Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

1 time siden, soelvd skrev:

Ja, det er så surrete. De fleste apper tar sikkert ikke hensyn til skuddår heller. Vi skifter også mandager og det er jo veldig praktisk :P

Ja, jeg liker å ha det enkelt :P Dessuten var det dritpraktisk at uke 1 i 2016 var min uke 21, så nå som det er uke 6 er jeg i uke 26. Hurra for enkle løsninger :P 

20 minutter siden, rosinbolle skrev:

Den jeg har heter Gravid og Baby, lurer på om det er Babyverden sin. Jeg begynte å bruke den i forrige uke :P

Babyverden sin heter BVGravid på iphone ihvertfall, den teller 40+3 automatisk og jeg bare la inn termindato fra OUL jeg, så den er riktig. Gravid & Baby kan du stille svangerskapslengde på, jeg tror den står på noe annet enn 40+3 sånn fra før av, men lenge sida jeg justerte den så husker ikke :P Det viktigste er nå termindatoen du får på OUL uansett, så får appene bare telle rart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Forresten er jeg tilbake til å trenge en til halvannen times dupp etter jobb igjen, slik jeg var frem til uke 10-11. Åååh så trøtt at det er vondt på ettermiddagen :yawn: Skal til legen en gang ila de neste ukene for blodprøver og sånn da, så får vel svar på om jeg må ta noe tilskudd eller bare holde ut med dupping :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte at mini kom i natt. Jeg syns jo han var liten og prematur, men jordmor ville ikke si hvor tung han var, skulle få vite det når jeg fikk fødselsattesten, men den fikk jeg jo aldri. Dro hjem med en gang og, rett på kurs i Oslo med minibaby.

Jeg satser på mai fortsatt tror jeg..

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cloudberry skrev:

Hvordan lærer man en 8-måneder klokka? :aww: Er jo bare dumt å våkne klokka 05, hun er klar for førsteduppen sin klokka 07 hun. 

:yawn: 

Si ifra om du finner ut av det, for da funker det sikkert på ei på 1 år også som så og si alltid starter dagen kl 06.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Krilo skrev:

Si ifra om du finner ut av det, for da funker det sikkert på ei på 1 år også som så og si alltid starter dagen kl 06.... 

Jeg må ha vært heldig, sa bare til mine at det var natt enda og at de måtte sove mer. Litt sutring de første nettene, men så gikk det seg til. De var kanskje litt eldre enn 8 mnd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memo til meg selv: Når du er snart høygravid, kjempefølsom, og litt stressa. Ikke sett deg for å vente på timen din der alle de små babyene i kuvøser som skal til andre sykehus må passere for å komme ut... Trodde jeg hadde lært meg å takle det der litt mer grasiøst nå... Overfølsom!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tricolor skrev:

Jeg må ha vært heldig, sa bare til mine at det var natt enda og at de måtte sove mer. Litt sutring de første nettene, men så gikk det seg til. De var kanskje litt eldre enn 8 mnd. 

 

Haha, har prøvd der er også, samt å holde fast inntil meg i senga, men her vries det og spennes i kroppen og høylytteprotester helt til hun får stå opp, ligger gjerne sånn fra hun våkner mellom 5.30 og 06 til 06.30-07 og da er hun veldig fornøyd :lol: vi står ikke opp med hun før 06.30 lenger nå, ligger heller i senga og prøver å ha det rolig, er mest herjing og skikkelig fest for hennes del... Hun har våknet tidlig alltid i sitt korte liv på 1 år så muligens bare er hun sånn som liker å få mye ut av dagen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg nøt de enkle kveldene, nå er lillegutt helt plent umulig å legge.

På dagtid har jeg heldigvis løst det med å legge i vogna, men på kvelden brukes senga og han bare reiser seg og reiser seg, og reiser seg... sovner tilslutt da... 

Prøvd nattpose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Prøvd nattpose?

