisk eksamen,  flinkeste Bonden min!

Gjett hvem sin lille fineste Fettergutt som har A-hofter og 0-albuer?  

Iskaldt her i dag! Ikke så mange kuldegradene, men sterk og sur vind. Brrr!! Noen som har lyst å se bilde av mitt kommende gull? Synes det er lenge å vente og glede seg "alene", så det må da gå b

Posted Images

Skrevet
Just now, 2ne said:

Nei, man må ha spaniel for å kunne kjøpe spanielskål :aww::P Jeg har strikka hals til pudlene jeg, så jeg kan putte øra dems unna maten deres, for V&H i ører er ekkelt! Ali spiser forøvrig brød med ørene også, det er sånn passelig ekkelt med deig i ørene og :rolleyes:

:P:D  Ha ha -jeg har ikke spanielskål, og jeg har spaniel :D

Men jeg har pene halser i silkestoff i farger som passer pene frøkner :) Shoppa inn av tobent frøken som har sans for det lille ekstra (som moren hennes mangler...).  :P

Skrevet
3 minutter siden, enna skrev:

Har ikke spanielskål vi heller, nå har vi korte puddelører :lol: 

3 minutter siden, enna skrev:

Men jeg har pene halser i silkestoff i farger som passer pene frøkner :) Shoppa inn av tobent frøken som har sans for det lille ekstra (som moren hennes mangler...).  :P

Ah, men sånt er viktig! :D Blir morsomt for henne etter hvert da! :ahappy: 

Skrevet
Just now, 2ne said:

Ah, men sånt er viktig! :D Blir morsomt for henne etter hvert da! :ahappy: 

Hun har begynt å planlegge "hårfrisyrer" :D, klippeutstyr, klippekurs, med mer...

Innser at dette blir mye bedre match enn jeg i utgangspunktet trodde  :) på alle plan.  :)

Guest *Kat84*
Skrevet
11 minutter siden, enna skrev:

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg har bare skål jeg. Enkelt og greit. :aww: 

Skrevet
Akkurat nå, enna skrev:

Hun har begynt å planlegge "hårfrisyrer" :D, klippeutstyr, klippekurs, med mer...

Innser at dette blir mye bedre match enn jeg i utgangspunktet trodde  :) på alle plan.  :)

Er det ikke godt å ha barn å "skylde på" når man ønsker seg noe :P

Skrevet
2 timer siden, Tricolor skrev:

Våre ble smittet fordi de veltet seg i alle gresstuene hvor antakelig reven også har veltet og klødd seg. Den ene hunden så virkelig ikke ut. Og jeg klødde noe skrekkelig på armene.

Mine er glade i å velte rundt de og :P  Men nå er det visst noen uker siden den ble skutt, så tror jeg puster lettet ut :) Hjelper kanskje på at det er minusgrader ute og? Skabben dør vel fortere hvis de fryser?

Skrevet
5 timer siden, enna skrev:

:lol: Så bra! Det blir dyrt for deg da :P 

5 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg har bare skål jeg. Enkelt og greit. :aww: 

Ja, men du har bare en beauceron også :aww::P 

Skrevet

Da var jeg tilbake i sofagruppen på hondaverkstedet da. Skal få fiksa en liten sak sånn at bilen blir eu-godkjent. Ganske praktisk at de åpner 07:00 sånn at ting kan fikses før jobb. Thank you bilmekanikers!

Skrevet

... er jeg på jobb, og føler meg særdeles lite effektiv. Er ganske sliten i kropp og hode etter noen dager med mye styr, uggen form og dårlig søvn. Sov heldigvis godt i natt, så føler meg vesentlig bedre nå enn i går. Håper på like god søvn de neste nettene, så er jeg vel et helt nytt menneske mot helgen. :)

Gleder meg til neste helg, da skal jeg nordover til familien og feire stordagen til eldstebroren min. :ahappy:

Skrevet

Sukk. Jeg returnerte en pakke på Meny (siden de har med PostNord og gjøre), men hun som tok pakken imot satt i kassen og tok den. Fikk ikke noe "bevis" på at jeg leverte den inn. Leverte den på torsdag/fredag og jeg sjekker nettsiden til de som skal ha varen, og det står at de fortsatt venter på varen fra meg.

Hvem er det jeg egentlig skal kontakte av de tre? For noe har jo skjedd et sted? Det tar jo ikke så lang tid?

Skrevet
7 hours ago, Pringlen said:

Er det ikke godt å ha barn å "skylde på" når man ønsker seg noe :P

Greit at vi er flere å fordele "skylden" på ;) 

2 hours ago, 2ne said:

:lol: Så bra! Det blir dyrt for deg da :P 

Ja, men du har bare en beauceron også :aww::P 

Den jentungen er allerede så dyr at jeg bare har resignert...

og - en beauceron er ikke BARE ;) 

Skrevet
8 minutter siden, enna skrev:

Den jentungen er allerede så dyr at jeg bare har resignert...

Det er kanskje like greit :teehe: 

8 minutter siden, enna skrev:

og - en beauceron er ikke BARE ;) 

Jo :aww: 

Skrevet

Dag 4 i senga :( 2 siste har vært pga skade, de to første pga angst. Kjenner at savnet etter en hund blir bare større og større.  Heldigvis bare 23 dager til jeg skal hjem :) Håper inderlig foten er bra lenge før den tid. Skulle egentlig vært ute og filma til linjefanskvelden, men når jeg ikke klarer og gå så er det ganske dumt. Heldigvis har jeg fått gode nyheter hjemme fra som holder motet oppe :) Tiden framover er spennene fra flere plan. 

