Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016

soelvd
 Share

Recommended Posts

6 timer siden, Martine skrev:

Ped.lederen i den gamle bhg løy om masse, så vi kommer til å gå videre med det. Hun fortalte oss feks at E alltid var snill og grei, de trengte aldri å kjefte på henne. At hun aldri tar igjen på de andre barna, så hun må bli tøffere.Og at E ofte feiltolker situasjoner. Til oss har E fortalt (mange ganger, akkurat samme greia) at når hun har tatt igjen på de andre barna, så er det hun som har fått kjeft av ped.lederen og blitt plassert i gangen alene. En gang hadde pedlederen gjort så hun fikk vondt i armen... :( Det fortalte hun oss ikke før hun hadde sluttet, og forstod at hun ikke skulle tilbake dit. 

Nå fikk jeg helt vondt i magen :no: Stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

7 timer siden, Martine skrev:

Ped.lederen i den gamle bhg løy om masse, så vi kommer til å gå videre med det. Hun fortalte oss feks at E alltid var snill og grei, de trengte aldri å kjefte på henne. At hun aldri tar igjen på de andre barna, så hun må bli tøffere.Og at E ofte feiltolker situasjoner. Til oss har E fortalt (mange ganger, akkurat samme greia) at når hun har tatt igjen på de andre barna, så er det hun som har fått kjeft av ped.lederen og blitt plassert i gangen alene. En gang hadde pedlederen gjort så hun fikk vondt i armen... :( Det fortalte hun oss ikke før hun hadde sluttet, og forstod at hun ikke skulle tilbake dit. 

Rett og slett skremmende at slike mennesker jobber med barn! :(

Godt dere har byttet barnehage :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på jobbtur i Stockholm noen dager og kjenner det nok blir siste turen før baby er ute. Blir litt stressa etter at jeg har flydd før jeg kjenner spark, i tillegg lurer jeg på om jeg begynner å få bekkenløsning. Kollegaene mine synes det høres ut som det når det til tider gjør fryktelig vondt i symfysen når jeg går. Synes godt det kunne drøyt litt til, helst aldri kommet [emoji58]

Men sv.kontroll på tirsdag så får høre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt forferdelig å vite at hun hadde det så fælt der. At ingen tok henne på alvor, at hun fikk kjeft når hun tok igjen (hun fikk beskjed av de voksne om å ta igjen, ingen hjalp henne med å få de andre barna til å slutte å klype etc), og at hun har vært alene mye av tiden. Stakkars lille gull :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Martine skrev:

Er helt forferdelig å vite at hun hadde det så fælt der. At ingen tok henne på alvor, at hun fikk kjeft når hun tok igjen (hun fikk beskjed av de voksne om å ta igjen, ingen hjalp henne med å få de andre barna til å slutte å klype etc), og at hun har vært alene mye av tiden. Stakkars lille gull :( 

:cry::hug: 
utrolig bra at dere går videre med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Martine skrev:

Så forferdelig :cry: Skjønner ikke hvorfor folk som er sånn i det hele tatt finner på at de skal jobbe med barn.. Eller noen andre omsorgsyrker for den del.. Håper det får konsekvenser for dem og flott at dere kom dere vekk derfra og inn i en bra barnehage :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, som barnehageansatt er det utrolig skremmende å høre hvordan kvaliteten varierer.. Barna SKAL trives i barnehagen, de skal bli møtt med vennlighet og respekt og de ansatte skal gjøre sitt beste for at hvert barn får det best mulig. Håper alle dere som ikke har vært fornøyde melder ifra og forteller om deres erfaring til barnehagen,evt kommunen, så de kan forbedre seg for senere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Krutsi skrev:

Er det innafor å tegne buksebein nederst på beina til prinsessene i alle bøkene til M? Bare for å overbevise min lille prinsesse at prinsesser bruker også bukser :lol: 

Google og finn bilder av prinsesser med bukser? Da L begynte med briller var det litt opp og ned hvor populært det var, og "prinsesser bruker jo ikke briller", men jeg bare "joooda, maaange prinsesser bruker briller". Google Google Google, og jeg fant masse brilleprinesser, til og med Elsa!!! 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, *Marianne* skrev:

Google og finn bilder av prinsesser med bukser? Da L begynte med briller var det litt opp og ned hvor populært det var, og "prinsesser bruker jo ikke briller", men jeg bare "joooda, maaange prinsesser bruker briller". Google Google Google, og jeg fant masse brilleprinesser, til og med Elsa!!! 