Jupp, men den jeg har har borrelåsstropper som han bare løsnet og så reiste han seg opp.

Men kan jo gi det et forsøk til, bare feste den baklengs eller noe så han ikke får åpnet den. 

Hvis ikke har vi jo sånn tynn vognpose som kanskje kan prøves, ha armene på innsiden og snurpe igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innafor og invitere barnehagen på en søndag?  (Passer best for familie langveisfra å komme på lørdagen.)

Alternativt torsdag etter bhg men det blir stress ser jeg for meg .

Og 15 - 17 eller 16 - 18? 

Setter pris på innspill :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marie skrev:

Er det innafor og invitere barnehagen på en søndag?  (Passer best for familie langveisfra å komme på lørdagen.)

Alternativt torsdag etter bhg men det blir stress ser jeg for meg .

Og 15 - 17 eller 16 - 18? 

Setter pris på innspill :)

Skal jeg være helt ærlig nå , så blir jeg faktisk sur når folk har barnehagebursdag i helger :P

Det blir jo en del bursdagen i løpet av et år , og man får liksom ikke gjort noe annet den dagen.  Helgene er liksom de dagene man kan gjøre noe gøy , men så må ungen i bursdag...

Jeg skjønner at det passer best for de som arrangerer siden helga sikkert er "brukt" opp på bursdager allikevel,  men det er definitivt færre som kommer når det er helg fordi folk faktisk har andre planer.  

Vi tok det fra 17:00 til 19: 00 på en torsdag,  er ungene yngre er det ingenting i veien for å avslutte feks 18:30. De blir slitne nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det argumentet veldig godt!  Men sukk og akk , har heller lyst å gjøre noe koselig sammen i familien på selve dagen.  :P Vil gjerne ha flere meninger, les høre fra noen som syntes helg er greit kanskje? Haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

T blir stadig invitert i bursdager i helger.

Både lørdager og søndager.

Førstkommende søndag er han invitert i bursdag fra 14-16.

På selveste morsdagen og valentinesday ;)

 

Da hadde jeg sagt vær så god, ta ungen, så drar vi på kino :aww: Det er innafor det, sant? :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

T blir stadig invitert i bursdager i helger.

Både lørdager og søndager.

Førstkommende søndag er han invitert i bursdag fra 14-16.

På selveste morsdagen og valentinesday ;)

 

Kanskje ikke helt ideelt...
Samtidig, hvis det er "normalt" er det jo bare å kjøre på. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Marie skrev:

Kanskje ikke helt ideelt...
Samtidig, hvis det er "normalt" er det jo bare å kjøre på. :lol:

Personlig synes jeg det er bedre men en lørdag eller søndag, enn en ettermiddag.

T legger seg gjerne kl 19, og når det da blir bursdager fra 17-19 (noe det gjerne blir om det er en ukedag), synes jeg det er bedre å ta det i helga. Foretrekker tidligere enn 14-16 da. Helst 12-14 om jeg hadde fått velge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marie skrev:

Ja jeg skjønner det argumentet veldig godt!  Men sukk og akk , har heller lyst å gjøre noe koselig sammen i familien på selve dagen.  :P Vil gjerne ha flere meninger, les høre fra noen som syntes helg er greit kanskje? Haha! 

Vi har foreløpig bare vært i en barnebursdag, det var en søndag. Personlig syns jeg helg er greit, jeg. Det er sikkert litt avh av alder på barna, men L er såpass sliten etter barnehagen (og vi etter jobb),  at jeg ser for meg at bursdag utpå kvelden da hadde blitt litt overload... Men så har vi ofte hjemmehelger, og har heller ikke opplevd bursdagsracet enda (det starter nå?) 

