Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Åh, den der Mat fra bunnen-gruppa måtte jeg bare stikke av fra :D Var så dum å si at jeg ikke likte at melka kokte når jeg lagde kakao, da fikk jeg høre det da! I store bokstaver og med utropstegn i fleng, klart melka måtte koke :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Toddy har ikke lagt merke til at det smeller ute , Nico bjeffet litt på begynnelsen,  nå ligger de begge og følger med på hva som skjer på kjøkkenet.  Det lages fisk jo. 

Ser ut som dette skal gå bra hitill i hvertfall.  Alltid spennende med nyttårsaften når man har unghunder,  Toddy bodde jo langt til skogs i fjor og Nico var bare 8-9 måneder.  Hun brøy seg filla i fjor og da var vi midt i byen,  men mye skjer med en unghund på ett år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här är relativt stilla än så länge och ingen av hundarna verkar bekymrad över de fåtal smällar som hörs på avstånd.
Källaren är förbered med mörklagda fönster och dit ner tänkte vi förflytta oss om ett par timmar. Blir att tugga i sig det sista av godsaker som finns i huset (imorgon är det åter till strikt diet efter julens frossande) och ett par filmer, sambon har varken sett The Bucket List eller Men of Honor så de två har jag bestämt vi skall se på.
Hoppas alla sonisar får en fantastisk start på det nya året.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, 2ne skrev:

Nora glefsa ikke i seg skumnissen hun fikk.. Hun la den fra seg på gulvet og venta på værsågod før hun spiste den, og hun tygde den fremfor å svelge den hel uten å smake på den :o 

 

 

Casper stjal den da jeg snudde ryggen til bordet, så la han seg på gulvet og smattet fornøyd på skumnissen :aww: 

 

Nettopp spist deilig ribbe! var saftig og god, og svoren var perfekt :) 

Jeg er ikke helt klar for at 2015 skal være over. Gruer meg litt til 2016, har noen pappirer inne hos staten som jeg får svar på i mars. Svaret derfra kan endten gjøre livet litt lettere eller gi meg mer frustrasjon neste år. 

Regner nesten med at jeg kommer til å være mye dårlig til neste år også. Men hååååper jeg skal være nogenlunne bra.

Nei, nok sutring! te og dessert venter, man kan ikke være trist mens man spiser dessert! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Når du har gått tur, lagd mat, spist mat ig drukket vin og innser at bikkja ikke er uoppdragen, men har vondt ett eller annet sted. ..... Burde skjønt at noe var galt når han ikke ville futte på jordet. 

Han har stått i 4 timer, dvs han har stått siden vi gikk tur, han prøver å legge seg, men ombestemmer seg. Litt stram i buken, men ingen reaksjoner på klemming osv.  Sukk - han kan ikke bli sjuk når jeg er på vei til å bli på snurr...... søren altså.  Ikke har jeg rimadyl heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 timer siden, *Kat84* skrev:

Næh, Briarder er da ikke så store! Briard/Beauceron/annet som er på ca samme størrelse er akkurat passe. Alle andre raser er bittesmå. 

Ja, ikke sant? De er bittesmå og søte - og akkurat passe store :D

7 timer siden, Krutsi skrev:

Nei, i utgangspunktet er de ikke store.. helt til man skal børste de :P 

Jeg er nesten det at jeg får angst når jeg ser bilder av dine :lol: er allergisk mot sånt jeg :lol: 

Pingle :P.

4 timer siden, Krutsi skrev:

Karma er jo dritt. . Stjal potetgullet til gubben da jeg skulle se film, og nå ligger jeg å spyr.. 

OMG :lol::lol::lol: Sorry, men... :lol: 

4 timer siden, SFX skrev:

Jeg blir ofte overrasket over hvor liten Willy er live, og vi kom vel fram til at mankehøyde er omtrent som på mine hunder - men han ruver så veldig i utstråling og på bilder. 

Han er ikke så stor utapå, men veldig stor inni seg, han :D

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hver gang jeg bestemmer meg for å gå en tur ut begynner det å smelle. Måtte alle rakettoppsendere ***** i ****** og putte alle rakettene sine oppi ********.

