Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor er det best å bo?


Helianthus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er veldig sjelden jeg legger merke til det - det er klart det er der i bakgrunnen, men det skjemmer ikke meg. Jeg var mer plaget av lydene fra rutebussen som stoppet utenfor feltet hver halvtime d

Fredrikstad

Her! http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=65479969&searchclickthrough=true :D

Grunnen til at jeg heller litt mot Øvre Romerike er at jeg er derfra og gjerne kunne tenkt meg å komme nesten "hjem", om ikke helt  :) Merkelig at ingen har nevnt Kløfta, er det fordi det ikke er noe skog der, kanskje?

Det er dyrt på Kløfta, og det er ingen ålreite skogområder å gå tur med bikkja der, da må du enten stampe i kø i Hilton-skogen eller ta bilen og kjøre et sted. Bortsett fra det syns jeg Kløfta er et fint sted, det er sånn passelig sentralt til alt :) 

Nå bor vi på Haga, som er et pittelite sted midt mellom Årnes (som nesten ingen har hørt om) og Sørumsand (som litt flere har hørt om, men det er pga Orderud-saken :P ). Jeg trives her, men for meg som er vant til å bo på Kløfta, med det kollektivtilbudet det er der, og hvor lett det er å kjøre til "alt", så føles det litt i bakevja *ler* Når du er vant til at det meste er 15-20 minutter unna, føles 30-40 minutter som langt, særlig når alt du kjører forbi er jorder, skog, gårder og ett og annet boligfelt. Men det er fint her, og som sagt, jeg stortrives. Hvor aktive de er hundeklubbene rundt omkring er jeg litt usikker på, jeg vurderer å melde meg inn i de to hundeklubbene som er nærme Kløfta uavhengig av hva som finnes i umiddelbar nærhet, men det har mer med kjentfolk og treningsfasiliteter å gjøre, enn noe annet.

Vi leita lenge før vi fant denne eiendommen her, men vi hadde et krav om at det skulle være plass til alle oss (to husholdninger, 2 voksne i hver husholdning, plass til alle bilene, stor nok hage til hundene, passe trygt for katta osv). Den inngjerda hagedelen her er like stor som hele tomta på Kløfta, og da har vi i tillegg to hus og en stor gårdsplass som ikke er inngjerda. Det var allikevel billigere å kjøpe her på Haga enn hva vi solgte på Kløfta, så der betaler du forholdsvis mye for forholdsvis lite, det er vel det største ankepunktet jeg har mot det området :) 

Fordi Kløfta er et høl? :P

Næsj! Det er fint på Kløfta :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: samboeren min er fra Fenstad. En grei plass det og, men for lite muligheter for min del. Men kanskje også mest pga uansett hvor man bor i Fenstad er man naboen til noen i familien hans (fenstad er lite ?)

Det er veldig sant :lol: Er ikke mange plasser i Fenstad jeg ikke har masse slekt i en km omkrets :teehe: Sikkert i en eller annen form for slekt med samboeren din og :lol: 

 

Ellers er jeg enig i det, Fenstad i seg selv har lite muligheter, men jeg syns det var supert å vokse opp der. Veldig trygt. Og nærme nok litt større plasser når vi ble litt større og fikk litt mer utforskertrang :) Har ingen trang til å flytte "hjem" dog, men har foreløpig bosatt meg i et tilsvarende lite tettsted i Trøndelag :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine bor ved grensa Eidsvoll/Eidsvoll verk. Generelt synes jeg Eidsvoll er en ganske fin plass, og håper vi bosetter oss det etter studiene. 

Det er mange fine områder, men om det er viktig for deg å ha gangavstand til barnehage/skole/ungdomsskole/videregående og fritidsaktiviteter, så hadde jeg sett på fine plasser ved Sundet. Ved Finnkollen får man utsikt og masse sol. Lett med tanke på det meste å bosette seg der (kort 5 min kjøretur til toget). Sokner til Vilberg skolekrets.

