Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund med WOW!-faktor


Daldorf
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Irsk ulvehund   (Den til venstre altså... )   En dag, en dag...

En helkupert riesen har gjerne den effekten    

Azawakh er jo ganske WOW. Jeg syns alle de store myndene har en WOW faktor! Jeg føler at ALLE snur seg etter dem, uansett om de liker dem eller ikke.   Fordi de er så annerledes, spesielle, store

Posted Images

14 timer siden, Polfarer skrev: Lovlige i Norge, men ikke i Danmark og noen få andre land så vidt jeg har skjønt [emoji4]

Skikkelig kule hunder!

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Hvordan er gemyttet på dem? 

Hannene skal vist været samkjønnsagressive. De jeg har møtt er svært behagelige å være rundt. De har ekstremt med vokt og jeg hadde aldri tørt å gå inn på en eiendom der det var en CAO jeg ikke kjente! Den ene hannen jeg kjenner er en omplasseringshund som var ekstremt utagerende og ville nok tatt knekken på alle småbikkjer når de som har han nå fikk han. Men i dag finnes han ikke aggressiv mot folk. Men han kan finne på å kaste seg inn i kampen om to andre bikkjer ypper til bråk mot hverandre. Han starter derimot aldri en kamp! Han går som oftest med munnkurv blant andre hunder bare for å være på den sikre siden.

Den andre hannen har jeg kjent fra han var valp. Og han har noe samkjønnsagresjon. Men det er veldig håndterbart og han ypper heller ikke til kamp med mindre noen andre bråker først.

Er også en nedi gata her, og den håper jeg aldri klarer å slite seg løs! Da hadde jeg søkt dekning med en gang[emoji14]

Har bare møtt en tispe, og hun var bare 9 mnd når jeg møtte hun. Men det var en verdig avbalansert og fin hund! Veldig fint språk :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2016 at 10:53 AM, Mirai skrev:

Kjørte forbi en azawakh en gang og ramlet nesten ut av bilen. Der snakker vi 100% eleganse! Jeg trodde whippeten min var lett på foten og fløt bortover, men dette var særklasse. Må også sees i virkeligheten, kommer ikke så godt frem på bilder :) . 
 

De er definitivt flottest i bevegelse. Og ikke bare i venstresvingstrav, hver minste bevegelse de gjør ser så bevisst og utstudert ut. 

Spenst har de også: 

 

 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er vanskelig å peke ut en rase som har WOW-faktor, da det alltid finnes dårlige individer i alle raser. Et WOW-individ har gjerne noe ekstra ved seg, flotte bevegelser, eller veltrent kropp, og gjerne et flashy uttrykk.

Men en flott helkupert dobermann kan jeg godt snu meg etter :D 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir målløs av vakre pudler i full utstillingspels og aller helst toypudlene fra Smash. Her lille Smash JP Moon Walk (Walker) som både er maskulin og elegant. :)

GCH+CH+SMAZSH+JP+MOON+WALK.jpg

Smash JP Talk about

Smash-Jp-Talk-About.jpg

 

1ed8b2d03459.jpg

Bare wow! :) 

Det er bevegelsene og uttrykket, den vakre pelsen og lekenheten som pudlene har som gir meg wow følelse. :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

For meg er det enkeltindivider som har en WOW faktor. Men det er alltid atletisk bygde mellomstore til store hunder i veldig god fysisk form. Ofte korthåra jakthunder, bullehunder i den litt lettere og mer atletiske enden av skalaen, hvor man ser muskelspill, og ikke minst huskyer. Og det er hunder som har noe spesielt ved måten de ter seg på. En form for selvbevissthet eller selvtillit, Men så finnes det unntak. For noen år siden var det en hvit storpuddel som vant mye på utstillinger. Jeg liker ikke pudler. Ihvertfall ikke utstillingsklipte pudler. Men han hadde noe spesielt ved seg. Noe i måten han bar seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt collie (langhår), og håper vi etterhvert kan få en :-)

Men jeg tenker på de "gammeldagse" Lassie collien.  Når vi har reist og sett på utstilling i området her, så er det så mye pels og så mye stopp at jeg kjenner ikke igjen rasen .. men jeg kan ikke nok til å uttale meg om den. 