Vi hadde også "avslutning" for aldersgruppa til L hjemme hos oss før sommeren i fjor, og la det til helgen. Riktignok var det da en del som ikke kunne, men akkurat da var det helt ok for de som kom ble en helt super liten gjeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, *Marianne* skrev:

Vi har foreløpig bare vært i en barnebursdag, det var en søndag. Personlig syns jeg helg er greit, jeg. Det er sikkert litt avh av alder på barna, men L er såpass sliten etter barnehagen (og vi etter jobb),  at jeg ser for meg at bursdag utpå kvelden da hadde blitt litt overload... Men så har vi ofte hjemmehelger, og har heller ikke opplevd bursdagsracet enda (det starter nå?) 

Vi hadde også "avslutning" for aldersgruppa til L hjemme hos oss før sommeren i fjor, og la det til helgen. Riktignok var det da en del som ikke kunne, men akkurat da var det helt ok for de som kom ble en helt super liten gjeng?

Det samme hadde det vært for oss. Orker ihvertfall ikke arrangere bursdag med for det meste fremmede mennesker inn i huset etter en arbeidsdag kjenner jeg... Og vi starter leggingen i 6 tiden for at hun skal være i seng til 7 (kveldsmat, bading, tannpuss, lesing, synging, tøys og tull...) 
Dessuten kom jeg på at vi har en hund mindre den helgen, og det er faktisk en fordel syntes jeg. :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marie skrev:

Det samme hadde det vært for oss. Orker ihvertfall ikke arrangere bursdag med for det meste fremmede mennesker inn i huset etter en arbeidsdag kjenner jeg... Og vi starter leggingen i 6 tiden for at hun skal være i seng til 7 (kveldsmat, bading, tannpuss, lesing, synging, tøys og tull...) 
Dessuten kom jeg på at vi har en hund mindre den helgen, og det er faktisk en fordel syntes jeg. :ahappy: 

Å jeg har tenkt på det der idag og kom frem til at jeg er enig. For meg så kommer vi aldri til å kunne bli med på bursdager som er på ettermiddagen, etter en hel arbeidsdag&bhg dag så er ikke ungene mine akkurat i partyhumør akkurat :P Jeg har jo 40 minutter hjem, og hunder hjemme å ta meg av så sånt hadde blitt lite aktuelt. 

Jeg ville definitivt hatt det i helgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Vi hadde med glidelås fra IKEA

Vi hadde men har solgt dem, og gidder ikke kjøpe ny bare for å teste (om ikke problemet vedvarer skikkelig da).

Mannen la ikveld og han bare la han rolig ned hver gang han reiste seg, og det funket tilslutt. Må bare være tålmodig (og rolig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har ikke vært i så mange bursdager, men vi syntes det var veldig greit da hun var i bursdag fredag ettermiddag. Da er ungene sånn passe slitne (så de ikke er like gærne som de ofte blir om de ikke har gjort noe annet tidligere på dagen :P), og E trenger i hvert fall ikke å kastes rett i seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Perfect Image skrev:

Å jeg har tenkt på det der idag og kom frem til at jeg er enig. For meg så kommer vi aldri til å kunne bli med på bursdager som er på ettermiddagen, etter en hel arbeidsdag&bhg dag så er ikke ungene mine akkurat i partyhumør akkurat :P Jeg har jo 40 minutter hjem, og hunder hjemme å ta meg av så sånt hadde blitt lite aktuelt. 

Jeg ville definitivt hatt det i helgen :)

Der er jeg helt motsatt når jeg er alene med barn og hund :P

Bursdagsfeiring på ettermiddagen er genialt!  Da er det nemlig noen andre som mater og tar seg av ungen i et par timer, så jeg rekker å gå skikkelig tur med hundene!  :lol:

Men A har ikke noe behov for å ha meg med , så jeg er aldri med på sånt.  Det er stort sett bare et par foreldre som blir igjen på bursdager med mindre det er på feks lekeland. Da blir de fleste igjen siden det er så stort der. Ungene leker ofte bedre når foreldrene ikke er der og da slipper vertskapet å "varte" opp for mange , så det er sånn uskreven greie hos oss at med mindre ungen din ikke takler at du drar så drar du :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...