 

Jeg vokste opp med Ås, og veldig fint der og, men da må man ta buss til ungdom/videregående. Ellers er både fritidsaktiviteter, skog, hundeklubber i ok nærheten nesten uansett hvor du bor. Men man må ha bil. 

Edit: samboeren min er fra Fenstad. En grei plass det og, men for lite muligheter for min del. Men kanskje også mest pga uansett hvor man bor i Fenstad er man naboen til noen i familien hans (fenstad er lite ?)

Trenger ikke å ta buss til hverken ungdomsskole eller VGS om man bor i Ås, da bor man i Kroer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligprisene i Lier her jeg bor er kunstig høye og helt ærlig er det lite turområder egnet for hund med mindre man bor usentralt.  Vi gjør ikke det, så vi må faktisk kjøre bil et stykke for å få oss til et sted hvor vi slipper å gå spissrotgang i mellom birkendeltagere.  De er overalt på sykler, rulleski og til bens om sommeren,  om vinteren kan du bare glemme å bevege deg i skogen uten å bli nedrent av komdomdresser.  De eier verden og viker ikke for noen. 

Det er helt absurd, og en konsekvens av at "Bærum " har forflyttet seg hit. 

Jeg kunne tenkt meg å bodd på Konnerud i stedenfor egentlig,  eller i Nedre Eiker. Turområder er viktig for meg. 

Men skolene i Lier er gode og det er her vi tilfeldigvis har havnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er veldig sant :lol: Er ikke mange plasser i Fenstad jeg ikke har masse slekt i en km omkrets :teehe: Sikkert i en eller annen form for slekt med samboeren din og :lol: 

 

Ellers er jeg enig i det, Fenstad i seg selv har lite muligheter, men jeg syns det var supert å vokse opp der. Veldig trygt. Og nærme nok litt større plasser når vi ble litt større og fikk litt mer utforskertrang :) Har ingen trang til å flytte "hjem" dog, men har foreløpig bosatt meg i et tilsvarende lite tettsted i Trøndelag :lol: 

Hahaha:D Jeg tviler ikke på at dere er i slekt! Går vel et slagord i Fenstad om at på vestsiden adopterte man de gærne og på østsiden lagde man de selv :P (Brårud vs. Fenstad). Jeg synes Eidsvoll er like trygt, bare litt "enklere" om man vil bo nærme "alt".

 

Trenger ikke å ta buss til hverken ungdomsskole eller VGS om man bor i Ås, da bor man i Kroer :)

 

Det finnes en skolekrets i Eidsvoll som heter Ås......... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad har igrunnen aldri vært i mine tanker. Det er litt langt fra Gardermoen, men har kanskje andre fordeler? :)

Mogreina er absolutt aktuelt! Hvordan er det med flystøy og sånt? Svømmebasseng i nærheten? :P

 

Eidsvoll, Mogreina, Råholt, Dal etc. ypperlig å bo med hund, mange hundeklubber i nærheten og ifølge lokale gode skoler :P 

Svømmebasseng er på råholt og tja.. fly? har vi det? altså jeg hører de jo, men jeg hørte jo godstoget i oslo også. Jeg tenker ikke overhodet på de flyene som kommer i ny og ne og de fleste på besøk venner seg raskt til det også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maridalen selvfølgelig! Det er vårt drømmeområde. Tenk å bo så nærme Oslo, og allikevel så nær skogen!

Jeg vil også foreslå Gjerdrum. Men det er synd at man veldig ofte får rushtrafikk hjem fra jobb om man bor der, og derfor skulle jeg ønske at det gikk tog dit. Men det er en veldig fin plass, og vi vurderer å flytte dit selv i fremtiden.

Vi har såvidt vært innom Årnes for første gang i helgen, og vi ble veldig positivt overrasket over området. Der var det mange flotte eneboliger med hage rett ut i skogen. Bare synd det er litt for langt inn til Oslo...

