Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Guest *Kat84*

Det er så sjarmerende med hund som blir akutt halt på varierende bein i drittvær.. de værste faktene sparer heldigvis frøkna på til det blir skikkelig kaldt. Da hinker hun rundt på tre bein, for det gjør at man holder varmen?

Fått meg Fitbit som måler hvor mye søvn jeg får om natta, og nå begynner jeg brått å skjønne hvorfor jeg er så trøtt for tida. 5 og en halv time søvn er kanskje litt lite i snitt? :yawn: 

 

Papillonen min drev på sånn etter den jula det var orkan og strømmen forsvant her i 2 dager. Skikkelig drittvær, og det var bare såvidt vi beveget oss utenfor døra. 
Etter det så haltet han på bakfoten hver gang det var vått ute, blåste litt, eller det var kaldt av andre årsaker. 

Når det ble verre så fikk jeg testet ham for PL hos veterinær, og der var det ingenting. Fikk da beskjed om å ikke løfte ham opp eller avbryte noe når han haltet. 
Sluttet med det, og det tok bare 2-3 dager så var niks mer halting mer. Og det har det ikke vært på 2 år nå ;) 

Apropos papillon: 
Jeg har fått bekreftet hvorfor jeg absolutt ikke skal ha langhårede hunder igjen! 
Det å måtte sette en hund som hater å bade inn i dusjen for å vaske bort rester i rumpa og pelsen rundt før første kaffekopp er IKKE det jeg kaller for en god morgen. Så etter å ha gjort det 2 ganger bare denne uka så fikk jeg nok og klippet ham kort bak der :P 
På toppen av det hele liker jo Sjef vann, og prøvde febrilsk å komme seg inn i dusjen. Nå ligger de strekk ut begge to og endelig får jeg nyte kaffen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg på tbanen på vei til forelesning ? Har bare to timer i dag, og det passer veldig bra! Etterpå skal jeg hjem og gå tur med hundene, og så skal frøken Tia bades, børstes og klippes, mens Pim skal bades [emoji14]

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papillonen min drev på sånn etter den jula det var orkan og strømmen forsvant her i 2 dager. Skikkelig drittvær, og det var bare såvidt vi beveget oss utenfor døra. Etter det så haltet han på bakfoten hver gang det var vått ute, blåste litt, eller det var kaldt av andre årsaker. 
Når det ble verre så fikk jeg testet ham for PL hos veterinær, og der var det ingenting. Fikk da beskjed om å ikke løfte ham opp eller avbryte noe når han haltet. 
Sluttet med det, og det tok bare 2-3 dager så var niks mer halting mer. Og det har det ikke vært på 2 år nå ;) 

Apropos papillon: 
Jeg har fått bekreftet hvorfor jeg absolutt ikke skal ha langhårede hunder igjen! 
Det å måtte sette en hund som hater å bade inn i dusjen for å vaske bort rester i rumpa og pelsen rundt før første kaffekopp er IKKE det jeg kaller for en god morgen. Så etter å ha gjort det 2 ganger bare denne uka så fikk jeg nok og klippet ham kort bak der :P 
På toppen av det hele liker jo Sjef vann, og prøvde febrilsk å komme seg inn i dusjen. Nå ligger de strekk ut begge to og endelig får jeg nyte kaffen :) 

 

Med papillon har jeg bare innsett at det ER rumpevask noen ganger i uka. I alle fall hvis man har en som stadig spiser drit hun finner på bakken ute :blink:

Siste arbeidsdag før helg!! Woho. Jeg er på kurs som er litt kjedelig og veldig nyttig. :P Etterpå skal jeg og krølletten gå tur med "Orca" og Dixie :) 

Jeg vurderer å tilby meg å gå lang tur med ei venninnes hund(er) i morra - skrik ut om noen vil værra med. Kanskje jeg må gå tur i nærheten av Auli (Nes).. Noen som er kjent?  

Endret av Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Med papillon har jeg bare innsett at det ER rumpevask noen ganger i uka. I alle fall hvis man har en som stadig spiser drit hun finner på bakken ute :blink:

 

Min er heldigvis kresen og råfores. Men akkurat nå er det morsommere å spise av tørrforet til "lillebror" så da viser det igjen på magen. 
Og han har ifølge rasestandarden alt for mye og for lang pels. Jippi... ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Min har riktig pels uten underull og råfôres også, men hun er en hai og spiser absolutt alt. Stein er godt f.eks. 

Merker at hun er mye bedre i magen nå som hun må holdes mye i ro inne (skadet kneet) enn når hun er mye ute og finner deilige ting å spise i naturen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på barmarksløp på Sessvoll lørdag som var. 3 - tre - brukbare bilder av 300 er ny personlig rekord i feilinstilling av kamera. Snille @Margrete har invitert meg med på RIK lørdag/evt søndag og så er det interDIOnal konkuranssse for Redningshundene samme helg. Stor takk til @SFX for invitasjon til konsert med norges beste kor :)

 

12120163_10153519350255860_8176635934560

Endret av vivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Hehe. Min har riktig pels uten underull og råfôres også, men hun er en hai og spiser absolutt alt. Stein er godt f.eks. 

