Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 16/17


maysofie
 Share

Recommended Posts

Hadde sikkert noen mål i fjor, bla stille Jatzy mye i veteran klasse. Hun ble stilt èn gang og da ble hun BIR-veteran, helsa hennes satte en stopper for resten av året. Yoshi har startet med immunterapi og det ser lovende ut foreløpig. Ingen av dem har blitt øyelyst, fordi vi ikke har vært på noen NKK utstillinger. Har også innfunnet meg med at Yoshi ikke er noen konkurranse hund, så vi trener ikke noe målrettet slik jeg hadde tenkt til. Valp ble det ikke, samtlige av tispene vi ønsket valp etter gikk tomme.  Uforutsette hendelser i privat live gjorde personlig mål ikke oppnådd, men under planleggning. 

2017 blir stusselig:
Jatzy 
Pensjonist tilværelse, stille i veteran om vi gidder.
Yoshi
Fortsette med immunterapi, blir han fin i pelsen, kanskje stille for gøy. 
Meg
Bestå fagprøven i jan/feb. 
Felles:
Fler turer i skogen, fjellet og i marka med bålkos. 
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2015 at 9:57 AM, Tonje skrev:

Jeg har ikke hatt noen mål (skrevet her på sonen) de siste årene jeg, men mye har jo skjedd i år som jeg hadde håpet på da :) 

- Jeg fikk meg endelig jobb som audiograf og vi flyttet fra Trheim til Førde.

-Blaze og jeg var i lp-ringen 4 ganger, og greide opprykk til kl.2 :) 

Mål for 2016:

-Fortsette å gå lange, gode turer med hundene. Holde både meg selv og de i god form. (kanskje gå ned 3-4 kg , dette er jo fast mål hvert år det :icon_redface:)

Har nok aldri vært i så god form som den tida jeg har bodd i Førde, takket være alle bakkene :P Kiloene ble nok værende like forbaska...

-Gå spor og/eller feltsøk-kurs med Blaze. Kanskje starte LP2 hvis motivasjonen til å trene inn nytt prgm er der.

Ingen kurs og kun lp-trening for gøy.

-Kanskje få ny jobb igjen og flytte til mer sentrale strøk :P 

Yes! Nettopp flytta til Elverum.

-Spare mer penger. Bruke mindre på mat.

Har spart mer, men magbudsjettet har nok ikke minsket veldig mye.

Ganske så beskjedne mål vil jeg si, men man trenger da ikke sikte mot stjernene hele tiden :P 

Mål for 2017:

Hundene: Felix fyller 10 år neste år så målet mitt for han blir å fortsette å holde han i grei form. 

Jeg har i grunn ingen andre mål for Blaze heller. LP-interessen har dabbet av og vi trener bare for gøy. 

Vi skal fortsette å gå lange, fine turer sammen og de skal holde seg friske og fine.

Meg selv:

- Bli så tøff at det er null stress å gå langt inni marka i mørket alene.

- Skaffe meg et lite nettverk her i Elverum. Bli med på mer sosialt.

- Kjøpe bolig med hage!

- Bli enda dyktigere i jobben min og utvikle meg videre der.

- Miste de 2-3-4 kg jeg har mast om de siste årene. ELLER; lære å bare godta dem og være glad for den jeg er og heller fokusere på at kroppen er sunn selv om den har litt ekstra her og der. ***** lei det kilo-stresset egentlig..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen planer i fjor. Deilig! Just go with the flow og ta med det som faller ned på nesen sin :ahappy:

2017 blir litt sånn det også.

Dany - Er en relativt god cattle dog for meg nå hun, så bare å fortsette å være med på jobben.

Bailey - Følge på som tanta si.

Marvin - Ingen mål, bare fortsette å kose seg og være ranch dog. Løpe løs hele tiden hvor han vil. Det er det han trives mest med.

Meg - Løpe og kjøre ranger med hundene.
          Trene hester så skvettlappene fyker.
          Bli en bedre roper.


Blir så fint atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noen mål for dette året egentlig, hverken for hund eller eier :lol: Eller, planen var å se Yoshi vokse opp til å bli en staut og flott unghund, men det fikk vi oppleve med Goliat istedet :heart: 

Mål for 2017

Goliat:

-Trene bort det siste lille med passeringer! 
-Utforske Nosework
-Få trent på utstillingssetting, og kanskje stille en gang eller to
-Få helsesjekka ungfjompen
-Bli flinkere til å utforske sentrumsmiljø

Ellers bare ta ting som det kommer :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. november 2015 at 2:22 PM, Monikawt skrev:

 

Mål for 2016:

- finne meg ny hundeklubb her i området, og bli aktiv der

    > meldte meg inn i en hundeklubb, men har ikke vært der en eneste gang :lol: men jeg er i gang med kurs nr. 2 hos lahaugmoen hundesenter.