Akkurat nå lurer jeg veldig på hva som står der det er sensurert... :aww:

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Tell me about it, jeg ble kasta ut med hodet først fra en strikkegruppe! :lol:

Også du liksom :lol:. Slemme-Pippin&Symra liksom :lol: 

Vi har vært på en fantastisk deilig langtur i dag, sammen med deler av turgruppa. Vi var ute i nesten 4 timer og gikk og gikk og gikk. Hundene er godt slitne, jeg er skuffende lite sliten, egentlig... 

I ettermiddag har jeg samlet massevis av kokkepoeng faktisk... og har gjort ting jeg aldri har gjort før :D. I går stekte jeg jo kalkunen min, og hadde stappet den full av løk, epler og klementiner. I dag kokte jeg "fondant" på innholdet + bein og kjøttrester fra kalkunen. Dette brukte jeg så til å lage saus til kalkunen på - og herremin så god den sausen ble. Jeg laget jo bare enkel fløtesaus-type, men tilsatte da denne fondanten, salt, pepper og en liten dæsj med estragon... Det ble jo helt fantastisk til kalkun altså... litt frisk søtsyrlig smak av epler, men likevel fløtemyk og god. Med hjemmelaget mandelpotetmos, rosenkål og Waldorfsalaten (som jeg også laget for første gang) ble dette et riktig herremåltid (eller kvinnemåltid, egentlig :D). Nå har jeg frosset ned masse fondant som jeg kan bruke i senere sauser også :). Riktig godt fornøyd med meg selv i dag med andre ord :aww:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

 

Ja, ikke sant? De er bittesmå og søte - og akkurat passe store :D

Pingle :P.

OMG :lol::lol::lol: Sorry, men... :lol: 

Han er ikke så stor utapå, men veldig stor inni seg, han :D

Akkurat nå lurer jeg veldig på hva som står der det er sensurert... :aww:

Også du liksom :lol:. Slemme-Pippin&Symra liksom :lol: 

Vi har vært på en fantastisk deilig langtur i dag, sammen med deler av turgruppa. Vi var ute i nesten 4 timer og gikk og gikk og gikk. Hundene er godt slitne, jeg er skuffende lite sliten, egentlig... 

I ettermiddag har jeg samlet massevis av kokkepoeng faktisk... og har gjort ting jeg aldri har gjort før :D. I går stekte jeg jo kalkunen min, og hadde stappet den full av løk, epler og klementiner. I dag kokte jeg "fondant" på innholdet + bein og kjøttrester fra kalkunen. Dette brukte jeg så til å lage saus til kalkunen på - og herremin så god den sausen ble. Jeg laget jo bare enkel fløtesaus-type, men tilsatte da denne fondanten, salt, pepper og en liten dæsj med estragon... Det ble jo helt fantastisk til kalkun altså... litt frisk søtsyrlig smak av epler, men likevel fløtemyk og god. Med hjemmelaget mandelpotetmos, rosenkål og Waldorfsalaten (som jeg også laget for første gang) ble dette et riktig herremåltid (eller kvinnemåltid, egentlig :D). Nå har jeg frosset ned masse fondant som jeg kan bruke i senere sauser også :). Riktig godt fornøyd med meg selv i dag med andre ord :aww:

Wow! Mektig imponert både over firetimers tur og avansert kokkekunst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Fobier går ikke i arv nemlig, fordi kona til han ene fikk da unger selv om hun var redd for edderkopper nemlig nemlig :aww: 

Greit å vite det da! Det er omvendt her, jeg har ingen fobier, datterbarnet har fobi for edderkopper :lol: 

35 minutter siden, Snoffe skrev:

Casper stjal den da jeg snudde ryggen til bordet, så la han seg på gulvet og smattet fornøyd på skumnissen :aww: 

Ja, men Nora fikk den, og de pleier å bli borte i det jeg slipper den, så at hun legger den fra seg er svært unormalt for henne. 

17 minutter siden, Belgerpia skrev:

Når du har gått tur, lagd mat, spist mat ig drukket vin og innser at bikkja ikke er uoppdragen, men har vondt ett eller annet sted. ..... Burde skjønt at noe var galt når han ikke ville futte på jordet. 