Merker at hun er mye bedre i magen nå som hun må holdes mye i ro inne (skadet kneet) enn når hun er mye ute og finner deilige ting å spise i naturen :P

Underull er ikke et problem. Men mengden på pelsen er et ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil så gjerne at huset skal bli solgt, og føler det er et dårlig tegn når ikke noe har skjedd enda...

Neida. Megler har nok sikkert ikke begynt å ringe interessentene enda :) Det er heller ikke sikkert h*n ringer deg ved første bud. Jeg hørte ikke bra megler før klokka var 12-13 dagen etter visning, da var budrunden godt i gang. 

Skjønner deg så godt. Man blir så frynsete av å selge bolig! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Fornærmet setter i dag også gitt. Han holdt på å dø innvendig når kun terven fikk frokost, og siden har han ligget å skulet på meg. Sånn går det når man forsyner seg selv med fôr fra baggen som sto på spisebordet. :aww: 

Bilen er pakket, så da kjører vi snart sørover. Veldig spent på helga, men kjenner jeg er overlykkelig om vi får blått :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen!  skulle sitere @SFX,men det gikk ikke. Hvertfall,  håper det plutselig braker løs og huset selges på et blunk! 

Neida. Megler har nok sikkert ikke begynt å ringe interessentene enda :) Det er heller ikke sikkert h*n ringer deg ved første bud. Jeg hørte ikke bra megler før klokka var 12-13 dagen etter visning, da var budrunden godt i gang. 

Skjønner deg så godt. Man blir så frynsete av å selge bolig! Masse lykke til!

Da vi kjøpte begynte budrunden 11. :) 

Takk for oppmuntring! Det er ingen grunn til å være desperat etter kun en visning, jeg er bare... jeg er en kontrollfreak som ikke vet hva som skjer :P

Jeg lurer på om jeg like godt skal ta med mobil og bikkjer ut i skogen - det skjer vel ikke noe mer om jeg sitter i pysjen i stua. Jeg må begynne å gjøre klart til Hamar også. Jeg har overnattingsgjester, jeg må ha strømpebukse, og jeg har en pels å stelle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg får ikke bestemt meg for når jeg skal bytte til vinterdekk...Finner ingen dekk i garasjen min, så da bør de helst være i garasjen til broren min, 5 mil unna. Papsen er klar til å bytte han, men jeg har ikke lyst til å kjøre med pigg på asfalt lenger enn høyst nødvendig, samtidig som jeg ikke har særlig lyst til å skli av veien i en sving en tidlig morgen på vei til jobb heller.

Også er det jo stas at jeg har flytta og bytta på så mye tekst i oppgaven min at halvparten av kildene mine ligger igjen i den gamle kladden, så da må jeg gå gjennom en haug av sider for å finne ut nøyaktig hvor det var alt sammen skulle stå. Da har jeg litt å pusle med i morgen...Oh, det blir fint å levere den oppgaven der 1. desember.

 

anbefaler deg å bruke EndNote :) det sparer deg for veldig mye tid! Selv om det virker tungvint..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, där var hela huset städat, tvätten gott igång och gästrummet bäddat!
Då kan jag ta djuren och njuta av min promenad med gott samvete. :)

Undrar bara vad YR pysslar med idag, de har en stor SOL över hela Gardermoen men allt jag ser är grå himmel, faktum är att jag inte ens kan ana var på himlen solen befinner sig för tillfället...

Sak samma, ut på tur aldrig sur! :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

 

anbefaler deg å bruke EndNote :) det sparer deg for veldig mye tid! Selv om det virker tungvint..

Har ikke hørt om det før, men googlet det:-) Satt oppe og jobbet i halve natt, så nå har jeg en viss kontroll igjen, tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så jeg noen minutter på tv programmet "Lukket visning". Fikk ikke med meg alt, men fikk med meg at noen hadde et kjøleskap til 250.000kr.
Jeg skjønner ikke at det er mulig..skjønner at benkeplater, fancye elektriske ting koster, men et kjøleskap. Og til den prisen. Wow.

AN er jeg på jobb og skal snart ha lunsj.
Moren min er på sykehuset igjen, så jeg og vesla skal besøke henne i ettermiddag. Og i morgen er det NKK Hamar. Det betyr tidlig opp og det helt frivillig på lørdag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det man liksom skal finne på mens man venter på å klippe seg? Storbyen har blitt sett gjennom, liksom og det er snaue 1,5 time til jeg har time :P

Du kan ta banen opp til Forskningsparken og drikke en kopp te med meg om du vil, mens jeg hamrer løs på tastaturet. Jeg har med to røde sirkusartister... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...