- bli mer strukturert i hundetreningen

    > vel.. Jeg trener iallefall igjen..

 

Aron: 

starte jaktprøve, og få minimum godkjent

    > plana er å starte i desember nå.

- få fall

    > det har blitt tre rådyr så langt! :D 

- HD røntge, evt AD også

    > røntget med B på hofter :) nkk ville ikke lese av AD på drever fant jeg ut..

- mer kontakttrening

   > litt iallefall

- bedre innkalling i skogen

   > nop

- muligens få gått sporprøve

   > nop

- flere gode kritikker på utstilling

   > det har vi fått :D 

- gå mange fine turer, og oppleve mye fint sammen

   > det har vi :heart: 

- trene mer ro ute

    > hmm..

- bedre passeringer, uten å skulle være med alt av joggere/syklende og hunder videre på tur.

   > han har blitt mer usikker, og dermed er utaggeringa værre. Får han mer avstand enn langs veien går det bra.

 

Ellers blir det mest sansynelig en valpis til her til sommeren. Isåfall er målet og miljøtrene og sosialisere godt, begynne lett grunntrening, gå valpekurs, dra på valpeshow osv. Bli kjent med den lille og håpe at Aron blir verdens beste storebror :wub: 

   > miljøtrent, sosialisert, begynt grunntrening, gått valpekurs og vært på valpeshow! Aron er den perfekte storebror :wub: 

 

Mål for 2017

 

Aron

- gå passeringskurs

- gå spesialsøkskurs

- bli tryggere ved passeringer

- få fine kritikker på utstilling

- finne noe å trene på, som Aron synes er morsomt

- jaktprøver

- en fin jaktsesong

 

Skills

- bli mer miljøtrygg

- fullføre canis sitt klikkerTRENERkurs med glans

- gå sporkurs

- dra på utstilling

- startklar i RL1?

- HD og AD røntges

 

Meg

- bli mer strukturert i hundetreninga

- begynne å dra på treninger i klubben, jeg MÅ ikke gå kurs for å dra noen plass å trene...

- bli flinkere til å utnytte dagene

- oppleve mye fint med hundene :heart: 

- gå ned noen kilo

- bli flinkere til å spare penger, bruke mindre på ting jeg egentlig ikke trenger

 

Taipa skal kose seg hvor enn hun er :wub: hvor lenge hun blir her vet vi jo ikke.. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål for 2016:

I fjor skrev jeg ingen mål for i år, men hadde et håp om å starte i agility og starte noen lp kl. 1. 

Tja, etter jeg startet å trene agility i januar, så ble det veldig liten tid til lydighet. Det ble nedprioritert, så har ikke trent strukturert og god lydighet siden rundt januar i år.. Derimot har vi trent masse agility, og startet i august på konkurransebanen. Det ble nesten en liten haug av konkurranser, men ingen gode resultater i offisielle hvertfall :P 

Målene til Luiz for 2016:

- Få napp i agility og agility hopp - Luiz filk 3 napp i agility og 4 napp i hopp :D
- Gå minimum 3 agilitykurs (er alt påmeldt 3 fra januar-april.) - Har gått 6 agilitykurs, 1 valpekurs og instruktørkurs
- Danmarktur, for CACIB-jaging, Luiz mangler 2. - Det ble Danmarkstur, men siste gang jeg ikke sjekker dommere FØR jeg melder på og drar "langt". Excellent skaper ingen CACIB eller titler... 
- Stille ut på minst en CACIB-utstilling i Norge, og rasespesialen - droppet begge deler for AGILITY, men jeg så hvertfall på rasespesialen.
- Ha det gøy, og konkurrere masse!:D - Det føler jeg at vi klarte! :) Det starter å bli gøy og konkurrere, likevel er det absolutt ikke i boks...

