Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Mari skrev:

Klart det er lov til at sånt er sårt :hug:  Man kan ha to tanker i hodet samtidig, være glad for andre og trist for seg selv. Det er til og med lov til å skjerme seg litt om man har behov for det. Graviditeter rett i fleisen skjønner jeg godt er tungt når man vil så gjerne selv, og det er bare skikkelig urettferdig at noen blir uplanlagt gravide, mens andre må streve i flere år. Urettferdig for begge parter.
Du er åpen her, så jeg går bare ut fra at du er åpen ellers også? Du kan spørre om det er greit at folk ikke prater så mye med deg om sin graviditet. Det er lov til å si at selv om du er veldig glad på deres vegne, så er det vanskelig å ikke ta det som en påminnelse om dine egen utfordringer akkurat nå. Gode venner og kollegaer har forståelse for sånt. De har hele resten av verden å feire med, det bør ikke være så innmari vanskelig å skåne deg nå der du er. Tipper de fleste skjønner at du er sårbar nå, med en kropp full av hormoner og IVF rett rundt hjørnet.

Krysser alt jeg har av fingre for at denne gangen blir det! :)

Takk fine deg ❤️

Ja, jeg er veldig åpen om det (egentlig bare en del av familien som ikke vet). Det hjelper så klart, for det er lettere å si at nå er det nok for en periode. Men så går jeg gang på gang i den fellen at jeg ikke klarer skyve vekk for eksempel ene venninnen min. Blir så unaturlig da vi har snakket løst om dette siste året, både før hun ble prøver og nå når hun er gravid igjen. Og man legger dessverre mye mer merke til gravide og babyer når man er i denne situasjonen. Men skal bli flinkere å skjerme meg selv fra det :) 

Og jeg klarer heldigvis å glede meg over andre (selv om sjalusien er der når det føles urettferdig), og er takknemlig for det. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Tips til hvordan slutte med nattamming anyone? H ammer fortsatt selv om jeg jobber, og jeg har to timer ammeperm på slutten av dagen så jeg får dratt tidligere hjem. Og det er jo greit. Men han vil fortsatt ha om natten også, faktisk er det da (i tillegg til akkurat den ammingen når jeg kommer hjem) at han spiser "best". Men en amming om natten er jo greit, i en overgangsperiode, det er bare det at han helst vil spise en gang klokka 4-5 også, eller som i natt, 22.30, 00.30 og 05.30 ca. Jeg kjenner jo at jeg kommer til å bli helt utslitt. Jeg får ikke lagt meg på annet rom, ivertfall ikke over flere dager, for det rommet jeg kunne ligget på er under oppussing (for å gi H eget rom), men jeg ligger lengst unna H i senga (han ligger i seng ved siden av vår) og gjerne med hodet andre veien... Ville det funke å gi velling på flaske rett før legging? MME? Vi har prøvd å tilby vann om natten, noe som er relativt uaktuelt. Han spiser helt ok om dagen, fire måltider med fast føde, et mellommåltid med amming når jeg kommer hjem, og får amme ved siden av middagen. "Kveldsammingen" får han etter kveldsmat, rett før han legger seg ca 19.30.

HS har anbefalt å fortsette ammingen, siden det er litt sykdom i heimen om dagen, så han er liksom litt bedre rustet.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Malamuten skrev:

La J i vogna litt før kl 6 for da hadde han vært skikkelig trøtt en stund og fikk han ikke til å sove noen annen plass, vell der ligger han enda :P og nå når han først har ligget så lenge så får han ligge litt til om han ikke våkner av seg selv for jeg har en maskin med klær som er straks ferdig som jeg håper å få tatt først. Men da er spm, når han våkner, bare bytte bleie, på med pysj og gå opp å ta kveldsmat også natta eller være våken noen timer først også legge seg litt senere? :P 

Er jo dagen etter nå da, men det varierte litt her. Virket han trøtt så rett i seng etter skift, var han våken så var vi oppe litt :) Hadde ingen faste rutiner før han begynte med det selv :) 

50 minutter siden, *Marianne* skrev:

Tips til hvordan slutte med nattamming anyone? H ammer fortsatt selv om jeg jobber, og jeg har to timer ammeperm på slutten av dagen så jeg får dratt tidligere hjem. Og det er jo greit. Men han vil fortsatt ha om natten også, faktisk er det da (i tillegg til akkurat den ammingen når jeg kommer hjem) at han spiser "best". Men en amming om natten er jo greit, i en overgangsperiode, det er bare det at han helst vil spise en gang klokka 4-5 også, eller som i natt, 22.30, 00.30 og 05.30 ca. Jeg kjenner jo at jeg kommer til å bli helt utslitt. Jeg får ikke lagt meg på annet rom, ivertfall ikke over flere dager, for det rommet jeg kunne ligget på er under oppussing (for å gi H eget rom), men jeg ligger lengst unna H i senga (han ligger i seng ved siden av vår) og gjerne med hodet andre veien... Ville det funke å gi velling på flaske rett før legging? MME? Vi har prøvd å tilby vann om natten, noe som er relativt uaktuelt. Han spiser helt ok om dagen, fire måltider med fast føde, et mellommåltid med amming når jeg kommer hjem, og får amme ved siden av middagen. "Kveldsammingen" får han etter kveldsmat, rett før han legger seg ca 19.30.

HS har anbefalt å fortsette ammingen, siden det er litt sykdom i heimen om dagen, så han er liksom litt bedre rustet.

Tips?

Har der foregått lenge? Altså, når begynte du på jobb? Vet endel opplever det når de begynner i jobb mens de enda ammer, barnet "tar igjen" nærheten den har mista på dagen på natta liksom. Det pleier visst å gå over.

mme/velling kan hjelpe siden det er tungt å fordøye, men kan og ha stikk motsatt effekt med mer våkentid fordi det er uvant for kroppen og kan gi magesmerter. Og hvis det er nærheten han savner og "tar igjen" kan det være han raskt begynner å vokne igjen når han er vant med mme/velling og. Såå må nesten bare prøve og se? Eller holde ut og håpe det går over snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Marianne* skrev:

Tips til hvordan slutte med nattamming anyone? H ammer fortsatt selv om jeg jobber, og jeg har to timer ammeperm på slutten av dagen så jeg får dratt tidligere hjem. Og det er jo greit. Men han vil fortsatt ha om natten også, faktisk er det da (i tillegg til akkurat den ammingen når jeg kommer hjem) at han spiser "best". Men en amming om natten er jo greit, i en overgangsperiode, det er bare det at han helst vil spise en gang klokka 4-5 også, eller som i natt, 22.30, 00.30 og 05.30 ca. Jeg kjenner jo at jeg kommer til å bli helt utslitt. Jeg får ikke lagt meg på annet rom, ivertfall ikke over flere dager, for det rommet jeg kunne ligget på er under oppussing (for å gi H eget rom), men jeg ligger lengst unna H i senga (han ligger i seng ved siden av vår) og gjerne med hodet andre veien... Ville det funke å gi velling på flaske rett før legging? MME? Vi har prøvd å tilby vann om natten, noe som er relativt uaktuelt. Han spiser helt ok om dagen, fire måltider med fast føde, et mellommåltid med amming når jeg kommer hjem, og får amme ved siden av middagen. "Kveldsammingen" får han etter kveldsmat, rett før han legger seg ca 19.30.

HS har anbefalt å fortsette ammingen, siden det er litt sykdom i heimen om dagen, så han er liksom litt bedre rustet.

Tips?

Jeg var gravid og ble syk, og sovnet på sofaen. Pappa gikk dermed på soverommet selv med tøtta og sov der alene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aslan skrev:

Er jo dagen etter nå da, men det varierte litt her. Virket han trøtt så rett i seng etter skift, var han våken så var vi oppe litt :) Hadde ingen faste rutiner før han begynte med det selv :) 

Har der foregått lenge? Altså, når begynte du på jobb? Vet endel opplever det når de begynner i jobb mens de enda ammer, barnet "tar igjen" nærheten den har mista på dagen på natta liksom. Det pleier visst å gå over.

mme/velling kan hjelpe siden det er tungt å fordøye, men kan og ha stikk motsatt effekt med mer våkentid fordi det er uvant for kroppen og kan gi magesmerter. Og hvis det er nærheten han savner og "tar igjen" kan det være han raskt begynner å vokne igjen når han er vant med mme/velling og. Såå må nesten bare prøve og se? Eller holde ut og håpe det går over snart :) 

Jeg har jobbet ca en mnd nå. Kan jo selvfølgelig være det at det er nærheten han savner, men han ammet omtrent så mye før også. Jeg har liksom på følelsen av at han faktisk er sulten den ene gangen han spiser, ca midt på natta, men den på morgenkvisten er det nok like mye for kos. Fikk beskjed av legen på hs at hvis han begynte å kreve mer mat på natta, skulle vi utvide måltidene med fast føde på dagen, men han kan ikke spise så mye mer. Da bare gulper han...

