Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Vi har begynt med å kjøpe inn bestikkelser som vi får besteforeldrene til å gi til barnet :whistle: 

Og mi er vist veldig billig, for hun har blitt litt mer positiv etter x antall Kinderegg, en prinsessekjole osv :lol: 

Nytter ikke  med bestikkelser her, hun får alltid noe godt der inne, men nope. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Utrolig kjipt med vanskelig bestemor/barnebarn relasjoner. Men @Raksha du tilbyr jo henne å komme på besøk til dere, så da syntes jeg du har tilrettelagt endel. Forstår at bestemoren syntes det er sårt, men da har hun en mulighet ihvertfall :)

Veldig fint å ikke tvinge barna til noe ihvertfall tenker jeg, så går det seg nok til. 

Ikke helt relatert men jeg var livredd bestefaren til mannen, jeg syntes han virker så sur og morsk hele tiden. Nå har jeg blitt mer kjent med han og han er en herlig mann, utfordringen hans er at han hører litt dårlig og da melder han seg ofte litt ut i store sammenhenger og føler seg litt utafor. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, SiriEveline skrev:

Utrolig kjipt med vanskelig bestemor/barnebarn relasjoner. Men @Raksha du tilbyr jo henne å komme på besøk til dere, så da syntes jeg du har tilrettelagt endel. Forstår at bestemoren syntes det er sårt, men da har hun en mulighet ihvertfall :)

Veldig fint å ikke tvinge barna til noe ihvertfall tenker jeg, så går det seg nok til. 

Ikke helt relatert men jeg var livredd bestefaren til mannen, jeg syntes han virker så sur og morsk hele tiden. Nå har jeg blitt mer kjent med han og han er en herlig mann, utfordringen hans er at han hører litt dårlig og da melder han seg ofte litt ut i store sammenhenger og føler seg litt utafor. 

Ja, jeg har sagt de kan komme inn hit, og de har gjort det og innimellom, men lillemor kan fint ignorere her og da :lol:   Kan ikke tvinge henne, da slår hun seg fullstendig vrang og det blir bare hyl og skrik. 

 

Litt samme utfordring her, hun er i veldig dårlig form og hører dårlig. Og så er hun kjapp til å "kjefte" på lillemor om hun mener hun gjør noe feil og ikke hører etter når vi snakker til henne. Det takler lillemor dårlig, og det funker ikke å si noe til svigermor heller. Det er sårt for lillemor er svigermors øyensten og hun skulle helst vært med henne 24/7... 

 

Jeg har snakket endel med lillemor om at bestemor ikke egentlig er skummel og bare snill, det hjelper innimellom, men ikke hele tiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aya skrev:

 

Uff, det er en skikkelig fæl del av det å ha hund. Men for en ro og harmoni vi har hatt i huset nå etterpå. Det var riktig avgjørelse, og vi kommer alltid til å være glade for de årene vi hadde sammen. Hvor gammel er H nå? 

 

 

Gaa, så utrolig frustrerende med barn som ikke spiser?? Hun har spist mindre og mindre den siste måneden, og nå er vi tilbake på nesten bare amming. Noe som egentlig ikke er nok for en energisk straks ni måneder gammel urokråke. Jeg vet man må puste med magen og tenke at det går over, meeen... 

H ble 9 mnd 17 nov, så snart 9 1/2? 

Han har også hatt perioder hvor jeg syns har spiser alt for lite til hvert måltid, men det har stort sett gått seg til med litt variasjon og tid. I noen perioder har han nesten bare spist brødskive til frokost, lunsj og kveldsmat, fordi grøt var helt nei, og så er grøt plutselig stas igjen. Hender vi lurer litt med noe fruktmos el sammen m grøten når han spiser litt lite. Vi er helt avh av at han får i seg nok ila dagen for at natten skal bli ok, så da bruker vi av og til noen triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, rosinbolle skrev:

Hvor lenge spiser ungene grøt, egentlig? Jeg har store mengder mm i fryseren som jeg har tenkt å bruke til grøt i framtiden. Men jeg har ikke tenkt å begynne med det helt ennå og håper at jeg slipper å kaste det fordi vesla ble for stor for grøt... 