Ja, må evt prøve det.. Hun har en veldig ting for tornerose og askepott, og ser så veldig godt forskjell hvis jeg prøver å lure henne :lol: *host* hittil har det funket at jeg påstår at askepott har bukse under kjolen, så det godtar hun til en viss grad. Så lenge vi skal ut vel og merke, inne bruker man ikke bukser og sokker :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Krutsi skrev:

Ja, må evt prøve det.. Hun har en veldig ting for tornerose og askepott, og ser så veldig godt forskjell hvis jeg prøver å lure henne :lol: *host* hittil har det funket at jeg påstår at askepott har bukse under kjolen, så det godtar hun til en viss grad. Så lenge vi skal ut vel og merke, inne bruker man ikke bukser og sokker :lol: 

Man må velge sine kamper, og vi fokuserer på at man i det heletatt skal ha på klær utendørs. Pysj er godkjent som uteklær :aww: Inneklær har vi ikke, for det finnes ikke :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fillerya skrev:

Man må velge sine kamper, og vi fokuserer på at man i det heletatt skal ha på klær utendørs. Pysj er godkjent som uteklær :aww: Inneklær har vi ikke, for det finnes ikke :lol: 

Ja, bukse og sokker når vi skal ut har blitt en fanesak her i huset :lol: body har faktisk vært ønske selv de par siste dagene, og ellers er det kjoler :P BHG får av henne kjolen når de er ute og leker, mens det funker ikke hjemme. Og får hun ikke kjolen, skal hun ha hånddukponchoen sin! :lol: 

Og akkurat nå ligger prinsessen i badekåpa si i senga og sover.. Hovedinnslaget i morgentimene vil nok være at den badekåpa må være hjemme :lol: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kommer til å få noen sånne runder her i huset også :P hun har alt begynt litt, men det er foreløpig mest i å ha på sko, jakke og i dag skulle hun ha på seg lua hun fant i skuffen sin. Hun er ganske så bestemt til å være 1,5 år i grunn.. Hun har også begynt å legge de klærne jeg finner frem tilbake i skuffene mens hun sier bestemt nei, rister på hodet og finner andre klær i stedet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krilo skrev:

Tror vi kommer til å få noen sånne runder her i huset også :P hun har alt begynt litt, men det er foreløpig mest i å ha på sko, jakke og i dag skulle hun ha på seg lua hun fant i skuffen sin. Hun er ganske så bestemt til å være 1,5 år i grunn.. Hun har også begynt å legge de klærne jeg finner frem tilbake i skuffene mens hun sier bestemt nei, rister på hodet og finner andre klær i stedet :lol: 

Det var sånn det startet hos oss også.. Og i den alderen, kanskje litt tidligere også :lol: 

hun var ca 1 da hun begynte å "pynte" seg da.. Bare pynt var pynt, så hun hang på seg det hun fant. Om det så var truser eller bh, og brukte som smykke.. Så i en alder av 1 år hadde hun allerede et stort smykkeskrin med masse store gamle smykker for å pynte seg med :P:lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Krutsi skrev:

Det var sånn det startet hos oss også.. Og i den alderen, kanskje litt tidligere også :lol: 

hun var ca 1 da hun begynte å "pynte" seg da.. Bare pynt var pynt, så hun hang på seg det hun fant. Om det så var truser eller bh, og brukte som smykke.. Så i en alder av 1 år hadde hun allerede et stort smykkeskrin med masse store gamle smykker for å pynte seg med :P:lol: 

Hun skal ha hestehale eller musefletter hver dag nå :P og veska si må være med i bhg, valgt selv, enhjøringveske :lol:

haha, bhene mine driver hun også å bruker som kjeder :lol: 

kan bli noen artige diskusjoner fremover med ho skjønner jeg :P 

så sterke meninger i de små kroppene altså :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad jeg har gutt:lol: Han har meninger så det holder, men klærne er som regel ikke noe problem. Og skulle han krangle på det en dag så er det bare å finne frem et plagg med kjøretøy på, da er det greit:aww:
Men guri, den er sta den der også. Og nei! og au! er favorittordene. Skikkelig flott når ungen brøler AU! AU! ut av det blå når jeg går med han i butikken:aww: 

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Tidlig ute disse jentene skjønner jeg!

T har egentlig ikke hatt så bestemte meninger om klær før, stort sett bare tatt på seg det jeg finner frem. :P

Jeg innså også gleden med gutt da jeg fikk høre i BHG at guttene var som regel ikke slik :lol: 

6 timer siden, Krilo skrev:

Hun skal ha hestehale eller musefletter hver dag nå :P og veska si må være med i bhg, valgt selv, enhjøringveske :lol:

haha, bhene mine driver hun også å bruker som kjeder :lol: 

kan bli noen artige diskusjoner fremover med ho skjønner jeg :P 

så sterke meninger i de små kroppene altså :aww: 

Gled deg! Blir hun som mi, så kan du ikke engang se for deg hvordan det går :lol: hun mi er selvutnevnt prinsesse.. Sånn skikkelig skikkelig prinsesse! Og går i kjoler hver dag! 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 6 i februar og vi kom aldri over den fasen.... Klær er ekstremt viktig, planlegger hvilken plagg som går sammen neste dag med hvilken smykket og om det nektes eller får beskjed om noe varmere er det fullstendig meltdown. Igår fikk jeg beskjed om at "jeg likte vel ikke å se henne lykkelige så var vel derfor jeg ikke ville la henne gå i sommerkjole" ehm. Ok. Bare kle på deg [emoji14]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og er det daglige meltdown pga feil sokker, feil t-skjorte, bukser, gensere, jakker, sko - alt! :lol: Vi klarer som regel å berge oss fra de helt store sammenbruddene ved å ha et par alternativer som hun kan velge i. Og lykken er stooooor når hun får ha kjole på seg i barnehagen. :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...