Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Det går bra :lol:

Jeg har tenkt flere ganger om jeg skal overtale henne til å legge til det navnet jeg egentlig ville hun skulle ja til navna sine :aww: Har ikke tenkt å ha flere barn nemlig, men da jeg tok det opp med henne ville hun helst at jeg forandret navnet hennes til Prinsesse Aurora Sophia Den første, så da ble det litt uaktuelt :aww: 

Uansett hva hun heter høres hun fryktelig kul ut hvertfall :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Det går bra :lol:

Jeg har tenkt flere ganger om jeg skal overtale henne til å legge til det navnet jeg egentlig ville hun skulle ja til navna sine :aww: Har ikke tenkt å ha flere barn nemlig, men da jeg tok det opp med henne ville hun helst at jeg forandret navnet hennes til Prinsesse Aurora Sophia Den første, så da ble det litt uaktuelt :aww: 

Hvorfor er det uaktuelt? Høres veldig aktuelt ut spør du meg :D Artig jente! 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tekopp skrev:

Uansett hva hun heter høres hun fryktelig kul ut hvertfall :D 

Hun har sine øyeblikk. Venner av oss osv synes hun er veldig morsom, og hun har jo mye vittige kommentarer og sterke meninger må må innrømme at det er til tider slitsomt å bo med henne :lol:

Når hun var 3 år het hun forøvrig Prinsesse Fiona en hel sommer. Vi var på dyreparken og skulle bo i den kaptain sabeltann byen, og på ettermiddagen/kvelden der er det et lite arrangement for unger. De voksne spurte om navna på barna, også ble det laget til et "sjørøvernavn". Sophia svarte at hun het prinsesse Fiona, og "ser jeg ut som en sjørøver kanskje? Nei." 

Og det tonefallet har hun enda på ALT. Det er som å høre en liten dritt av en 13 åring!  "Ser jeg ut som en voksen kanskje? Nei. Er jeg mamma kanskje? Nei. Spurte jeg om å få en lillebror? Nei"  *Forlater rommet dramatisk*  (Etter å ha spurt henne om hun kunne hjelpe han med skoen. 

Husker dere vi hadde en diskusjon om lommepenger og jobbe for pengene osv? Vel, det var ikke så lett som jeg skulle ha det til når jeg sa de måtte hjelpe til hjemme okke som :aww: Pappaen innførte små jobber hun kunne gjøre når han var hjemme, for type 1 kr fordi hun ville ha mer penger i sparebøssen sin. Nå om dagen når jeg spør henne om å gjøre noe svarer hun "Tror du jeg jobber gratis eller? Nei."  også når jeg sier hun må også gjøre seg fortjent til ting er gjerne svaret "Ble jeg spurt om å bli født? Jeg gjorde ikke det. Så du må betale for meg."  

Jeg FATTER ikke hvor hun får alt det ifra! Og om dere hadde hørt tonefallet hennes :|:lol: Hun begynte tidlig med den der "*insert spørsmål med åpenlyst svar* NEI."  Vi hadde et lite møte med nye barnehagen som veldig forsiktig sa at hun kanskje var litt veslevoksen, og hadde en kommentar på alt.. Var flink til å bruke store ord blandt annet... Om jeg hadde merket noe til det? Høhø. 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Haha! Akk, vi naturfagsnerder :lol: Jeg leste boka VELDIG mye i perioden 5-7års alderen, så den står som en sånn bauta ish. Bladde i den hver kveld, siden vi ikke hadde pc eller internett eller ipads eller noe sånn da :P Godt å høre noen har levd ut drømmen på en måte. Husker den boka så godt og jeg synes Linnea alltid var så ... åpen og kul og tok et tak. Veldig positivt betont. Håper din Linnea blir/er sånn (litt usikker på hvor gammel hun er, derav "blir" :P  ) :D  

Haha. I do :lol:  Ruller litt lettere av tunga enn GANGSHOSHLASHLAKK - right? :lol:  (Lett overdreven fonetisk transkribering av den grønlandske uttalen).