 

Alt i alt var 2016 et bra år for hundeholdet. Luiz startet å vurdere at det er mer gøy å gå agility med meg, enn å gjøre alt annet. Det skjedde også en liten endring i hundeholdet i år, et nytt tilskudd:D Så nå får vi se hvem som tar agilitychampionatet først - neida, joda:P

Målene til Luiz for 2017:

- Bli med på rekruttprosjektet
- Komme opp på parti 3 i Stovner Hundeklubb
- Gå minst 1-2 kurs utenom rekruttprosjektet 
- Bli en stabil utøver i kl. 2
- Ta så mange napp som mulig i agility og hopp
- Få tightere svinger
- Øke banefarten fra 4,6 m/s til over 5 m/s
- Få stabile løpende felt 
- Bedre slalominngangene på skarpsving fra "rett-på"-inngangen

Målene til Zeta for 2017:

- Bli en trygg og god hund
- Lære grunnferdigheter i agility
- Gå minst 1 agilitykurs + privattimer
- Forbli liten-agilityhund, og ikke vokse mer i høyden
- Ta HD/AD-røntgen, øyelyse og evt. DNA-tester, og være frisk på alle punkter
- Starte på blåbær-konkurranser
- Trene ukentlig for instruktør fra høsten
- Starte 1 agilitykonkurranse, om det er noen i "nærheten" etter 2. desember. 
- Stille på minst en voksen-utstilling med excellent

Mange store mål for 2017. Men flere av dem er overkommelige:D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppnådde RL1 og opprykk til C spor.

2017
Vaps
Opprykk b spor
Rl2 tittel
Opprykk lp2
Starte i NM i smeller
MH
Starte i nosework
Bestå eksamen som kadaversøkshund


Anette
Bestå karen Pryor Academy

Ted
Være søt gutt. Kanskje rally på slutten av året.


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2015 at 1:19 AM, mokken skrev:

Mål for 2016: 

Harly

  • Få cert i agility. Yes! 1 ag cert.
  • Få cert i hopp. Yes! 3hoppcert og fullcertet! 
  • Trene feltsøk og smeller for moroskyld. Vi har trent lite smeller, men har kost oss med feltsøk en gang i blandt.

Lykke

  • Få napp i agility 1. Nei, men vi fikk napp i hopp 1.
  • Delta på et kurs hvis vi finner noe som passer. Vi har deltatt på et helgekurs i vår og 2 stk temakvelder i høst med variabelt resultat.
  • Trene spor og feltsøk for moroskyld. Det har blitt lite spor, timene strekker ikke alltid til, men feltskyting har vi trent litt.

2017

Harly

Få det siste agilitycertet. Debutere i rally lydighet, få opprykk til RL 2. Kose oss med forskjellig trening og turer. 

Lykke

Opprykk til RL 3, og starte RL 3 i løpet av året. Kose oss med forskjellig trening og turer. 

Monica

Fortsette med jevnlige joggeturer og styrketrening. Snekre en minirundell til smellertrening. Bli flinkere til å trene triks med hundene. Fullføre et prosjekt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 31.12.2015 at 4:13 AM, SFX skrev:
  • Mål for 2016

Foenix:

  • Bli mor til Latrudas H-kull - ble parret, ble drektig, fødte to valper - en dødfødt og en som døde etter en uke. 

Glam:

  • Røntgenfotograferes foran og bak - ble gjort på ettårsdagen, neimen om jeg orket å vente lenger, men det gikk jo strålende med fire A'er
  • Gå MH - gikk en finfin MH i oktober, type beste berner-MH jeg har sett noen gang, han er en kul fyr, han der.
  • Lære å hoppe inn i bilen, den fjompen, han klarer fint å hoppe opp i seng og sofa - han kan, det er bare ikke sikkert han vil, men det driter jeg i, så han hopper nå inn i bilen, den fjompen.
  • Lære å hoppe opp på trimmebordet i det minste med forbeina, han er for stor til å løftes opp på bordet hele sitt liv - han klarer ikke å hoppe helt opp, men det hjelper meg mye at han veldig gjerne hopper opp med frambeina.

Gloria og Mira (fôrtisper):

  • Gå MH - de gikk MH i mai sammen med kullbroren, så da ble hele kullet beskrevet samtidig, veldig glad for at jeg fikk til det. Interessant å se hvor mye av det jeg så i valpekassa og hvor mye av det som kom fram på valpetesten som er der enda, 16 måneder etterpå. 

Jeg setter ikke noen utstillingsmål, for akkurat nå har jeg ingen glede av det eller ønske om å stille. Savnet etter X'en er fremdeles for overveldende, så jeg tar en pause fra alt som ikke MÅ være en del av hundehverdagen. På sikt må målet være å få avlsklarert Mira, Gloria og Glam, om røntgenresultatene holder, men det kan jo skje i 2017 eller 2020 også. Det samme gjelder med lydighet, det var X'en og min sin greie, og per i dag føler jeg meg helt ferdig med det.
Jeg setter heller ikke noen mål for meg selv, siden det var egen nyttårsforsett-tråd.