2 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg var gravid og ble syk, og sovnet på sofaen. Pappa gikk dermed på soverommet selv med tøtta og sov der alene :P 

Hørtes veldig enkelt og greit ut:P Med eldstemann gikk det der helt av seg selv, og jeg måtte selv "presse på" for å amme i 6 mnd, da var det helt og fullstendig slutt fra hennes side. Så jeg har liksom ikke vært forberedt på¨å måtte jobbe for saken:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært hos naboen min og hilst på hennes nye baby. To uker gammel! :) Kjempesøt! Hun kommer til å bli en av Astrids venninner tipper jeg, de kommer til å gå i samme klasse på skolen. Kanskje i samme barnehage også? 

Jeg synes det er vanvittig til babyboom for tida, for nå kjenner jeg ganske mange som nettopp har fått eller skal få barn. Har ei god venninne som får ei lita jente i april, blant annet. Tror vi er i verste babyproduksjonsalderen. 

Hva er det lurt å ønske frøkna til jul, egentlig? Da er hun nesten 6 mnd, men det er kanskje lurt å ønske seg noe til hun er eldre? Hva synes feks 1-åringer er artig å leke med? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, rosinbolle skrev:

Har akkurat vært hos naboen min og hilst på hennes nye baby. To uker gammel! :) Kjempesøt! Hun kommer til å bli en av Astrids venninner tipper jeg, de kommer til å gå i samme klasse på skolen. Kanskje i samme barnehage også? 

Jeg synes det er vanvittig til babyboom for tida, for nå kjenner jeg ganske mange som nettopp har fått eller skal få barn. Har ei god venninne som får ei lita jente i april, blant annet. Tror vi er i verste babyproduksjonsalderen. 

Hva er det lurt å ønske frøkna til jul, egentlig? Da er hun nesten 6 mnd, men det er kanskje lurt å ønske seg noe til hun er eldre? Hva synes feks 1-åringer er artig å leke med? 

H som er 10 mnd ca ved juletider, får duplo av oss, et duplotog, med tall på. Tenkte det var fint uansett alder (nå kan han få en kloss å kikke på, om noen måneder er kanskje hele toget interessant). I tillegg får han noen andre leker, av typen "trykke på så skjer det noe", for han begynner å like å se en effekt av det han gjør, og ullsokker. Av andre ting vi har ønsket oss er tynt ulltøy i litt større str enn han bruker nå (begynner i bh i februar), og flisdress, og egentlig litt forskjellige andre uteklær i litt større str enn han bruker nå. Av erfaring er han mest interessert i pakkepapiret så da kan man jo ønske seg noen bidrag på klesfronten selv om det er kjedelig)...

(kom på en ting til; når L var 1.år fikk hun bl.a gåbil og litt sånne ting, ball er også stas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, rosinbolle skrev:

Har akkurat vært hos naboen min og hilst på hennes nye baby. To uker gammel! :) Kjempesøt! Hun kommer til å bli en av Astrids venninner tipper jeg, de kommer til å gå i samme klasse på skolen. Kanskje i samme barnehage også? 

Jeg synes det er vanvittig til babyboom for tida, for nå kjenner jeg ganske mange som nettopp har fått eller skal få barn. Har ei god venninne som får ei lita jente i april, blant annet. Tror vi er i verste babyproduksjonsalderen. 

Hva er det lurt å ønske frøkna til jul, egentlig? Da er hun nesten 6 mnd, men det er kanskje lurt å ønske seg noe til hun er eldre? Hva synes feks 1-åringer er artig å leke med? 

Skikkelig babyboom i kommunen her i år, tror det er forventet 16 unger i 2016 kullet. Til sammenligning var det 6 totalt i 2013  da mi ble født :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Malamuten skrev:

Ah, beste natten på lenge ? flere perioder med sammenhengende søvn på mer enn en time ? søv jo fra 6-22.15 i vogna, så kveldsstell, mat og finne senga og her ligger vi enda ❤ våknet et par ganger for mat og bleieskift, resten har vi sovet.