Jeg syns hun passer godt med Linnea i boka, bortsett fra at hun er blond. Hun er fire år, men en reflektert liten dame (her om dagen måtte vi forklare hva som var inni jorda og hva sola egentlig er), og veldig observerende. Hennes store hobby foreløpig er steiner, med forskjellige mønstre og farger.   Og pinner og blomster. Og prinsesser, som veldig mange i den alderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Jeg syns hun passer godt med Linnea i boka, bortsett fra at hun er blond. Hun er fire år, men en reflektert liten dame (her om dagen måtte vi forklare hva som var inni jorda og hva sola egentlig er), og veldig observerende. Hennes store hobby foreløpig er steiner, med forskjellige mønstre og farger.   Og pinner og blomster. Og prinsesser, som veldig mange i den alderen?

 

Tvihold på den interessen for stein da! :P  Geology ftw! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perfect Image skrev:

Det går bra :lol:

Jeg har tenkt flere ganger om jeg skal overtale henne til å legge til det navnet jeg egentlig ville hun skulle ja til navna sine :aww: Har ikke tenkt å ha flere barn nemlig, men da jeg tok det opp med henne ville hun helst at jeg forandret navnet hennes til Prinsesse Aurora Sophia Den første, så da ble det litt uaktuelt :aww: 

Kjør på sier nå jeg. Jeg er sikker på at Prinsesse Aurora Sophia Den Første og Den Ultimate Spinjiztu Mesteren kunne fått vakre barn med altfor lange og forferdelige navn. Jeg ser for meg i fleng, Admiral Tyrannosaurus Rex Emmet Lego, Rapunzel Filiocus Happyfloof, Fantorangen Arielle Powerpuff Girl, Kung Fu Pokemon Åberg og Tannlaus McStuffins. Seriøst, det blir helt nydelig, Perfect Image. Og så kan vi drikke kaffe og være svigermødre og mødre mens vi ler og ler inn i evigheten.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perfect Image skrev:

Hun har sine øyeblikk. Venner av oss osv synes hun er veldig morsom, og hun har jo mye vittige kommentarer og sterke meninger må må innrømme at det er til tider slitsomt å bo med henne :lol:

Når hun var 3 år het hun forøvrig Prinsesse Fiona en hel sommer. Vi var på dyreparken og skulle bo i den kaptain sabeltann byen, og på ettermiddagen/kvelden der er det et lite arrangement for unger. De voksne spurte om navna på barna, også ble det laget til et "sjørøvernavn". Sophia svarte at hun het prinsesse Fiona, og "ser jeg ut som en sjørøver kanskje? Nei." 

Og det tonefallet har hun enda på ALT. Det er som å høre en liten dritt av en 13 åring!  "Ser jeg ut som en voksen kanskje? Nei. Er jeg mamma kanskje? Nei. Spurte jeg om å få en lillebror? Nei"  *Forlater rommet dramatisk*  (Etter å ha spurt henne om hun kunne hjelpe han med skoen. 

Husker dere vi hadde en diskusjon om lommepenger og jobbe for pengene osv? Vel, det var ikke så lett som jeg skulle ha det til når jeg sa de måtte hjelpe til hjemme okke som :aww: Pappaen innførte små jobber hun kunne gjøre når han var hjemme, for type 1 kr fordi hun ville ha mer penger i sparebøssen sin. Nå om dagen når jeg spør henne om å gjøre noe svarer hun "Tror du jeg jobber gratis eller? Nei."  også når jeg sier hun må også gjøre seg fortjent til ting er gjerne svaret "Ble jeg spurt om å bli født? Jeg gjorde ikke det. Så du må betale for meg."  

Jeg FATTER ikke hvor hun får alt det ifra! Og om dere hadde hørt tonefallet hennes :|:lol: Hun begynte tidlig med den der "*insert spørsmål med åpenlyst svar* NEI."  Vi hadde et lite møte med nye barnehagen som veldig forsiktig sa at hun kanskje var litt veslevoksen, og hadde en kommentar på alt.. Var flink til å bruke store ord blandt annet... Om jeg hadde merket noe til det? Høhø. 