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele øvre Romerike passer jo i grunn i ts krav. Så da er det jo egentlig bare å velge etter prisklasse og hvilken plass man foretrekker. Jeg bodde en del år i Hurdal, det er heller ikke mer enn en drøy time til Oslo, men føles litt som langt uti gokk. Sånn sett er Årnes, hvor vi bor nå, veldig mye mer sentralt. Og kortere til byen, ca 40 min. til bomringen. Turmulighetene her er nærmest uendelige, og man har alt man trenger ellers. Eidsvoll og Råholt, som nevnes, er også hyggelige plasser, men jeg synes alt er litt mer spredt der. Det er heller ikke bare å rusle rett fra sentrum og ut i turløypene der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidsvoll?? 

Vokst opp på Eidsvoll, og er egentlig ganske fornøyd med det.

 

Eller hva @Lunatic ??

Nå har jeg egentlig ingen erfaring med Eidsvoll da, så jeg føler ikke jeg kan uttale meg så sterkt om det :P Jeg har vært på gården til @Elita2005 og den er fin! Og jeg vet at gamle sjefen min er en hel-frelst Eidsvollmann som prøver å få absolutt alle til å flytte dit :P

Jeg slår et slag for Maridalen! Eller Røa/Bogstad. Det er fantastisk vakkert der, og herregud som jeg savner å bo der! Skogen og vannet to min unna, samt at det er 15 min med buss inn til Majorstua. Det er kjempesentralt uten at du får byfølelse.

Selv er jeg oppvokst på Årvoll, og jeg elsker det nabolaget over alt på jord. Det er mange store, fine tomter, du har skogen i nærmeste nærhet, det er supersentralt, og det er masse hunder overalt (det kan både være positivt og negativt). Finere område skal du lete lenge etter :wub: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg egentlig ingen erfaring med Eidsvoll da, så jeg føler ikke jeg kan uttale meg så sterkt om det :P Jeg har vært på gården til @Elita2005 og den er fin! Og jeg vet at gamle sjefen min er en hel-frelst Eidsvollmann som prøver å få absolutt alle til å flytte dit :P

Jeg slår et slag for Maridalen! Eller Røa/Bogstad. Det er fantastisk vakkert der, og herregud som jeg savner å bo der! Skogen og vannet to min unna, samt at det er 15 min med buss inn til Majorstua. Det er kjempesentralt uten at du får byfølelse.

Selv er jeg oppvokst på Årvoll, og jeg elsker det nabolaget over alt på jord. Det er mange store, fine tomter, du har skogen i nærmeste nærhet, det er supersentralt, og det er masse hunder overalt (det kan både være positivt og negativt). Finere område skal du lete lenge etter :wub: 

Jeg hintet mest til sjefen din jaa?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir opp siteringen og skriver ettersom jeg husker:

Røa/Bogstad og i det hele tatt Oslo, er uaktuelt siden vi ikke har 10-20 millioner å bruke på hus ;) Vi skal ha stor tomt og stort hus, så da må vi lenger ut på landet, og det er helt greit siden jeg tror det er tryggere og bedre for ungene.

Maridalen blir litt for dyrt, i hvertfall det som ligger ute nå, men området virker fantastisk! Vi burde sikkert tatt en tur og sett både der og i Nittedalsområdet. Nittedal/Åneby/Hakadal (er ikke kjent) er forøvrig steder jeg aldri har vurdert å bo, men som ligger greit til i forhold til Oslo, har tog, og masse fantastisk skog på begge sider. Vi har aldri vært der, så skritt en er å dra og se :)

Gjerdrum, Holter, Åsgreina, Nannestad og Maura har én ulempe - manglende togforbindelse. Ellers er dette helt aktuelt! Åsgreina og Holter har jeg litt sånn inntrykk av at ligger langs Åsveien og mangler en "bykjerne", men mulig jeg tar feil. Nannestad er helt greit, og Maura ligger nesten finest til selv om det blir lengst unna Oslo. Jeg har ikke vært i Holter på mange år, så det har sikkert skjedd mye. Er det noen som er kjent i området?