Utrolig hvor mye energi sånne netter gir! Anne har vært håpløs i snart 3 mnd, lange perioder med våken flere ganger i timen. Har jeg vært heldig og det har vært en god natt så er det annenhver time. Natt til i går sov hun ganske så bra, i natt sov hun fantastisk. La seg halv elleve, våknet kl to og ville bare ha smokk (!) og sov videre til fem før hun fikk mat og sov til Tuva vekket oss kl åtte. Føler jeg kan løpe et maraton nå, så masse energi :P Jeg fikk jern intravenøst på torsdag pga ekstremt lave verdier, mon tro om det kan gjøre forskjell? Vel, nyter det i alle fall :P 

 

@rosinbolle Vi kjøper og ønsker praktiske ting til Anne, hun får en liten babyleke av oss i tillegg. Hun merker jo ikke forskjell. Men her har jo storesøster masse leker, da. Ellers, hva med feks klosser? Det er gøy å stable ganske tidlig. Og morsomt å plukke på for babyer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, soelvd skrev:

Utrolig hvor mye energi sånne netter gir! Anne har vært håpløs i snart 3 mnd, lange perioder med våken flere ganger i timen. Har jeg vært heldig og det har vært en god natt så er det annenhver time. Natt til i går sov hun ganske så bra, i natt sov hun fantastisk. La seg halv elleve, våknet kl to og ville bare ha smokk (!) og sov videre til fem før hun fikk mat og sov til Tuva vekket oss kl åtte. Føler jeg kan løpe et maraton nå, så masse energi :P Jeg fikk jern intravenøst på torsdag pga ekstremt lave verdier, mon tro om det kan gjøre forskjell? Vel, nyter det i alle fall :P 

 

@rosinbolle Vi kjøper og ønsker praktiske ting til Anne, hun får en liten babyleke av oss i tillegg. Hun merker jo ikke forskjell. Men her har jo storesøster masse leker, da. Ellers, hva med feks klosser? Det er gøy å stable ganske tidlig. Og morsomt å plukke på for babyer :P 

Helt utrolig egentlig. Jeg har alltid taklet søvnmangel dårlig, alltid lagt meg tidlig, lite sitte opp om natten osv som ungdommer gjør og føler meg fyllesyk om det blir for lite søvn, men nå går det egentlig helt greit med lite og avbrutt søvn og er man heldig å få et par timer sammenhengende er man jo som et nytt menneske etterpå :P Nå har jeg til og med fått en halvtime på sofaen mens han sover i vogna helt ok siden jeg er forkjølet og tror kanskje jeg bare bør lade det jeg kan for han virker spesielt grinete og utilpass i dag så han brygger vell på noe han og. Håper jeg blir frisk først. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Ser ut til at det blir en liten gutt her også emoji16.png Satt litt tilbake men enda april men skal tilbake i desember for ny kontroll, da fikk ikke målt hjerte pga lå med ryggraden mot magen min og byttet ikke posisjon. Gøy å se hvor aktiv han er :D

 

Gratulerer så morro!!

Vi slet også veldig med hjerte, jeg måtte stå og danse litt før vi prøvde igjen, og da gikk det såvidt :P
Og så lå han og vred hodet fra sidet til side og beveget seg utrolig mye! Men om han ligner på storebroren sin så får vi noen livlige år! Tror vi må komme en tur til dere da, for å kjøre litt traktor og sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så morro!!
Vi slet også veldig med hjerte, jeg måtte stå og danse litt før vi prøvde igjen, og da gikk det såvidt [emoji14]
Og så lå han og vred hodet fra sidet til side og beveget seg utrolig mye! Men om han ligner på storebroren sin så får vi noen livlige år! Tror vi må komme en tur til dere da, for å kjøre litt traktor og sånn [emoji14]

Ja det er dere hjertelig velkommen til [emoji16] Time det sånn av vi har noen små kalver å hilse på og strø ut ny halm for å gjøre opplevelse fullverdig. Utrolig hvor gøy både unger og kalver synes ny halm er [emoji14]

