Busann Skrevet 30. Januar 2016 Rapporter Skrevet 30. Januar 2016 Siden det endelig har begynt å komme smått her igjen, tenkte jeg at jeg skulle dele noen bilder av de søte små. Kull 1 (f. 18.12.2015) Gutt Jente Kull 2 (f. 25.01.2016) Gutt 1 (over flere dager) Gutt 2 (over flere dager) 9 Siter
Snøfrost Skrevet 30. Januar 2016 Rapporter Skrevet 30. Januar 2016 så søte Synes de virker som veldig alrighte dyr. Men kan ikke ha noe slikt her i hus. Hundene er litt for interesserte... 1 Siter
Zitka Skrevet 30. Januar 2016 Rapporter Skrevet 30. Januar 2016 Chinchilla er fantastiske dyr! Så lenge de er mye håndtert ifra starten av.. Men dessverre et dyr man ikke kan ha her i hus pr i dag Siter
Stine Skrevet 30. Januar 2016 Rapporter Skrevet 30. Januar 2016 Herregud så søte! Søstern hadde en sånn en, han var kjempekosete og løp rundt i stua Men han ble dritsur når jeg fikk ilder Er det sånn at man kan løfte dem etter halen? Jeg mener å huske at det var det man skulle gjøre på den tiden, men aner ikke hvorfor eller om det egentlig er greit? Siter
Busann Skrevet 30. Januar 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Januar 2016 9 minutter siden, Krutsi skrev: Chinchilla er fantastiske dyr! Så lenge de er mye håndtert ifra starten av.. Men dessverre et dyr man ikke kan ha her i hus pr i dag Min tammeste og mest kosete chinchilla kom faktisk fra pelsoppdretter, og alle ungene hans er/var like kosete og sosiale, så linjene har veldig mye å si på oppførselen. Men håndtering er viktig, var ganske mange som ble sjokkert på Oslo Pet Show når jeg sto der med en chinchilla i armene som bare lå og koste, og som de faktisk kunne holde. De fleste som hadde hatt eller kjente noen som hadde hatt chinchilla før fortalte at de omtrent ikke gikk ann og få tatt på. 2 minutter siden, Stine skrev: Er det sånn at man kan løfte dem etter halen? Du skal ikke løfte dem etter halen, men du skal holde halen når du bærer dem, og støtte kroppen med den andre. Grunnen til at du skal holde dem i halen er at det er det sterkeste leddet på kroppen, mens ribbeina er veldig skjøre, så det er for å unngå skade om de skulle finne på og hoppe ut av hendene på deg (som de gjerne gjør). 1 Siter
Stine Skrevet 30. Januar 2016 Rapporter Skrevet 30. Januar 2016 3 minutter siden, busann skrev: Du skal ikke løfte dem etter halen, men du skal holde halen når du bærer dem, og støtte kroppen med den andre. Grunnen til at du skal holde dem i halen er at det er det sterkeste leddet på kroppen, mens ribbeina er veldig skjøre, så det er for å unngå skade om de skulle finne på og hoppe ut av hendene på deg (som de gjerne gjør). Ja, det var sånn det var ja Siter
Busann Skrevet 30. Januar 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 30. Januar 2016 Akkurat nå, Toril skrev: Fantastiske småtasser. Ja de er ganske fantastiske. Og det er lenge siden det ble kull hos meg av div. grunner. Moren til det øverste kullet er faktisk den siste ungen født før det ble pause. Så er på en måte veldig passene at hun var først. (Har hatt ett kull som ble født her i mellomtiden, men det var ikke min hunn, bare hadde henne på lån for å bruke henne i avl, eieren var like overrasket som meg). 1 Siter
Zitka Skrevet 30. Januar 2016 Rapporter Skrevet 30. Januar 2016 Min første helt egne var så tam at hun var løs med meg nesten hele tiden når jeg var hjemme.. Når vi gikk, så satt hun enten innenfor genseren eller i lomma foran på magen når vi leste lekser, satt hun på boka og så sammen med meg osv.. Deretter fikk jeg tak i to omplasseringsdyr.. De var ikke like tamme og beit gjerne hvis de fikk mulighet.. Siter