Det er vel så mye eller så lite som man ønsker. Vi brukte egentlig ikke grøt noe særlig, kjørte mer BLW stilen.

Han får av og til grøt nå da, 19mnd gammel men da spiser han det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, rosinbolle skrev:

Hvor lenge spiser ungene grøt, egentlig? Jeg har store mengder mm i fryseren som jeg har tenkt å bruke til grøt i framtiden. Men jeg har ikke tenkt å begynne med det helt ennå og håper at jeg slipper å kaste det fordi vesla ble for stor for grøt... 

Aner ikke, men du kan jo og blande det i fruktmos/geønnsaksmos :) Har ikke begynt med grøt selv, men blir å teste litt grøtlapper etc nå som egg ser ut til å gå bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med flere bruksområder! Frøkna tar ikke flaske, så jeg har lurt på hva jeg skal gjøre med lageret når jeg ikke får brukt det til barnepass feks. Har ikke fått lest meg opp på innføring av mat på verken den ene eller andre måten ennå, for jeg synes det er for tidlig. Med mindre vi får en kjip veiing på 5-månederskontrollen da, da må vi vel begynne med fast føde. Men det er klart, man kan vel bruke det til all slags mat det er melk i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, rosinbolle skrev:

Så kjekt med flere bruksområder! Frøkna tar ikke flaske, så jeg har lurt på hva jeg skal gjøre med lageret når jeg ikke får brukt det til barnepass feks. Har ikke fått lest meg opp på innføring av mat på verken den ene eller andre måten ennå, for jeg synes det er for tidlig. Med mindre vi får en kjip veiing på 5-månederskontrollen da, da må vi vel begynne med fast føde. Men det er klart, man kan vel bruke det til all slags mat det er melk i? 

Jepp!

og ved barnevakt kan du teste tutekopp etc, ingen grunn til at hun må ta flaska når det bare er iblant :) 

 

 

vi hadde ikke noe tutekopp i hus når jeg kom på at M burde få vann til fast føde, så foreløpig drikker han av glass han :P Litt søl, men han koser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Marianne* skrev:

H ble 9 mnd 17 nov, så snart 9 1/2? 

Han har også hatt perioder hvor jeg syns har spiser alt for lite til hvert måltid, men det har stort sett gått seg til med litt variasjon og tid. I noen perioder har han nesten bare spist brødskive til frokost, lunsj og kveldsmat, fordi grøt var helt nei, og så er grøt plutselig stas igjen. Hender vi lurer litt med noe fruktmos el sammen m grøten når han spiser litt lite. Vi er helt avh av at han får i seg nok ila dagen for at natten skal bli ok, så da bruker vi av og til noen triks?

Skulle gjerne brukt alle triks i boken jeg, men nei - hun spiser ikke :/ hun kan ofte spise litt velling med fruktmos til kvelds, men ikke noe annet. Såå jeg ammer ca kontinuerlig gjennom døgnet for tiden... Denne fasen kan godt gå over fort :P

Tenk det - 9 1/2 mnd. Selv om det er en klisjé: tiden flyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Mine har jo aldri vært noe særlig til venner.... Men de siste ukene har de vært mer på bølgelengde enn det de har noen gang vært før egentlig! Noe som er veldig veldig godt å se :D

Tullebarna mine :heart: Vi var på middag på samfunshuset idag, som hadde basar og julemiddag. Utrolig koselig å gøy! 

 

15202609_10154645292190256_8785156730554433106_n.jpg?oh=1c77e14815bff36c1ee2c4f3250c3162&oe=58CBD1A5

15202778_10154645292085256_5904288940979008696_n.jpg?oh=462bbe70658f5f0c654b98ea7e162ec0&oe=58C97C6B  15253391_10154645292000256_3393202294954502104_n.jpg?oh=ef8d11d3e8e1cabea240f3dc4528a996&oe=58B8ABDD15253391_10154645292000256_3393202294954

15241802_10154644102185256_5638530165274184787_n.jpg?oh=24cc5bf243dbd3fc6069bae0e370a269&oe=58FC65B6

 

 