:lol::lol::lol: Jeg elsker henne og at hun ikke er min! :D Du kommer til å få en håndfull med den der fra hun er tween. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Tvihold på den interessen for stein da! :P  Geology ftw! :innocent:

Hun har fått egen "steinboks" i barnehagen av en av de som jobber der (en sånn "skrueboks", som er tom, slik at det er et rom for hver stein), og har bøtter på rommet sitt med steiner i forskjellige str? Mamman er og litt sånn naturfagsnerd skjønneru? har liksom aldri vært noe stor prinsesse selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Ironien er jo at jeg heter Anette og oss som er født første halvdel av åttitallet er det 13 på dusinet av Anette (med forskjellige skrivemåter). Gikk i klasse med 3 anetter på fhs :lol:  

Tror min lille Ida klarer seg utmerket :ahappy: beste reaksjonen jeg har fått på navnet var da jeg ble lagt inn på sykehuset da hun var 11 uker og sykepleierene spurte hva hun heter og spontan positiv reaksjon fra dem var "Ida? Selvfølgelig heter hun det!" :wub: 

Hjemme går hun mye som "Iamia" da :icon_redface:

Jeg møter Anetter og Annetter overalt! :lol:

Jeg er jo født i 76, så mamma var relativt tidlig ute , men jeg har fortsatt aldri vært alene i klassen med det navnet for å si det sånn :P

Ask er langt unna navnetoppen,  men i begge barnehagene han har gått i har det vært en Ask til. Noe som overasket meg litt i den kommunen vi bor i nå, for her er Ask et veldig vanlig etternavn.  Men det er mange innflyttere fra Oslo og Bærum her, for dem er ikke Ask et etternavn.  Det er faktisk litt frustrende at alle offentlige etater tror jeg har fylt ut navnet hans feil og bruker Nikolai som fornavn til han. 

Jeg skjønner jo ingenting når han blir ropt opp på legevakta etc.  Vi bruker jo ikke det navnet overhodet,  vi har det bare som en backup i tilfelle han bestemmer seg for at han hater å hete Ask eller skal bo i utlandet og føler navnet er problematisk.  

 

@Mari : Ninjago!  Alle i barnehagen er hekta , så da hender det A må få det med seg også.  Han liker veldig godt bladene, så med mindre det har kommet nytt minecraft -blad blir det Ninjago :P

Han liker egentlig minecraft -bladene bedre enn minecraft også mistenker jeg litt..  Han er generelt glad i blader :aww:  

@*Marianne*

Jeg har kjøpt sånne billige verktøybokser til stensamlingene til A. Han elsker å sortere de :)

Han har snart nok stein til å bygge en grunnmur og jeg har faktisk innført strenge begrensninger på hva som får komme inn :aww:

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

 

@Mari : Ninjago!  Alle i barnehagen er hekta , så da hender det A må få det med seg også.  Han liker veldig godt bladene, så med mindre det har kommet nytt minecraft -blad blir det Ninjago :P

Ninjago? Ninjago hva? :D Tenkte du kostyme til karneval? Barnehagen vil ikke ha superhelter eller skumle kostymer. Vi har landet på ulven aldrimett fra eventyret om skinnvotten. Feiga ut og bestilte en genser og ulveparykkhodegreie fra ebay. Tenkte å skrive aldrimett på brystet, sminke han grå i fleisen og feste et par skinnvotter på ham. Trur det blir bra nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Ninjago? Ninjago hva? :D Tenkte du kostyme til karneval? Barnehagen vil ikke ha superhelter eller skumle kostymer. Vi har landet på ulven aldrimett fra eventyret om skinnvotten. Feiga ut og bestilte en genser og ulveparykkhodegreie fra ebay. Tenkte å skrive aldrimett på brystet, sminke han grå i fleisen og feste et par skinnvotter på ham. Trur det blir bra nok. :)

Nei! :)

Ønskenavnet til H :) Det er fra Ninjago :)

Kostymet hørtes topp ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, *Marianne* skrev:

Så godt å høre!!! ? Virkelig! Uke 32 er en fin milepæl å ha nådd?

Her har vi ny kontroll i morgen, og er ved godt mot, etter en bra kontroll av blodtrykket i dag. Det er jammen mye følelsesmessig opp og ned i denne "bransjen"...

Hvordan gikk det i dag Marianne? Jeg tenkte på det, du skrev et så fint innlegg her for litt siden om jeg hadde noen å prate med om dette her, og det var så koselig! Jeg har heldigvis hatt det hele tiden. Jeg skulle svart deg, men det forsvant litt, akkurat som det fort forsvinner å svare andre for tiden - jeg har liksom hodet i en annen verden (veldig irriterende for folk rundt meg). Men jeg satt i alle fall veldig pris på det!

