Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Dagen gikk på redigering av bilder fra spesialen... nå har jeg vondt i nakken :P Er ok fornøyd med resultatet, det var tross alt pissregn og etterhvert skumring. Hadde gruet meg litt til å laste inn bildene.

Har hatt en super langhelg i oslo, og kjenner at jeg bare må flytte dit så fort som mulig... savner storbylivet sånn! Likte ikke oslo før, og tenkte jeg aldri skulle bo der. Sikkert pga. et noe mislykket forsøk på sykepleie-studiet. Men de siste årene har jeg fått øynene mer og mer opp for byen, egentlig er den jo innmari fin.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen gikk på redigering av bilder fra spesialen... nå har jeg vondt i nakken :P Er ok fornøyd med resultatet, det var tross alt pissregn og etterhvert skumring. Hadde gruet meg litt til å laste inn bildene.

Har hatt en super langhelg i oslo, og kjenner at jeg bare må flytte dit så fort som mulig... savner storbylivet sånn! Likte ikke oslo før, og tenkte jeg aldri skulle bo der. Sikkert pga. et noe mislykket forsøk på sykepleie-studiet. Men de siste årene har jeg fått øynene mer og mer opp for byen, egentlig er den jo innmari fin.

Oslo :heart: Jeg kjenner at bylivet virkelig er noe for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Merkelig. Timmy har tatt helt av med tissing inne nå. Han tisser inne både hjemme og borte hos andre. Jeg er ikke sikker på om det er markering som ble verre etter løpetid og det at hans nye bror mister lapphund kom inn i hverdagen,eller om det er noe annet. Han virker helt som før ellers. Det hadde jo vært fint om han kunne slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen gikk på redigering av bilder fra spesialen... nå har jeg vondt i nakken :P Er ok fornøyd med resultatet, det var tross alt pissregn og etterhvert skumring. Hadde gruet meg litt til å laste inn bildene.

Har hatt en super langhelg i oslo, og kjenner at jeg bare må flytte dit så fort som mulig... savner storbylivet sånn! Likte ikke oslo før, og tenkte jeg aldri skulle bo der. Sikkert pga. et noe mislykket forsøk på sykepleie-studiet. Men de siste årene har jeg fått øynene mer og mer opp for byen, egentlig er den jo innmari fin.

Så fine bilder :)

Jeg er så avstandsforelsket i dalmatinere :wub: Kanskje det kommer ei tispe inn i huset en gang i fremtiden, når jeg får det for meg at jeg skal ha "stor" hund :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne starte en klubb.

 

Klubben for oss som blir syke uten å få feber, sånn at vi akkurat ikke blir syke nok til å være hjemme, men istedet kan være helt ødelagt i en ukes tid på jobb.

 

:thumbsdown:

Jeg blir med i denne klubben!

Selvom jeg riktignok ikke burde gå på jobb i morgen for å smitte barnehage barna mer, sånn at de fortsetter smitten videre så jeg blir syk idet jeg er blitt frisk igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med i denne klubben!

Selvom jeg riktignok ikke burde gå på jobb i morgen for å smitte barnehage barna mer, sånn at de fortsetter smitten videre så jeg blir syk idet jeg er blitt frisk igjen :P

Jeg jobber på ungdomsskole, det er litt lavere smittepress der, så jeg har ikke engang det som unnskyldning... Nå er det like før bihulene mine sier at det er på tide å legge seg igjen, selv om jeg sov midt på dagen og over ni timer i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg jobber på ungdomsskole, det er litt lavere smittepress der, så jeg har ikke engang det som unnskyldning... Nå er det like før bihulene mine sier at det er på tide å legge seg igjen, selv om jeg sov midt på dagen og over ni timer i natt. 

Litt annerledes ja! Jeg har jo noen 1åringer og 2åringer som trenger litt mer kos og hjelp enn 12-13 åringer ;p

Men uansett! Man blir jo ikke frisk av å jobbe når man er syk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt annerledes ja! Jeg har jo noen 1åringer og 2åringer som trenger litt mer kos og hjelp enn 12-13 åringer ;p

Men uansett! Man blir jo ikke frisk av å jobbe når man er syk heller.