Selv om det ikke føltes sånn for et år siden, så klarte jeg å riste av meg det verste av den numne sorgen over å miste X'en. Jeg startet 2016 med at hele G-kullet ble avlest med A på alle beina, og deretter var det glede og forventning til valpekullet vi ventet i påska. Det gikk slettes ikke som ønsket, og jeg ville nok ramlet dypt ned i kjelleren der - særlig med X'ens bortgang fremdeles så fersk i hjertet - men gode venner grep tak i meg og hjalp meg å gå videre i livet. Så vi har fått til vanvittig mye i år, ting jeg for et år siden ikke hadde turt å drømme om, eller visst hvordan jeg kunne drømme om.

Glam debuterte i junior 13 måneder gammel, i mai, da orket jeg tanken på å stille igjen - og han debuterte på Vestfoldspesialen med klasseseier. Han har hatt et kjempebra utstillingsår, med klasseseier på to spesialer, en rekke gode plasseringer i aldersklassene for øvrig, nok poeng til å komme på Topp 15 for mestvinnende hannhund i raseklubben (poeng gies kun til plasserte i BHK, så ikke den letteste lista å markere seg på - at han vant klassen med CK og ble tatt ut i en semifinale på 6 blant borti 30 hannhunder på en spesial ga ingen poeng - men da han ble 4 BHK av seks hannhunder så ga det mange poeng), han ble fullcertet i juli, har vunnet cert i Ungarn, og er Cruftskvalifisert 2017. Han ble avlsklarert i henhold til raseklubbens retningslinjer for avl i november.

Og Foenix, som gikk gjennom så mye ved årets start, ristet det hele av seg og beviste hvorfor hun fikk navnet sitt - hun gjenoppsto fra asken og har skint i hele år, hun er virkelig fantastisk! Jeg er så imponert over hvordan hundene tåler og løser det som er så vanskelig for oss å håndtere. 
Etter å ha mistet valpekullet sitt i mars, så ble hun bare dager etterpå introdusert for noe som var helt nytt og ukjent for oss begge - rally-lydighet. Bitt av basillen meldte vi på et stevne, debuterte i mai og gikk like greit til en førstepremie. Et par dager tidligere gjorde hun comeback i utstillingsringen, med Vestfoldspesialen, og andreplass i en diger åpen klasse med CK! Helga etter var det hovedspesial, hvor hun hadde typisk pels for tisper som har gått drektig, men klorte til seg en naken-excellent - etter å ha gått til klubbmestertittel i lydighet klasse 1, og for ordens skyld toppet kransekaka med å gå til uoffisiell førstepremie i uoffisiell RL!
Så har sommer og høst gått slag i slag, med mye aktivitet og mye moro, noen nedturer som seg hør og bør for å beholde bakkekontakten - men vi har trent og jobbet hardt med LP, fått til noen fine stevner selv om poengsummene har forbedringspotensiale enda. Det har blitt et par rally-stevner, og med kun seks starter i år fikk vi RL1-tittelen i november, da kom det gledestårer, gitt. Gledestårer ble det også i Ungarn i september, da vi var på tidenes bilferie - med mer ambisjoner enn forstand kjørte jeg med Glam og Foenix til Kroatia og Ungarn i håp om å få et CACIB. Vi fikk tre. Og dermed ble Foenix internasjonal utstillingschampion! Hun fikk selvfølgelig også med seg cert fra både Kroatia og Ungarn, og Cruftskvalifisering for 2017, og i oktober ble hun fullcertet i Norge, da Dronninga av Reserve-Cert og Andreplasser endelig fikk cert nummer 2 i Norge... Så jeg fikk bevist min hypotese om at det er enklere å bli internasjonal enn norsk champion :P 

Fôrtispene har vært nedprioritert i år. Gloria er en typisk slow riser, som ligger til mine linjer, og jeg har derfor ikke giddet å kaste bort penger på å stille henne. Hun trenger mer tid, og jeg har ingen hast med å parre henne, selv om de fylte to i november. Mira ble stilt hele to ganger, på en helg, og hadde masse pels da jeg snakket med fôrvert, og når betalingen gikk gjennom ristet hun av seg all pelsen :P Men hun fikk excellent på lørdagen, og ble med det avlsklarert i henhold til raseklubbens retningslinjer for avl. Jeg vurderte å trekke henne dagen etter, siden jeg fikk det jeg trengte og hun bare hadde grisebust på kroppen, men så fant jeg ut at pengene var borte uansett, og vi dro - og det var jaggu bra, for hun slo til med 2 BTK og cert! Så alle tre hundene jeg har stilt i år har fått cert :D

Dette ble langt, men det har vært et veldig spesielt og begivenhetsrikt år. Det blir et år jeg kommer til å huske lenge, og ikke bare på grunn av begivenhetene jeg deler her, det er mye som har skjedd i privatlivet og i kulissene også. Men nok om det, nå ser jeg framover mot 2017.

