Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar

Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

Frøkna her blir bare tatt for å være collie, eller "sånn der skotsk gjeterhund"..hun er sheltie. Kan ikke tro på at det er en annen rase...er jo minilassie!? Det var også en liten unge som var sikker på at hun var et ekorn :D

Sent fra min Lenovo A7600-F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Akkurat nå, Celeritas skrev:

Frøkna her blir bare tatt for å være collie, eller "sånn der skotsk gjeterhund"..hun er sheltie. Kan ikke tro på at det er en annen rase...er jo minilassie!? Det var også en liten unge som var sikker på at hun var et ekorn :D

Men det er jo ikke så rart, de er jo størrelsesvarianter med øvrig likt eksteriør. :) Jeg pleier feks å si at shibaer er mini-akitaer dersom folk ikke har hørt om rasen før, og det pleier å hjelpe på forståelsen. :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hører somregel bare schæfer-collie blanding. Bortsett fra unger! De er morsomme :D

"Oi, se på den store løven!" Evt ulv eller bjørn har vi og hørt. Jeg ble mest glad for denne "åååh, så fin de var, men den var ikke så stor da!" av en jente på ca 8 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Celeritas skrev: Frøkna her blir bare tatt for å være collie, eller "sånn der skotsk gjeterhund"..hun er sheltie. Kan ikke tro på at det er en annen rase...er jo minilassie!? Det var også en liten unge som var sikker på at hun var et ekorn [emoji3]

Men det er jo ikke så rart, de er jo størrelsesvarianter med øvrig likt eksteriør. [emoji4] Jeg pleier feks å si at shibaer er mini-akitaer dersom folk ikke har hørt om rasen før, og det pleier å hjelpe på forståelsen. [emoji14]

Nei er jo ikke rart, skjønner jo at de kan tro det:) Men er visst vanskelig å forstå at det ikke er samme rase for noen:p Ekorn var bare kjempefestlig, den skjønnner jeg også fra et barns ståsted:p

Huskyen har blitt tatt for ulv og shæferblanding:)

Sent fra min Lenovo A7600-F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Det er liksom visse krav jeg vil ha, samtidig som mest mulig ubeslektet med mine. Faktisk ikke så lett. Men ja, jeg har ett tredje valg. Men jeg syns gutta "mine" er litt unge enda da :P 

Jeg liker godt alternativ tre. :ahappy:

(Meget mulig de andre og men de kjenner jeg ikke til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Fikk spørsmål om Ziva var dachs en gang jeg :P Toller og Dachs er jo veldig like, sant?

I dag får jeg låne med meg en springer spaniel ut på tur :D

Hun er jo lang i ryggen da, og har store ører. :aww:  :lol: 

Så herlig. :ahappy:  Er ikke det samme å gå tur uten hund altså.

Akkurat nå burde jeg gjøre husarbeid, skoleoppgave eller skrive jobbsøknad - men åh så lite ork jeg har. :P Må vel prioritere sistnevnte, frist den 8. på den ene stillinga så må komme i gang der. Skal bare først ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoppenCamilla skrev:

Hei, sonen! :wave:

Har ikke vært innom hele mnd, jeg! Har hatt en sinnsykt irriterende matteoblig, som skal leveres i dag (jeg leverte i går, yay), og fysikk- og programmeringsobliger. Fysikken er ferdig og programmeringa skal ikke leveres før i slutten av mnd, heldigvis! Er sååååå sliten! Har også tenkt at jeg ikke har nok å gjøre, så jeg ble styremedlem i NITO-studentene, også er jeg jo tillitsvalgt i klassen. :lol: Jada! 

I dag stod jeg opp tidlig for å droppe forelesning og heller være hjemme og lage boller, hjemmelaga is, indisk lam på slowcookeren og naanbrød! Janka og kjæresten kommer i kveld. Det blir kos! :heart: 

Håper dere har det fint! :flowers: 

Gratulerer!! Da har jeg nok sett bilde av deg allerede, hehehehehe!!! Jeg var leder i lokkallaget på min Høgskole, så har deltatt masse på internasjonale konferanser i regi av NITO Studentene, jeg anbefaler det veldig varmt dersom du ønsker å treffe masse kjekke ingeniørstudenter over hele Norge :D:D . Det er så gøy å være med i NITO Studentene!!!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lola Pagola skrev: For en herlig x-files episode i dag :wub::lol:

Det er så teit at det er litt søtt :icon_redface: Og så kjenner jeg at det er greit at de bare har laget seks nye episoder [emoji14]

Nei det er ikke greit med bare 6 episoder ? denne episoden var så typisk x-files, de enkeltstående rare episodene som kom innimellom ? koste meg hele veien[emoji38]

