Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Gratulerer med dagen litt på etterskudd lille J [emoji813]

Akkurat nå på minuttet har jeg vært mamma i 5 år. Synes det er helt utrolig å tenke på! Det har gått fem år allerede! Viljesterk, kjapp i kjeften og tenker litt for mye selv evnt handler før hun tenker [emoji38] Fine store jenten min som har en litt hard kamp med verden da hun ikke helt ser vitsen med blandt annet kompromisser når det er helt klart hennes måte som er den beste [emoji38]

713995795de920982b51ef8de004b33b.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, rosinbolle skrev:

Hva bør man kjøpe hos Nøstebarn, egentlig? Jeg får julibaby, så jeg er veldig usikker på hvor mye ull og i hvilke størrelser jeg bør kjøpe...

Jeg hadde augustbaby og han brukte ull-silke fra Nøstebarn fra han kom ut. Det er perfekt nyfødttøy uansett sesong. :)
Ellers hadde jeg prioritert ullfleece til vinteren. Den er steindyr, men verdt det. Buksa i ullribb er veldig god, men jeg vet ikke om den er så mye bedre enn alle andre at det rettferdiggjør prisen. Jeg kjøper også ullfrotté fra Nøstebarn. Eller kjøper og kjøper, som regel ønsker vi oss alt dette til jul og bursdag. Men nå i går fikk jeg kjøpt ullfleece genser og bukse til ham som kommer til å holde i minst tre år. Det er siste sesong med settet vi har nå, men det har faktisk blitt brukt i tre år det også, vi har ingen andre plagg som har holdt så lenge. 

Jeg synes ikke salget var så bra i år, og det er første gang jeg ikke har sett bukse i ulllribb der. Hadde også håpet på ullfrottebukse til meg selv, men nope. Klarte å brenne av altfor mye penger alikevel, men ullfleecen er jammen dyr når den er på salg også.
 

@Rocket
Vi brukte tøybleier. Det fungerte helt fint. Man må skifte litt oftere enn med engangs. Nei, det blir ikke vått, man bruker sperrelag. Enten i ull (ja, de er vanntett!) eller i et stoff som heter PUL. Veldig mange forskjellige løsninger man an velge mellom også, så det er lurt å gjøre litt research før man kjøper. Og her anbefaler jeg ikke Nøstebarn sine. Mange velger BumGenius, de er veldig enkle og har god passform på mange unger. Du kan google de så ser du et typisk opplegg. 

 

Nå skal jeg pakke ferdig. Jeg og H reiser til Oslo i fire dager om kun noen timer. Gleder meg sånn!!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@rosinbolle her blir det mai-barn, og i den minste str tok jeg ull/silke ting (kjøpte det til begge niesene våre og, ene er aprilbarn og det var midt i blinken). Til ting som forhåpentligvis passer til vinteren kjøpte jeg litt ullfleece, eks ullfleece heldress til baby (håper jeg, den ble utsolgt rett etter at bestillinga mi ble godkjent, så håper det gikk!), vottene og ei ulllue.

Er minien vår helt ukurant i størrelsen er nøstebarn ganske lettsolgt, og greit å få tak i brukt også (blant annet på facebookgruppa "kjøp og salg ullklær" ellernoe) :) Også skal vi få låne tinga vi kjøpte til jenta til broren min, hun vokste så raskt at de knapt rakk å bruke det :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt såå mye ull til å bruke innerst, kun et par plagg i hver størrelse. Er nok litt preget av å ha en lillesøster som ikke tålte ull på hud i det hele tatt (og reagerer dårlig på det selv også), så tenker det er greit å teste ut før jeg bruker masse penger på det ...

@Vimsan - jeg håper det går bra med deg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aya skrev:

Jeg har ikke kjøpt såå mye ull til å bruke innerst, kun et par plagg i hver størrelse. Er nok litt preget av å ha en lillesøster som ikke tålte ull på hud i det hele tatt (og reagerer dårlig på det selv også), så tenker det er greit å teste ut før jeg bruker masse penger på det ...

@Vimsan - jeg håper det går bra med deg!

