Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

HeleneFS
 Share

Recommended Posts

35 minutter siden, laikamor skrev:

Jeg fikk fyr i ovnen! Jeg pleier aldri åfåfyr, selv om jeg gjør som man skal. Men idagfikk jeg fyr på første forsøk, så nå er det 30grader her inne :icon_redface: Det var litt voldsomt :P

Kjenner følelsen, blir alltid særdeles positivt overrasket når jeg får det til sjøl :lol: 

23 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Jeg bør helst være i bedre form enn deg... Ikke dermed sagt... :lol: 

Si ikke det, jeg tror jeg har hatt bedre tid til å egentlig holde meg i form som gravid uten noen særlige plager enn som småbarnsmor :teehe: Hadde jeg bare brukt den tida fornuftig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

12 minutter siden, Line skrev:

Visste dere at hundesonen har en overvekt av folk som gir råd som involverer straff og gammeldags måte å trene hund på?...

:P 

Så den jeg også. Klarte ikke å la vær å si noe...
Men hun var da her tidligere? Hun som skrev det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, jeg sov til klokka fire!

Jeg har vært flink til å holde et aktivt (til meg å være) aktivitetsnivå denne uka for Foenix sin del, men jeg tror kanskje det betyr at jeg har presset meg mer enn jeg klarer. Selv om Foenix har det bra, er ikke jeg helt ute av sorgprosessen. Så da bestemte mine to hovedfiender Hjernen og Kroppen seg for å sabotere, og tvang meg til å sove 14 timer.

I dag blir det derfor en rolig dag, eller ettermiddag :P Skifte på senga, så vi kan flytte tilbake til soverommet. Sette på enda ei maskin med tepper fra valpekassa. Fyre i ovnen, for jeg fryser. Og lage ordentlig middag. Finner jeg ekstra batterikraft, så skal jeg fjerne påskepynten.

Jeg har en pakke med kyllingkjøttdeig i kjøleskapet som gikk ut på dato 30. mars - kan jeg spise den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tinkie skrev:

Åh, den var sånn at jeg lurer på om ikke vi skal kjøpe den... Vi har en Peugeot 206 fra 1998 som stopper av og til. Veldig ugreit når motoren slår seg av på motorveien i 110... :lol: Det skjer akkurat så sjelden at det går an å kjøre den, men den er så gammel at det ikke er verdt å legge noe penger i å fikse den, egentlig. Jeg har en følelse av at det er bensininnsprøytningen til motoren som ikke virker helt som den skal, men er det noen måte jeg kan finne ut av det selv, med litt hjelp fra en hobbymekaniker?

Dere, vi driver og ser på lampe til over spisebordet. Jeg er veldig revet mellom denne

s-l500.jpg

og denne

7024081026219_1.jpg?width=1030&height=47

Nr 1 er SUPERKUL, men jeg tror kanskje den blir litt for steampunk... :P Nr 2 har vi faktisk sett live, og den er veldig fin, og passer inn med veldig mange forskjellige stiler. What thinks?

7 timer siden, Tinkie skrev:

Ja, sant? Dødskul! Vi hadde først tenkt å ha betong på deler av stuemøblementet, men så innså vi at det ble for tungt, så vi kjører grå strukturmaling som ser ut som betong istedet... Så da er jeg ikke like sikker lenger på om den vil passe inn. Derfor er det tryggere å gå for nr 2, for den er jo også industriell i stilen, men krever ikke like mye av omgivelsene :P Kanskje vi rett og slett må vente med å bestemme oss til vi har fått stuemøblementet på plass og ser hvordan det faktisk blir seende ut... Æsj, jeg vil bestille ! :lol: 

Edit: 

Denne kikket jeg også på - den kan vi faktisk få til å lage selv... Hmm.

il_570xN.803948338_6swg.jpg

Jeg glemte å ta med disse quotene - den andre lampa ser jeg for meg at må pusses ofte for å være fin? Glass er penest når det er rent. Jeg synes den øverste var kjempekul og veldig annerledes, men jeg synes den tredje var stilig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette fungerer, men hvis det gjør. Moro å se Noatak på video. Han bor jo såpass langt unna at jeg har ikke sett ham siden han flyttet. Er broren til Beringia, 8mnd gammel
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1540707442892939&id=100008610948546&fref=nf&pnref=story

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesp* Littebitt lei av å sovne på sofaen... Men formen ER bedre etter start på vitaminer, så såveldig mye bedre enn den er nå kan jeg vel ikke forvente når jeg legger meg alt forsent og barnet våkner kl 7. *gjesp* Nå forsvant barn og mann inn til svigers, så da skal jeg ut og se om jeg har tint opp vannet i fjøset, og se om jeg får starta såvidt det er på byggeprosjekt del to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg har en pakke med kyllingkjøttdeig i kjøleskapet som gikk ut på dato 30. mars - kan jeg spise den?