Min favorittserie, og er glad for at den fortsatt har samme stemning, og man ser at skuespillerne synes det er artig å spille de rollene igjen. Bare 3 episoder igjen :(

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Noen som vet hvorfor det ikke har kommet ut noen nye episoder av greys på sumo? Det har jo stoppet helt opp i flere uker nå :( 

Forsto det slik at Norge lå så nærme USAs sendeskjema på Greys at TV2 måtte ha stopp til slutten av februar med å sende serien. Ble nevnt lang juleferie på skuespillerne osv.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kom den sløve eieren på at Decoy er 9 år i dag. Aner ikke hvor tiden har blitt av, men. :P

1268497_10152696460955630_78109973243498

To år siden bildet ble tatt da, men han har ikke forandret seg stort. Blitt litt lysere i fjeset kanskje, ellers stort sett den samme. :) Formen har vært veldig bra til nå, og han kom seg ganske fint etter skaden i fjor. Men, nå syns jeg det er "noe" med han, så skal ha han inn på en sjekk hos vet. snart.

• Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Betty skrev:

Hun er jo lang i ryggen da, og har store ører. :aww:  :lol: 

Så herlig. :ahappy:  Er ikke det samme å gå tur uten hund altså.

Akkurat nå burde jeg gjøre husarbeid, skoleoppgave eller skrive jobbsøknad - men åh så lite ork jeg har. :P Må vel prioritere sistnevnte, frist den 8. på den ene stillinga så må komme i gang der. Skal bare først ...

Sant det :P

Nei, tur uten hund er ekstremt stusselig! Så jeg gleder meg veldig til en skikkelig tur i skogen med firbent turfølge :D

Nå syns jeg det er på tide at du får napp på jobbfronten! Det er slitsomt å gå sånn å ikke vite, og å aldri få en av de hundretalls stillingene som blir søkt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Noen som vet hvorfor det ikke har kommet ut noen nye episoder av greys på sumo? Det har jo stoppet helt opp i flere uker nå :( 

Det har ikke begynt i USA ennå heller, venter jeg også. 

Da jeg hadde to whippeter var det en gang en liten gjeng småunger som kommenterte i det vi gikk forbi; "Oi, se på de små hestene da!" :lol: Men jeg skjønner det faktisk, med dekken på og den travende gangen kan de minne om hester, særlig for små barneøyne :ahappy:

• Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Lykken er å ha firehjulstrekker. Problemet er bare at man blir litt overmodig. "Denne snøhaugen klarer jeg da å kjøre gjennom, jeg som har ekte firehjulstrekker! Øøøø, ikke det nei" :icon_redface:

Det er fredag, og det er en lykkens dag, men du verden så tett de kommer for tida! Det er fredager hele tida jo! Er det bare jeg som begynner å bli gammel kjerring eller?

Erfaringsmessig betyr firhjulstrekker at når du står fast, så står du skikkelig fast ;)  Men joda, neste bil skal trekke på alle fire hjul. Har jeg bestemt. Skikkelig høy over bakken skal den også være (for lettere å se over d j*vla brøyteskavlene... :icon_redface:

Livet mitt er fylt med mandager og onsdager. Lyst til å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

I helga er det sesongstart for oss på agilityfronten, og siden det er i Hedmark må vi naturlig nok kjøre i dag. Skulle ut med noen bagger og dekken i bilen i sta og settervimsen kjente tydeligvis igjen baggen jeg pakker hundeutstyr i. Han ble SÅ ivrig og dyttet meg overende når jeg åpnet døra. Sto midt ute på gata og nektet plent å komme før han løp bort til bilen hvor han sto å logret som bare det :lol: Godt han er søt når han får anfall som "vi skal ut å reise - jippi!!":P

image.thumb.jpg.a29951c9a18ed19201f170a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Formen begynner å bli bedre nå. 
Nå er jeg littegrann mindre tett, men hodepine osv fortsetter å klamre seg fast. 

Gutta i huset passer ekstra godt på nå, og dilter etter uansett hvor jeg går. Må jo passe på at mammaen deres ikke faller ned i do :P 

12640406_10153769170835465_4474911169332486046_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

En dame syntes at Pippin var en veldig fin riesen, men hun hadde aldri sett dem i den fargen før.

Jeg har faktisk sett en fawn risen en gang :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Angående rare forvekslinger av rase: 

Når jeg hentet Sjef i Frankrike traff jeg og oppdretter på noen som syntes var den nydeligeste Labradoren de hadde sett noen gang. Oppdretter holdt på å le seg i hjel og oversatte når hun hadde fått pusten igjen :lol:

Ellers er det dagligdags at folk insisterer på at joda, dette her er en blanding av Doberman og Rottweiler. Og de skryter av at jeg var heldig med gemyttet på den :getlost:

Mange påstår også at Aragon er Chihuaua. "Joda, fordi den er akkurat lik den som tanta mi har som er Chihuahua, så du tar feil så!"
Beklager å måtte si det, men jeg tror jeg vet hvilken rase jeg har... Synes ikke de er like i det hele tatt heller jeg, så skjønner ikke den forvirringen der :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unkas ble tatt for å være CAO når en kompis la ut bilder av Unkas og Haytan på Facebook.