Han har stått i 4 timer, dvs han har stått siden vi gikk tur, han prøver å legge seg, men ombestemmer seg. Litt stram i buken, men ingen reaksjoner på klemming osv.  Sukk - han kan ikke bli sjuk når jeg er på vei til å bli på snurr...... søren altså.  Ikke har jeg rimadyl heller...

Æsj, stakkars Noah :( Du får velte han over på siden og satse på at det går over av seg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Greit å vite det da! Det er omvendt her, jeg har ingen fobier, datterbarnet har fobi for edderkopper :lol: 

Ja, men Nora fikk den, og de pleier å bli borte i det jeg slipper den, så at hun legger den fra seg er svært unormalt for henne. 

Æsj, stakkars Noah :( Du får velte han over på siden og satse på at det går over av seg selv? 

Hun tenkte vel det var viktig å nyte årets siste godteri :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen hiver vi oss med på 100 dager uten sukker. Jeg spiser nesten ikke sukker men bruker anledningen til å kutte ned på mine to laster, kakao og Pepsi max. Gubben derimot... Så vi koser oss inn i det nye året, jeg med kakao og han med Cola og smågodt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært noen kraftigere smell her.  Toddy er enten døv eller totalt uberørt av lyd . Han hører hver smule som faller på gulvet og hver mus som rasler under bakken, så tipper det første. Nico går til vinduet og kikker når det smeller veldig, men finnes ikke stresset.  

Dette lover veldig godt :ahappy: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år folkens!

Deilig mette alle fire, no blir det årets siste dusj før me skal berre sjå litt tv, skravle, ete sjokkis og drikke litt vin kanskje. ?

Vaffel er litt meir skeptisk til futtelydane utanfor enn tidlegare, men det ser ut til å gå greit. Forholdsvis rolig ute, enda, heldigvis. ? Køyre på med litt meir triksetrening etterpå så blir det nok velstand.

Eg gler meg til nyåret, det blir spennande! Så mange prosjekter, så lite tid!

Sent fra min D5803 via Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Annik skrev:

Jeg er håpløs :lol: 

Jeg har enda ikke klart å bestemme meg for om jeg gidder å drikke i dag eller ikke... Nå er klokka snart så mye at det blir for sent :P

:lol: Jeg sitter og vurderer det samme, men så er det bare meg og guttebarnet her, så det blir neppe fest uansett, så jeg veit ikke om jeg gidder.. hehe - Cola Zero er godt det og, liksom :P

--

AN driver naboen og skyter opp raketter, og Nora ligger rolig under stuebordet. Ali-baluba derimot har noen sannhetens ord å si til de som bråker på utsiden her. Tipper at 8 kg puddel skremmer vannet av de fleste jeg.. Lille idiotbikkja! 

Her ser vi på American Music Awards, og jeg lurer litt på hvorfor J-Lo gidder å ha på seg klær i det hele tatt? 

jennifer-lopez-bbmas-red-carpet-2015-sem

Du veit du begynner å bli gammel når, liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Jeg sitter og vurderer det samme, men så er det bare meg og guttebarnet her, så det blir neppe fest uansett, så jeg veit ikke om jeg gidder.. hehe - Cola Zero er godt det og, liksom :P

Så godt som alle vennene mine er ute og drikker, og har invitert meg dit. En har vakt denne uka, og har invitert meg dit for å se film om jeg ikke drar ut. Og her sitter jeg alene enda, fordi det er så vanskelig å velge... Jeg burde aldri få flere enn ett alternativ, tror jeg! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Og da er rakettene i gang. Ingen ble redde heldigvis, de har bare kjeftekonkurranse, og prøver å se ut av vinduet for å finne ut hva dette bråket er for noe. Tenker jeg skrur på tv, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin er sånn som hunder burde være når det gjelder raketter, han ser på meg hvis det virkelig smeller, og siden jeg ikke dåner av angst så legger han ned hodet og slumrer videre. Symra har plassert seg på do igjen, men ser i grunnen ut som hun har det rimelig greit der.

Skal jeg hente et glass rødvin til kanskje? En kartong er tom (har brukt hele jula på den altså), men må jo sjekke om den andre kartongen er like god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...