Det lukter du kjapt! Lukter den ikke vondt, så er den spiselig.

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg glemte å ta med disse quotene - den andre lampa ser jeg for meg at må pusses ofte for å være fin? Glass er penest når det er rent. Jeg synes den øverste var kjempekul og veldig annerledes, men jeg synes den tredje var stilig også.

Takk for innspill! Det med pussing av glass hadde vi faktisk ikke tenkt på. Æsj, og nå som vi nesten hadde bestemt oss... :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag har jeg prøvd noe nytt. Jeg har massert hele kroppen til Timmy. Han satt lenge på fanget mitt,helt stille. Bare gav meg noen nusser innimellom,og så ut som om han holdt på å sovne. Det har faktisk aldri skjedd før i hans 4-årige liv. Aldri. Hadde jeg prøvd meg på det for fjorten dager siden hadde han garantert bitt meg. Men,ikke nå. Nå ligger han og sover fornøyd på armen min,og er vennligheten selv. Det er rørende. Virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har en furunkel! :D så da er jeg ganske sikker på at det er derfor han har haltet og holdt poten i været. Tenk å bli glad for noe sånn da :D men dette går over fort, mye verre med leddplager som han jo har nok av.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått oss kompostkvern, så sambo vil bare stå ute å sende hele hagen gjennom den. Mens jeg vil at vi skal spise middag, se film og ha koselig lørdagskveld :pinch:

I dag har jeg vært på Stoff og Stil og kjøpt utstyr for å sy halvstruphalsbånd selv! Må bare finne ut hvor jeg kan kjøpe D-ringer i metall først. Har sett på Biltema, Jula og Clas Ohlson uten hell. Jeg vet at Panduro har, men tenkte at det kanskje finnes en billigere plass som har det også. Noen som vet?

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SaraS skrev:

Vi har fått oss kompostkvern, så sambo vil bare stå ute å sende hele hagen gjennom den. Mens jeg vil at vi skal spise middag, se film og ha koselig lørdagskveld :pinch:

I dag har jeg vært på Stoff og Stil og kjøpt utstyr for å sy halvstruphalsbånd selv! Må bare finne ut hvor jeg kan kjøpe D-ringer i metall først. Har sett på Biltema, Jula og Clas Ohlson uten hell. Jeg vet at Panduro har, men tenkte at det kanskje finnes en billigere plass som har det også. Noen som vet?

