Gå til innhold
Hundesonen.no

Cesar Millan igjen, underskriftskampanje for å få han av lufta


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 431
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Problemet som jeg ser det er at vanlige hundeeiere ser på CM og tror de blir verdensmestere av det. Jeg har møtt flere som refererer til han som behandler hundene lite pent.. Jeg syns ingenting om at

Er majoriteten av sonisene for millans metoder? Det var nytt for meg i grunnen. Jeg har mer intrykk av at mange ikke ser så sort hvitt på det som der fremstilles fra den rene "mot"siden. At Millan har

Det er mange hunder han jobber med som biter under press en normal hund skal kunne takle. Da er det jo ok at hunden får se hva som skjer når den faktisk biter, nemlig ingenting. Den får en erfaring på

Posted Images

52 minutter siden, tonjek skrev: Og alle hunder er forskjellige.

Virkelig? For å sitere Jarlsberg: En hund er en hund. Så det så.

Selv om vel er logisk for de fleste, har jeg møtt skremmende mange som ikke helt forstår det. Særlig de som gjerne har hatt (en eller flere) myke, følsomme hunder, kanskje uten særlig mye drifter.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, enna skrev:

Jeg har en dachsfrøken, queen of the house - som jeg overtok brukt for to år siden. Hun har nektet å klippe klør siden dag 1. Og biter fra seg bare hun ser klotanga. Vrir seg spm en ål mens hun snerer og biter og er rasende. Ikke redd. Ingen kan si at jeg ikke prøvde på den "snille måten" de første 4 mnd jeg hadde henne, men jeg kom ingen veg. Ingen av de jeg har hatt fra valpestadiet av har hatt slike ideer om kloklipp som denne. Etter 4 - 6 mnd gav jeg opp og dro til vetrinær og dopa henne for å klippe klør. Helt til hun nesten ikke våkna en gang. Da fant jeg ut at det beste for hunden, og det beste for meg, er at jeg bare gjør kort prosess, 1 gang per mnd. Setter på henne munnbind, holder henne fast og klipper raskt. 5 minutter så er det gjort. Som bestikkelse etterpå får hun en hel boks leverpostei og da er vi hjertevenner igjen selv om hun HATER meg de 5 minuttene jeg klipper.
Av og til er det beste å bare gjøre det man må. Uansett hva hunden mener. Det krever minst av alle, og ikke minst - kortest tid ift ubehag for hundens del. Livet er aldri bare behagelig hele tiden. Jeg føler vel omtrent det samme hos tanlegen som dachsen føler når jeg klipper klørne hennes. Men jeg går da til tannlegen likevel...

"Av og til er det beste å bare gjøre det man må".  Akkurat!  Det er ofte best både for hund og eier.  Og måtte dope ned hunder for kloklipp er ingen god løsning.  Jeg var borte i en svær Malamutte som var totalt helt hysterisk redd for kloklipp, og hunden gjorde virkelig alt den kunne for å unnslippe, og det er ikke helt enkelt å håndtere en Malamutte som setter seg til motverge.  Alt var prøvd - virkelig alt!  Det endte med neddoping og dyrlege.  Men så kom eier med hunden til en meget kjent hundemann, og det første han sa etter å ha hilst på hunden var; det tror jeg skal gå fint (Å klippe klør uten neddoping).  Den gamle hundemannen satte seg på kne, og begynte å kose å leke med hunden.  Han velvet den over på rygg, klappet den på magen, klødde den i brystet, slapp den opp igjen, lekte litt mer, velvet den over igjen, klødde den på brystet, tok så vidt bort i en labb, slapp den opp igjen osv.  Slik holdt han på helt til hunden lå stille i fanget hans, og han klippet samtlige klør.  Hele seansen tok ikke mer enn ca 10 minutter.  Han benyttet en kombinasjon av godhet og tvang.  Etter denne fremgangsmåten har eier uten problemer klippet klørne på hunden.  Hunden forstod at den ikke kunne slippe unna.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
2 timer siden, spot skrev:

"Av og til er det beste å bare gjøre det man må".  Akkurat!  Det er ofte best både for hund og eier.  Og måtte dope ned hunder for kloklipp er ingen god løsning.  Jeg var borte i en svær Malamutte som var totalt helt hysterisk redd for kloklipp, og hunden gjorde virkelig alt den kunne for å unnslippe, og det er ikke helt enkelt å håndtere en Malamutte som setter seg til motverge.  Alt var prøvd - virkelig alt!  Det endte med neddoping og dyrlege.  Men så kom eier med hunden til en meget kjent hundemann, og det første han sa etter å ha hilst på hunden var; det tror jeg skal gå fint (Å klippe klør uten neddoping).  Den gamle hundemannen satte seg på kne, og begynte å kose å leke med hunden.  Han velvet den over på rygg, klappet den på magen, klødde den i brystet, slapp den opp igjen, lekte litt mer, velvet den over igjen, klødde den på brystet, tok så vidt bort i en labb, slapp den opp igjen osv.  Slik holdt han på helt til hunden lå stille i fanget hans, og han klippet samtlige klør.  Hele seansen tok ikke mer enn ca 10 minutter.  Han benyttet en kombinasjon av godhet og tvang.  Etter denne fremgangsmåten har eier uten problemer klippet klørne på hunden.  Hunden forstod at den ikke kunne slippe unna.

Nå kan det vel hende at for endel hundeeiere er det ikke slik at "kjente hundemenn" vokser på trær eller er tilgjengelig når man trenger dem som mest? Kanskje ville en veterinær'sk kloklipp være det enkleste og beste for noen? Jeg ville ikke sett veterinærhjelp som et "nederlag" i tilfellet du beskriver, ei heller "dullingen" i videoen som @Schæferblanding viste ovenfor. Hva som er enklest og best mener jeg avhenger av situasjonen, men ellers er jeg enig i at "om du ikke vil så skal du" kan fungere utmerket. De aller fleste hunder tåler ubehag bedre enn man skulle tro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke EN oppskrift på hvordan løse feks kloklipp. Og jeg tviler nå sterkt på at hvilken som helst "kjent hundemann" hadde fiksa frøkna her sånn uten videre.
Selv foretrekker jeg å prøve på "pølsemåten" først. Og er vel over gjennomsnittet tolmodig for å oppnå resultat. Men på denne dachsen hjalp ikke det. Mulig hun har hatt for mange traurige erfaringer de 4 årene før vi overtok henne, hvem vet.
Å dope hunden KAN være en ok løsning noen ganger. Det kommer an på bla hvordan hunden tåler å bli dopa ned. Min tålte det ikke veldig bra. Og fordi jeg er redd for å miste henne, ble valget tvang.
Å tro at tvang alltid er løsningen er å gå i andre fella igjen. Der er flere grøfter man kan falle i, ift hundehold. Det å se an den enkelte hund, og bevare balansen og etikken i hundeholdet, er for meg viktigst. Viktigere en å tro på "kjente hundemenn" eller "metodikker".
På springeren feks, hadde tvang blitt helt feil. Men hun har lært at kloklipp er morsomt (for da blir det leverpostei!) fra hun var valp. Og hun har en personlighet som gjør at hun er enkel å lære slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, enna skrev:

Det finnes ikke EN oppskrift på hvordan løse feks kloklipp. Og jeg tviler nå sterkt på at hvilken som helst "kjent hundemann" hadde fiksa frøkna her sånn uten videre.
Selv foretrekker jeg å prøve på "pølsemåten" først. Og er vel over gjennomsnittet tolmodig for å oppnå resultat. Men på denne dachsen hjalp ikke det. Mulig hun har hatt for mange traurige erfaringer de 4 årene før vi overtok henne, hvem vet.
Å dope hunden KAN være en ok løsning noen ganger. Det kommer an på bla hvordan hunden tåler å bli dopa ned. Min tålte det ikke veldig bra. Og fordi jeg er redd for å miste henne, ble valget tvang.
Å tro at tvang alltid er løsningen er å gå i andre fella igjen. Der er flere grøfter man kan falle i, ift hundehold. Det å se an den enkelte hund, og bevare balansen og etikken i hundeholdet, er for meg viktigst. Viktigere en å tro på "kjente hundemenn" eller "metodikker".
På springeren feks, hadde tvang blitt helt feil. Men hun har lært at kloklipp er morsomt (for da blir det leverpostei!) fra hun var valp. Og hun har en personlighet som gjør at hun er enkel å lære slikt.

Dette synes jeg er så bra sagt! Jeg er pølsetante og liker ikke engang å heve stemmen til hunden min. Tvang er noe som tilhører sjeldenhetene, tillitt og gradvis tilvenning er alltid førstevalget. Samtidig er det viktig å huske på at når man har med levende vesener å gjøre, så er teori og praksis til tider langt fra hverandre. Det er så mange variabler.

Jeg mener at man alltid skal gå for den mest skånsomme metoden, men selv med den tommelfingerregelen så må man vurdere. Hva er mest skånsomt? Som 2ne sier om en hund som hater å bade: hun vil aldri kunne trene hunden til å like det, men ved hardtrening i en periode vil hun kunne trene hunden til å tolerere det. Siden hennes hund trenger bad såpass sjeldent er det også stor fare for at badetreningen blir forgjeves og går i glemmeboken så snart de er tilbake til normalen med 4-5 bad i året. Er det da mest skånsomt å la hunden gjennomgå en meget ubehagelig treningsperiode med en lang rekke bad, eller bare tvinge igjennom noen få vask i året?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noe som kanskje ikke kommer så godt fram i Sophia Yins video er fordelen med at hunden får bestemme selv hvor fort en skal gå fram. Jeg sier ikke at alle kan løse alt med belønningsbaserte metoder, men selv bruker jeg det så langt jeg kan, og har egentlig blitt tvunget til det pga fortiden til hunden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, enna skrev:

Det finnes ikke EN oppskrift på hvordan løse feks kloklipp. Og jeg tviler nå sterkt på at hvilken som helst "kjent hundemann" hadde fiksa frøkna her sånn uten videre.
Selv foretrekker jeg å prøve på "pølsemåten" først. Og er vel over gjennomsnittet tolmodig for å oppnå resultat. Men på denne dachsen hjalp ikke det. Mulig hun har hatt for mange traurige erfaringer de 4 årene før vi overtok henne, hvem vet.
Å dope hunden KAN være en ok løsning noen ganger. Det kommer an på bla hvordan hunden tåler å bli dopa ned. Min tålte det ikke veldig bra. Og fordi jeg er redd for å miste henne, ble valget tvang.
Å tro at tvang alltid er løsningen er å gå i andre fella igjen. Der er flere grøfter man kan falle i, ift hundehold. Det å se an den enkelte hund, og bevare balansen og etikken i hundeholdet, er for meg viktigst. Viktigere en å tro på "kjente hundemenn" eller "metodikker".
På springeren feks, hadde tvang blitt helt feil. Men hun har lært at kloklipp er morsomt (for da blir det leverpostei!) fra hun var valp. Og hun har en personlighet som gjør at hun er enkel å lære slikt.

Selvsagt finnes det ikke en metode for å løse kloklipp, eller andre evt problemer.  Det har jeg da heller ikke sagt.  For øvrig tvilte også jeg veldig sterkt på at denne svært erfarne hundemannen skulle fikse dette, og at hvilken som helst "kjent hundemann" skulle fikse det....  Merkelig hvordan innlegg kan tolkes.....  Og som også skrevet i innlegget så hadde alle andre metoder vært forsøkt forgjeves, også selvsagt pølsemetoden.  Men du er inne på noe helt vesentlig her; i hvilken grad hundene tåler neddoping.  Det er ikke så veldig bra å dope ned hunder.  Derfor mener jeg at andre metoder som regel er langt bedre.  For meg er det en selvfølgelighet å se an hunden å velge metode deretter.  Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg har hatt mange raser, og veldig mange hunder i over 30 år.  Derfor vet jeg ganske mye om metodikk i forhold til både individ og rase.  En av grunnene til det store hundeantallet er at jeg i tillegg til "vanlige" familiehunderaser og jakthunder, også har en sledehundkennel, og da har man mulighet til å teste ut forskjellig metodikk fordi det blir såpass mange valper og unghunder som skal oppdras.  Jeg kan liste opp mange ulike "problemer" som har blitt løst på veldig mange forskjellige måter, men jeg har kommet i mål med alt fra rene positive metoder med  avledning og påfølgende belønning og ren straff med belønning i det hunden har endret atferd.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
På Sunday, March 20, 2016 at 2:16 PM, Pringlen skrev:

Ang. frallen i videoen, så burde ikke diskusjonen være om treningsmetode i det hele tatt. Men heller om det er nødvendig å ha den bikkja sammen med griser. Uansett om man bruker go'biter (som vil være meningsløst) eller strøm, så vil man ikke kunne stole på den bikkja, så lenge den alt har erfaring med å rive gris. Det går sikkert fint så lenge den blir overvåket, og grisene ikke gjør noe som trigger den. Men det vil smelle igjen. Rakshas eksempel med basenjien og kaninene er fint, det blir akkurat det samme :)

 

På Sunday, March 20, 2016 at 10:06 PM, Eloise skrev:

Det er MYE fransk bulldog i den hunden der, og for de av oss som har hatt gleden av å dele hus med forskjellige franske individer i løpet av en 10 års periode, så er det nok en del lettere å gjenkjenne kroppsspråket til denne hunden. Det der er ikke frykt/aggresjon. Noen franske bulldoger har så godt som null jakt i seg, mens andre har mye. Dette er ikke noe man avler bevist på i den ene eller andre retningen, så her dukker det selvfølgelig opp litt av hvert. De har ikke utholdenheten/luktesansen/synet som jakthunder har, men de holder fokus uten like.

 

På Sunday, March 20, 2016 at 11:16 PM, vivere skrev:

Man blir aldri for gammel til å lære :) Sett i lys av Helianthus sitt innlegg ovenfor: Dersom det ikke er stress/frykt/aggresjon, hva er det da?

 

På Monday, March 21, 2016 at 6:52 PM, Eloise skrev:

Emilie svarte før meg; det der er jakt.

En fransk bulldog har verken fysikken, luktesansen eller synet til å være jakthund, og de har ikke blitt avlet til dette formålet. Det betyr ikke at instinktene ikke er til stede, og de som har en del jakt i seg har noe som man ikke finner hos tradisjonelle jaktraser i dag, nemlig en bullehunds stahet/fokus. Når de først har satt seg noe i hodet, så har de en tendens til å være fryktelig ensporede. Det er det jeg har sett andre beskrive i denne tråden.

Også skal vi ikke glemme at selv om Simon har ekstremt mye fransk bulldog i utseende, så er han likevel en blanding med..hva, jack russel? Hva han har fått fra hvilken rase skal jeg ikke uttale meg om når det gjelder instinkter/adferd, kun utseende.

 

Altså  - titte ned på snorkende utyske med flat nese og atletisk kropp - den er ikke så stor denne franske, men det hun mangler i størrelse tar hun igjen i mangfold i tro på seg selv og sin egen suverenitet. Kunne hun drept en gris? Tja.... hun ville i alle fall dødd i forsøket.  Har hun jaktlyst? Hun spotter i alle fall nabolagets kattet på lang avstand, og jeg er evig takknemlig for at bikkja ikke er avla for å kunne løpe fort ****** langt, det tror jeg nabolagets katter er også. Er hun redf katter, griser, sauer, hester? Nope, ikke tilsynelatende. Tenker hun at de må dø når hun ser dem? Nope, ikke før det beveger seg og hun føler de er nært nok. Kan hun gå løs i stallen?  Nope, for hun drømmer om hestebiff, og når du rager 28 cm over bakken så er det mer sannsynlig at hu dør enn hesten. Men hun skal ha for innsatsen.  

Hvor vil jeg med dette? Vel - jeg har en utrolig lydig fralle - for det meste positivt trent. Belønningsbasert - men det er null sjanse i h..... for at hun kan trenes til å omgås gårdsdyr ved å belønne at hun oppfører seg. Ett prust fra en hest og frallen mener den må dø, og redd er hun ikke.  Hun kan dempe, men det er fordi hun ved et par anledninger har fått korreks for å planlegge hvordan hesten skal nedlegges, men hun klarer ikke å beherske seg. Dermed går hun i bånd på stall. 

Jeg synes ikke CM handterte dette greit, men jeg ser bulldog i klippene og ingen redd hund. Jeg ser en hund som ikke klarer å beherske seg.

På Wednesday, March 23, 2016 at 1:16 PM, Avani skrev:

Hvorfor lage seg ett problem sier nå jeg. Hva er vitsen med å kjøre en kamp med hunder som er ukomfortable med tvangsbehandling når man fint kan få de til å være i ro og ha tillit til eier om man ikke tenker DU SKAL!! hele tiden??

