Gå til innhold
Hundesonen.no

Samojed i kabinen??


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

Lykke var ca 6 kg når hun ble hentet, og baggen var nok på maks mål om ikke over. Hun hadde litt knapp plass men fikk ingen kommentar på det. Dette var mars 2013, med Norwegian. Ettersom Samojeeden antageligvis er større så mistenker jeg at det kan bli knapt med plass. 

En bekjent skulle nylig fly innenlands med sin bittelille pygmésheltie. Hun kom såvidt med flyet for de mente at hunden skulle ha bedre plass i baggen. Dette var med SAS. 

Endret av mokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bpr heg henta seeko som oppdretter kunne garantere var liten nok viste det seg at detteikke stemte. Han car mye større. Vahen veide vel max 700 g og vekta på norweigan sin innsjekk viste 12 kg totalt. De såg dog ikke på hunden oppi bagen men han var altså så stor at heg gadde ikkje sjangs med å få han ned i bagen å lukke den. Flere vurderte om vi skulle få låv likevel men alle konkluderte med han var for stor. Han måtte i lasterommet desverre. Hadde vi visst det hadde vi heller kjørt. Det er mest vekta de ser på men plutselig blir calpen større enn forventa. Her viste det seg at han veide 8,6 kg 7 uker gammel. Tipper han veide rundt 10 kg 8,5 uker gammel fir en uke etter vi fikk han veide han 11 kg. Så han kan ikke ha veid 11 kg npr heg henta han for han legger fint på seg og er 13  kg nå 11 uker gammel ☺

Men går nok fint for deg☺ men dog sa alle det til meg og 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut til at det er litt både og. Hmm.

 

Jaja jeg liker å kjøre bil jeg :P Så tar de 15timene hver vei med litt overnatting hehe. Tryggest det.

Bare tanken på å risikere at hun må under gjør at jeg får noia :p Så da tenker jeg hun og jeg skal få oss en finfin kjøretur hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du evt kan gjøre er jo å ta utgangspunkt i bil men kan jo be oppdretter veie hunden noen dager før evt å så vestille flybilett evt?

15 timers biltur er langt for en valp men det går jo vra. Fikk og noia av tanken på han måtte under. Hadde desverre ikke valg. Booke om fly og mye venting å kjøpe bur. Sliten valp å sliten eier. Ikkebare bare. Men han var såpass sliten at han slukna gelt i buret. Å når jeg gikk av flyet så tok de han ut også å da car han helt rolig. Nen kommernok mye an på valpen. Hørte fra ei på jobb når de fløy sist så hørte di hunden ttilnoen andre fra lasterommet. Sto å grein å gjødde. Mitt værste mareritt .

Jeg tror jeg hadde det værre enn calpen på flyet da  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...