Stoff og stil :P Ja, de har D-ringer altså.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva jeg leser fra den teksten alene, uten noen annen informasjon, er at valpen er understimulert og finner på ting fordi hun ikke vet hva hun skal gjøre. Min tolkning og mitt svar er selvsagt farget av mine egne erfaringer, og må ikke tas som noe annet enn et subjektivt innspill til vurdering.  Jeg tror hun trenger sterkere lederskap, aka mer veiledning. Valper ikke bare trenger, de ønsker veiledning. "Do this instead," er en fin huskeregel, men det er også å henge litt bakpå. Ideelt sett ligger du frempå med bare "do this" ved å gi henne arbeidsoppgaver(*) før hun finner på noe av seg selv.  *) Lydighetsøvelser samtidig med husarbeid er en fin måte å skvise inn nødvendig kvalitetstid mellom hund og fører i en travel hverdag, mener jeg, og jeg synes ikke en skal vente med å påbegynne lydighetstrening fordi: "Valper skal bare leke mens de er så små." De valpene jeg har hatt, de har tatt treningen som interessant lek og absorbert læring som små svamper.  Jeg ser altså ikke noen grunn til å ikke påbegynne bakpartskontroll og fri ved foten første uka. Gradvis, gjennom å bryte ferdig øvelse ned i å gripe, slippe, bære, lære å apportere ting for levering til deg eller bære noe fra kjøkkenet til vaskerommet for deg, sitt/dekk/stå, innkalling, fremsending til objekt, sitt/dekk/stå med fører ut av syne. Bare begynn. Canis.no hadde vel en masse fine gratis videoer om klikkertrening og gode bøker om både hverdagslydighet og konkurranselydighet. Det er også lettere å "gå tur" om det er helt konkrete oppgaver å fokusere på mens en går.  .. synes jeg
    • Tja, en mellomting hadde vært å foretrekke. Men vi jobbet mye med det på trening, så han vet at mange hundemennesker har godbiter på seg 😆 Har begynt å ha de andre på trening på banen som forstyrelse når vi trener, greit om han ikke trenger å hilse på dommer, banemannskap og publikum hver gang vi er på stevne. Ja han får ofte kommentar om at han er stevnes gladeste hund, lykkelig er han i allefall. 
    • Herlig fine bilder av glad og superfin hund i farta 
    • Gøy at han gikk fra å være reservert til å løpe til alt og alle ! Virkelig søt! 
    • Trist å se sånne innlegg uten ett eneste svar.  Selv planlegger jeg ikke så veldig. Etter sosialisering/miljøtrening av valp, som planlegges så detaljert som råd er - resten av verden er jo ikke under min kontroll - for å legge grunnlaget for en trygg og veloppdragen hund, så tar jeg ting mer på sparket som det passer seg. Ikke setter jeg tidsfrister for mestring av bestemte øvelser, starter eller opprykk, og ikke planlegger jeg mer detaljert enn noen løse skisser i tankene rett i forkant av hver økt.  På bakgrunn av trenerkurs og praktisk erfaring med barneidrett, så tenker jeg du er på veldig riktig spor med morsomme øvelser. Jeg har sett hvordan en kan kvele idrettsglede ved å sette fokus på teknikk og fremtidige mål, med krav og forventninger. Uten å ha fokus på glede i treningen her og nå kan en bare glemme å sette seg mål med barn og dyr. Om du mente hvordan gjøre LP-øvelser morsomme er jeg ikke mye til hjelp, for jeg synes LP har blitt ganske kjedelig. Om du mente overraskende innimellom-øvelser for å skape forventninger som holder motivasjonen oppe, så er det vel individuelt hva hundene liker å gjøre. De beste øvelsene er de hunden selv opplever stor mestring i og er stolt av pga den genuine begeistringen det utløser i deg. For noen er det å mestre "sitt", for andre er det å hoppe kanin baklengs i åttetall.  Jeg husker en episode hvor min hund ble gjenstand for et utbrudd fra en annen hund på trening. Vi var bare der for rekreasjon, ikke noen ambisjoner utover quality time sammen. Vi hadde hatt enorme utfordringer med andre hunder i hverdagslige situasjoner, og banen var en arena hvor han ikke fryktet de andre hundene, jeg fryktet ikke hans fryktaggessive utfall, vi opplevde begge senkede skuldre, gjensidig glede, mestring og stolthet der - ikke fordi vi var en feilfri ekvipasje, men fordi han i mine øyne var veldig flink, så min respons til hunden var som om alt han gjorde stod til 10'ere, og han struttet accordingly, som om han eide stedet. Vi begge elsket det, uten noen mål utover å ha det fint sammen her og nå. Øvelser var aldri noen issue å mestre, så jeg stilte aldri noen krav han ikke opplevde å innfri. Ekvipasjen som gikk bak oss den dagen var en annen type. Uten å ha mer innblikk enn kjappe, overfladiske observasjoner, så virket det som krav og forventinger var høye, og hunden struttet ikke av glede og selvtillit, hans egen fører stilte krav han ikke opplevde å innfri tilfredsstillende nok til å utløse begeistring, mens den lille dritten foran ham hadde en fører som bare var glad og fornøyd og så på ham med hjerter og stjerner i øynene i en tykk eim av: "Du er verdens flinkeste, jeg elsker alt du gjør!" hele tiden. Det endte med at den unge goldenhannen bak oss plutselig gjorde et dominansaggressivt bakholdsangrep på min - i ren misunnelse og frustrasjon, tror jeg, fordi hans egen fører var for kjip og stilte for høye krav til ham. ..for min var så liten, det virket rart at en så mye større golden bare ville informere min lille om hans plass i det sosiale hierarkiet. Jeg TROR han var ektefølt misunnelig og frustrert fra sin egen førers krav til seg. ... Om det ene eller andre var årsaken til angrepet, poenget med historien var: Husk å ha det gøy, fordi alvor og ambisjoner kan ødelegge for nettopp de ambisjonene.  "Set up for success, not failure," er en god regel. Bryt ned alle øvelser i enkle nok momenter å trene på til at hunden mestrer every step of the way, og ha samtidig så lave forventninger til hva den skal få til at du blir *genuint* og ektefølt glad og begeistret av alt den mestrer, så blir alle øvelsene straks mer morsomme   Edit: Selvsagt planlegger jeg også. Jeg starter med å se for meg det endelige resultatet jeg ønsker oppnå, analyser det for å vurdere om det er realistisk og gjennomførbart, og bryter det i den prosessen ned til så små delmomenter som jeg tror er nødvendige for å bygge opp til det endelige målet med. Progresjon kan jeg ikke forutse. Kanskje har jeg bommet på vanskelighetsgrad i delmomenter, hunden/barnet mister motivasjonen midt i en økt og vil bare dra derfra. Kanskje tar det et halvår istedenfor den uken jeg så for meg for å lære inn noe jeg tenkte skulle være utgangspunkt for å lære en hel masse annet, og hele planen om opprykk neste sesong går i vasken på den ene ferdigheten jeg ikke klarte lære hunden i tide. Det er da det gjelder som mest å ikke ødelegge hundens motivasjon og treningsglede med sin egen skuffelse over egen utilstrekkelighet ifht egne forventninger. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...