2 timer siden, Mari skrev:

Heter du Ida? Det gir ingen mening i mitt hode! Aner ikke hvorfor, men mindfuck! :lol: 
Vi hadde to Espen i klassen. Da ble den ene kalt Espen H pga etternavnet. Noe som er helt tåpelig da han heter Espen Høe, og vi kunne like gjerne sagt etternavnet i stedet for H. :P 

Mitt navn er veldig vanlig, men jeg møter sjelden folk som heter det samme. Jeg har ikke noe forhold til mitt eget navn, hverken liker eller misliker det. Klarer ikke helt å identifisere meg med det heller, ikke det at det er noe problem altså. Enn dere andre? Har dere et forhold til eget navn? Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt på det før. 
Spurte H om hva han ville ha hett om han ikke het H da, og han var ikke i tvil. Den Ultimate Spinjitzu Mesteren. Det bare ruller rett av tunga altså. :D 

Jeg synes du har et såååå fint navn! Jeg er veldig glad i det, OG i H sitt navn! Men jeg må si at Den Ultimate Spinjitzu Mesteren også er veldig fint da. Jeg regner meg at det ikke er bare jeg som får assosiasjoner til Crap Bag og Princess Consuela Bananahammock her? :teehe:

Jeg liker også navnet mitt godt, men i likhet med min navnesøster på forrige side gjorde jeg ikke det da jeg var yngre. Da ville jeg gjerne hete Maria eller Thea eller noe annet "vanlig" ;) Lille i magen her skal hete Live - det synes vi passer godt til en liten tøffing som har så masse livskraft og vilje!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mud skrev:

Nei! :)

Ønskenavnet til H :) Det er fra Ninjago :)

Kostymet hørtes topp ut :)

Ha ha ha! Da skjønner jeg! :lol: Ja, det er derfra. Han har en liten kosemaiskolbe (vant på tivoli. WTF, innkjøpsansvarlig??) som heter Lloyd også. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

Ha ha ha! Da skjønner jeg! :lol: Ja, det er derfra. Han har en liten kosemaiskolbe (vant på tivoli. WTF, innkjøpsansvarlig??) som heter Lloyd også. :D 

Lloyd er han som ble grønn Ninja? Sønn til han slemme lorden?  A liker han sorte og røde  ( Ildninjaen ), men det eneste jeg vet er at han ikke heter Zane , det var VELDIG  feil :icon_redface:

Jeg må jo lese disse bladene, men det fester seg ikke veldig :lol:

Det er så artig å høre gutta i barnehagen diskutere Ninjago.  Det er som å høre voksne mannfolk prate om Star wars. De slenger på med sitater og all ting. Dypt engasjerte :lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Lloyd er han som ble grønn Ninja? Sønn til han slemme lorden?  A liker han sorte og røde  ( Ildninjaen ), men det eneste jeg vet er at han ikke heter Zane , det var VELDIG  feil :icon_redface:

Jeg må jo lese disse bladene, men det fester seg ikke veldig :lol:

Det er så artig å høre gutta i barnehagen diskutere Ninjago.  Det er som å høre voksne mannfolk prate om Star wars. De slenger på med sitater og all ting. Dypt engasjerte :lol:

 

 

Lloyd er den grønne ja, den sorte og røde er Kai. Da H ønsket seg kjæledyr og han var så fornøyd med å få en mark så het den Marken *Etternavnet vårt* Kai. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari skrev:

Lloyd er den grønne ja, den sorte og røde er Kai. Da H ønsket seg kjæledyr og han var så fornøyd med å få en mark så het den Marken *Etternavnet vårt* Kai. :lol:

:lol::lol:

Ask er ikke sååå hekta,  han er jo egentlig en supernerd stakkars,   men det er noe med Ninjago som fenger gutter i den alderen :)

Litt som Frost for jentene.  

 

Edit: og hvis noen skulle lure : Ask er selvfølgelig særdeles fornøyd med navnet sitt.  Hvis han skulle endre noe så ville han vel helst hett skallagrimson eller Den Hellige til etternavn dog :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Jeg møter Anetter og Annetter overalt! :lol:

Jeg er jo født i 76, så mamma var relativt tidlig ute , men jeg har fortsatt aldri vært alene i klassen med det navnet for å si det sånn :P

Ask er langt unna navnetoppen,  men i begge barnehagene han har gått i har det vært en Ask til. Noe som overasket meg litt i den kommunen vi bor i nå, for her er Ask et veldig vanlig etternavn.  Men det er mange innflyttere fra Oslo og Bærum her, for dem er ikke Ask et etternavn.  Det er faktisk litt frustrende at alle offentlige etater tror jeg har fylt ut navnet hans feil og bruker Nikolai som fornavn til han. 