Det er lurt . Vi kunne spart oss masse penger og gråt hvis vi ikke hadde forhåndsbestemt oss for at ull er best ingen protest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det er lurt . Vi kunne spart oss masse penger og gråt hvis vi ikke hadde forhåndsbestemt oss for at ull er best ingen protest :)

Ja, sant ... Jeg blir litt oppgitt av ull-fantastene som, hvis man våger å ymte frempå om at ikke alle barn tåler ull, reagerer som om du er helt idiot :teehe:"Men har du prøvd ...", "men hva med .." - altså, nei. Alle barn tåler ikke ull, punktum, og så lenge ull er ubehagelig å ha på huden er det ikke det beste man kan bruke! Selv i dag får jeg helt angst av ullundertøy, jeg må ha et lag bomull under (og jeg har aldri hatt atopisk eksem eller lignende, som min lillesøster hadde!). Men ull fungerer flott om det ikke er innerste laget også det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Aya skrev:

Jeg har ikke kjøpt såå mye ull til å bruke innerst, kun et par plagg i hver størrelse. Er nok litt preget av å ha en lillesøster som ikke tålte ull på hud i det hele tatt (og reagerer dårlig på det selv også), så tenker det er greit å teste ut før jeg bruker masse penger på det ...

@Vimsan - jeg håper det går bra med deg!

Helt klart! Vi har jo alt fra Tuva men kjøper ikke mer ull til vesla. Strikker i ull da, men det er ikke plagg som skal rett på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Perfect Image Gratulerer med 5-åring! :flowers:

@Aslan Jeg er litt treig av meg, men synes bleiebøtte er kjekt! Til H fikk vi angelcare fra barnas hus, den gikk istykker ganske kjapt (den lukkemekanismen inni bøtta), men gikk greit å bruke lell. Denne gangen fikk vi ei fra babyshop. Så fant samboeren ut at de insanely dyre refill-kassettene er jo helt unødvendig å kjøpe, for på ebay finner man refill-ruller! Helt genialt, billigere og mer miljøvennlig :) 

Her er tann nr 2 dukka opp! Var nok derfor vi hadde ei urolig natt natt til igår. Og inatt tenker jeg vi prøver å ikke ha noe nattpupp! Det blir spennende. Jeg er ganske overbevist om at hun våkner kun av vane, og at vi skal greie å venne det av henne. Så inatt får papsen gå inn med litt vann og legge henne igjen, så får vi se hva som skjer :)

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til S

Her bruker vi ull og ull blandinger. Vi kjøper mye Devold siden vi får det billig gjennom sambo sin jobb.
Så de andre i bhg tror kanskje hun bare har et sett, siden hun går i samme farge hele tiden :P Det er minuset med Devold, det er bare to farger, blått og rosa. Men veldig mykt og godt. Bruker den tjukke varianten som er 80% ull og 20% polyester.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpr "sal" til Lus nå, så nå skal lillemor få begynne å ri mer, håper hun kan føle seg litt tryggere i den enn barbakk. :D Vi har "tørrtrent" litt med salen inne, så håper den faller i smak når hun kommer ut og oppå Lusa :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fillerya skrev:

Gratulerer så mye med 3åringen, @Marie :heart: Synes ikke det er så lenge siden vi sendte fødestøv og ventet og ventet på at hun skulle komme!

Takk! :heart: Det syntes ikke jeg heller. Det var koselig med all heiingen og fødestøvet. :ahappy: 

19 timer siden, SiriEveline skrev:

Gratulerer med J @Marie

Hørtes ut som en fantastisk frøken :) og for en dag! 

Tusen takk! :flowers:

17 timer siden, Mari skrev:

Grattis med dagen til J! Stor dag altså, og det høres ut som dere hadde en super en! :)

Takk! :)

15 timer siden, Raksha skrev:

Åh for en herlig dag :D Masse gratulerer med dagen til lille store J! :wub:  

 

Takk! :flowers: 

13 timer siden, Vimsan skrev:

...ligger jag och har ont, tror jag måste ta en tlf för å få roat nerverna...