Morro altså! Nå kommer Jaran til å bli glad, han ønsket gutt. Sophia var inneforstått med nå at man ikke kan velge og så lenge hun får trille vogn hehe.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Skikkelig babyboom i kommunen her i år, tror det er forventet 16 unger i 2016 kullet. Til sammenligning var det 6 totalt i 2013  da mi ble født :lol: 

 

:blink: Bare på tunet vårt er det 6 unger født i 2010. :D

 

Søvnmangel ja. Helt rart hvor fort man glemmer. Nå tar jeg stille natt helt for gitt og ble helt satt ut under vannkoppene da H våknet av at han klødde så fælt. Det var 1-2 urolige netter liksom og jeg følte meg på avgrunnens rand. Neida, jeg var heldigvis ikke helt der. :lol: 
Husker hvordan det var når man fikk helt halleluja-stemning av 3 timer sammenhengende søvn altså. I typ tre sekunder før man får panikkstikket i magen og tenker, "herregud, ungen er sikkert død!". 

Grattis med overstått UL på @Perfect Image og @SiriEveline! Små gutter er det så mye moro i!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mari skrev:

:blink: Bare på tunet vårt er det 6 unger født i 2010. :D

 

 

:lol: !  Her snakker vi størstedel av kommunen... Er ei bygd jeg ikke har oversikt over, tror kanskje det er tre eller fire der og, men de havner ikke på samme skole som lillemor før ungdomsskolen, så de "teller" liksom ikke :lol: 

I bygda her er det gjennomsnittlig en unge pr 2. år de siste 10 åra :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

:lol: !  Her snakker vi størstedel av kommunen... Er ei bygd jeg ikke har oversikt over, tror kanskje det er tre eller fire der og, men de havner ikke på samme skole som lillemor før ungdomsskolen, så de "teller" liksom ikke :lol: 

I bygda her er det gjennomsnittlig en unge pr 2. år de siste 10 åra :lol: 

 

:lol: Ja, det er andre boller gitt. I høst tror jeg det begynte ca 100 elever i første klasse på skolen H sogner til. Tipper Ida får masse oppmerksomhet fra hele bygda da, det er jo artig. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, *Marianne* skrev:

Jeg har jobbet ca en mnd nå. Kan jo selvfølgelig være det at det er nærheten han savner, men han ammet omtrent så mye før også. Jeg har liksom på følelsen av at han faktisk er sulten den ene gangen han spiser, ca midt på natta, men den på morgenkvisten er det nok like mye for kos. Fikk beskjed av legen på hs at hvis han begynte å kreve mer mat på natta, skulle vi utvide måltidene med fast føde på dagen, men han kan ikke spise så mye mer. Da bare gulper han...

Hørtes veldig enkelt og greit ut:P Med eldstemann gikk det der helt av seg selv, og jeg måtte selv "presse på" for å amme i 6 mnd, da var det helt og fullstendig slutt fra hennes side. Så jeg har liksom ikke vært forberedt på¨å måtte jobbe for saken:P

Det gikk egentlig veldig greit faktisk. Jeg hadde sett for meg at det gikk mye værre :P men det hardeste for henne var faktisk å miste "nærheten" min.. jeg lå 2 netter ifra henne, og så smurte jeg sukkerkulør på puppene i ca 1-1,5 uke etterpå.. man ville jo ikke ha æsja fra puppene :lol: det var det! Hun måtte få se på puppene mine et par gang da i løpet av uka da for å sjekke at det faktisk var æsja der enda :lol:

 

melkesprengen derimot for å stoppe produksjonen! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Krutsi skrev:

Det gikk egentlig veldig greit faktisk. Jeg hadde sett for meg at det gikk mye værre :P men det hardeste for henne var faktisk å miste "nærheten" min.. jeg lå 2 netter ifra henne, og så smurte jeg sukkerkulør på puppene i ca 1-1,5 uke etterpå.. man ville jo ikke ha æsja fra puppene :lol: det var det! Hun måtte få se på puppene mine et par gang da i løpet av uka da for å sjekke at det faktisk var æsja der enda :lol:

 

melkesprengen derimot for å stoppe produksjonen! ?

Men godtok hun det automatisk bare du lå et annet sted, eller ble det hyl og skrik i to døgn bare at pappaen fikset det?