En god gammeldags collie er ihvertfall wow, for min del! :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de fleste litt mer sjeldne hunderasene har wow-faktor for meg. Hundenerd som jeg er snur jeg meg etter de fleste raser jeg ikke ser så ofte, alt fra mastiffer til mynder. Men skulle jeg kjøpt en hund for show off, så måtte det blitt en helkupert cane corso i fawn. :wub:

Synes de er finest de som ikke har for rynkete snuteparti.

Sånn som denne (hentet fra www.ofbajer.com):

adreambezizkopce.JPG

adreamhlavapekne.JPG

 

Eller denne som lot meg oppdage at ikke alle strihårede vorstehere var krøllete, ustelte bustebarter med gule øyne:

_10b4337.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shallow? Ja, men her er mine WOW-hunder.

Sankt bernhardshund korthår:

3772811.jpg

Dogo argentino (kupert):

cachorros-dogo-argentino-con-pedigre_b54

Amerikansk bulldog (Scott):

2d06909ce4133b67fa3fc2ef3b82f0a4.jpg

Bordeaux dogge:

Dogue-De-Bordeaux-Photos.jpg

Alano español:

images?q=tbn:ANd9GcR7-_9eCl8hcqLvrBeaQq6

Schæferhund (brukslinjer):

453657-356025.jpg

Cane corso (kupert):

chiens-Cane-Corso-c0653de5-b6f9-4274-653

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt overrasket over hvor mange her som syntes det er WOW med helkuperte hunder, jeg synes det er direkte grotesk :P, men det er jo godt vi er forskjellig!

en WOW hund for meg er faktisk old english sheepdog på utstilling

old-madonna-and-the-santa-clones-at-the-

og irsk ulvehund

da0e47dc58a475c6d47901ce9bc19e6c.jpg

De fascinerer meg med den lette gangen og massive kroppen! Den lyse fargen (fawn?) er definitivt favoritten.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Jeg er generelt overrasket over hvor mange her som syntes det er WOW med helkuperte hunder, jeg synes det er direkte grotesk :P, men det er jo godt vi er forskjellig!

en WOW hund for meg er faktisk old english sheepdog på utstilling

old-madonna-and-the-santa-clones-at-the-

og irsk ulvehund

da0e47dc58a475c6d47901ce9bc19e6c.jpg

De fascinerer meg med den lette gangen og massive kroppen! Den lyse fargen (fawn?) er definitivt favoritten.

Jeg er nok ganske grotesk, for jeg synes det er nydelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emilie skrev:

Jeg er nok ganske grotesk, for jeg synes det er nydelig.

Jeg mener ikke at alle som liker det er groteske. Jeg tåler at folk har forskjellige meninger og forventer det av folk rundt meg i samfunnet også ;) .

Edit: Jeg tolket WOW som en positiv ting, jeg ser at jeg kan ha misforstått det litt. Det trenger det jo absolutt ikke være.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg er generelt overrasket over hvor mange her som syntes det er WOW med helkuperte hunder, jeg synes det er direkte grotesk :P, men det er jo godt vi er forskjellig!

Man kan syns det er lekkert å se på, uten å like handlingen bak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Eneste gangene jeg har tenkt at hunder har vært stygge er når de har vært ørekuperte eller er avlet ekstremt dysfunksjonelle (toy chi med perlerunde hoder, "froske"pitbulls, basset gone wrong etc). Personlig klarer jeg ikke å se bak denne handlingen og synes det ser helt unaturlig ut. 

