Gå til innhold
Hundesonen.no

Cesar Millan igjen, underskriftskampanje for å få han av lufta


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 431
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Problemet som jeg ser det er at vanlige hundeeiere ser på CM og tror de blir verdensmestere av det. Jeg har møtt flere som refererer til han som behandler hundene lite pent.. Jeg syns ingenting om at

Er majoriteten av sonisene for millans metoder? Det var nytt for meg i grunnen. Jeg har mer intrykk av at mange ikke ser så sort hvitt på det som der fremstilles fra den rene "mot"siden. At Millan har

Det er mange hunder han jobber med som biter under press en normal hund skal kunne takle. Da er det jo ok at hunden får se hva som skjer når den faktisk biter, nemlig ingenting. Den får en erfaring på

Posted Images

Guest Kåre Lise
4 timer siden, Emilie skrev:

Kanskje noen som ønsker å bruke tid og krefter på å få Victoria Stilwell av skjermen også: https://www.dogtraining.world/topic/victoria-stilwell-bit-bad-by-a-police-k9-dog/

Make my day.. :)

57 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Victoria Stilwell trente ikke denne hunden, til opplysning
https://positively.com/victorias-blog/my-police-dog-dog-bite-accident/

Nei, naturligvis ikke. Hun trener ikke sånne hunder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
5 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Og hva er det flertallet i tråden her har vært enig om?

Sitat fra din link:

 

This debate is polarising, those who have only ever used compulsive methods will always defend their corner as will those at other end of the spectrum who are advocate never say no to your dog, though that is a misconception. Unsurprisingly the reality is somewhere in the middle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Schæferblanding skrev:

Victoria Stilwell trente ikke denne hunden, til opplysning
https://positively.com/victorias-blog/my-police-dog-dog-bite-accident/

Ja, det var nå bare en tanke når vi først var inne på å fjerne folk som ikke burde være på tv-skjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emilie skrev:

Ja, det var nå bare en tanke når vi først var inne på å fjerne folk som ikke burde være på tv-skjermen :)

Du må gjerne sette igang en underskriftskampanje for min del. Jeg tror ikke det er noe stort tap for hundeverdenen om hun blir tatt av luften ;) 

Jeg tror forresten ikke hun er på luften som hundetrener lenger, men du vil kanskje ha henne vekk av prinsipp?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emilie skrev:

Ja, det var nå bare en tanke når vi først var inne på å fjerne folk som ikke burde være på tv-skjermen :)

Fint om du kan legge ved din begrunnelse til at hun bør fjernes? (nå ser jeg hverken på henne eller CM, så jeg aner ikke hvilke kanaler dette dreier seg om)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Avani skrev:

Fint om du kan legge ved din begrunnelse til at hun bør fjernes? (nå ser jeg hverken på henne eller CM, så jeg aner ikke hvilke kanaler dette dreier seg om)

Hvis "de" tar en av "våre" så er det bare rett og rimelig at "vi" tar en av "deres", er kanskje tankegangen ... ;) 
 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Avani skrev:

Fint om du kan legge ved din begrunnelse til at hun bør fjernes? (nå ser jeg hverken på henne eller CM, så jeg aner ikke hvilke kanaler dette dreier seg om)

Eh...leste du på linken? Så du videoene? Ikke det, nei. 

3 minutter siden, Helianthus skrev:

Hvis "de" tar en av "våre" så er det bare rett og rimelig at "vi" tar en av "deres", er kanskje tankegangen ... ;) 
 

Så fint at du kan lese tankene mine. Poenget er at hundetrenere på tv fra begge leire, bør i grunnen tas med en klype salt. Det er underholdning. Jeg har ikke noe i mot å se verken Stilwell eller CM på tv, jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett så mye på Victoria Stilwell, personlig foretrekker jeg andre trenere, men jeg tror hun hverken kveler, sparker, slår, bruker strømhalsbånd, pigghalsbånd eller får dyr skadet med vitende og vilje på programmene sine, eller lærer folk noe av dette. Hun bruker vel positiv trening fundert på anvendt vitenskap. Så jeg forstår ikke hvorfor man skulle ville fjerne henne.

Forøvrig var hunden som bet henne politihund, og dermed nesten 100% sikkert trent med straff og aversiver, det var den hunden, dvs. treneren dens som feilet, ikke Stilwell.
Men ikke det at hun ikke kan gjøre feil, det kan vel alle trenere i alle leire gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
3 timer siden, Schæferblanding skrev:

Jeg har ikke sett så mye på Victoria Stilwell, personlig foretrekker jeg andre trenere, men jeg tror hun hverken kveler, sparker, slår, bruker strømhalsbånd, pigghalsbånd eller får dyr skadet med vitende og vilje på programmene sine, eller lærer folk noe av dette. Hun bruker vel positiv trening fundert på anvendt vitenskap. Så jeg forstår ikke hvorfor man skulle ville fjerne henne.

Forøvrig var hunden som bet henne politihund, og dermed nesten 100% sikkert trent med straff og aversiver, det var den hunden, dvs. treneren dens som feilet, ikke Stilwell.
Men ikke det at hun ikke kan gjøre feil, det kan vel alle trenere i alle leire gjøre.

Vel, frøken Stillwell er skyldig pedagogiske evner.  Først rakker hun ned på hundeeierne, passer på å få frem hvor kørka de er, deretter viser hun hvor flink hun er, og når eier selv skal prøve passer hun på å bryte inn for å forsterke hvor flink hun er. Alt iført slutboots og klær som generelt sett er uegna som hundeklær. Fryktelig menneske,  virkelig fryktelig.  

Nei, jeg er ikke blodfan av CM heller, men må jeg velge så er jeg ikke i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
7 timer siden, Belgerpia skrev:

 Alt iført slutboots og klær som generelt sett er uegna som hundeklær. Fryktelig menneske,  virkelig fryktelig.  

Jeg har lurt på hvor egnet kongen er til å være konge der han labber rundt i slitt vindjakke og slagstøvler. Han skulle selvfølgelig hatt rød kappe med hermelinkanter og ei kledelig krone på hodet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
22 minutter siden, vivere skrev:

Jeg har lurt på hvor egnet kongen er til å være konge der han labber rundt i slitt vindjakke og slagstøvler. Han skulle selvfølgelig hatt rød kappe med hermelinkanter og ei kledelig krone på hodet. :P

Vel, han kler seg i det minste etter forholdene eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Belgerpia skrev:

Vel, frøken Stillwell er skyldig pedagogiske evner.  Først rakker hun ned på hundeeierne, passer på å få frem hvor kørka de er, deretter viser hun hvor flink hun er, og når eier selv skal prøve passer hun på å bryte inn for å forsterke hvor flink hun er. Alt iført slutboots og klær som generelt sett er uegna som hundeklær. Fryktelig menneske,  virkelig fryktelig.  

Nei, jeg er ikke blodfan av CM heller, men må jeg velge så er jeg ikke i tvil.

Nå har jeg knapt sett programmet til Stilwell der hun hjelper folk med hundene sine (Tror det var "It's me or the dog" elns for mange år siden), og jeg ble ikke så veldig imponert. Hva hun hadde på seg kunne ikke brydd meg mindre da. Det er godt mulig de pedagogiske evnene hennes er dårlige, men jeg synes velferden til hundene trumfer både klesstil og pedagogiske evner, og da er jeg ikke i tvil om hvem som er best for hundene.

Men altså .. det er synd det ikke finnes noen som faktisk kan trene hund (og kle seg akseptabelt, for de som bryr seg om sånt) som egner seg som hundetrener på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Siden det er legitimt å argumentere med ymse blogger og kommentarfelt i tråden. Hvis bare halvparten av det jeg skumleste om V.S. er sant så er det jo rimelig drøyt uten at det egentlig overrasker meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Helianthus skrev:

Nå har jeg knapt sett programmet til Stilwell der hun hjelper folk med hundene sine (Tror det var "It's me or the dog" elns for mange år siden), og jeg ble ikke så veldig imponert. Hva hun hadde på seg kunne ikke brydd meg mindre da. Det er godt mulig de pedagogiske evnene hennes er dårlige, men jeg synes velferden til hundene trumfer både klesstil og pedagogiske evner, og da er jeg ikke i tvil om hvem som er best for hundene.

Men altså .. det er synd det ikke finnes noen som faktisk kan trene hund (og kle seg akseptabelt, for de som bryr seg om sånt) som egner seg som hundetrener på TV.

Velferd? Suksessraten er nå en ting, å lykkes i trening ligger for det meste på eiers motivasjon, men det ender nå ikke helt sjelden at casene hennes til slutt blir avlivet på tv. Jeg tror vi har veldig ulik oppfatning av velferd. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Emilie skrev:

Velferd? Suksessraten er nå en ting, å lykkes i trening ligger for det meste på eiers motivasjon, men det ender nå ikke helt sjelden at casene hennes til slutt blir avlivet på tv. Jeg tror vi har veldig ulik oppfatning av velferd. 

Som sagt, kjenner veldig lite til henne og programmene og ikke minst tilfellene hun har hatt, men jeg har sett nok av CM til å vite at av to (potensielle) onder så velger jeg bort CM - fordi han sparker, rykker i båndet, skremmer, strømmer, slenger hunder på ryggen og snakker altfor mye svada. Så, hvis du synes disse tingene er helt OK så har vi veldig ulik oppfatning av dyrevelferd, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Emilie said:

Velferd? Suksessraten er nå en ting, å lykkes i trening ligger for det meste på eiers motivasjon, men det ender nå ikke helt sjelden at casene hennes til slutt blir avlivet på tv. Jeg tror vi har veldig ulik oppfatning av velferd. 

CM's caser blir også avlivet, men det hører vi ikke så mye om. De som er på showet hans må skrive under en "non-disclosure"-kontrakt, de kan ikke snakke om hva som skjedde etterpå, og CM har egen advokat. Derfor er det mest gamle historier om hunder som har blitt avlivet og ødelagt, som kommer fram fra den kanten. Det er bare tull at man kan sparke og slå fryktaggresjon ut av hunder, man slår det vel heller inn i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Stilwell lærer bort metoder, i motseting til CM, som bare snakker om "energi" uten å beskrive akkurat hvordan man får til denne "energien" - ja jeg vet at min sinnstilstand påvirker hunden, men hvordan gjøre det? Neida, det er bare "don't try this at home", mangel på metoder og manglende evne til å bruke disse metodene, han kan ikke bruke straff riktig engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Og Stilwell lærer bort metoder, i motseting til CM, som bare snakker om "energi" uten å beskrive akkurat hvordan man får til denne "energien" - ja jeg vet at min sinnstilstand påvirker hunden, men hvordan gjøre det? Neida, det er bare "don't try this at home", mangel på metoder og manglende evne til å bruke disse metodene, han kan ikke bruke straff riktig engang.

Ja, det er vel best å høre på Gud :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
48 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Ja, sparke og slå. Har du sett videone som jeg har lagt ut? Jeg kan gjerne poste etpar igjen der det vises godt, vil du se på dem?

Ellers takk, har sett nok og vet hvor du vil. 

Akkurat nå, Emilie skrev:

Ja, det er vel best å høre på Gud :)

 

Kan alltids se mer av det der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
21 minutter siden, Schæferblanding skrev:

Du har ikke sett klippene men mener at han ikke sparker og slår?

Jeg skriver jo at jeg har sett. Jeg mener det er mer diskutabelt enn å bare konkludere med at han slår og sparker ja. Like (lite) konstruktivt som å diskutere positiv trening som å trøkke pølser nedi halsen på hundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...