Skrevet

Må visst be om kvittering selv. Bare vant med at betjeningen pleier å spørre om jeg vil ha kvittering på at ting er levert inn. :lol: Får ringe PostNord på torsdag/fredag om ting ikke er levert inn enda ... jaja.

Skrevet

Noen som har dokumentar å anbefale? Liker ting om drap, skoleskyting, rettsystemet i USA osv. Likte godt making a murderer og  bewere the slenderman.  (Eller liker det ikke, men finner det intressant da..) 

Skrevet

Sånn,  da har jeg kjøpt sko. Ble treksta. Kjenner ikke merket, men tilbud og butikkmannen sa de er bra. Så det så!

Forsinkelser på Rørosbanen i dag. Yey. 

• Like 1
Skrevet
20 minutter siden, Ozzy skrev:

Noen som har dokumentar å anbefale? Liker ting om drap, skoleskyting, rettsystemet i USA osv. Likte godt making a murderer og  bewere the slenderman.  (Eller liker det ikke, men finner det intressant da..) 

Sett Paradise Lost? (pluss eit par til om samme gjengen, men hugsar ikkje namna akkurat no)

Skrevet
35 minutter siden, Ozzy skrev:

Finnes en dokumentar om KKK i USA i dag, som jeg syntes var veldig fascinerende. Vet ikke hvor man kan finne den igjen, for husker ikke hvor jeg så den :P 

Skrevet

Skulle egentlig vært i forelesning nå 11:15, men bestemte meg for å droppe det til fordel for en lesedag hjemme. Dagen blir litt for oppstykket for meg til å være effektiv når det blir så mye frem og tilbake, så trenger noen sånne hjemmedager av og til for å komme à jour med alt. Har endelig fått satt meg ned og skrevet den ukentlige to-do lista/leseplanen min, burde jo egentlig vært ferdig på mandag men bedre sent enn aldri? Har også rukket å gå en times tur med hunden, delvis i bånd og delvis løs, så da kan jeg lese et par timer uten dårlig samvittighet. Men først, frokost og God morgen Norge! Får stadig høre jeg er for ung til å være avhengig av å se det programmet hver morgen :lol:  Men syns det er koselig, jeg! Ordentlig koseTV, samtidig som man blir oppdatert på det mest aktuelle :ahappy: 

Skrevet

Så, hadde et prøveprosjekt med å ha dyret i gangen (istedenfor inngjerdet i stua) alene hjemme i går kveld. Dette fordi jeg snart flytter i et nytt hus og det blir løsningen der. Selvsagt blir det en tilvenningsperiode i det nye huset også, men tenkte at det går lettere om han kan det i trygge omgivelser.

Jeg satt en grind ved inngangen til stua slik at varmen kunne spre seg fra ovnen, gjennom gangen og inn til soverommet som også var avsperret med grind. Døra til badet var lukket (går innover mot badet) og jeg lukket døra til vindfanget i det jeg gikk ut (går innover mot gangen) samtidig som jeg skrudde av lyset i gangen. Dyret var da opptatt med noe i matskålen. Jeg låste ikke huset fordi jeg var hos naboen og tror ikke noen vet at det bor folk der jeg bor :P 

Stod en liten stund ute for å høre om det ble rabalder, men var så kaldt at jeg gikk ganske snarlig. Så, etter to timer kom jeg hjem. Gikk inn i gangen og lyset var på. Dyret lå i senga si og så ut som han hadde våknet fra koma. Maten i skåla var spist opp. Ingenting av vegger eller skap var spist på. Men lyset stod altså på.... Skjønner ingenting. Kan være han prøvde å åpne døra til vindfanget, der er lysbryteren. Men lysbryteren er jo litt høyt oppe på veggen.... Skjønner fortsatt ingenting. Og jeg er 100% sikker på at jeg skrudde lyset av.

Skrevet
For mange år siden hadde jeg en skabbrev boende i en kurv bak døren i mange uker. Skjønte ikke noe at hunden gikk å bustet seg hver gang vi gikk ut og inn. Hadde da 4 hunder og ingen ble smittet. Oppdaget det når den sluttet flytte seg for den var så syk og ble rett og slett liggende i kurven stakkars [emoji20] 
Imens Talli fikk skabb av å trolig ha rullet seg i revebæsj, så ikke snurten av noen skabbrev og enda ikke sett det her i område på alle de årene jeg har bodd her. Og ingen andre hunder ble smittet verken i huset, tur eller treningskompiser. 

Stakkar :( hva skjedde med reven?
Skrevet
Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Stakkar :( hva skjedde med reven?

Den ble skutt av viltnemda ett par timer etter vi oppdaget den. Den kunne jo knapt se eller bevege seg noe fort for den var så dårlig. 

Skrevet

Men hva er greia med pinsehelga og nkk egentlig, jeg trodde at det var slik at raseklubbene fikk lov til å velge som en prøveordning nå? Så da er det vel bare å holde spesialer som planlagt? (Ble bomba med irriterte mail fra klubbene, sluttet å lese etter en stund :P)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...