tmp Skrevet 27. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 27. Juli 2017 24 minutter siden, Polfarer skrev: Ser ikke ut til at TpT vil quote. Men tmp, det er mulig å søke på studentbolig fra mai tror jeg, så mulig hun er litt sent ute. Det er allikevel føesteårsstudentene som prioriteres så vidt jeg har skjønt så ikke umulig at det blir plass om noen uker. Ellers er det en hel haug med kollektiv rundt. Kjenner desverre ille til noen som har ledigheten nå, men finn og hybel.no er vel de stedene det er best å lete. Det er også egen side for private boliger på siås sine sider: http://sias.no/bolig/bolig_for_student/private_boliger_/ Der legges det ut en del boliger som ikke havner på finn. Du kan sende meg en pm eller melding om dere lurer på noe rund kollektivtilbud eller beliggenhet på potensielle steder, eventuelt andre ting Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk Tusen takk for tips ? skal gjøre det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 28. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2017 Får man ikke penger fra lånekassen før etter første skoledag? Blir jo litt vanskelig å kjøpe bøker før skolestart da, har ikke rom for sånt i økonomien.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Absolute Entertainer Skrevet 28. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2017 41 minutter siden, Ozzy skrev: Får man ikke penger fra lånekassen før etter første skoledag? Blir jo litt vanskelig å kjøpe bøker før skolestart da, har ikke rom for sånt i økonomien.. Nope.. Nye studenter får stipend sent i august, men er det andre året eller senere er det cirka 3 aug. I januar får du en av de første dagene i mnd men tviler på at du trenger bøker før skolestart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 28. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2017 14 minutter siden, Absolute Entertainer skrev: Nope.. Nye studenter får stipend sent i august, men er det andre året eller senere er det cirka 3 aug. I januar får du en av de første dagene i mnd men tviler på at du trenger bøker før skolestart Okei. Nei jeg trenger ikke bøker før skolestart, men jeg regner med det er ønskelig at jeg har bøker etter første skoledag, siden det skal være undervisning mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 28. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2017 Hvor fort en får stipend kommer an på hvor fort en betaler semesteravgift, og hvor fort meldingen fra studiestedet går til Lånekassa, på at en er student der. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 28. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2017 Jeg innbiller meg at det stod utbetaling 5. august på sidene til Lånekassen, så lenge semesteravgift er betalte og man er bekreftet som student. Red: Men det er jo en lørdag... Hmmm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 28. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 28. Juli 2017 3 hours ago, Ozzy said: Får man ikke penger fra lånekassen før etter første skoledag? Blir jo litt vanskelig å kjøpe bøker før skolestart da, har ikke rom for sånt i økonomien.. 2 hours ago, Absolute Entertainer said: Nope.. Nye studenter får stipend sent i august, men er det andre året eller senere er det cirka 3 aug. I januar får du en av de første dagene i mnd men tviler på at du trenger bøker før skolestart 31 minutes ago, Wilhelmina said: Jeg innbiller meg at det stod utbetaling 5. august på sidene til Lånekassen, så lenge semesteravgift er betalte og man er bekreftet som student. Red: Men det er jo en lørdag... Hmmm. Utbetalinga for nye studenter er individuell og avhenger jo av når en har fått studierett (normalt i begynnelsen av august), betalt semesteravgift og meldt seg til emner, sånn at Lånekassa får beskjed fra lærestedet om aktiv studentstatus. Tviler på at Lånekassa har en fellesdato for utbetaling til pågående studenter utover den 15. hver måned da? Alle må jo registrere seg hvert semester uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 29. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 29. Juli 2017 12 timer siden, SandyEyeCandy skrev: Utbetalinga for nye studenter er individuell og avhenger jo av når en har fått studierett (normalt i begynnelsen av august), betalt semesteravgift og meldt seg til emner, sånn at Lånekassa får beskjed fra lærestedet om aktiv studentstatus. Tviler på at Lånekassa har en fellesdato for utbetaling til pågående studenter utover den 15. hver måned da? Alle må jo registrere seg hvert semester uansett. Aner ikke hvordan systemet er. Dobbeltsjekka nå, og hos meg står faktisk første utbetaling 05.08. Men nå har jo tydeligvis ikke Lånekassen enda fått beskjed om at jeg er semesterregistrert, så vi får nå se på det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laikamor Skrevet 29. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 29. Juli 2017 Akkurat nå, Wilhelmina skrev: Aner ikke hvordan systemet er. Dobbeltsjekka nå, og hos meg står faktisk første utbetaling 05.08. Men nå har jo tydeligvis ikke Lånekassen enda fått beskjed om at jeg er semesterregistrert, så vi får nå se på det... Samme her. Satser på at det stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 29. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 29. Juli 2017 46 minutes ago, Wilhelmina said: Aner ikke hvordan systemet er. Dobbeltsjekka nå, og hos meg står faktisk første utbetaling 05.08. Men nå har jo tydeligvis ikke Lånekassen enda fått beskjed om at jeg er semesterregistrert, så vi får nå se på det... Det er jo ikke så rart, jeg tviler på at universitetet ditt er i gang med overføring av studentdata, semesteret har jo ikke starta enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 29. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 29. Juli 2017 2 timer siden, SandyEyeCandy skrev: Det er jo ikke så rart, jeg tviler på at universitetet ditt er i gang med overføring av studentdata, semesteret har jo ikke starta enda. Jammen jeg vil jo ha penger 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 29. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 29. Juli 2017 17 minutes ago, Wilhelmina said: Jammen jeg vil jo ha penger På UiO er det ingen nye studenter som får studierett før tidligst 2. august engang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urvana Skrevet 1. August 2017 Rapporter Share Skrevet 1. August 2017 Når pleier man å få epost/melding med informasjon om skolestart, bøker osv av høgskolene?Sent fra min SM-G800F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Absolute Entertainer Skrevet 1. August 2017 Rapporter Share Skrevet 1. August 2017 3 minutter siden, Urvana skrev: Når pleier man å få epost/melding med informasjon om skolestart, bøker osv av høgskolene? Sent fra min SM-G800F via Tapatalk Jeg fikk idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 1. August 2017 Rapporter Share Skrevet 1. August 2017 6 minutter siden, Urvana skrev: Når pleier man å få epost/melding med informasjon om skolestart, bøker osv av høgskolene? Sent fra min SM-G800F via Tapatalk Kommer kanskje litt an på, for der jeg studerer må en selv finne pensumlister etc på nettsiden til universitetet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 1. August 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. August 2017 Har laget ny tråd for kommende studieår! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 1. August 2017 Rapporter Share Skrevet 1. August 2017 Hvor lang tid går det vanligvis før man får vitnemålet i posten? Husker ikke fra sist, for det er jo noen år siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts