Gå til innhold
Hundesonen.no

Selge leilighet - pris på megler?


mushi
 Share

Recommended Posts

Jeg skal selge en liten leilighet nå og har fått prisoverslag fra en melger. Det kommer en til på besøk i morgen. Det er første gang jeg selger bolig og jeg aner ikke hva det skal koste. Hva er lurt å ta med i  pakka? Hva er billig? Hva er unødvendig? 

Alle innspill mottaes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker heller ikke hva som inngikk i pakken da jeg solgte. Jeg hadde tre forskjellige meglere innom. Fikk veldig god følelse på den ene, men den var veldig mye dyrere enn de andre. Da jeg sa at jeg gjerne skulle brukt han, men han lå så mye over de andre i pris jekka han prisen ned veldig mye og slang på gratis befaring av en stylist.

Det er greit å se over hva de forskjellige meglerene setter opp som utgifter. Noen utelater utgifter andre har med og virker tilsynelatende billigere. Reklamepakkene er ofte veldig dyre. Jeg droppet annonse i avisa og flyers i nabolaget. Jeg regnet med at de som var på utkikk etter leilighet sjekket på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg solgte så hadde jeg annonsering på finn, i lokalavisen og i vinduet til megleren. Det var en leilighet for førstegangskjøpere og i nærheten av BI og megleren hadde kontor på BI.Hadde i lokalavisen da det var en leilighet for unge og det er en del foreldre som fikser alt for ungene sine. Det var foreldrene som ordnet alt for han som kjøpte leiligheten min. Når jeg selger leiligheten jeg bor i nå skal jeg i tillegg ha et til salgs skilt på balkongen, det er en del gjennomfart og mye visninger så jeg tror det kan lønne seg.

Lykke til med salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maries skrev:

Når jeg selger leiligheten jeg bor i nå skal jeg i tillegg ha et til salgs skilt på balkongen, det er en del gjennomfart og mye visninger så jeg tror det kan lønne seg.

Har ikke alle det?

Har vært det alle steder vi har vært på visning (og når vi har kjøpt og solgt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Har ikke alle det?

Har vært det alle steder vi har vært på visning (og når vi har kjøpt og solgt).

Litt usikker, megleren laget et poeng av det iallefall. Tror leiligheten fikk uthevet plass eller noe.

Edit: Mulig det var salgstriks fra megler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
37 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Hvordan går det mushi? Er leiligheten lagt ut nå? :)

Bilder ble tatt tidligere i uken, visning om et par uker. Skal si i fra når den blir lagt ut :) Veldig spent! 

Ikke funnet noe jeg kan kjøpe enda. Foreløbig ikke så bekymret, men den følelsen kommer nok raskt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Bilder ble tatt tidligere i uken, visning om et par uker. Skal si i fra når den blir lagt ut :) Veldig spent! 

Ikke funnet noe jeg kan kjøpe enda. Foreløbig ikke så bekymret, men den følelsen kommer nok raskt :P

Spennende da! :D

Hva ser du etter? Hva er neste drømmebolig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev: Bilder ble tatt tidligere i uken, visning om et par uker. Skal si i fra når den blir lagt ut [emoji4] Veldig spent! 

Ikke funnet noe jeg kan kjøpe enda. Foreløbig ikke så bekymret, men den følelsen kommer nok raskt [emoji14]

Spennende da! [emoji3]

Hva ser du etter? Hva er neste drømmebolig? [emoji4]

Ser etter rekkehus eller tomannsbolig. Håper jeg finner noe, har et ganske lite område hvor det er aktuelt å bo.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...