Jeg skjønner jo ingenting når han blir ropt opp på legevakta etc.  Vi bruker jo ikke det navnet overhodet,  vi har det bare som en backup i tilfelle han bestemmer seg for at han hater å hete Ask eller skal bo i utlandet og føler navnet er problematisk.  

 

@Mari : Ninjago!  Alle i barnehagen er hekta , så da hender det A må få det med seg også.  Han liker veldig godt bladene, så med mindre det har kommet nytt minecraft -blad blir det Ninjago :P

Han liker egentlig minecraft -bladene bedre enn minecraft også mistenker jeg litt..  Han er generelt glad i blader :aww:  

@*Marianne*

Jeg har kjøpt sånne billige verktøybokser til stensamlingene til A. Han elsker å sortere de :)

Han har snart nok stein til å bygge en grunnmur og jeg har faktisk innført strenge begrensninger på hva som får komme inn :aww:

 

 

 

Ja, vi måtte bli litt strenge etterhvert. Det "verste" er at ALT har en verdi, selv små steiner fra gårdsplassen. Hun kan spotte en "marmorliknende" ministein på flere meters avstand. I strøsanda på veien, liksom. Tenk dere så lang tid turene våre tar?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aya skrev:

 Hvordan gikk det i dag Marianne? Jeg tenkte på det, du skrev et så fint innlegg her for litt siden om jeg hadde noen å prate med om dette her, og det var så koselig! Jeg har heldigvis hatt det hele tiden. Jeg skulle svart deg, men det forsvant litt, akkurat som det fort forsvinner å svare andre for tiden - jeg har liksom hodet i en annen verden (veldig irriterende for folk rundt meg). Men jeg satt i alle fall veldig pris på det!

 

Så fint at du satt pris på det? Uansett er det kanskje fint å bare vite at noen har hatt de samme bekymringene☺️ 

Vi slapp ut av sykehuset i dag og! Såvidt! Baby er sprek og over 2 kg! Blodtrykk er ok, men urin er plutselig ikke fullt så ok. Og jeg har hatt en del hodepine de siste dagene som ikke er så bra. Fikk "tilbud" om innleggelse i dag, fikk slippe hvis jeg fikk til å sjekke blodtrykk hver dag. Hvilket i praksis betyr å kjøpe blodtrykksapparat. Nå eier vi et blodtrykksapparat?

Legen forventer ks ila neste uke, kaaaanskje neste etter det igjen. Det positive er at hun mente at baby er så sprek at hun forventet ikke at han trengte å være innom nyfødtintensiven?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, *Marianne* skrev:

Så fint at du satt pris på det? Uansett er det kanskje fint å bare vite at noen har hatt de samme bekymringene☺️ 

Vi slapp ut av sykehuset i dag og! Såvidt! Baby er sprek og over 2 kg! Blodtrykk er ok, men urin er plutselig ikke fullt så ok. Og jeg har hatt en del hodepine de siste dagene som ikke er så bra. Fikk "tilbud" om innleggelse i dag, fikk slippe hvis jeg fikk til å sjekke blodtrykk hver dag. Hvilket i praksis betyr å kjøpe blodtrykksapparat. Nå eier vi et blodtrykksapparat?

Legen forventer ks ila neste uke, kaaaanskje neste etter det igjen. Det positive er at hun mente at baby er så sprek at hun forventet ikke at han trengte å være innom nyfødtintensiven?

Oioi, såpass ja! Så bra baby er sprek og ganske stor, men ellers var det jo litt av hvert ... Hvor langt er du kommet nå? Fantastisk at hun mente baby er så sterk at han ikke trenger å være innom nyfødtintensiven da, det er jo et kjempegodt tegn!! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aya skrev:

Oioi, såpass ja! Så bra baby er sprek og ganske stor, men ellers var det jo litt av hvert ... Hvor langt er du kommet nå? Fantastisk at hun mente baby er så sterk at han ikke trenger å være innom nyfødtintensiven da, det er jo et kjempegodt tegn!! 

Fullgått 35 uker i morgen. Så det er jo egentlig veldig bra ift sist? Håper det blir litt mindre dramatisk og?