Hvordan går det? :hug: 

13 timer siden, Perfect Image skrev:

Gratulerer med dagen litt på etterskudd lille J emoji813.png

Akkurat nå på minuttet har jeg vært mamma i 5 år. Synes det er helt utrolig å tenke på! Det har gått fem år allerede! Viljesterk, kjapp i kjeften og tenker litt for mye selv evnt handler før hun tenker emoji38.png Fine store jenten min som har en litt hard kamp med verden da hun ikke helt ser vitsen med blandt annet kompromisser når det er helt klart hennes måte som er den beste emoji38.png

713995795de920982b51ef8de004b33b.jpg

Takk og gratulerer så masse med Sophia! :heart: 

9 timer siden, Mud skrev:

Hva sa de ? :hug:

 

Gratulerer med bursdagsbarn  @Marie og @Perfect Image ! Sonenbarna vokser fort :o

 

Takk! :)

Så gøy Raksha! Hva tenker du om hjelm? J skal også få ri litt på en ponni der Bestas stod, men egen ridehjelm blir litt voldsomt (så mye eller lenge av gangen er det jo ikke snakk om) så lurer på om det holder med sykkelhjelm? Som hun uansett skal få for bursdagspenger. 

Ellers har vi på ull underst i barnehagen og når vi er ute, med en gang vi kommer hjem / inn skifter vi samtidig som hun vasker hender o.l.
Så hun har lært seg nå, at "vi trenger ikke ull inne da mamma!" Hvis jeg glemmer å ta det av. (legger det forøvrig til side og bruker flere dager på rad under annet tøy som vaskes.)
Hun blir så utrolig tørr i huden av ull. 
Vi eier forøvrig ikke et eneste Nøstebarnplagg, men vi er veldig heldige med strikkeglad familie.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marie skrev:

Så gøy Raksha! Hva tenker du om hjelm? J skal også få ri litt på en ponni der Bestas stod, men egen ridehjelm blir litt voldsomt (så mye eller lenge av gangen er det jo ikke snakk om) så lurer på om det holder med sykkelhjelm? 

Vi bruker bare sykkelhjelm foreløpig. Da vi kjøpte hjelm fant vi ikke ridehjelm som var liten nok, sykkelhjelmene har mer justeringsmuligheter så de varer lenger. Hvordan det er sikkerhetsmessig vet jeg jo ikke, men stødig ponni, rolig tempo, leier osv.... Hun får nok ridehjelm etterhvert, og jeg sikler på knall rosa hodelag til Lus :lol: Ponniputa er svart og rosa, nemlig :aww::lol:  Med Ida så må det ikke bli så mye styr, for da vil hun ikke. Så vi tar ting rolig og enkelt, for å finne gleden i ting før vi kjører på med avansert utstyr og sånt. :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rolig tempo, leier osv, her og. Og det høres fornuftig ut, Johanne er helt lik. 
Men etterhvert gleder jeg meg veldig til å se bilde, rosa hodelag blir utrolig søtt! :wub: 
(Og det er lov når det gjelder barn og ponni! :aww: )

Edit: Skal vi avtale ridetur på fjellet alle 4 en gang i fremtiden? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marie skrev:

Ja rolig tempo, leier osv, her og. Og det høres fornuftig ut, Johanne er helt lik. 
Men etterhvert gleder jeg meg veldig til å se bilde, rosa hodelag blir utrolig søtt! :wub: 
(Og det er lov når det gjelder barn og ponni! :aww: )

Edit: Skal vi avtale ridetur på fjellet alle 4 en gang i fremtiden? :D

Lus er jo stødig som fjell, klart ting kan skje, men det kan det på akebrett også liksom...  Godt det er flere som trenger ting litt pent og lite styrete :) (Barn og ponni, spesielt svart ponni, så er det lov med masse råsa :D:lol: )

Deal! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ridehjelm som kan justeres en del i Sverige. Eller, man putter sånne skumgummiputer inni. Veldig praktisk å bare ha den liggende i stallen :) E fikk den for snart to år siden tror jeg. Men så rir hun på både min hest, og på en skikkelig bølleshettis. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...