15267652_10154645296180256_3403900380271678924_n.jpg?oh=7dc7b6f739796012a0444615121b985a&oe=58CB005E

Også har jeg kjøpt inn første ting til lillebror. Hadde jo tenkt til å vente med etter jul å starte, men det var bare så himla søtt :)

15220136_10154645300735256_7982078608707273782_n.jpg?oh=867ea8262b90104bebd402c8b2201ef2&oe=58B93FC3   

 

Bildene ble litt større enn forventet, men fjerner dem snart :)

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aya skrev:

Takk snille du. Jeg vet jo at det egentlig går bra - heldigvis at jeg kan amme henne, men det er som du sier, det strider liksom imot alt av instinkter. Motsatt blir jeg jo også dustete glad når hun spiser (ikke at det skjer nå for tiden). Det kan være tenner, sår hals, en periode som går over - eller en kombinasjon ... Eller ingen av delene. Selv om hun liker smaken vil hun ikke spise. Baaah. Men det blir garantert ikke bedre av at jeg stresser med det, så ut med puppen og puste med magen. 

 

Hvordan går det med dere Tricolor?

 

Går veien her. Ungene er voksne og i jobb/videregående. Savner babytiden når jeg leser her inne, men det er jammen godt når de står på egne bein også.

På hundefronten så har vi halvbror til Knotten din her, han er bare råkul. Og så har vi en hannhund til etter samme linjene. Tispen jeg hentet i Drammen fungerte ikke hos oss, hun ble for stri for oss. Så vi byttet med en mild hanne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige, søte barn du har @Perfect Image! Og kjempesøtt babyrede. Jeg syntes det var helt umulig å vente med å handle babyutstyr, for redebyggeren i meg slo inn med en gang. Dessuten er jo 9 mnd alt for lenge å vente, det må jo skje noe innimellom også! Kan ikke sitte på henda i 7 mnd først før man begynner å forberede, liksom! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke begynt innkjøpene, tenker også å vente til etter jul.
Men jeg begynner å krible i fingrene etter å få ferdig noen prosjekter hjemme, halve gangen er oppusset og det stikker ut glava på soverommet vårt... så nå har jeg litt fokus på å få orden på det først :)
Pluss at vi prøver å få flyttet vaskemaskin og tørketrommel ned i kjelleren, må bare sjekke litt rundt hva det kan komme til å koste, vi må lage sluk osv nede.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, rosinbolle skrev:

Så herlige, søte barn du har @Perfect Image! Og kjempesøtt babyrede. Jeg syntes det var helt umulig å vente med å handle babyutstyr, for redebyggeren i meg slo inn med en gang. Dessuten er jo 9 mnd alt for lenge å vente, det må jo skje noe innimellom også! Kan ikke sitte på henda i 7 mnd først før man begynner å forberede, liksom! 

Og plutselig skjer ting før tida og! I termingruppa jeg er med i var det 4 premature, en ekstrem prematur. Det satte igang shoppinga mi :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Aya skrev:

Skulle gjerne brukt alle triks i boken jeg, men nei - hun spiser ikke :/ hun kan ofte spise litt velling med fruktmos til kvelds, men ikke noe annet. Såå jeg ammer ca kontinuerlig gjennom døgnet for tiden... Denne fasen kan godt gå over fort :P

Tenk det - 9 1/2 mnd. Selv om det er en klisjé: tiden flyr!!

Ja, og enda fortere enn første gang når man er på nummer to! Han skal jo begynne i barnehagen 1. februar, og jeg syns det nærmer seg alt for fort. Han krabber jo ikke enda en gang!! (veldig snart tror jeg, men foreløpig bare står han på knærne og gynger). Han er jo bare lille babyen min!