Lene_S Skrevet 30. Januar 2016 Rapporter Skrevet 30. Januar 2016 Åh, hallandussen da Altså, det der var dårlig gjort å legge ut. Nå som jeg endelig hadde klart å rasjonalisere meg vekk fra å gjøre det for tiden tomme rotterommet vårt om til et chilla-rom (jeg tenkte jo at et rom det har bodd rotter på må jo, med litt tweaking, kunne passe perfekt til et par chins), og gå tilbake til rotter. Tanken har vært at jeg har vært i tvil om jeg vil binde opp rotterommet i så mange år, chillaer lever jo mye lenger enn rotter. Men så kommer du her, og er ekkel med å legge ut sånne nurkebilder. Argh, nå er jeg tilbake til å ville ha chillaer 2 Siter
MarieR Skrevet 31. Januar 2016 Rapporter Skrevet 31. Januar 2016 Søøte små dyrene. Må bli chinchilla igjen en gang altså, det er virkelig herlige dyr! Siter
Busann Skrevet 31. Januar 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 31. Januar 2016 Bare ignorer lyden i bak runden, er fremdeles syk. Ignorer også til tider dårlige vinkler, ungene har ikke skjønt hva kant og fall er for noe rart. 1 Siter
TrasselTrollet Skrevet 31. Januar 2016 Rapporter Skrevet 31. Januar 2016 Nomen, vilka fantastiskt sköna små väsen. Siter
Lene_S Skrevet 31. Januar 2016 Rapporter Skrevet 31. Januar 2016 @busann Nå er du virkelig ekkel her, altså! *ikkegjørdetikkegjørdetikkegjørdet - ok-gjørdet* Har du hjem til disse ungene? Siter
Busann Skrevet 31. Januar 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 31. Januar 2016 8 minutter siden, Lene_S skrev: @busann Nå er du virkelig ekkel her, altså! *ikkegjørdetikkegjørdetikkegjørdet - ok-gjørdet* Har du hjem til disse ungene? @Lene_S Hehe, er ikke lett å motstå disse nurkene nei. Ja planen er at disse skal bli hos meg i allefall en stund framover, til jeg ser om det er angora eller ikke (kan ta ett en stund før man vet det sikkert). Om de ikke er angora selv så er de angora bærere, som betyr at de uansett koster mer enn en vanlig chinchilla. Men om du skulle få lyst på chinchilla så ta kontakt, så kan jeg hjelpe deg å finne en oppdretter som har det du leter etter. Siter
Rocket Skrevet 1. Februar 2016 Rapporter Skrevet 1. Februar 2016 Awww. Chinchillaer Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Busann Skrevet 5. Februar 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Februar 2016 Da har det faktisk kommet smått her igjen. Det ble en gutt og en jente, som ble født mellom 07:30 og 08:30 i dag. Bilder kommer senere, nå skal mor og barn få kose seg sammen. Siter
Busann Skrevet 11. Februar 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Februar 2016 Ny bilder av babyene. De yngste, to rose, en gutt og en jente Jenta Gutten De 2 eldste. Jente (Morag's & Sapphire's Aletia) Gutten (Morag's & Sapphire's Beowulf) De grå babyene Morag's Alexotraz Morag's Kamikaze Under fotograferingen fikk vi besøk av en nysgjerrig pus 6 Siter
Toril Skrevet 11. Februar 2016 Rapporter Skrevet 11. Februar 2016 De er helt fantastisk skjønne . 1 Siter
Busann Skrevet 19. Februar 2016 Forfatter Rapporter Skrevet 19. Februar 2016 Ungene vokser og blir større, her er en liten video av de 2 grå med mor og far. 3 Siter
Malamuten Skrevet 20. Februar 2016 Rapporter Skrevet 20. Februar 2016 Chinchillaer altså Nå savner jeg nesten de to jeg og x'en hadde en liten stund. Siter
Recommended Posts