Det blir ingen kamp om hunden lærer å forholde seg til regler, det ville vært svært mange færre problemhunder om folk hadde slutta å spørre hunden om det passet å gjøre ting. Å ta avgjørelser for hunden er å være forutsigbar,  forutsigbarhet skaper tillit. Og den tilliten får man helt gratis om man hadde slutta å lage trøbbel for en stakkars hundehjerne ved å LAGE saker ut av ingenting.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ser i videone er en hund som utfører et predatorisk angrep pga hundens egenskaper, terskler på disse egenskapene, tidligere erfaringer, og grisens bevegelser bort fra hunden og grisens hyl / skriking.  Noe som trigger denne predatoriske atferden.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Syns denne var interessant. Noe av hypen er jo hvordan bare han kan jobbe med disse "red zone" hundene, som er et uttrykk han har funnet på selv? Hva betyr det egentilg, at de kan bite eller at de kan bli avlivet?
Positive trenere jobber også med slike saker, med metoder man kan prøve hjemme uten å bli bitt. https://www.youtube.com/watch?v=02gXPhaYi7o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
3 timer siden, Schæferblanding skrev:

Ser nå at etterforskingen skal være åpen i ett år, er det noe politiet vanligvis gjør, eller betyr det at det har kommet frem ting?
https://www.change.org/p/ban-cesar-millan-shame-on-you-national-geographic/u/15932936

Har du andre kilder på dette enn denne underskriftskampanjen? For jeg finner ikke noe og det er jo litt rart når det er kjent i media at det skal opp for statsadvokaten først til uka. 

Eller, tydeligvis er alt greit når det gjelder å kritisere CM. For det eneste som står i linken din:

Sitat

Mar 22, 2016 — Please read important information and contact info inside the petition.

Da er det jo lett å gjette seg til at dette bare er atter et påskudd for å få signaturer. Please do correct me if im wrong. :)

 

God påske på youtube. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Joachim said:

Har du andre kilder på dette enn denne underskriftskampanjen? For jeg finner ikke noe og det er jo litt rart når det er kjent i media at det skal opp for statsadvokaten først til uka. 

Eller, tydeligvis er alt greit når det gjelder å kritisere CM. For det eneste som står i linken din:

Da er det jo lett å gjette seg til at dette bare er atter et påskudd for å få signaturer. Please do correct me if im wrong. :)

 

God påske på youtube. :ahappy:

Jeg vet ikke om jeg gidder å svare på dette engang. Se det jeg har understreket.

Fra kampanjen:

"Cesar Millans methods are inhumane, in my opinion and his shows need to be taken off the air. In this episode, Cesar used pigs as bait for a dog who was a known pig killer and all for "entertainment" purposes and this is not the first time he has used bait animals. This is wrong! Using animals for bait is against the law. 

A complaint has been filed to Animal Control for animal cruelty for using animals as bait in Cesar911 Reality TV shows. Cesar Millan is currently under investigation for animal cruelty. We need your help. We need to have the voice of MILLIONS of you shouting now NO MORE abuse on any Reality TV shows again.

One of the officers on this investigation with Animal Control called me today March 22, 2016, asking for more people to speak up and come forward about any abuse they witnessed while working, volunteering and or as a trainee in one of his courses at the DPC. He said that this case will remain open for a year so that people will have time to come forward as witnesses to any abuse to any animals. Please call with any concrete evidence not angry calls, CONCRETE evidence that you yourself witnessed any kind of abuse while working with, volunteering or as a trainee at the DPC. 562-658-2000 ask for Officer Ferrufino. 

Please sign the petition.

It will be sent to Courteney Monroe, CEO of National Geographic.

The American Humane Association is responsible for the protection of animals during the filming of any movie or tv.  I spoke with Mark Stubis, the head of communications with AHA who put out this statement.

Their contact information is: filmunit@americanhumane.org and call them: 818-501-0123 or 818-574-7779. 

MESSAGE TO NAT GEO REALITY SHOW: ABUSE IS NEVER ACCEPTABLE

"Animal abuse is never acceptable, and should never be tolerated.