27 minutter siden, Aslan skrev:

Og plutselig skjer ting før tida og! I termingruppa jeg er med i var det 4 premature, en ekstrem prematur. Det satte igang shoppinga mi :teehe: 

 Vi ble jo såå mobbet første gangen fordi vi var så tidlig ute (kjøpte ting når de var på salg osv), men vi var veldig glade for å ikke måtte styre med alt det der når L kom 2 mnd før tiden! Nå er jo ikke det noe å planlegge for, men litt tidlig ute må det jo være lov å være:P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte etter termindato sist så jeg er liksom forberedt i hodet mitt på at jeg uansett ikke trenger å vente noe før termindato... man vet jo virkelig aldri!
På den annen side har jeg jo det aller meste vi trenger fra før da, så tror vi hadde klart oss noen dager/uker før vi trengte noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måneder til termin, og jeg har allerde kjøpt inn det meste vi kommer til å trenge de første månedene. Alle de store og dyre innkjøpene er også gjort. Og babyrom er ferdig pusset opp... Hun har ikke fått navn engang, ikke engang et eneste alternativ :lol:

Jeg har garantert gjort noen bomkjøp da, men det skal jeg klare å leve med :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Marianne* skrev:

 Vi ble jo såå mobbet første gangen fordi vi var så tidlig ute (kjøpte ting når de var på salg osv), men vi var veldig glade for å ikke måtte styre med alt det der når L kom 2 mnd før tiden! Nå er jo ikke det noe å planlegge for, men litt tidlig ute må det jo være lov å være:P

Ikke sant! Vi shoppet det meste mellom januar og mars, termin i mai. Jeg gikk riktignok 8 dager på overtid før jeg ble satt i gang og fødte rett inn i den 9ende dagen over :lol: men eneste egentlige bomkjøpet var nok vogn, den har vi ikke brukt mange timer den :lol: 

 

I dag er fine lille Men min hele 6 måneder! :heart: For akkurat  6 måneder siden hadde jeg vært på barsel i en liten time sammen med gutta mine. Han ble født 0306, mellom 0730 og 0945 var jeg og ble operert/på overvåkning, men såå fikk jeg komme tilbake til de :D:heart: Og nå er jeg på vei til fysiokontroll som egentlig skulle vært 3 mnd etter fødsel, 3 eller 6 liksom, poteto potato :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, rosinbolle skrev:

Så herlige, søte barn du har @Perfect Image! Og kjempesøtt babyrede. Jeg syntes det var helt umulig å vente med å handle babyutstyr, for redebyggeren i meg slo inn med en gang. Dessuten er jo 9 mnd alt for lenge å vente, det må jo skje noe innimellom også! Kan ikke sitte på henda i 7 mnd først før man begynner å forberede, liksom! 

Takk :heart:

Med første stresset jeg ikke. Hun kom 5 uker før tiden og jeg hadde ikke engang bilstol :lol: Jeg har ingen ting igjen fra de andre denne gang, men jeg må vente til vi har pusset opp kommende barnerommet med å kjøpe noe mer for vi har ikke plass til å ha barneting noe sted og har ikke kapasitet til å starte med noe før jul- For vi skal først male rommet til J og legge gulv der før vi starter på babyrommet :P S sitt er nesten ferdig, bare litt småting igjen. Men jeg kjenner jeg har et behov for å begynne å gjøre klart, og jeg klarte bare ikke å la det sengetøyet/babynest gå fra meg :heart: men vente vente.... Har skrevet en liste over alt vi trenger, såbegynner etter jul tenker jeg. Tar ikke så lang tid å pusse opp rommene regner jeg med. Tenkte begge guttene får det likt, med 3 lyseblå vegger og et grått vegg, og samme gulv på begge sitt rom så da kan vi ta begge "likt". Noe kjekt med å ha to fra før er jo at jeg vet sånn ca hva jeg selv har brukt for og hva som har vært bomkjøp. Men hva babyen liker vet man aldri :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Aslan skrev:

Ikke sant! Vi shoppet det meste mellom januar og mars, termin i mai. Jeg gikk riktignok 8 dager på overtid før jeg ble satt i gang og fødte rett inn i den 9ende dagen over :lol: men eneste egentlige bomkjøpet var nok vogn, den har vi ikke brukt mange timer den :lol: 

8 dager på overtid!?? Eller 8 dager over termindato?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det er jo det samme det :P 

Ikke slik jeg har forstått det, termin er vel ca 2 uker før og 10 dager etter termindato, deretter går man på overtid og kan settes igang.

Jeg sier jo ikke at jeg fødte på overtid når jeg fødte 7 dager etter termindato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...