Her sover nemlig pappaen så hardt at H har hylt leeenge før han våkner, hvis ikke jeg sparker til han fra andre siden av senga, og det gjør jo at H rekker å bli ganske sint før han får rota seg våken og trøstet/gitt smokk el

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Marianne* skrev:

Men godtok hun det automatisk bare du lå et annet sted, eller ble det hyl og skrik i to døgn bare at pappaen fikset det?

Her sover nemlig pappaen så hardt at H har hylt leeenge før han våkner, hvis ikke jeg sparker til han fra andre siden av senga, og det gjør jo at H rekker å bli ganske sint før han får rota seg våken og trøstet/gitt smokk el

Leggingen ble litt værre.. Da ble det litt byssing osv. Men det er jo naturlig siden hun har vært vant med å sovne på puppen.. Måtte litt byssing til da hun våknet på natta igjen, men ikke så ille at jeg våknet av det og jeg våkner lett :P kveld nr 2 bysset jeg henne i søvn, men la meg et annet sted..

men på morgenen var jeg og hentet henne med en gang hun våknet og koset de dagene mye. Snakket mye om æsjan på puppa, skulle vise alle æsjan osv.. vi begynte fredagskvelden og natt til mandag lå vi alle i samme seng igjen. Men jeg med sportsbh og T-skjorte, bare for at det ikke skulle være lett tilgang osv :P 

men gubben min er helt lik din. Jeg slår han omtrent ihjel før han våkner. Men det går likevel greiere når jeg ikke er der, som om gubben sover tyngre når jeg er der :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Leggingen ble litt værre.. Da ble det litt byssing osv. Men det er jo naturlig siden hun har vært vant med å sovne på puppen.. Måtte litt byssing til da hun våknet på natta igjen, men ikke så ille at jeg våknet av det og jeg våkner lett :P kveld nr 2 bysset jeg henne i søvn, men la meg et annet sted..

men på morgenen var jeg og hentet henne med en gang hun våknet og koset de dagene mye. Snakket mye om æsjan på puppa, skulle vise alle æsjan osv.. vi begynte fredagskvelden og natt til mandag lå vi alle i samme seng igjen. Men jeg med sportsbh og T-skjorte, bare for at det ikke skulle være lett tilgang osv :P 

men gubben min er helt lik din. Jeg slår han omtrent ihjel før han våkner. Men det går likevel greiere når jeg ikke er der, som om gubben sover tyngre når jeg er der :lol: 

Ja det gikk faktisk litt greiere her bare jeg byttet plass i sengen og. Men bare litt. Fortsatt bruker han for lang tid på å våkne, så det blir litt mer drama enn nødvendig... Men midt på natta er det ikke noe bønn altså, jeg sparker jeg, hvis jeg må... En grytidlig morgen her, begynte storesøster å gråte i rommet ved siden av, og jeg ammet, så jeg vekket mannen for at han skulle se hva det var. Riktignok sto han opp, men han begynte å kle på seg bukse, t-skjorte, genser osv. Når jeg (litt irritert på det tidspunktet, se for seg svært aggressiv hvisking) spurte hvorfor i all verden han gjorde det og ikke det han skulle, var han overbevist om at jeg hadde bedt han om å kle på seg. Storesøster rakk selvfølgelig å våkne ordentlig, og endte opp i vår seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, *Marianne* skrev:

Ja det gikk faktisk litt greiere her bare jeg byttet plass i sengen og. Men bare litt. Fortsatt bruker han for lang tid på å våkne, så det blir litt mer drama enn nødvendig... Men midt på natta er det ikke noe bønn altså, jeg sparker jeg, hvis jeg må... En grytidlig morgen her, begynte storesøster å gråte i rommet ved siden av, og jeg ammet, så jeg vekket mannen for at han skulle se hva det var. Riktignok sto han opp, men han begynte å kle på seg bukse, t-skjorte, genser osv. Når jeg (litt irritert på det tidspunktet, se for seg svært aggressiv hvisking) spurte hvorfor i all verden han gjorde det og ikke det han skulle, var han overbevist om at jeg hadde bedt han om å kle på seg. Storesøster rakk selvfølgelig å våkne ordentlig, og endte opp i vår seng...

Min mann prøvde ei natt om å overbevise meg at det var ingenting og at jeg måtte slappe av da storesøster gråt i senga ved siden av vår.. når jeg endelig fikk han til å innse at det var noe, så snudde han seg imot tøtta og bare "så så.. det går bra" og så sovnet han.. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...