American Humane Association has received complaints regarding an episode of a Nat Geo reality television series featuring Cesar Millan. As this country’s first national humane organization, we are always vigilant about stopping abuse wherever it occurs.

We saw what so many concerned Americans saw in that segment. Clearly, the treatment of the animals did not meet our stringent “Guidelines for the Safe Use of Animals in Filmed Media.” American Humane Association oversees the humane treatment of animals around the world with our No Animals Were Harmed® animal welfare program, but sadly we are not invited to protect the animals featured in reality television productions.

We call on the entertainment industry to have American Humane Association on all of their productions with animals, including reality television, so that American Humane Association can ensure that all animals in entertainment are safe and humanely treated.

Situations like this should never, ever happen again. All animals deserve to be humanely treated, and abuse must end now."

According to California State Law
West's Annotated California Codes. Penal Code. Part 1. Of Crimes and Punishments. Title 14. Malicious Mischief. § 597. Cruelty to animals
..."(a) Except as provided in subdivision (c) of this section or Section 599c, every person who maliciously and intentionally maims, mutilates, tortures, or wounds a living animal, or maliciously and intentionally kills an animal, is guilty of a crime punishable pursuant to subdivision (d).
(b) Except as otherwise provided in subdivision (a) or (c), every person who overdrives, overloads, drives when overloaded, overworks, tortures, torments, deprives of necessary sustenance, drink, or shelter, cruelly beats, mutilates, or cruelly kills any animal, or causes or procures any animal to be so overdriven, overloaded, driven when overloaded, overworked, tortured, tormented, deprived of necessary sustenance, drink, shelter, or to be cruelly beaten, mutilated, or cruelly killed; and whoever, having the charge or custody of any animal, either as owner or otherwise, subjects any animal to needless suffering, or inflicts unnecessary cruelty upon the animal, or in any manner abuses any animal, or fails to provide the animal with proper food, drink, or shelter or protection from the weather, or who drives, rides, or otherwise uses the animal when unfit for labor, is, for each offense, guilty of a crime punishable pursuant to subdivision (d)....

This law is also stated in the petition but for your use when you are emailing and calling.

Demand that Cesar Millan shows be to taken off the air. His shows cause the public to imitate his behavior with their own dogs causing children to witness abuse in their own homes to their family pets. This needs to stop.

We NEED your support. We are their voice."
https://www.change.org/p/ban-cesar-millan-shame-on-you-national-geographic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hvordan Cesar Millan får en hund til å ikke angripe katter, men til å bite eieren sin, ved hjelp av strømhalsbånd. "Farlige Spike" altså, som utviser helt vanlig schæferadferd. Alt han trenger er avstand til katten, istedenfor blir han ikke bare mishandlet men biter også eieren sin. Jeg har lest at han ble avlivet, men har ikke "sikre kilder" på det:
 

Dette er altså slik man IKKE skal gøre det, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Se hvordan Cesar Millan får en hund til å ikke angripe katter, men til å bite eieren sin, ved hjelp av strømhalsbånd. "Farlige Spike" altså, som utviser helt vanlig schæferadferd. Alt han trenger er avstand til katten, istedenfor blir han ikke bare mishandlet men biter også eieren sin. Jeg har lest at han ble avlivet, men har ikke "sikre kilder" på det:
 

Dette er altså slik man IKKE skal gøre det, igjen.

Jeg forstår ikke helt hva du vil med innleggene dine. Det er ingen her på sonen, så langt jeg vet, som bruker strøm for å dressere hunder. Det er forbudt i henhold til norsk lov. Og de aller, aller, fleste bruker positive metoder så langt det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, enna said:

Jeg forstår ikke helt hva du vil med innleggene dine. Det er ingen her på sonen, så langt jeg vet, som bruker strøm for å dressere hunder. Det er forbudt i henhold til norsk lov. Og de aller, aller, fleste bruker positive metoder så langt det er mulig.

Det er flere her som mener CM burde brukt strøm på hunden som bet grisen, så jeg tenkte jeg ville vise hvordan det ser ut når CM bruker strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Det er flere her som mener CM burde brukt strøm på hunden som bet grisen, så jeg tenkte jeg ville vise hvordan det ser ut når CM bruker strøm.

Synes du seriøst det er et godt eksempel på strøm brukt på rett vis??????

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...