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Marianne* skrev:

Så fint at du satt pris på det? Uansett er det kanskje fint å bare vite at noen har hatt de samme bekymringene☺️ 

Vi slapp ut av sykehuset i dag og! Såvidt! Baby er sprek og over 2 kg! Blodtrykk er ok, men urin er plutselig ikke fullt så ok. Og jeg har hatt en del hodepine de siste dagene som ikke er så bra. Fikk "tilbud" om innleggelse i dag, fikk slippe hvis jeg fikk til å sjekke blodtrykk hver dag. Hvilket i praksis betyr å kjøpe blodtrykksapparat. Nå eier vi et blodtrykksapparat?

Legen forventer ks ila neste uke, kaaaanskje neste etter det igjen. Det positive er at hun mente at baby er så sprek at hun forventet ikke at han trengte å være innom nyfødtintensiven?

Hvor blir det evt ks? Blir det på riksen og han må på NI så sees vi sikkert :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, *Marianne* skrev:

Fullgått 35 uker i morgen. Så det er jo egentlig veldig bra ift sist? Håper det blir litt mindre dramatisk og?

Åh, så herlig at du har kommet så langt! Det er jo et hav av forskjell :):) Masse, masse lykke til!!

 

Folkens, mødre! Jeg og mannen her i huset driver og funderer på en ting - nemlig hvor lenge før fødsel han bør holde seg helt edru. Ikke at han er noen fyllik, langt i fra, men han liker å kose seg med en øl eller to, og det skjer jo også at det er en fest i nærheten det er morsomt å være med på. Nå er jeg 32+1 i dag, så det er jo lenge til termin, men har jo også en viss risiko for tidlig fødsel. Vi bor på landet, så det er ikke bare å ringe en taxi eller spørre naboen, og i tillegg er det jo sånn at dersom han er på fest kan det være kronglete å komme seg hjem sånn i full fart. Som ekstraopplysning kan jeg jo tilføye at min mor har født veldig raskt hver gang. Jeg vil jo gjerne at han skal få kose seg så lenge som mulig, men samtidig vet jeg ikke hvor lenge jeg er komfortabel med at han er på fest utenfor huset/ikke kjørbar? Han lar være i det øyeblikket jeg sier fra - det er absolutt ikke noe vi diskuterer eller krangler om altså, men jeg vil liksom ikke sette det tidspunktet for tidlig heller ... Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Aya skrev:

Åh, så herlig at du har kommet så langt! Det er jo et hav av forskjell :):) Masse, masse lykke til!!

 

Folkens, mødre! Jeg og mannen her i huset driver og funderer på en ting - nemlig hvor lenge før fødsel han bør holde seg helt edru. Ikke at han er noen fyllik, langt i fra, men han liker å kose seg med en øl eller to, og det skjer jo også at det er en fest i nærheten det er morsomt å være med på. Nå er jeg 32+1 i dag, så det er jo lenge til termin, men har jo også en viss risiko for tidlig fødsel. Vi bor på landet, så det er ikke bare å ringe en taxi eller spørre naboen, og i tillegg er det jo sånn at dersom han er på fest kan det være kronglete å komme seg hjem sånn i full fart. Som ekstraopplysning kan jeg jo tilføye at min mor har født veldig raskt hver gang. Jeg vil jo gjerne at han skal få kose seg så lenge som mulig, men samtidig vet jeg ikke hvor lenge jeg er komfortabel med at han er på fest utenfor huset/ikke kjørbar? Han lar være i det øyeblikket jeg sier fra - det er absolutt ikke noe vi diskuterer eller krangler om altså, men jeg vil liksom ikke sette det tidspunktet for tidlig heller ... Hva ville dere gjort?

Ta høyde for ca 2 uker før ville jeg ha sagt :P 

men jeg hadde fint kjørt selv da i værste fall, så min må da evt bare belage seg på det kommer til å bli brukt imot han..

og så du; dere kan ringe ambulanse ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Martine skrev:

Hvor blir det evt ks? Blir det på riksen og han må på NI så sees vi sikkert :) 

Er på Riksen ja:) Det er jo koselig, dere (nyfødtintensivfolkene?) er noen av de fineste menneskene jeg har truffet på sykehus altså? Jeg er hu lille blonde, og du får sikkert vite det her hvis vi kommer i den situasjonen? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...