Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Aya skrev:

Åh, så herlig at du har kommet så langt! Det er jo et hav av forskjell :):) Masse, masse lykke til!!

 

Folkens, mødre! Jeg og mannen her i huset driver og funderer på en ting - nemlig hvor lenge før fødsel han bør holde seg helt edru. Ikke at han er noen fyllik, langt i fra, men han liker å kose seg med en øl eller to, og det skjer jo også at det er en fest i nærheten det er morsomt å være med på. Nå er jeg 32+1 i dag, så det er jo lenge til termin, men har jo også en viss risiko for tidlig fødsel. Vi bor på landet, så det er ikke bare å ringe en taxi eller spørre naboen, og i tillegg er det jo sånn at dersom han er på fest kan det være kronglete å komme seg hjem sånn i full fart. Som ekstraopplysning kan jeg jo tilføye at min mor har født veldig raskt hver gang. Jeg vil jo gjerne at han skal få kose seg så lenge som mulig, men samtidig vet jeg ikke hvor lenge jeg er komfortabel med at han er på fest utenfor huset/ikke kjørbar? Han lar være i det øyeblikket jeg sier fra - det er absolutt ikke noe vi diskuterer eller krangler om altså, men jeg vil liksom ikke sette det tidspunktet for tidlig heller ... Hva ville dere gjort?

Det problemet har ikke jeg hatt, vi bor sentralt og kan bare ta taxi. Uansett er vel ikke transporten til sykehuset det som ville bekymret meg, heller om kjærestin min hadde vært for full til å bli med på fødestua :P Jeg ville nok nektet mannen min mer enn to øl den siste måneden før termin iallefall :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

1 time siden, *Marianne* skrev:

Er på Riksen ja:) Det er jo koselig, dere (nyfødtintensivfolkene?) er noen av de fineste menneskene jeg har truffet på sykehus altså? Jeg er hu lille blonde, og du får sikkert vite det her hvis vi kommer i den situasjonen? 

Så koselig sagt :) Om du er fullgått 35 uker i dag, så skal du se at dere slipper unna hele NI :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aya skrev:

Jeg regner meg at det ikke er bare jeg som får assosiasjoner til Crap Bag og Princess Consuela Bananahammock her? :teehe:

På ingen måte :lol: 

4 timer siden, Aya skrev:

Jeg liker også navnet mitt godt, men i likhet med min navnesøster på forrige side gjorde jeg ikke det da jeg var yngre. Da ville jeg gjerne hete Maria eller Thea eller noe annet "vanlig" ;) Lille i magen her skal hete Live - det synes vi passer godt til en liten tøffing som har så masse livskraft og vilje!

Åååh, så herlig navn :heart: Det heter jenta til ene kollegaen min også :D 

@Vimsan ja, det er vakreste lyden i verden

@*Marianne* HERLIG å høre, hipp hipp hurra altså!

_____

Jordmor gikk bra i dag. Magen vokser som den skal og urin og blodtrykk er fint, dog må det alltid måles to ganger på meg, jeg får legeblodtrykk og også i dag så ble det kaos idet jeg skulle gå fra jobb, så endte meg at jeg jogget heseblesende inn på helsestasjonen og rett inn til jordmor.. Da blir det litt høyere blodtrykk gitt, så sprek er jeg ikke :lol: Også måtte jeg ikke være treg med å ringe føden om det var lite liv en kveld (han pleier å sette igang rundt halv tolv på kvelden), så det skal jeg huske å ikke være redd for å gjøre. Han hadde gjemt seg litt i dag så tok litt tid å finne hjertetlyden hans, men den dukket opp tilslutt den og :wub: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Martine skrev:

Så koselig sagt :) Om du er fullgått 35 uker i dag, så skal du se at dere slipper unna hele NI :D 

Ja, eller i morgen (eller lørdag da, etter den måten de beregner på riksen?), det er det vi håper på. Ville vært stas å få lov til å være en av de mødrene som får trille babyen sin rundt på barsel som normalt... 

Men, dere som har hatt normale KS; hvor lenge etter operasjonen har dere ligget til observasjon før dere har kunnet få se babyen? Sist lå jeg 12 t på observasjon før jeg fikk komme en snartur opp på NI, da var det jo akutt ks og jeg har nå blitt fortalt at jeg antagelig lå der såpass lenge fordi de strevde litt m å få ned blodtrykket. Men hva er egentlig normalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Ja, eller i morgen (eller lørdag da, etter den måten de beregner på riksen?), det er det vi håper på. Ville vært stas å få lov til å være en av de mødrene som får trille babyen sin rundt på barsel som normalt... 

Men, dere som har hatt normale KS; hvor lenge etter operasjonen har dere ligget til observasjon før dere har kunnet få se babyen? Sist lå jeg 12 t på observasjon før jeg fikk komme en snartur opp på NI, da var det jo akutt ks og jeg har nå blitt fortalt at jeg antagelig lå der såpass lenge fordi de strevde litt m å få ned blodtrykket. Men hva er egentlig normalen?

Om det skulle være sånn at han trenger litt hjelp i starten blir nok ikke oppholdet så lenge :) Da er det jo vanligvis spisetrening og observasjoner. Som sagt, så slapp vi helt unna med L, til tross for at han var liten. Har en god følelse på det her, jeg :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

Om det skulle være sånn at han trenger litt hjelp i starten blir nok ikke oppholdet så lenge :) Da er det jo vanligvis spisetrening og observasjoner. Som sagt, så slapp vi helt unna med L, til tross for at han var liten. Har en god følelse på det her, jeg :D 

Vi liker at folk har en god følelse? Begynner å venne meg til tanken om at dette kanskje går litt mer rett fram enn jeg var redd for?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, *Marianne* skrev:

Vi liker at folk har en god følelse? Begynner å venne meg til tanken om at dette kanskje går litt mer rett fram enn jeg var redd for?

Jeg krysser fingrene for at vi slipper å se dere der! (Sånt tror jeg det bare er lov til å si på sykehus :lol: )

Skjønner veldig godt hva du mener med å måtte tenke seg til at det er stor sjanse for at det går bedre enn man tror, altså. I og med at E var så dårlig (mer død enn levende i følge en sykepleier på Thorax intensiv), og vi fikk beskjed i uke 19 at de fremover bare kom til å vurdere hvor lenge L hadde det greit på innsiden så var vi forberedt på sykt, og muligens ekstremt prematur baby sist gang. Til og med under fødselen var vi helt sikre på at han måtte rett på intensiven. Barneleger og teamet stod klare og ventet. Såpass sikre at etter at han hadde kommet ut, så måtte jeg spørre jordmoren om jeg skulle kneppe opp skjorten eller om de skulle ta han med seg. Han skulle ingen steder hadde han bestemt seg for :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Martine skrev:

Jeg krysser fingrene for at vi slipper å se dere der! (Sånt tror jeg det bare er lov til å si på sykehus :lol: )

Skjønner veldig godt hva du mener med å måtte tenke seg til at det er stor sjanse for at det går bedre enn man tror, altså. I og med at E var så dårlig (mer død enn levende i følge en sykepleier på Thorax intensiv), og vi fikk beskjed i uke 19 at de fremover bare kom til å vurdere hvor lenge L hadde det greit på innsiden så var vi forberedt på sykt, og muligens ekstremt prematur baby sist gang. Til og med under fødselen var vi helt sikre på at han måtte rett på intensiven. Barneleger og teamet stod klare og ventet. Såpass sikre at etter at han hadde kommet ut, så måtte jeg spørre jordmoren om jeg skulle kneppe opp skjorten eller om de skulle ta han med seg. Han skulle ingen steder hadde han bestemt seg for :heart: 

Det er jo den eneste erfaringen jeg har fra tidligere, at ting går litt sånn unormalt. Så da er det vanskelig å bare legge fra seg det, å nullstille. Særlig når bildet så litt likt ut som sist, men samtidig ikke... Jeg er ivertfall mye mer positiv nå, det er mer snakk om vanlig gruing til operasjon osv, og litt stress ift når og hvordan...

Og for L sin del tror jeg det gjør hele overgangen veldig mye enklere hvis mitt fravær er kortest mulig, for det her med lillebror og tanken på at jeg skal være borte litt, det er veldig følsomt og rart (hver gang jeg går på tur m Maja, viser hun meg lillefingeren sin, og sier "du skal vel bare gå en så kort tur?", og når jeg hentet henne på mandag hos bestemor etter kontrollen hadde hun tydeligvis trodd at jeg skulle være igjen på sykehuset, for da var hun helt knust og bare klamret seg til meg. Hardt å være snart fire år og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ida skrev:

 

@Aya Da Ia ble født -tre uker for tidlig- sto jordmora og skreik at den ungen var altfor liten og at fødselen måtte stoppes (skikkelig oppmuntrende). Fru overlege Koss (mammaen til Johan Olav) sa rolig at det var litt seint for hun var på vei ut og vips var hun der og veide 2600 gr. Ikke kjempestor, men mer enn stor nok og sunn og frisk og sulten :heart: Innen termin var hun 3,5 kilo og det er iallfall passe!

Oioi hvis noen hadde sagt til meg at fødselen måtte stoppes når det først var kommet så langt. :lol: 
Godt at alt gikk bra! :)

 

7 timer siden, Perfect Image skrev:

Hun har sine øyeblikk. Venner av oss osv synes hun er veldig morsom, og hun har jo mye vittige kommentarer og sterke meninger må må innrømme at det er til tider slitsomt å bo med henne :lol:

Når hun var 3 år het hun forøvrig Prinsesse Fiona en hel sommer. Vi var på dyreparken og skulle bo i den kaptain sabeltann byen, og på ettermiddagen/kvelden der er det et lite arrangement for unger. De voksne spurte om navna på barna, også ble det laget til et "sjørøvernavn". Sophia svarte at hun het prinsesse Fiona, og "ser jeg ut som en sjørøver kanskje? Nei." 

Og det tonefallet har hun enda på ALT. Det er som å høre en liten dritt av en 13 åring!  "Ser jeg ut som en voksen kanskje? Nei. Er jeg mamma kanskje? Nei. Spurte jeg om å få en lillebror? Nei"  *Forlater rommet dramatisk*  (Etter å ha spurt henne om hun kunne hjelpe han med skoen. 

Husker dere vi hadde en diskusjon om lommepenger og jobbe for pengene osv? Vel, det var ikke så lett som jeg skulle ha det til når jeg sa de måtte hjelpe til hjemme okke som :aww: Pappaen innførte små jobber hun kunne gjøre når han var hjemme, for type 1 kr fordi hun ville ha mer penger i sparebøssen sin. Nå om dagen når jeg spør henne om å gjøre noe svarer hun "Tror du jeg jobber gratis eller? Nei."  også når jeg sier hun må også gjøre seg fortjent til ting er gjerne svaret "Ble jeg spurt om å bli født? Jeg gjorde ikke det. Så du må betale for meg."  

Jeg FATTER ikke hvor hun får alt det ifra! Og om dere hadde hørt tonefallet hennes :|:lol: Hun begynte tidlig med den der "*insert spørsmål med åpenlyst svar* NEI."  Vi hadde et lite møte med nye barnehagen som veldig forsiktig sa at hun kanskje var litt veslevoksen, og hadde en kommentar på alt.. Var flink til å bruke store ord blandt annet... Om jeg hadde merket noe til det? Høhø. 

Huff, J har noen slike tendenser av og til, så jeg skjønner at det er tøft for deg innimellom. Selv om hun er veldig kul og det er masse positivt med det også! :) 


I barnehagen tar hun nok ikke så mye plass enda da. Bare denne uken opplevde vi at da vi hentet i ettermiddagsmåltidet hadde hun ikke fått drikke, de hadde glemt å føre opp bursdagen hennes, og idag hadde hun ikke fått kakaoen sin på tur heller... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det endelig kommet fram en tann oppe også, ikke fortann, men en tann ved siden av hjørnetanna. Han gnager på alt som er stakkars, men han sikler nesten ikke. Hurra for det!

Storesøster har funnet ut at hun kan mate lillebror, det er stas. Så stas at hun gav han fiskegratengen sin til middag. Han elsket det! Jaja, da er vi vel offisielt over på skikkelig fast føde. Hoppet over en del steg på veien :P Klumper i maten er ingen hindring :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Marianne* skrev:

Ja, eller i morgen (eller lørdag da, etter den måten de beregner på riksen?), det er det vi håper på. Ville vært stas å få lov til å være en av de mødrene som får trille babyen sin rundt på barsel som normalt... 

Men, dere som har hatt normale KS; hvor lenge etter operasjonen har dere ligget til observasjon før dere har kunnet få se babyen? Sist lå jeg 12 t på observasjon før jeg fikk komme en snartur opp på NI, da var det jo akutt ks og jeg har nå blitt fortalt at jeg antagelig lå der såpass lenge fordi de strevde litt m å få ned blodtrykket. Men hva er egentlig normalen?

A ble tatt med akuttsnitt, og han var med meg hele tiden. Nå var det pga fare for livmorruptur det ble snitt (ett kvarter fra avgjørelsen ble tatt til ungen var ute, da var jeg imponert:lol:) så han var frisk og fin. Han ble lagt rett på brystet mitt mens jeg enda var bukspretta, og var kun borte ett par minutter for veiing og sjekk før han var tilbake. Lå på brystet mitt hele veien ut av operasjonssalen og hele tiden på overvåkningen. Var det noen timer før vi ble trillet til barsel. Han var aldri borte fra oss de tre døgnene vi var på sykehuset. (St.Olavs). 
Nå var jo han frisk og fin, spiste greit og slikt, så det var aldri noen grunn til at han skulle være noe annet sted enn med meg og pappaen. Forøvrig var pappaen med oss hele tiden, bodde på rommet og tok alle stell de første dagene, siden jeg var litt indisponert. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marie skrev:

Oioi hvis noen hadde sagt til meg at fødselen måtte stoppes når det først var kommet så langt. :lol: 
Godt at alt gikk bra! :)

 

Huff, J har noen slike tendenser av og til, så jeg skjønner at det er tøft for deg innimellom. Selv om hun er veldig kul og det er masse positivt med det også! :) 


I barnehagen tar hun nok ikke så mye plass enda da. Bare denne uken opplevde vi at da vi hentet i ettermiddagsmåltidet hadde hun ikke fått drikke, de hadde glemt å føre opp bursdagen hennes, og idag hadde hun ikke fått kakaoen sin på tur heller... 
 

Ååh da tror jeg at jeg hadde begynt å bli sinna. De har ikke lov til å ikke se henne bare fordi hun ikke tar plass! :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marie skrev:


I barnehagen tar hun nok ikke så mye plass enda da. Bare denne uken opplevde vi at da vi hentet i ettermiddagsmåltidet hadde hun ikke fått drikke, de hadde glemt å føre opp bursdagen hennes, og idag hadde hun ikke fått kakaoen sin på tur heller... 
 

Ååå jeg synes sånt er så sårt :( Tror jeg hadde blitt løvemamma da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det føyer seg inn i rekken dessverre. Akkurat hatt samtale, får se om det hjelper noe fremover. 
Men barnehagebytte står høyt på ønskelisten. I den forbindelse, hvor viktig tenker dere det er eller ikke er å gå i bhg sammen med de barna der vi bor? 

Edit: Heier på at det går bra med alle mageboerne! :heart: 
Også et litt nysgjerrig spørsmål. Ved (haste)keisersnitt, hva skjer med riene da? Skjønner kroppen at babyen er ute? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marie skrev:


I barnehagen tar hun nok ikke så mye plass enda da. Bare denne uken opplevde vi at da vi hentet i ettermiddagsmåltidet hadde hun ikke fått drikke, de hadde glemt å føre opp bursdagen hennes, og idag hadde hun ikke fått kakaoen sin på tur heller... 
 

Uff, sånt gjør virkelig vondt i mammahjertet:no: Jeg hadde nok blitt grizzlymom, og fortalt dem hvor uakseptabelt slikt er. At ungen ikke tar mye plass rettferdiggjør ikke på noe vis at de glemmer henne på den måten.  Stakkar lille vennen:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marie skrev:

Jepp det føyer seg inn i rekken dessverre. Akkurat hatt samtale, får se om det hjelper noe fremover. 
Men barnehagebytte står høyt på ønskelisten. I den forbindelse, hvor viktig tenker dere det er eller ikke er å gå i bhg sammen med de barna der vi bor? 

Edit: Heier på at det går bra med alle mageboerne! :heart: 
Også et litt nysgjerrig spørsmål. Ved (haste)keisersnitt, hva skjer med riene da? Skjønner kroppen at babyen er ute? 
 

Tenker at det viktigste er at barnet trives i barnehagen jeg. :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marie skrev:

Jepp det føyer seg inn i rekken dessverre. Akkurat hatt samtale, får se om det hjelper noe fremover. 
Men barnehagebytte står høyt på ønskelisten. I den forbindelse, hvor viktig tenker dere det er eller ikke er å gå i bhg sammen med de barna der vi bor? 

Edit: Heier på at det går bra med alle mageboerne! :heart: 
Også et litt nysgjerrig spørsmål. Ved (haste)keisersnitt, hva skjer med riene da? Skjønner kroppen at babyen er ute? 
 

A går i barnehage i et annet distrikt enn skolen, så jeg har forhørt meg litt rundt om andres erfaringer.  

Alle som har gjort det samme sier at det ikke så ut til å ha en dritt å si..Skolebarn er noe annet enn barnehagebarn og de får ofte andre venner enn de gamle. 

MEN, SFO er lurt.  A kommer til å begynne på SFO allerede 1 august bare pga det sosiale.  

 

Men skal for pokker ikke glemme barn sånn. Det synes jeg høres helt absurd ut.. Stakkars liten, må jo føle seg uviktig!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ganzie skrev:

A ble tatt med akuttsnitt, og han var med meg hele tiden. Nå var det pga fare for livmorruptur det ble snitt (ett kvarter fra avgjørelsen ble tatt til ungen var ute, da var jeg imponert:lol:) så han var frisk og fin. Han ble lagt rett på brystet mitt mens jeg enda var bukspretta, og var kun borte ett par minutter for veiing og sjekk før han var tilbake. Lå på brystet mitt hele veien ut av operasjonssalen og hele tiden på overvåkningen. Var det noen timer før vi ble trillet til barsel. Han var aldri borte fra oss de tre døgnene vi var på sykehuset. (St.Olavs). 
Nå var jo han frisk og fin, spiste greit og slikt, så det var aldri noen grunn til at han skulle være noe annet sted enn med meg og pappaen. Forøvrig var pappaen med oss hele tiden, bodde på rommet og tok alle stell de første dagene, siden jeg var litt indisponert. 

Så godt å høre! Regner kanskje med at han må sjekkes litt ekstra siden det antagelig blir litt tidlig, men da kanskje jeg får se han litt tidligere enn søsteren? *håper* (og vet at jeg ikke kan planlegge eller påvirke noe som helst?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marie skrev:

Edit: Heier på at det går bra med alle mageboerne! :heart: 
Også et litt nysgjerrig spørsmål. Ved (haste)keisersnitt, hva skjer med riene da? Skjønner kroppen at babyen er ute? 

Det lurer jeg også på! Hva skjer med riene og morkaka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, rosinbolle skrev:

Det lurer jeg også på! Hva skjer med riene og morkaka?

Morkaka løsner vel når livmora trekker seg sammen når barnet taes ut, og plukkes ut av samme hull som babyen kom ut av.. 

Riene vil vel også forsvinne når livmora trekker seg sammen, vil jeg anta..

edit: men noe er vel også hormonbasert.....? For jeg husker jeg fikk "rier", bare mye mindre, når jeg ammet den første stunden etter fødselen.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, rosinbolle skrev:

Det lurer jeg også på! Hva skjer med riene og morkaka?

Morkaka blir ivertfall tatt ut med babyen. Når det er er ks så tidlig som forrige for meg så blir det jo aldri noe rier, for ks ble jo gjort før det startet. Og etter det er det jo ikke noe som skal ut.

Husker at de kjente etter ila tiden etter ks at livmora trakk seg sammen igjen, men jeg husker ikke at jeg hadde noen "etterrier" el. 

Regner med at det er det at babyen er i magen, som gjør at de rette hormonene og reaksjonene skjer. Jeg lurer mest på hva som gjør at man bare kan "stoppe" svangerskapet så tidlig, men allikevel greie å få i gang melkeproduksjon...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2016 at 9:25 AM, Mari skrev:

Ha ha, spiller kjolen sangen?? Så herlig kitch det er. Minner meg om Sør Amerika, der elsker de sånt, noen av juletrærne der var helt epilepsifremkallende med alle lydene og lysene og bevegelsene. En sånn kjole må være drømmen til små unger. H hadde digget den. Eller, før han fikk beskjed om at slikt er for jenter og ikke gutter da... (GRRR!)

Så koselig at du liker navnet hans! Det hadde vært fint med enda en H i tråden, jeg har bare hørt om en annen som heter det samme og da ble jeg litt boblete glad. Men jeg liker også navnet til magejenta deres veldig godt. Så klassisk og tidløst, og i tillegg er det veldig pent. Spent på hva dere velger som mellomnavn om dere ender opp med det. :)

Åjada, spillet "let it go" i elendig kvalitet og blinker masse :P Definitivt en sånn de med epilepsi ikke bør se på :P Tuva kommer hjem hver dag og vil skifte til kjole, henter "scenen" sin og vil ha på let it go. Hun aner nok ikke at det går an å ha sin ekte Elsa-kjole, så hun kommer nok til å være helt i skyene. Så da er det verdt 300 kr på noe som strengt talt er "ræl" :P 

Haha, fint å høre ikke alle får panikk når noen andre vil ha navnet og ;) En venninne av meg har ei jente som heter Anne og når jeg diskuterte navn med henne den gangen sa jeg at da måtte hun vite at jeg ville ha ei jente som het Anne om vi fikk ei til :P Så komisk nok får vi nå hver vår jente som heter Anne og hundene våre heter hhv Vill og Dill :P Og vi ser ganske mye til hverandre. 

Jeg liker Anne-navnet veldig godt. Ikke det aller fineste, faktisk. Men det er oppkalling etter bestemor. Hun døde for snart 20 år siden og fremdeles hjemme i bygda snakker de om "gode Anne" som var så snill med alle og kjente alle, aldri et vondt ord å høre om henne. Så det føles helt rett og veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Morkaka løsner vel når livmora trekker seg sammen når barnet taes ut, og plukkes ut av samme hull som babyen kom ut av.. 

Riene vil vel også forsvinne når livmora trekker seg sammen, vil jeg anta..

edit: men noe er vel også hormonbasert.....? For jeg husker jeg fikk "rier", bare mye mindre, når jeg ammet den første stunden etter fødselen.. 

Morkaka blir plukket ut med ungen, ja. 
Jeg hadde stormrier uten fremgang, og det er noe av det verste jeg har vært med på. Riene var konstante uten et sekunds pusterom i over halvannen time, helt til de satte spinalbedøvelse og hele kroppen under puppene forsvant. Det tror jeg er den beste følelsen jeg har hatt noen gang:aww: 

Under amming fikk jeg etterrier de første dagene. Det er normalt for alle både med og uten ks, det er livmoren som trekker seg sammen. Husker de sjekket hver dag hvor mye den hadde trekt seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bader og har jenter. Har dere badedrakt eller badebukse? Jeg mener å ha lest et sted at en helst ikke skulle bruke badedrakt pga noe med følelsen av vann mot hunden. Nå bruker vi bare badebleie på babysvømming, men ser jo når vi er på badeland etc at det kan være fint med noe utenpå badebleia. Frøkna er 1,5 år.
@soelvd ? Andre?

Og sånne UV drakter, er det like bra uansett hvor man kjøper dem, er eks Kappahl sin bra? Vi skal mest sannsynlig til Spania i mai så begynner å tenke litt frem mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...