Nei, men jeg tror ikke jeg blir så veldig mye fortere frisk av å være hjemme. :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lande etter den fantastiske helgen med to kullsøsken som vinner jev tittel og greier, for å så komme på jobb med en hel haug ikke-i-nærheten-hundemennesker :aww:

:console:

Jeg glemte selvfølgelig å levere meldekort i helga, så jeg er helt blakk. Men jeg har nok flasker å pante til å få råd til den pepsi'en jeg har sykt cravings på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Timmy har tatt helt av med tissing inne nå. Han tisser inne både hjemme og borte hos andre. Jeg er ikke sikker på om det er markering som ble verre etter løpetid og det at hans nye bror mister lapphund kom inn i hverdagen,eller om det er noe annet. Han virker helt som før ellers. Det hadde jo vært fint om han kunne slutte med det.

Her funker det veldig bra med magebind på Pippin. Det er ikke hver dag han har tissa på seg, men det er så herlig å ikke trenge å gå rundt å lete etter tissedammer når jeg kommer hjem fra jobb! Det satt langt inne å godta at den tissingen ikke kom til å gi seg, men nå er det ikke noe pes lenger, rett og slett. Gutten er elleve år og alle slike ting er evig tilgitt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat spist scampi-wok,snadder! Jeg skulle egentlig på kurs i morgen, men kursfolka hadde tatt feil av datoene og var her i dag istedet, så da ble det nødløsning for hundene som egentlig hadde en turavtale i morgen.

De ble lufta etter jobb og så tatt med i bilen. Parkeringshus som var svalt og fint og de fikk vann så jeg tror de hadde det helt ok.

Etterpå dro vi ned til elva hvor vi traff en kar med 2 sheltiedamer som gutta fikk hilse på. Blaze satte stor pris på å få omgås hunder igjen tror jeg :)

Vi fikk også trent litt lp, kastet ball, hatt drakamp og gått en liten runde. Deretter fikk de hver sin grisehale her hjemme, så de virker greit fornøyde nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Her funker det veldig bra med magebind på Pippin. Det er ikke hver dag han har tissa på seg, men det er så herlig å ikke trenge å gå rundt å lete etter tissedammer når jeg kommer hjem fra jobb! Det satt langt inne å godta at den tissingen ikke kom til å gi seg, men nå er det ikke noe pes lenger, rett og slett. Gutten er elleve år og alle slike ting er evig tilgitt.

Junior er bare tre år,så jeg synes kanskje tissing inne kom litt tidlig. Det kan ikke være alder,mulig uvi men det virker mest som markering. Han gjorde aldri det før det kom tispe i hus, da løpetiden kom ble det ofte,og når det er fertil hannhund i huset stadig vekk også,så mistenker jeg en sammenheng der også. Han tisser på vegger,opp etter stolbein,og på en pc som lå på en plate under et stuebord. Sjelden midt på gulvet,derfor tipper jeg markering. Han prøver å treffe et par sofaer også,men har bommet så langt. Og jeg har bare fersket han en gang. Brukte bånd da han markerte da han var yngre,der fungerte fint. Skal prøve det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat spist scampi-wok,snadder! Jeg skulle egentlig på kurs i morgen, men kursfolka hadde tatt feil av datoene og var her i dag istedet, så da ble det nødløsning for hundene som egentlig hadde en turavtale i morgen.

De ble lufta etter jobb og så tatt med i bilen. Parkeringshus som var svalt og fint og de fikk vann så jeg tror de hadde det helt ok.

Etterpå dro vi ned til elva hvor vi traff en kar med 2 sheltiedamer som gutta fikk hilse på. Blaze satte stor pris på å få omgås hunder igjen tror jeg :)

Vi fikk også trent litt lp, kastet ball, hatt drakamp og gått en liten runde. Deretter fikk de hver sin grisehale her hjemme, så de virker greit fornøyde nå.

Har du oppskrift på scampi-woken? og fremgangsmåte? jeg har aldri i mitt liv tilberedt scampi. Men det er jo knallgodt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior er bare tre år,så jeg synes kanskje tissing inne kom litt tidlig. Det kan ikke være alder,mulig uvi men det virker mest som markering. Han gjorde aldri det før det kom tispe i hus, da løpetiden kom ble det ofte,og når det er fertil hannhund i huset stadig vekk også,så mistenker jeg en sammenheng der også. Han tisser på vegger,opp etter stolbein,og på en pc som lå på en plate under et stuebord. Sjelden midt på gulvet,derfor tipper jeg markering. Han prøver å treffe et par sofaer også,men har bommet så langt. Og jeg har bare fersket han en gang. Brukte bånd da han markerte da han var yngre,der fungerte fint. Skal prøve det igjen.

Uff, det er så slitsomt. Høres ut som det er markering ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...