Mest WOW for meg ang utseendet på hunder er de største myndene generelt. Og så har jeg en ekstra svakhet for hvite hunder (og dyr generelt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, 2ne skrev:

Man kan syns det er lekkert å se på, uten å like handlingen bak :) 

For meg går det litt hånd i hånd, så jeg klarer ikke syns det er pent rett og slett fordi det minner meg om handlingen bak. Selvfølgelig helt greit at folk syns det kan være stilig, og jeg regner med majoriteten av dem som syns det her til lands ikke støtter prosedyren likevel. :)

Jeg syns ikke kuperte hunder er stygge bare fordi de er kuperte, jeg vet om mange meget flotte, kuperte hunder, men jeg bare foretrekker au naturel :lol: Dvergpinschere med små ører er etter min mening mye flottere enn dem med store, så jeg er jo egentlig i rett "kategori" for å kunne syns ørekuperte dvergpinschere er stilige. Men nei, det er ingenting for meg altså :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎03‎.‎2016 at 5:41 PM, CrazyTerrierLady skrev:

Får være tro mot nicket mitt i denne tråden. :sleep:

airedale-terrier8.jpg
Lite som snur hodet mitt så mye som når jeg møter selveste kongen.

DSC_6031.JPG
Noe med eksteriøret og blikket som gir disse en ekstra it-faktor.

TyskJakt03.jpg
Og til slutt hvem lar seg ikke imponere av en jaktmaskin som denne, + at de er fine å se på (de fleste vel å merke :P).

Jeg liker din smak, når det gjelder hunder :D 

*Hilsen tidligere :heart: Airedale terrier :heart: eier *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elisabeth00 skrev:

For meg går det litt hånd i hånd, så jeg klarer ikke syns det er pent rett og slett fordi det minner meg om handlingen bak. Selvfølgelig helt greit at folk syns det kan være stilig, og jeg regner med majoriteten av dem som syns det her til lands ikke støtter prosedyren likevel. :)

Jeg syns ikke kuperte hunder er stygge bare fordi de er kuperte, jeg vet om mange meget flotte, kuperte hunder, men jeg bare foretrekker au naturel :lol: Dvergpinschere med små ører er etter min mening mye flottere enn dem med store, så jeg er jo egentlig i rett "kategori" for å kunne syns ørekuperte dvergpinschere er stilige. Men nei, det er ingenting for meg altså :P 

Jeg foretrekker også au nature, mest fordi jeg veit hvordan kupering ser ut i praksis. Men jeg syns allikevel at en helkupert dobermann er lekkert. Det har ikke noe med at jeg ønsker meg en helkupert doberman å gjøre, men mer med at jeg syns dobermannen kler korte ører og kort hale. Om de hadde blitt født med stående ører og stumphale, hadde jeg syns de var griselekre. "Dessverre" er de ikke det, og med den halen og de ørene de har, så blir de bare ordinære :aww:

Interessant nok syns jeg dvergpinschere er lekre da, med hale og ører. Veit ikke hvorfor det er sånn, det er litt rart :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg hverken liker kupert doberman fordi det er stilig eller misliker det fordi jeg vet hva som ligger bak - dvs, jeg kan fint synes noe er pent selv om det ikke er bra... Men jeg synes ærlig talt det ser utrolig merkelig ut. :lol: Det synes jeg egentlig med mye rynker/flate tryner/store øyne og mye annet også, det er liksom ikke ''hund'' for meg. 

Jeg har prøvd å tenke over hva jeg synes er litt ''wow'', men sliter faktisk med å komme på noe spesifikt. Synes hunder som gjør en jobb bra er kult å se på. Liker alle hunder som har litt ''vanlig hund''-utseende, som en del sikkert synes er kjedelig. Har aldri vært særlig trukket mot spesielle avtegn, farger og sånt heller (hilsen hun med brun BC da.. Men det ble ikke han pga fargen :icon_redface:). 

Eller jo, når jeg tenker meg om så ble jeg litt sånn ''åh, så spesiell og fin hund'' da det var en kulltråd her på forumet med cifra mudi faktisk. Vet ikke hvorfor, kanskje fordi det ser litt sånn rotete og rart ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...