Jeg ser likheten mellom rasene men det burde ringe noen bjeller når han er svart og hvit og har ører [emoji14]

a0fc418b31447b3dbe2f33673a2603ae.jpg

Ellers har både Unkas og Zosi vært larador, st. Bernard, engelsk setter og diverse annet [emoji14]

AN er jeg ferdig med eksamen. Kan begynne å lese videre til retake tror jeg. Ihvertfall på en av delene.

Sent fra min GT-N8000 via Tapatalk

Edit: skriveleifer på nettbrett [emoji14]

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nathalie98 skrev:

Min er en reveblanding, rettere sagt rev x schäfer... Spørsmålet kom fra en man som gikk tur med schäferen sin :icon_confused:

Jeg kan forstå spørsmålet om hun er schäfermix, men rev? En rev på 27 kg? :lol: 

He he. Og det har jeg tenkt i forbindelse med tråden om maller og inntaksstopp hos politiet. At folk kommer til å tro maller er farlige, pga signalene som sendes ut.... Ehhhhh, nei? Det er vel ingen sjangs i h*** at "folk" ser forskjell på malle og schäfer i det hele tatt :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

He he. Og det har jeg tenkt i forbindelse med tråden om maller og inntaksstopp hos politiet. At folk kommer til å tro maller er farlige, pga signalene som sendes ut.... Ehhhhh, nei? Det er vel ingen sjangs i h*** at "folk" ser forskjell på malle og schäfer i det hele tatt :P

Ja, ha ha ha, ikke noe er så morsomt som når hunder stigmatiseres og fremstilles som farlige, fremfor å fokusere på den samfunnsnyttige jobben de gjør. Og ha ha ha, enda morsommere er det jo når folk ikke ser forskjell på schäfer og malle, for da kan folk være ekstra engstelig for alle politihunder! Jeg kommer til å daue av latter! :lol::lol::lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
    • Er en del med god helse og super mentalitet også? Vår golden var på ingen måte taus, han bjeffet forholdsvis mye. Cavalieren vår var helt ekstremt gneldrete med vakt som sin selvpålagte hovedoppgave. Mest savage villdyr jakt-, vakt- og trekkhund jeg har hatt. Understimulert.  Ingen lyd på finsk lapphund og chihuahua, som begge fikk over gjennomsnittet med oppmerksomhet og stimuli. Begge rasene kjent som gneldrebikkjer, begge individene så og si tause, i motsetning til de to kjent for å være verdens enkleste og greieste, som i bunn og grunn var veldig hundete hund på mange måter, bl.a. ressursforsvar. Såfremt en skal trene og aktivisere hunden er oppdragelse og aktivisering vel så viktig som rase og genetikk, tror jeg. En golden som kjeder seg er ingen plysjhund, den vil bjeffe og ødelegge ting. En spisshund som får tilfredsstilt behov og blir trent trenger verken lage lyd eller ugagn. Kan lyd handle vel så mye om hvordan ulike raser blir valgt av ulike typer hundeeiere til ulike typer hundehold? Hvilke raser vil ikke bli gneldrebikkjer om en ofte og lenge av gangen plasserer dem i en kjedelig hundegård alene, hvor de kan se/høre/lukte forbipasserende? En gjenganger med små, såkalte gneldrebikkjer av selskapsraser er at eierne verken forstår dem eller trener dem, og så retter det seg når de får hjelp til å tolke hunden og interaktere bedre med den.  Jeg har forøvrig hatt store problemer med LYD på riesenvalpen jeg har nå (ikke en rase for trådstarter). Ikke noe jeg forventet, og er pga generelt konsensus om bjefferaser usikker på om det er genetisk lyd eller om det i hovedsak er miljøpåvirkning fra den individuelle mammaen. Fra mitt eget anekdotiske erfaringsgrunnlag tror jeg egentlig det siste. Det har tatt to mnd å bli kvitt problemet hjemme, ved å forstå mer av hva han vil når det kommer lyd, og hvordan respondere på det. Ikke super lystbetont oppgave å jobbe med, for jeg forventet ikke det problemet.  Den personlige efaringen min er altså at rase is like a box of individuals i litt større grad enn mange andre mener.
    • En del lyd og dårlig helse og mentalitet på dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...