Gjerdrum er fantastisk fint, men der har jeg ikke helt skjønt hva som er hva. Det er Ask og Gjerdrum? Hvis man først skal bo i Gjerdrum/Ask så må det jo være naturlig å bosette seg nær skogen, feks nær lysdammen.

Jeg synes også at Kløfta og Jessheim er fint, men der mangler i stor grad turområder. Jessheim har også blitt litt for stort, så derfor er jeg litt nysgjerrig på områder som Algarheim, Nordkisa, Borgen, Mogreina. Er det sånn at disse områdene har blitt litt større enn før - et lokalmiljø - eller er det stort sett flere hus trykket inn på små tomter og en barneskole?

Eidsvoll er absolutt aktuelt. Med toget i nærheten så blir det mulig å pendle til Oslo, samtidig som det finnes alt man trenger på Jessheim. Så det er veldig fint å høre at Eidsvoll er et fint sted å ha barn (og hund) :D 

Argumentet til @Pringlen om å kunne gå rett fra byen og ut i skogen på Årnes, er godt! Og også det med at ting ikke er så spredt. Her vi bor nå så ligger boligfeltene spredt rundt på koller mellom store åkerområder og skog, og det er ikke gangveier overalt. Det gjør at det er flere kilometre mellom unger som går sammen i bhg/skole, og flere kilometre til idrettshall ol. Og vi må kjøre et godt stykke, under motorveien, for å komme til skogen. Det er pyton!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask er "hovedstaden" i Gjerdrum, tettsted med butikker, kommunehus, skoler og lignende. Gjerdrum er kommunen Ask er "hovedstaden" i, kort forklart :) 

Det er boligfelt på Jessheim der du mer eller mindre kan gå rett ut av døra og inn i skogen. Du har ganske mye skog rundt Nordby, f.eks, både rundt tjernet og på andre siden mot Hauerseter/Algarheim. Nordkisa, Algarheim, Borgen og Mogreina har ikke togforbindelse da, da må du til Jessheim, Dal eller Kløfta (og ja, det er en mengde hus trykket sammen, samt en barneskole.. Og noen ganger en nærbutikk.. hehe). Det går busser mellom, og det er pendlerparkering på både Jessheim og Kløfta i hvert fall (ikke på Dal, så vidt jeg har sett), men om du ønsker gangavstand til stasjonen, så har du egentlig ikke så mange valgmuligheter, da blir det Kløfta eller Jessheim. Eller Dal og Råholt. Toget som går til Dal er ikke det samme som går til Råholt da, men begge går inn til Oslo, men toget som stopper på Råholt går via Gardermoen og ikke innom Jessheim, mens toget som stopper på Dal går innom Jessheim, men ikke Gardermoen. Gardermoen-toget går til Eidsvoll, så vidt jeg veit, Dal-toget snur på Dal. 

I Nes så er det ikke tog fra Brårud, Fenstad, Vormsund eller Oppaker (som også kan være et alternativ, jeg tror det ligger akkurat på grensa til en time fra Oslo?), men Vormsund og Oppaker har timesekspress-buss. Her er det "bare" Kongsvingerbanen, så da har du Rånåsfoss, Auli og Årnes, jeg er litt usikker på om det stopper noe særlig mellom Kongsvinger og Årnes. Men du har Sørumsand da, som også ligger langs denne toglinja, og Blaker.. Og der stoppa lokalkunnskapen min *ler* Men Sørumsand er også et lite tettsted med - alt ettersom hvor du flytter hen - utmark å boltre seg i. Blaker er vel stort sett bare landbruk og utmark :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. togforbindelser, så burde du researche plassene det gjelder. Det kan jo hende det er noe utbygging av togkollektiv-trafikken :) Jeg vet f.eks at det skal legges noe ny jernbane fra Hamar og til Oslo også skal de kjøpe nye tog(?), og når alt det er på plass (innen 2017? husker ikke helt) så skal det ta rett under en time å pendle med tog til Oslo fra Hamar. De prøver visst å gjøre Hamar til en ny pendlerby. Idag tar det jo en time fra Hamar og til Gardermoen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi finner ikke drømmehuset her vi bor nå (nord i Vestfold), og har begynt å snuse på andre steder. Hvis det skal være aktuelt å flytte så følgende kriterier være oppfylt:

- godt og trygt for barn å vokse opp (dvs både bra med aktiviteter og sunt miljø, fortau og gangveier slik at de ikke må kjøres overalt)

- gode muligheter til å trene hund (hundeklubb i nærheten)

- maks 1 time fra Oslo, og gjerne nær Gardermoen

- turterreng

- mulighet for romslige tomter

 

Forslag? :)

 

Hva med Aurskog/Bjørkelangen?

Jeg flyttet fra Jessheim til Bjørkelangen for 3 år siden.
Aurskog ligger 10 min nærmere Oslo enn Bjørkelangen. Det er hundeklubb i Aurskog, og de virker aktive. Jeg har trent der før, men ikke det siste året. Det er under en 1 time til Oslo. Mulighet for store hus med store tomter. Flotte turmulighter nesten rett utenfor døra. Det er både barne, ungdoms og videregående skole her. Masse ulike aktiviteter for barna. Fortau og gangveier med gatalys.

Det er ikke tog her, men det er buss direkte til Oslo og til Lillestrøm. Jeg kjører bil et stykke (til Blaker eller fetsund) og tar toget derfra. I desember skal Fetsundveien være ferdig, så da håper jeg det blir mindre kø om man eks skal kjøre til og fra Oslo i rushen.

Det er 50 min til Gardermoen (samme med Kløfta/jessheim).

En annen bonus er at det kun er 50 min til Charlottenberg om man vil harryhandle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerdrum, Holter, Åsgreina, Nannestad og Maura har én ulempe - manglende togforbindelse. Ellers er dette helt aktuelt! Åsgreina og Holter har jeg litt sånn inntrykk av at ligger langs Åsveien og mangler en "bykjerne", men mulig jeg tar feil. Nannestad er helt greit, og Maura ligger nesten finest til selv om det blir lengst unna Oslo. Jeg har ikke vært i Holter på mange år, så det har sikkert skjedd mye. Er det noen som er kjent i området?

Jeg har bodd i 14 år på Holter - langs Åsvegen - og trivdes veldig godt med det, egentlig. Det er jo ikke noe sentrum på Holter, bare en matbutikk og frisørsalong *ler*, men det er ca 8-9 km å kjøre ned til Ask, 11 km til Jessheim og ca det samme til Nannestad sentrum (der var jeg aldri). Kort vei til Gardermoen og det meste av viktige ting, egentlig. Bussforbindelsen til Oslo er bra morgen og ettermiddag - ekspressbuss hver halvtime morgen og ettermiddag, og morgenbussene har sjelden forsinkelser. Hjem igjen er man jo stuck i trafikken på E6 og da kan det jo være litt uforutsigbar reisetid. 

.... og turområdene er jo omtrent uendelige på Romeriksåsen. 

 

Edit: Jeg glemte å nevne at akkurat der jeg bodde, var jeg faktisk plaget av flystøy. Jeg er muligens noe overømfintlig i forhold til støy, men det ble litt slitsomt etter hvert. Nå fikk vi alle fly som skulle vestover rett over hustakene, så jeg tror kanskje vi bodde på et av de verste stedene (og det var langt utenfor flystøysonen). 

Endret av Siri
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...