Mål for 2017

Foenix

  • Med fare for å jinxe noe, men vi forsøker oss på H-kullet en gang til
  • Jakte på stor-certet
  • Gullmerke i LP1
  • Tre tellende LP1-konkurranser til mestvinnendelista i raseklubben, hvis jeg fortsetter å være medlem av klubben
  • Debutere i RL2
  • Trene mot ferdselsprøve

Glam

  • Jakte på stor-certet
  • Topp 10-plassering mestvinnende hannhund, hvis jeg fortsetter å være medlem av raseklubben.
  • Vises fram i Danmark
  • Vises fram i Sverige
  • Bronsemerke i LP
  • Debutere i LP
  • Debutere i RL
  • Sporkurs
  • Bli far

Gloria

  • Avlsklareres, hvis hun fortsetter å utvikle seg som jeg ønsker
  • Gjennomføre DNA-tester før parring (ikke obligatorisk for avlsklarering)
  • Bli mor til I-kullet
     

Mira

  • Jakte på et lite cert
  • Jakte på et stort cert

SFX

  • Ta bedre vare på meg selv og min integritet, og fortsette jobben jeg har påbegynt i år med å ikke akseptere når folk bruker meg som en dørmatte.
  • Gi fullstendig **** i de som uttrykker misnøye med ikke å like mitt nye, sterkere meg.
  • Komme nærmere tilbake en plass i arbeidslivet.
  • Fullføre noen mindre oppussingsprosjekt.
  • Få bedre måltidsmønster og spisevaner, de sier jeg ikke kan leve på ett eller to måltider om dagen...
  • Lande på en hannhund til Gloria.
  • Komme meg til Crufts med en eller to av de Cruftskvalifiserte - det mest hårete målet for 2017, men jeg gir ikke opp håpet enda.
  • Stille på verdensvinneren i november, med en eller annen, eller flere - derfor går punktet her, jeg vet vel ikke hvem som har pels om et år :P 
  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde noen mål i 2016 da jeg etter tapet av begge mine hunder mistet litt gløden, samt en liten tobeint som stjeler all tiden :P Men jeg klarte likevel å få premie på Lio på apportprøve som var et vagt mål. Veldig fornøyd med at vi klarte det med så lite trening vi hadde.

Mål for 2017 er ganske beskjedent da jeg prøver å ikke gape over for mye

- 1 Ak apport på Lio. Vet at det er mulig, vi må bare få trent litt mer enn i fjor. Nå vet jeg at han kan

- Har lyst til å få han rolig i fugl (har en plan for det), så gjenstår det bare å se om jeg får tiden til å fullføre det. Får jeg han rolig har jeg lyst til å stille på noen jaktprøver og se om vi kan lykkes der. Han er ingen 1 AK hund, men premie er premie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg klarte mine mål for 2016, og vel så det. Så nå må jeg begynne å tenke litt mer hårete.

Mål for 2017:

Prima:

Napp til RL Elite( tør ikke håpe på tittel)

Førstepremiering i Lp kl 2

Feltsøkkurs

Mer triksetrening og shaping

Eier:

Klare  takle å få null/disk/gult kort

Jobbe mer med det mentale

Tørre å konkurrere

Mer turer og sporing med den firbente

Slå sjefen i sykkelkonkurranse

Lese bøker jeg faktisk har lyst til å lese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for meg og Koda 2017

Agility
- få på plass løpende felt
- få en trygg og selvstendig slalom med gode innganger
- bli et bedre team som kommuniserer bedre
- få de to siste nappene i Hopp1, og rykke opp i både Ag2 og Hopp2
- gå masse kurs
- få på plass verbale retningskommandoer (høyre, venstre, right, left, rundt)
- bli bedre på hinderdiskriminering (her igjen går det mye på verbale kommandoer; slalom, over, gjennom)

Gjeting har vi lagt på hylla på ubestemt tid pga mentaliteten til hunden, så her setter vi ingen mål.

Mentaliteten til hunden er det uvisst om det kan gjøres noe med, så velger å heller ikke sette noen mål her, selv om jeg selvfølgelig håper han blir bedre.

Min egen helse har jeg gitt opp [emoji14]

Men jeg håper på ny valp i 2017/2018, og da kommer det en haug med nye mål og drømmer, både i agility og gjeting. Krysser fingrene for at det er mer før enn siden. [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...